Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-07-19, 17:47   #1186
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Blev lite småträning Idag i samband med coachning. Har brutalt svårt att få till någon vidare hård träning efter att jag brände ut mig i höstas, men som tur är ökar iallafall styrkan på låg volym, låg frekvens och låg intensitet
__________________
Winners win
Rikard Jansson är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-07-22, 02:52   #1187
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Blev brytning idag mellan gruppträningspass och arrangerande av strongmantävling! Vänstern kändes vass, högern kan nog diagnoceras med downs eller motsvarande.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-07-22, 13:40   #1188
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Blev lite träning idag i samband med coachning

RJ-press 5kg +1 platta * 30
Armbrytarrodd några få set
Armbrytarrodd whiplash några set

Nu känns högern helt bra skademässigt, ska bara hinna bygga upp lite pulver i den kommande månad men det ska nog inte vara några problem
__________________
Winners win
Rikard Jansson är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-07-22, 20:27   #1189
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Äntligen är underarmarna lika grova som vaderna! Är lite kvar tills överarmarna är som låren men till slut ska jag uppnå den perfekta symmetrin.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-07-23, 18:14   #1190
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Vilodag idag, är riktigt seg i värmen. Har dubblat oboy-intaget inför tävlingen i Flen också, är uppe i kritiska nivåer. Liiite till bara så kommer jag vara helt oslagbar!
__________________
Winners win
Rikard Jansson är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-07-24, 18:53   #1191
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Blev lite bryt idag med Micke, Oscar, Robin och Sture! Sliten i båda armarna men inbillar mig att det fanns lite krut i högern! Ska slipa på hooken och blitza David nästa gång vi ses! Han är fortfarande för stark och snabb men med lite oväntat tryck kan man kanske chocka lite.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-07-24, 21:37   #1192
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 409
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Äntligen är underarmarna lika grova som vaderna! Är lite kvar tills överarmarna är som låren men till slut ska jag uppnå den perfekta symmetrin.
Bra mål för symmetri! Har du nåt tips för grova underarmar? Sista jag testade att bli stark i gripper så blev handryggen mos. Nu fegtränar jag mest med trainer.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-24, 21:51   #1193
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Bra mål för symmetri! Har du nåt tips för grova underarmar? Sista jag testade att bli stark i gripper så blev handryggen mos. Nu fegtränar jag mest med trainer.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
1.Träna alla riktningar, och var för sig! Pronation, supination, (rotation åt båda hållen), knäck både fram och bak och i sida. Framförallt de muskler man kan anta används när man slår på något med en hammare, för att försöka förklara. Sen reverse ez-curl, wide grip stångcurl med fatbar. LTE definitivt med fatbar eller fatgrips!

2. Byt ut alla smala stänger till tjocka, såvida greppet inte begränsar. (det ska det inte göra i något förutom i mark, och gör det det så har man ett ännu bättre skäl att byta ut dem förutom i bänk då givetvis)
__________________
Winners win

Senast redigerad av Rikard Jansson den 2018-07-24 klockan 21:52.
Rikard Jansson är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-07-25, 09:18   #1194
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Blev lite bryt idag med Micke, Oscar, Robin och Sture! Sliten i båda armarna men inbillar mig att det fanns lite krut i högern! Ska slipa på hooken och blitza David nästa gång vi ses! Han är fortfarande för stark och snabb men med lite oväntat tryck kan man kanske chocka lite.
Jag är fan rädd för din hybrid hook, där har du oföskämt mycket kraft!
David_wigren är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-07-25, 11:55   #1195
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Jag är fan rädd för din hybrid hook, där har du oföskämt mycket kraft!
Är för pantad för att lära mig bryta på konventionellt sätt så får göra vad man kan kanske ger en fördel att ingen annan heller vet vad fan man håller på med hehe
__________________
Winners win
Rikard Jansson är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-07-25, 11:57   #1196
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Körde ett litet pass idag, pers i RJ-press, 15+2*20, sen lite genomblödning för diverse armbrytarmuskler. Skulle köra lite armswing tänkte jag men det kunde man ju fetglömma. Hittade en bra rehabövning som även tränar sidotryck, får filma och lägga upp.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-07-25, 12:13   #1197
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Förövrigt är det för jävla varmt :@
__________________
Winners win
Rikard Jansson är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-07-25, 12:49   #1198
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Är för pantad för att lära mig bryta på konventionellt sätt så får göra vad man kan kanske ger en fördel att ingen annan heller vet vad fan man håller på med hehe
Haha, precis! Du överaskar alla inklusive dig själv
David_wigren är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-07-26, 19:59   #1199
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Tränade lite idag mellan coachning, grupp-pass och annat. Kul att det dök upp ett rätt stort gäng idag kan meddela att jag äntligen är fit for fight i högern, den är inte starkare än vänstern men det har den aldrig varit så den är iallafall starkare än någonsin, sen om den inte hängt med vänstern så är ju inte det så konstigt eftersom jag inte kunnat träna den så mycket. Men i ABC har jag kunnat gjort typ 40 reps som bäst med tom hantel och idag gjorde jag 50 lätt. Ingen idé att fortsätta med tom hantel, ska långsamt börja lägga på mer vikt men det är ingen övning man kör tunga lågreppare i, då försvinner den sköna rehab/prehab-känslan.

Armbrytarchins: 0 kg extra 6 reps
Curls med min armbrytarhantel. Vette fan vad man ska skriva här, har inte riktigt bestämt vad som räknas som en godkänd rep än. De som förstår sig på cup, rise, pronation: en vikt som jag hyfsat bekvämt kan cupa och pronera, har jag ingen chans att ta i radialleden. Tänker dock inte sänka för att sätta det som ett krav utan ska hitta ett visst grepp där man, I läget som man i praktiken har vunnit, nätt och jämnt, där ska det vara tyngst och sen väger det över efter det så det inte är svårt att gå vidare. Kommer man då lite förbi det läget så är det en godkänd rep.
Armbrytarcurl fatbar: 5kg*50

Är riktigt gött att jag har typ 9 fräscha dagar nu att progressa på innan jag ska bryta igen. Vet inte vad för form de andra kommer vara i men jag kommer vara svinstark nästa träning. Viktigt att meddela i förväg så Davids självförtroende inte får dig en kritisk törn så nära inpå tävling
__________________
Winners win
Rikard Jansson är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-07-26, 20:26   #1200
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Här är sk armbrytarchins, en av många varianter som med allt annat, och min armbrytarhantel. Som man givetvis kan använda till att träna supinationen för att öka aktiveringen i biceps om man så vill!

https://www.instagram.com/p/BltM0XZh...=1a74fotp399rx
__________________
Winners win
Rikard Jansson är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)