Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-06-06, 17:49   #31
Cooks
Budget Axon
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 101
Citat:
Ursprungligen postat av Kotten Visa inlägg
Var nog snarare, du går med på att vi säger upp kontraktet eller så sparkar vi dig

Som att jag ska bli vräkt för att grannen inte betalat hyran
Eller snarare så att "Här du får X miljoner om du går med på att bryta kontraktet". Det är ändå USA vi talar om, laget hade blivit stämt på hur mycket som helst annars.
__________________
Citat:
Deadlift is pulling off of the floor, and you've got all that gravity down there, but squatting is way up high on your back, so there's not as much gravity
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-07, 12:10   #32
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Det är väl helt ointressant, det intressanta för den här tråden är ju hur du uppfostrar din fru att göra.

För annars så kanske du inte klarar dig utmärkt...
Det kommer inte att hålla. Någon gång kommer man att vetilera sina åsikter och det kan det vara kört. När det hamnar på nätet.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-07, 12:40   #33
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Något som är intressant att även ni som är emot att han fick sparken anser att hans fru agerade fel? Vad i hennes tweet var fel? Hon pekade ut något uppenbart och sant med hjälp av lite sarkasm. Hon gjorde inget fel.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-07, 13:59   #34
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 972
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Något som är intressant att även ni som är emot att han fick sparken anser att hans fru agerade fel? Vad i hennes tweet var fel? Hon pekade ut något uppenbart och sant med hjälp av lite sarkasm. Hon gjorde inget fel.
Hon gjorde inget fel förutom att hon inte borde varit på twitter från första början, och hållit snattran istället för att försöka vara rolig.

Sitter man och gläffser på twitter så ser jag inga problem med att man åker på en smäll, visst kanske man åker dit av fel anledning men huvudsaken är att hon åkte dit.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-07, 14:56   #35
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Den här kommentaren var så provocerande att han tvingats be om ursäkt två gånger nu:
https://twitter.com/YahooFinance/sta...-comments-flag
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-07, 15:12   #36
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Något som är intressant att även ni som är emot att han fick sparken anser att hans fru agerade fel? Vad i hennes tweet var fel? Hon pekade ut något uppenbart och sant med hjälp av lite sarkasm. Hon gjorde inget fel.
Det handlar väl inte om ifall det hon skrev var "rätt eller fel" öht egentligen. Det handlar väl mest om att fotbollsspelaren är ett slags "ansiktet utåt" för klubben och deras sponsorer. Och allt som har med PR och liknande är ju väldigt känsligt för opinion. Så det är ju lätt hänt att man blir en belastning istället för en tillgång även om man inte egentligen begår nåt "fel". Så de har säkerligen väldigt detaljerade kontrakt där man kan bli av med jobbet (eller få olika typer av böter och andra straff) ifall man inte följer alla riklinjer till punkt och pricka. Där finns säkert också klausuler som gör gällande att man kan straffas ifall familjemedlemar gör/skriver nåt som bryter mot dessa riklinjer.

Så det enda som spelar nån roll egentligen är ju ifall den breda opinionen uppfattar det hon skrev som fel, eftersom detta gör att spelaren blir mer av en belastning än en tillgång.

Med det sagt så skrev hon väl nånting om att polisen borde "meja ner demonstranter" eller nåt liknande. Jag har inte läst själv vad hon skrev, men jag såg detta i nån artikel någonstans. Så med reservation för att det kanske var nåt slags sarkasm eller skämt som inte gått hem, så låter det ju som ett ganska risigt uttalande. Speciellt i nuläget är det ju ganska förståeligt om folk blir triggade.

Att snubben får sparken kan jag personligen tycka låter som något av en överdrift. Men jag gissar att det också är en följd av det minst sagt ansträngda läget. Man kan ju också tänka sig att klubben kanske var less på honom (och hans fru) sedan tidigare och att detta var stråt som knäckte kamelens rygg och att man passade på att ge honom kicken nu.

Sen tycker jag generellt att det inte är så upprörande om folk som är anställda till fantasilöner (som de flesta fotbollsproffs ju är) som ifall det hade varit nån som jobbade på fabriksgolvet. Men det blir ju inte så mycket rubriker av ifall nån på fabriksgolvet får kicken av tveksama anledningar.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)