Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-06-11, 07:51   #46
Burksoppa
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 36
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Ironi fungerar inte särskilt bra i skriven text.
Jag tycker att det fungerar ypperligt! Man måste bara ta i och vara lite grövre i skrift kontra tal för att det ska gå fram.
Men sen bygger det på att mottagaren besitter lite självdistans. Saknas det så förstår hen inte ironi oavsett om det är i skrift eller tal.
Burksoppa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-11, 08:58   #47
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.
 
Illustrerade mannens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 375
On topic:
Har en del på händerna. I tumvecket och på utsidan av pekfingerknogen tycks det omöjligt att få det att fästa! Har fyllt i tre gånger, men det har släppt. Ska försöka en gång till och då i princip spjäla fingrarna och tummen så de inte kan nudda varandra och ha handen i en gutesäck så den inte skaver mot något...
Har testat de flesta salvor som finns. De senaste åren Spensalva. Den fungerar riktigt bra, kladdar inte så förbannat och läkningen går bra. (Förutom det jag beskrivit ovan då...)
__________________
"Als Gregor Samsa eines Morgens aus unruhigen Traumen erwachte, fand er sich in seinem Bett zu einem ungeheueren Ungeziefer verwandelt."
Franz Kafka
Die Verwandlung
Illustrerade mannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-11, 09:11   #48
GI-Joe
Registered User
 
GI-Joes avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 366
Citat:
Ursprungligen postat av Illustrerade mannen Visa inlägg
On topic:
Har en del på händerna. I tumvecket och på utsidan av pekfingerknogen tycks det omöjligt att få det att fästa! Har fyllt i tre gånger, men det har släppt. Ska försöka en gång till och då i princip spjäla fingrarna och tummen så de inte kan nudda varandra och ha handen i en gutesäck så den inte skaver mot något...
Har testat de flesta salvor som finns. De senaste åren Spensalva. Den fungerar riktigt bra, kladdar inte så förbannat och läkningen går bra. (Förutom det jag beskrivit ovan då...)
Ja precis, jag har lite samma - vissa ställen känns det omöjligt att få det att fästa.
__________________
Är det här man ska skriva något?
GI-Joe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-11, 09:13   #49
Duckfeathers
Registered User
 
Duckfeatherss avatar
 
Reg.datum: Mar 2020
Inlägg: 103
Citat:
Ursprungligen postat av Burksoppa Visa inlägg
Jag tycker att det fungerar ypperligt! Man måste bara ta i och vara lite grövre i skrift kontra tal för att det ska gå fram.
Men sen bygger det på att mottagaren besitter lite självdistans. Saknas det så förstår hen inte ironi oavsett om det är i skrift eller tal.
Jag har inga som helst problem med självdistansen om någon säger något som faktiskt är ett uppenbart skämt. Din kommentar, om den nu ska föreställa ett skämt, var ett extremt kasst sådant utan någon som helst antydan till ironi.
__________________
Obsession is a gift. Balance is mediocrity in disguise.
Duckfeathers är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-11, 09:39   #50
Burksoppa
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 36
Citat:
Ursprungligen postat av Duckfeathers Visa inlägg
Jag har inga som helst problem med självdistansen om någon säger något som faktiskt är ett uppenbart skämt. Din kommentar, om den nu ska föreställa ett skämt, var ett extremt kasst sådant utan någon som helst antydan till ironi.
Nej, det är ju tydligt att det ironin inte var uppenbar för alla här. Då du nu tog åt dig så ber jag så mycket om ursäkt. Det var inte meningen att göra någon ledsen.
Nu vet jag att tatuerade sällar sig till gruppen man inte får skämta om. Tillsammans med judar, svarta, kvinnor, homosexuella, psykiskt sjuka, barn, föräldrar, invandrare, katt- och hundägare samt allergiker.
Burksoppa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-11, 11:01   #51
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Burksoppa Visa inlägg
Nej, det är ju tydligt att det ironin inte var uppenbar för alla här. Då du nu tog åt dig så ber jag så mycket om ursäkt. Det var inte meningen att göra någon ledsen.
Nu vet jag att tatuerade sällar sig till gruppen man inte får skämta om. Tillsammans med judar, svarta, kvinnor, homosexuella, psykiskt sjuka, barn, föräldrar, invandrare, katt- och hundägare samt allergiker.
Glöm inte den viktigaste gruppen, dom som blir kränkta över att andra blir kränkta.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-11, 11:22   #52
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Den värsta typen av tatuerade människor är helt klart människor som inte låtsas om att de är tatuerade utan agerar som de inte var det.

Lite upprullade ärmar på skjortan för att diskret visa sina sleeves samtidigt som de håller en kurs i något helt orelaterat. Brandskydd tex. "Titta på mig så duktig, normal och professionell jag är. Jag har sleeves med som jag diskret visar upp och låtsas som ingenting". Eller "Hej jag heter Amir och är tandhygienist. Jag har inte valt yrket pga. att man bär kortärmat och kan därför visa upp mina sleeves. Nejdå absolut inte."

Sånt där kryper under skinnet på mig och irriterar oerhört. Tillbaks till bilprovningen med er.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-11, 11:42   #53
Burksoppa
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 36
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Den värsta typen av tatuerade människor är helt klart människor som inte låtsas om att de är tatuerade utan agerar som de inte var det.
Jag träffar normalt bara den tatuerade hipstertypen du beskriver. Hur beter sig folk som agerar som att de är tattuerade?

Kör truck barbröstad på arbetstid och spatserar runt på stranden i stingkallingar under fritiden? Allt för att ogenerat visa upp hela sin tatuerade lekamen?
Burksoppa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-11, 11:44   #54
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Därför man tatuerar ansiktet, så syns tatueringen alltid på ett vis inga haters kan påstå är "humble bragging".
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-11, 11:44   #55
Köttis
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 612
Citat:
Ursprungligen postat av Duckfeathers Visa inlägg
Jag har inga som helst problem med självdistansen om någon säger något som faktiskt är ett uppenbart skämt. Din kommentar, om den nu ska föreställa ett skämt, var ett extremt kasst sådant utan någon som helst antydan till ironi.
Jag tycker det var uppenbart att det var skrivet med glimten i ögat. Utan någon som helst antydan till ironi är snarare: "Det är bara pundare och bidragstagare som har tatuering på händerna"

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk
Köttis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-11, 11:48   #56
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Burksoppa Visa inlägg
Jag träffar normalt bara den tatuerade hipstertypen du beskriver. Hur beter sig folk som agerar som att de är tattuerade?

Kör truck barbröstad på arbetstid och spatserar runt på stranden i stingkallingar under fritiden? Allt för att ogenerat visa upp hela sin tatuerade lekamen?
De pratar bred dialekt och besiktigar din bil.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-11, 11:58   #57
Burksoppa
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 36
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
De pratar bred dialekt och besiktigar din bil.
Låter som att jag får röra mig utanför Stockholm om jag ska träffa på dem.
Burksoppa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-11, 11:59   #58
BrunoC
Banned User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Därför man tatuerar ansiktet, så syns tatueringen alltid på ett vis inga haters kan påstå är "humble bragging".
Vad har du för ansiktstatuering då, Brofessorn, eller vad föreslår du?

"Only God Can Judge Me" i pannan?
BrunoC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-11, 12:02   #59
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC Visa inlägg
Vad har du för ansiktstatuering då, Brofessorn, eller vad föreslår du?

"Only God Can Judge Me" i pannan?
Som sagt planerar jag att skaffa min första inom kort. En tår under ögat gick ju bort, så istället kanske citatet "No Regrets" i snirkelskrift. Hade varit motiverande att se det i spegeln varje morgon.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-11, 12:05   #60
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC Visa inlägg
Vad har du för ansiktstatuering då, Brofessorn, eller vad föreslår du?

"Only God Can Judge Me" i pannan?
"ACAB" ett haschlöv, spaderäss eller tår under ögat är andra kategorier. Eller ett par kängor och "skinheadgirl" på sidan ovanför örat
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)