Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-06-10, 15:05   #31
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag tror uppfattningen om tatueringar skiftat från kriminell/sjöman/prostituerad till crossfit/hipster/manbun/herrar i tights på gymmet
Jag håller nog också med.
Nån gång under åttiotalet började tattueringar bli coolt. Sedan blev det mer och mer annammat av diverse folk som ville se coola ut. Sedan blev det rätt så mainstream, och nu är det inte coolt längre eftersom de inte sticker ut på samma sätt.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-10, 16:06   #32
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Subkultur som blev mainstream. Rich hade iaf vettet att hålla ansiktet hyfsat cleant iaf
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-10, 16:34   #33
BrunoC
Banned User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Det är ju det som är det sköna. Lite som med Donald Trump. Satan och hans morsa avskyr mannen men i slutändan är han alfan över rummet, USA, och han dejtar en gammal modell, så domarna spelar ingen roll i slutändan.
Skillnad på framgångsrik miljardär inom fastighetsbranschen som senare blir president och är rebell till sitt sätt att vara och någon tatuerad sojapojke från Kista som travar in på gymmet med en veganfrappucino från Espresso House bara för att han försöker vara som alla andra.

Nu är tatueringar mainstream och det sista någon tänker på när man ser en sojapojke i tatueringar eller manbun som desperat försöker se ut som alla andra i arbetarklassen är någon alfa. Snarare tänker folk ofta att det där bara är någon som är väldigt mån om att söka bekräftelse och tro sig vara jätteunik bara för att han/hon har en tatuering.

Så är det väl generellt även om vissa män kan bära upp sina tatueringar. Själv kan jag tycka det ser ganska badass ut på militärer som har något minne på fallna bröder i platonen.

Forskning om motiven med varför folk som skaffar tatueringar visar ju mest på kopplingar på att försöka uttrycka sin unikhet som någon slags narcissism.

Tattooing: An expression of uniqueness in the appearance domain.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18089234

Citat:
The study aimed to explore the motivations underlying the practice of tattooing. There were 100 participants: 50 (30 men, 20 women) with tattoos, and a comparison group of 50 non-tattooed individuals. Participants completed measures of appearance investment, distinctive appearance investment, and need for uniqueness. It was found that tattooed individuals scored higher than the comparison group on need for uniqueness, but not on the appearance investment measures. Among the non-tattooed, need for uniqueness predicted future likelihood of getting a tattoo, and this relationship was mediated by distinctive appearance investment. These results support our conceptualization of tattooing as an expression of uniqueness in the appearance domain.
Tattoos and Piercings: Bodily Expressions of Uniqueness?
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21561820/

Citat:
The study aimed to investigate the motivations underlying the body modification practices of tattooing and piercing. (...) It was concluded that tattooing, but not body piercing, represents a bodily expression of uniqueness.
Having tattoos like David Beckham 'is a sign of low self-esteem
https://www.telegraph.co.uk/news/sci...lf-esteem.html

Citat:
The body art, increasingly popular with celebrities such as Amy Winehouse and Angelina Jolie, could conceal a poor personal opinion of oneself, psychologists have found.

They warn that people considering a tattoo should think extremely carefully before submitting themselves to the needle and ink.
The study found that people who had three or more tattoos were likely to have low self esteem.
BrunoC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-10, 16:53   #34
Burksoppa
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 36
Citat:
Ursprungligen postat av Duckfeathers Visa inlägg
För övrigt är synliga tatueringar ett smidigt sätt att filtrera bort trångsynta och fördomsfulla människor, så man helt slipper interagera med dom
Smart. Jävligt smart! Jag kör något liknande själv gällande humorbefriade snöflingor. Jag drar ett ironiskt skämt. Om personen då:
1. Inte förstår att det är ett skämt.
2. Börjar försvara sig med gråten i halsen.
Då vet jag att de inte är något för mig.
Burksoppa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-10, 17:05   #35
Duckfeathers
Registered User
 
Duckfeatherss avatar
 
Reg.datum: Mar 2020
Inlägg: 103
Citat:
Ursprungligen postat av Burksoppa Visa inlägg
Smart. Jävligt smart! Jag kör något liknande själv gällande humorbefriade snöflingor. Jag drar ett ironiskt skämt. Om personen då:
1. Inte förstår att det är ett skämt.
2. Börjar försvara sig med gråten i halsen.
Då vet jag att de inte är något för mig.
Seriöst? Försöka vrida det till att det var ett skämt för att du inte har några motargument? Bättre än så kan du...
__________________
Obsession is a gift. Balance is mediocrity in disguise.
Duckfeathers är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-10, 17:18   #36
Skrollovicz
Registered User
 
Skrolloviczs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1 045
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC Visa inlägg
Skillnad på framgångsrik miljardär inom fastighetsbranschen som senare blir president och är rebell till sitt sätt att vara och någon tatuerad sojapojke från Kista som travar in på gymmet med en veganfrappucino från Espresso House bara för att han försöker vara som alla andra.

Nu är tatueringar mainstream och det sista någon tänker på när man ser en sojapojke i tatueringar eller manbun som desperat försöker se ut som alla andra i arbetarklassen är någon alfa. Snarare tänker folk ofta att det där bara är någon som är väldigt mån om att söka bekräftelse och tro sig vara jätteunik bara för att han/hon har en tatuering.

Så är det väl generellt även om vissa män kan bära upp sina tatueringar. Själv kan jag tycka det ser ganska badass ut på militärer som har något minne på fallna bröder i platonen.

Forskning om motiven med varför folk som skaffar tatueringar visar ju mest på kopplingar på att försöka uttrycka sin unikhet som någon slags narcissism.

Tattooing: An expression of uniqueness in the appearance domain.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18089234



Tattoos and Piercings: Bodily Expressions of Uniqueness?
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21561820/



Having tattoos like David Beckham 'is a sign of low self-esteem
https://www.telegraph.co.uk/news/sci...lf-esteem.html
Det där om svag självkänsla gäller väl bara om det inte är snygga tatueringar. Om man är nöjd med tatueringarnas utseende borde självkänslan höjas, eftersom man tycker att man ser bättre ut än tidigare.
__________________
”The feds have crawled so far up my ass I can taste brulecreme”
Skrollovicz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-10, 17:23   #37
BrunoC
Banned User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av Skrollovicz Visa inlägg
Det där om svag självkänsla gäller väl bara om det inte är snygga tatueringar. Om man är nöjd med tatueringarnas utseende borde självkänslan höjas, eftersom man tycker att man ser bättre ut än tidigare.
Kanske, vad vet jag?

Det lama ligger i att låta sin självkänsla påverkas av någon tatuering eller frånvaron av den. Det är gay.
BrunoC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-10, 17:29   #38
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC Visa inlägg
Kanske, vad vet jag?



Det lama ligger i att låta sin självkänsla påverkas av någon tatuering eller frånvaron av den. Det är gay.
Du, det där får mig att koka inombords. Om Trump (alfa) var ung idag hade han också ansiktstatuerat sig. Och det hade hjälpt honom i karriären.
__________________
Med vänliga hälsningar,
Brofessorn, tredje högst EQ på Kolozzeum och 8.37 på snygghetsskalan
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-10, 17:31   #39
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Burksoppa Visa inlägg
Lite OT kanske, men värt att tänka på i sammanhanget. Anskaffande av tatuering på händerna signalerar två saker.
1. Ej avklarad grundskoleutbildning.
2. Ett aktivt missbruk.
Du kanske står för dina livsval idag. Men om du i framtiden väl lägger tjacket på hyllan och går ut nian så kommer folk fortfarande förknippa dig med ovan nämnda punkter.
Verkar vara svårt att få jobb också
https://www.salary.com/articles/tatt...s-getting-job/
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-10, 17:34   #40
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Skrollovicz Visa inlägg
Det där om svag självkänsla gäller väl bara om det inte är snygga tatueringar. Om man är nöjd med tatueringarnas utseende borde självkänslan höjas, eftersom man tycker att man ser bättre ut än tidigare.
På samma sätt som självkänslan höjs vid självskadebeteende? Eller vad menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av Burksoppa Visa inlägg
Smart. Jävligt smart! Jag kör något liknande själv gällande humorbefriade snöflingor. Jag drar ett ironiskt skämt. Om personen då:
1. Inte förstår att det är ett skämt.
2. Börjar försvara sig med gråten i halsen.
Då vet jag att de inte är något för mig.

Jag tror att du behöver köpa kritor för att det skämten ska gå hem i den målgruppen.

Senast redigerad av Plasttiger den 2020-06-10 klockan 17:35.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-10, 18:13   #41
Burksoppa
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 36
Citat:
Ursprungligen postat av Duckfeathers Visa inlägg
Seriöst? Försöka vrida det till att det var ett skämt för att du inte har några motargument? Bättre än så kan du...
Om du uppmanar en gnutta självdistans och läser mitt inlägg en gång till så kanske du ser det.
Burksoppa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-10, 18:14   #42
Burksoppa
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 36
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Jag tror att du behöver köpa kritor för att det skämten ska gå hem i den målgruppen.
Verkar inte bättre.
Burksoppa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-10, 19:47   #43
Skrollovicz
Registered User
 
Skrolloviczs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1 045
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
På samma sätt som självkänslan höjs vid självskadebeteende? Eller vad menar du?
Tatueringar som är snyggt gjorda och som lever upp till förväntningarna, kommer självklart inte vara något som är negativt för självkänslan om man mår bra i övrigt. Tvärtom positivt.
__________________
”The feds have crawled so far up my ass I can taste brulecreme”
Skrollovicz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-10, 19:53   #44
zyzolol
Registered User
 
zyzolols avatar
 
Reg.datum: Nov 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 33
Cool

__________________
Gym, Calisthenics, Breakdance
zyzolol är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-10, 21:44   #45
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Burksoppa Visa inlägg
Verkar inte bättre.
Ironi fungerar inte särskilt bra i skriven text.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)