Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-04-22, 08:56   #1876
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Glömde skriva med TTK igår. Superstrikta tior på 1.5, 3, 4.5, 6,6,6 kg

Idag bara enhands pushdowns 3 set 15 reps på 10 kg
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-23, 20:45   #1877
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Dagens: fystest på brandkåren på FM. Sen på kvällen Dec flyes 12.5kgx12x3
Rehab
Wrench 10kgx20

Radialen i båda händerna är delvis trasiga så blir lita udda pass den här veckan men med tanke på dels KM i söndags och att jag ändå kan bränna på i vissa övningar så blir det nog ganska bra till slut ändå. Bör vara i form efter söndag iaf.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-23, 20:56   #1878
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Klarade du av dem höga kraven på fystestet verkligen? Styrkan var godkänd?
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-23, 21:11   #1879
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Klarade du av dem höga kraven på fystestet verkligen? Styrkan var godkänd?
Det är ett typ konditionstest på löpband, man ska gå i lutning med fullt rökdykarställ. Kan säga att utan att träna lite för det och utan en riktigt bra anledning (som att få sparken om man inte klarar det) hade jag inte haft en chans
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-24, 09:14   #1880
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Det är ett typ konditionstest på löpband, man ska gå i lutning med fullt rökdykarställ. Kan säga att utan att träna lite för det och utan en riktigt bra anledning (som att få sparken om man inte klarar det) hade jag inte haft en chans
Haha, det lät värre iofs.


Vad kör du för träning på gymmet för armbrytningen? Har du något schema jag kan kika på? Kan du öppna en klubb vid mig?
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-24, 10:34   #1881
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Haha, det lät värre iofs.


Vad kör du för träning på gymmet för armbrytningen? Har du något schema jag kan kika på? Kan du öppna en klubb vid mig?
Har ju ett slags upplägg i huvudet men det är så rullande och flytande och baserat på dagsformen att det vore svårt att skriva ner Men det finns ju definitivt ett gäng övningar som man lätt kan inkorporera för att bygga upp en riktigt bra bas för brytningen. Dock så handlar brytning mer om att bli bra på brytning och liksom brytstark än gymstark, även om de såklart med fördel går att blanda. (en jämförelse är att det är som att köra armhävningar med klapp för att bli bra i boxning, klart det hjälper men man blir ingen boxare av det).

Hantelrodd + hammercurl i samma rörelse är jävligt bra.
Flyes i cablecross, dels att köra ihop händerna men köra varannan rep med att istället få ihop armbågarna, i sådan höjd att ens knogar är lite under hakan
Vika in handleden, gärna med belastning på fingrarna samtidigt. T.ex. i cablecross med något rullhandtag som är rakt framifrån, snett uppifrån.
Pronation på något vis.

Men göteborgs klubb är väl inte alltför långt bort? Är inte ovanligt att folk åker en timme för att bryta Eftersom det ändå bara är en gång i veckan eller varannan vecka.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-24, 10:41   #1882
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Har ju ett slags upplägg i huvudet men det är så rullande och flytande och baserat på dagsformen att det vore svårt att skriva ner Men det finns ju definitivt ett gäng övningar som man lätt kan inkorporera för att bygga upp en riktigt bra bas för brytningen. Dock så handlar brytning mer om att bli bra på brytning och liksom brytstark än gymstark, även om de såklart med fördel går att blanda. (en jämförelse är att det är som att köra armhävningar med klapp för att bli bra i boxning, klart det hjälper men man blir ingen boxare av det).

Hantelrodd + hammercurl i samma rörelse är jävligt bra.
Flyes i cablecross, dels att köra ihop händerna men köra varannan rep med att istället få ihop armbågarna, i sådan höjd att ens knogar är lite under hakan
Vika in handleden, gärna med belastning på fingrarna samtidigt. T.ex. i cablecross med något rullhandtag som är rakt framifrån, snett uppifrån.
Pronation på något vis.

Men göteborgs klubb är väl inte alltför långt bort? Är inte ovanligt att folk åker en timme för att bryta Eftersom det ändå bara är en gång i veckan eller varannan vecka.
Nah, jag förstår att grenspecifik träning och själva brytandet är det viktigaste. Jag funderar på att eventuellt byta ut min vanliga bicepsträning mot "armbrytarövningar". På så sätt kan jag kanske ha någon slags grundstyrka i armarna och fästena (????) när man pröva att bryta på klubb första gången. Men jag har liksom ingen aning om vad man bör köra på för intensitet, volym, reprange, negativ/dynamisk/iso, etc.

Mja. Tar la som du säger ungefär en timme för en väg. Om jag skulle haft bil hade det vart coollugnt. Det är på andra sidan Göteborg.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-24, 13:51   #1883
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Nah, jag förstår att grenspecifik träning och själva brytandet är det viktigaste. Jag funderar på att eventuellt byta ut min vanliga bicepsträning mot "armbrytarövningar". På så sätt kan jag kanske ha någon slags grundstyrka i armarna och fästena (????) när man pröva att bryta på klubb första gången. Men jag har liksom ingen aning om vad man bör köra på för intensitet, volym, reprange, negativ/dynamisk/iso, etc.

Mja. Tar la som du säger ungefär en timme för en väg. Om jag skulle haft bil hade det vart coollugnt. Det är på andra sidan Göteborg.
Youtuba lite övningar för rise, pronation och cup så har du det där Men risken finns är att du blir starkare utan att bli mer härdad, vilket kan öka risken för att skada sig sen när du väl bryter.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-24, 13:52   #1884
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Dagens:

Farmers walk 30+30kg, 100m, 3 set
Rodd 80kgx5x3
TTK 6.5kgx10x3

Summa: fan sliten idag
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-24, 15:51   #1885
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
På måndag har jag en supermatch mot Jimmy N i högern. Eftersom han vann mot dig i högern på turneringen kommer jag proklamera mig som bättre än dig om jag spöar honom.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-24, 16:04   #1886
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
På måndag har jag en supermatch mot Jimmy N i högern. Eftersom han vann mot dig i högern på turneringen kommer jag proklamera mig som bättre än dig om jag spöar honom.
Vad fan, jag som hoppades att du skulle vinna så det enorma glappet mellan oss i rankningen skulle bli lite mindre...
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-25, 12:46   #1887
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Dagens:
Toproll 20kgx10x3 @10 för höger och @8 för vänster
Vändning + press brett grepp fatbar 20kgx10x3
LTE 20x10x3

Summa: gött mos.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-25, 15:52   #1888
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Min vänster är förövrigt så stark nu att jag jobbar på att bygga en tidsmaskin för att åka tillbaka till prime Cyplenkov och prime Travis Bagent för att öht ha någon att träna med.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-26, 13:11   #1889
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Dagens:
Farmers Walk 30+30kg 100m 1 set
Brytning med Nathalie och Per. Bara en jävla massa öva starter med explosivitet och genomdriv.
Crush/extensions 20*3 på varje hand
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-26, 21:25   #1890
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Vad fan, jag som hoppades att du skulle vinna så det enorma glappet mellan oss i rankningen skulle bli lite mindre...
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)