Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-04-01, 11:19   #166
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Lite för bakfull för att orka något jättebra pass. Men det blev 7 set bröst och 4 set rodd. Ökade på i FU-bänken som planerat iallafall.

Kommer att försöka lägga militärpressar på måndagar nu istället för lördagar. Det blir lite väl tungt att köra tre presspass i rad, söndagens pass blir allt för lidande.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-04-01, 12:11   #167
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Körde 13 stycken 30/20/10 intervaller igår. Jobbigt! Men underlaget är under all kritik. Snittade ändå 4:00/km på kilometern under intervallerna, vilket är lite snabbare än förra gången jag körde.

Idag så tänkte jag att jag skulle springa lite fortare på 15 km. Men stortån gör så jävla ont och vaderna är helt jävla pajade från i tisdags. Och underlaget är det sämsta på hela året. Det är hemskt när det är plusgrader på dagen och sedan fryser det på under natten. Finns inte en enda plan yta med bra grepp. Det är som att springa på en jävla spikmatta med fem tums spikar ibland, det är pölar med extrem halka under, det lutar och har sig åt alla håll och kanter. Nog kan man tycka att lite oplogat eller snö är dåligt, men den här blandningen av allt är tamejfan så jävla dåligt alltså. Och inte bra för mina fötter...

Så efter 8 km så var det bara att börja sakta ner lite, ingen idé att ens försöka på det här underlaget och med en trasig tå och vader som gör så ont

Det blev iallafall 15 km på 4:27-tempo, då gick iallafall sista 4 på ~4:45.

Nu blir det vila för vaderna och tån i två dagar.

Strax blir det lite militärpress, chins och kanske marklyft. Sedan blir det whisky och vodka ikväll


Kanske kan sammanfatta passet som en längre övning i att ofrivilligt öva diverse stabiliserande muskler du inte visste att du hade?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-02, 11:39   #168
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Kanske kan sammanfatta passet som en längre övning i att ofrivilligt öva diverse stabiliserande muskler du inte visste att du hade?
Nää, då måste jag ju låtsas som att det fanns något positivt med underlaget. Och det gjorde det inte!



Har märkt att höftböjaren känns betydligt bättre när jag kör stoppböj, så nu kommer jag bara att köra stoppböj i några månader framöver. Får även betydligt bättre känsla i benen och aningen bättre form på lyften, så jag siktar mot 120-130 med stopp (Fixar jag 130 med stopp så lär jag klara 140 utan, vilket var ett mål).

Knäböj

1x1 105
1x1 110
2x10 60 kg

Kändes inte bra alls i höftböjaren, så här klev jag över till stopp.

1x2 80
1x2 90
1x2 100
3x6 70

Breda chins + Militärpress/Sittande hantelpress

4x8 Kroppsvikt+10 kg

2x2 55 militärpress
1x5 22.5 kg hantelpress utan ryggstöd (PB +2 reps)

3 set benspark, 2 set special-latsdrag, 5 set mage, 4 set biceps/triceps.


Nåväl, bara nöta på böj med stopp nu då. 100 gick bra, så nu har jag något att jobba från igen. Fixade ju 105x6 innan skadan, så det bör man kunna slå snart.

Lätta chins idag, kände bara inte för att ta i ordentligt med tatueringen som sitter på biceps.
Men bra pass resterande del, ökade i resten av övningarna.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-04-02, 13:17   #169
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Tackar Det tycker jag att du ska göra, om du har råd och du får en tid! Detta var min nionde. Nästa får nog bli en sleeve med något speciellt tema, har lite idéer.



Haha, tack. Det tror jag absolut, jag är ju fan svagare än en tjej! (Tjejer är bäst, bara så att ingen ska ta illa upp). Hur ligger du till själv i hantelpressar?


Är sugen på en axel-Gadd! Taurus-tecknet, typ såhär:



Sån här skulle vara fet också



¯\_(ツ)_/¯

Kört 2 pass med hantelpress, ska klara 30x3x6-8 reps innan ökning tänkte jag! Gjorde en 6:a på 30 sist! Roligare än bänk imo :P




Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-02, 17:18   #170
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Är sugen på en axel-Gadd! Taurus-tecknet, typ såhär:

[IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180402/01ce01c814bd0d8cc9cb32efb04f3d4a.jpg[./IMG]

Sån här skulle vara fet också

[IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180402/3d2db5951610ce86ce1bffbfb6e9076f.jpg[./IMG]

¯\_(ツ)_/¯

Kört 2 pass med hantelpress, ska klara 30x3x6-8 reps innan ökning tänkte jag! Gjorde en 6:a på 30 sist! Roligare än bänk imo :P
Det skulle kunna bli himla snyggt! Har ni några bra tatuerare där du bor?


Ah, fint! Då är du ju snart ikapp mig Hehe jo, jag håller med. Plus att det ger en skönare pympf i brösten!



Mina vader kändes så pass bra idag så jag bestämde mig för att springa idag istället för imorgon, för imorgon är det fotbollsträning.

Björgen-intervaller

4x4 minuter - 3 minuter joggvila mellan intervallerna.

Tempo/Hastighet: 3:40/km - 16.3 km/h (+0.1 km/h)

Gick fantastiskt bra. 16.3 kändes ännu bättre än vad 16.2 gjorde.
Hade inget pulsband på mig idag, men enligt löpbandets mätare så låg jag på 191-192 i puls efter sista intervallen, så förmodligen kring 187-188 om jag hade mätt på pulsbandet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2018-04-02 klockan 17:19.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-04-04, 11:14   #171
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
FU-bänk

1x3 80 (+1 rep)
2x5 76,5 (+1 rep/set)
1x3 77,5 kg (+1 kg)

Lutande hantelpress med stopp

2x8 30 kg (+2 rep/set)

Marklyft pronerat

1x4 110
3x3 115

Militärpress + Push press

2x3 50 kg - Militärpress
1x2 60 - Push
1x2 65 - Push

+3 set rodd, 4 set baksida lår. 3 set biceps/triceps.



Tanken var att köra en 2a på 80 och sedan 4or på 76,5. Men 80 gick så lätt så jag bestämde mig för 3 reps. Även tredje gick riktigt bra, så hade lätt kunnat stånga upp fyra. Skönt!
Eftersom att jag då valde att köra ännu lite tyngre efteråt så nöjde jag mig med tre set efter 80.

Redig träningsvärk efter gårdagens fotbollspass, så jag körde lite lättare marklyft. Testade att vinkla ut fötterna lite mer och även att aktivt trycka ut knäna. Fick till bra drag och riktig go känsla i röven. Ska fortsätta med detta.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-04-04, 15:32   #172
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Hade tänkt springa 30 minuter på löpbandet, men fick dra ner det till 20 minuter då jag var tvungen att skynda mig hem för att agera skjuts. När jag väl kom hem så fick jag veta att det hade löst sig på ett annat sätt..

2 km uppvärmning till löpbandet.

20 minuter - Öka 9-10s/km var 5:e minut. Så det blev:

5 min - 4:15
5 min - 4:06
5 min - 3:56
5 min - 3:46

2 km nedjogg hem.

Tanken var egentligen att köra 30 minuter och öka var sjätte minut och börja på 4:30 (4:30 ner till 3:50), men fick ändra och köra lite snabbare och kortare. I onödan, vilket det visade sig...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-04-05, 11:54   #173
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Eftersom att jag börjar jobbet imorgon, har 60-års fest imorgon samt har match på lördag, så fick jag köra morgondagens pass idag istället.

Böj med stopp

3x5 80 kg
2x7 65 kg

1x5 50 (front)
1x3 60 (front)

Plan hantelpress

2x2 40 kg (+1 set)

FU-bänk med stopp

3x8 60 kg (+7.5 kg)
+1 set flyes

2 set upphöjda utfall + 2 set benpress, 3 set latsdrag, 3 set biceps/triceps, mage.

Fotboll ikväll, så jag körde inte baksida lår eftersom att jag ändå körde det igår.
Bra pass, böjen kändes mycket bra idag. Ingen påtaglig smärta idag, skönt! Lite sliten i brösten/axlarna från gårdagens pass, kändes tidigt. Lyckades ändå köra dom vikterna och repsen som det var tänkt. Nästa pass siktar jag på 3 reps på 40 kg.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-04-05, 19:44   #174
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Du baklängesprokrastinerar alltså och gör saker innan de skall göras!

Böj med stopp låter vansinnigt jobbigt,hur länge stoppar du ungefär?`

Starkt hantelpressat!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-05, 19:51   #175
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Bra pressat yo!

Som svar på din fråga om duktiga tatuerare: Ja. Finns en tjej som heter Kia som är riktigt vass!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-07, 08:48   #176
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Du baklängesprokrastinerar alltså och gör saker innan de skall göras!

Böj med stopp låter vansinnigt jobbigt,hur länge stoppar du ungefär?`

Starkt hantelpressat!
Haha, precis! Synd att man inte kan göra så med allt här i världen (eller ens göra det i tid)

Det blir ju härligt tungt, man känner sig svag! Kör bara ner så att jag har ett tydligt stopp men spänning i musklerna. Så det blir nog ca 1 sekund. Ibland på sista repetitionen kan det bli 2-3 sekunder om man vill vara lite jävlig ^_^

Tackar!

Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Bra pressat yo!

Som svar på din fråga om duktiga tatuerare: Ja. Finns en tjej som heter Kia som är riktigt vass! :-D
Tackar tackar!

Jamen härligt! Är det svårt att få tid hos henne?



Tanken var ju som sagt fotbollsmatch idag, men min stortå är helt kaputt i dagsläget. Kring stortånageln är det svullet, blankt, rött och minsta beröring gör jätteont. T.o.m att ha en socka på foten gör ont. Så nu blir det ingen löpning på några dagar, ska se om det kanske går att ha mina sandaler och köra lite crosstrainer iallafall.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2018-04-07 klockan 08:51.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-04-07, 15:00   #177
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Det blev lite chins idag iallafall.

3x3 kroppsvikt+27.5 kg
2x12 kroppsvikt
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-04-08, 14:44   #178
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Gick och la mig 2 igår, steg upp strax efter 7. Bakis och jävligt.

Gick inte bra och böja heller, smärtan var värre än på länge. Har däremot testat att rulla med tennisboll på lite nya ställen och nya sätt, samt kört en ny stretch. Kändes genast mycket bättre efter det, så jag hoppas att jag har hittat rätt nu. Ska fara och testa imorgon efter jobbet. Då kör jag nog även lite mer armar än vad jag gjorde idag ^^

Böj med stopp

1x4 90
2x3 90

Sen gick det inte nå mer..

Militärpress

2x3 55 kg

FU-bänk

4x5 70 kg (+1.5 kg)

3 set lutande hantelpress, 4 set rygg, 3 set benspark, 3 set mage, 1 set armar.

Nåväl, bänken gick som den skulle iallafall. Riktigt bra fart i alla lyften, körde även en minut kortare vila där per set.

Kommer nog att fokusera mer på bänken och vanlig hantelpress ett tag och så får lutande bara vara assistansövning ett tag innan jag siktar mot 40 kg där.



Testade nu även att jogga en liten sväng, kändes aningen bättre i tån så jag gav det en chans. Minimal smärta under det korta passet, men körde jättelugnt och lite annorlunda steg.

6 km - Tempo: 4:44/km.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-04-09, 17:05   #179
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
For direkt efter jobbet, sjukt mycket folk för att vara det är gymmet.

18 minuter arc trainer.

Breda chins

2x4 kroppsvikt + 22.5 kg (+1 rep/set)
1x3 kv + 22.5 kg (+1 set)

Sen blev det 2 set latsdrag, 3 set benpress+2 set bulgariska splitböj, 3 set armar, 6 set mage.

Gick av bara farten hela passet. 50 minuter totalt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-04-10, 17:57   #180
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Lite intervaller idag efter jobbet. Var väldigt osäker på hur tån skulle kännas, men det känns bra än så länge. Däremot väldigt jobbigt att springa när man är mycket pissnödig

Uppvärmning och tjosan.

3 set på 4x1 minuter - 18.4 km/h - 30 sek vila mellan intervallerna - 2 minuter vila mellan seten.

12 minuter totalt i 18.4 km/h alltså.

+2 intervaller jämfört med förra passet


Nöjd ändå. Idag var det mest benen som var riktigt trötta från alla dagars träning i rad. Nästa gång siktar jag på 13-15 intervaller. Helst 3x5.


Imorgon hade jag tänkt försöka orka mig upp och träna innan jobbet, så får väl stiga upp kring 04.00 och träna 05.15 typ. Det är för mycket folk direkt efter jobbet (med tanke på att det bara finns två rack och stänger), så passen tar för lång tid då.

Då blir det fu-bänk, böj kanske, mark, hantelpress osv.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)