Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-11-16, 22:50   #15616
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg


Nej, inget skämt. Det är inte killarna du skall bli arg på, utan din tjej. Utan hennes tillåtelse kan de inte "sno" henne, hur mycket de än försöker. Det är aldrig killarna det är fel på om din tjej gör nå't med dem, utan henne.





Det här ger även svar på större delen av ditt längre inlägg (där du kallar mig "trollare") ovan. Förutom godbiten nedan som jag vill svara på:



Ja, du har helt rätt. När killarna säger att de vill ha henne kommer hon. Din tjej saknar fri vilja.
Läs min tidigare post angående min tjejs makt mot killar som med våld tar för sig. Om du inte är medveten om skitstövlars potential så förklarar det din brist på kunskap om mitt ämne .

"Ja, 99% av jordens killar är säkerligen det. Vi män (för argumentationens skull, egentligen är jag en smurf) vet att valet är tjejens. Inget sker utan hennes tillåtelse, oavsett hur "på" andra män/killar än är."

Med ditt resonemang så existerar inte våldtäkt. Du borde skriva ett brev till premiärministern om din upptäckt om kvinnans makt över sin kropp.
Filthy är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 22:52   #15617
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av Filthy Visa inlägg
Med ditt resonemang så existerar inte våldtäkt.
Vi diskuterar inte våldtäkt, utan att någon raggar på din tjej. Vilket får dig att bli rosaskrikande rasande och vilja knacka dem.

Om det inte är så får du allt formulera dig annorlunda, för ingen annan än du tolkar det du skriver på samma sätt som dig.
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.

Senast redigerad av mikaelj den 2011-11-16 klockan 22:54.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 22:52   #15618
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Jag tycker inte ditt perspektiv behöver tolkas så mycket, det framgår med all önskvärd tydlighet hur du resonerar. Och det är inte fint.
Tack för din åsikt.
Tyvärr fick jag inga argument från dig att svara på. Men det kanske var meningen.
Filthy är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 22:53   #15619
stevebc
Registered User
 
stevebcs avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 6 570
Citat:
Ursprungligen postat av Filthy Visa inlägg
Men det var väldigt moget att skriva "bli 19 iaf". Påminner mig om mogna män. Som sagt det är väldigt lätt att vara osaklig och bara vara ute efter att munhuggas. Trolla kallas det. Vanligt fenomen på forum.
Nej, det är inte att trolla.

Trollande är ett konst.

Citat:
Ursprungligen postat av Filthy Visa inlägg
Väldigt intressant att se hur 10 000+ postar-acc hållare varandra om ryggen. Lite sådär högstadie-liknelser. "om vi är många som säger emot han och samtidigt klankar ner på han så kommer det kännas som vi säger kloka saker". Flockbeteendet är inte obligatoriskt för en människa, förstår du. En människa kan vara stark ensam och blir oftast mer respekterad i det verkliga livet om han istället för att gå efter en grupperingsåsikt bilder den individuellt. Jag har sett hur ni njutit av att förstöra för folk som är svagare mentalt. Hur ni nästan korkat upp champagnen när folk brytit ihop och stuckit. Oftast har det varit tjejer har jag märkt. Killar verkar mest smyga iväg. Mognad pratade vi om va? Underbart
Håller inte med här heller. Du ser mönster som jag inte ser.


Citat:
Ursprungligen postat av Filthy Visa inlägg
Jag reagerar som sagt väldigt starkt på vad folk har för åsikter och baktankar med allt de gör. När folk är ute efter att provocera på ett barnsligt sätt så blir jag faktiskt provocerad. Men inte av det han säger. Utan hur han säger det.
Samtidigt kan jag inte motstå när någon gör upplägg - att smasha.
Samtidigt väljer man lite själv om man vill bli provocerad eller ej. Att rage:a när mikaelj nämner din självkänsla blir lite som att gå i fällan.
__________________
Journalen: Vägen mot 670 i klassisk styrkelyft | 217,5-142,5-270 | 630
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade

Senast redigerad av stevebc den 2011-11-16 klockan 22:56.
stevebc är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 22:53   #15620
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Filthy Visa inlägg
Jag hade trott dig om du inte fokuserat på mitt andra stycke.
heh, ok, vad är det du förväntar dig?
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 22:54   #15621
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Vi diskuterar inte våldtäkt, utan att någon raggar på din tjej.
Nej vi diskuterar skitstövlars potential. Som sagt min gode flamer/trollare, det ser mycket bättre ut om du kommer med korrekta citat/uppfatningar av det jag skrivit istället för att komma in lite vilset
Filthy är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 22:55   #15622
skaparn
Registered User
 
skaparns avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Skellefteå
Inlägg: 10 296
Vilken fin offerorgie det utvecklades. På en helt vanlig onsdag!

Vardagslyx.
__________________
Citat:
adam400m kommer aldrig bli en ny Zyzz
skaparn är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 22:57   #15623
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av Filthy Visa inlägg
Nej vi diskuterar skitstövlars potential. Som sagt min gode flamer/trollare
Nu är jag både trollare och dryg. Kan du ge mig en ordlista så att jag åtminstone kan försvara mig mot dina okvädesord?


Citat:
Ursprungligen postat av Filthy
det ser mycket bättre ut om du kommer med korrekta citat/uppfatningar av det jag skrivit istället för att komma in lite vilset
T ex det här:

Citat:
Ursprungligen postat av Filthy
Jag vill spöa på killar som vill komma åt det som är mitt.
1. Äger du tjejen?
2. Kan hon inte själv säga ifrån?
2b. Kan hon inte själv be dig om hjälp?

Du agerar nå'n sorts beskyddare åt din flickvän och omyndigförklarar henne på samma gång. Jag vet inte hur många tjejer som uppskattar det beteendet hos sin partner. Särskilt vet jag att tjejer inte brukar vara förtjusta i pojkvänner som har en förkärlek till att bruka våld. ("spöa på killar").

Även:

Citat:
Ursprungligen postat av Filthy
Men jag vill fan veta så noggrant som möjligt så jag slipper noja! Jag älskar och hatar att sitta och analysera saker.
Du borde göra något åt ditt kontrollbehov.
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.

Senast redigerad av mikaelj den 2011-11-16 klockan 22:59.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 22:57   #15624
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc Visa inlägg
Nej, det är inte att trolla.

Håller inte med här heller. Du ser mönster som jag inte ser. Jag vet inte varför. Kanske handlar det om att jag har dålig självkänsla.
Just ditt fall har jag ingen aning om. Vet inte ens om du tillhör de som fördriver fritid med misslyckad internetmobbning som har blivit väldigt vanligt här senaste åren märker jag.

Men min analys på din fundering är att om du tillhör den gruppen så är nog största sannolikheten stora ångestliknande krav på tillhörighet/dålig självbild/försvagat självförtroende/ensamhet. Samma kriterier som gör att idiotgrupperingar bildas. T.ex. ligistfirmor som slåss under falska fanor på gatorna eller där man syns som mest.
Filthy är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 23:01   #15625
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av Filthy Visa inlägg
Samma kriterier som gör att idiotgrupperingar bildas. T.ex. ligistfirmor som slåss under falska fanor på gatorna eller där man syns som mest.
stevebc i en ligistfirma? Kanske Powerpuff-pinglorna i så fall. (inget personligt, Steve)

PS: Jag gillar att du kallar mig grabben när du är två år yngre än mig, Filthy.
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.

Senast redigerad av mikaelj den 2011-11-16 klockan 23:03.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 23:01   #15626
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
skaparn var faktiskt riktigt rolig innan han började bli dryg.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 23:05   #15627
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg



1. Äger du tjejen?
2. Kan hon inte själv säga ifrån?
2b. Kan hon inte själv be dig om hjälp?

Du agerar nå'n sorts beskyddare åt din flickvän och omyndigförklarar henne på samma gång. Jag vet inte hur många tjejer som uppskattar det beteendet hos sin partner. Särskilt vet jag att tjejer inte brukar vara förtjusta i pojkvänner som har en förkärlek till att bruka våld. ("spöa på killar").
1. Beror hur du definerar äga i detta fall. Jag bestämmer inte över henne på något sätt. Vilket jag tagit upp redan vid minst 3 fall men du hoppas på att jag ska ändra mig verkar det som.
2. Hon har förmågan att tala. Men hon har inte förmågan att försvara sig mot många av killarna som tafffsar/våldkysser.
2b. Vem har sagt att hon inte bett om hjälp?

Jag förstår ditt missförstånd. Du tror att jag förbjuder henne fortfarande och därmed omyndigförklarar henne. Att vilja sin flickväns bästa och att ha en funktionell syn på ett långvarigt förhållande ser jag ingen omyndigförklaring i. Snarare en "bonding" som vi fått. Men du har väl ingen erfaranhet av det här antar jag? Jag kan bara gissa varför du skjuter så mycket från höften i ämnet . Men troligtvis är det som sagt desperata försök till att provocera. Du är säkert en smart kille med fungerande resonemang så fort du stängt av skärmen. Skulle nog göra dig gott om du såg på dig själv ur ett kritiskt perspektiv och fundera på om du faktiskt vinner något av det här? Du kommer säkert tänka "tidsfördriv". Men tyvärr så är det lätt att hamna i ett liknande mönster även i andra sammanhang sen .

Om jag berättar för dig att jag aldrig slagit någon förutom i tonåren. Är jag fortfarande "han som har en förkärlek till våld"? Eller har du kanske bara misslyckats med att förstå igen? Fundera på saken
Filthy är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 23:07   #15628
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
stevebc i en ligistfirma? Kanske Powerpuff-pinglorna i så fall. (inget personligt, Steve)

PS: Jag gillar att du kallar mig grabben när du är två år yngre än mig, Filthy.
Du verkar inte förstå hur liknelser eller exempel funkar. Det är inte samma sak som att sätta en "->" emellan förstår du.

Det ena måste inte leda till det andra bara för att de har liknande grunder. Alla har ju en fri vilja och det är den som styr vart vi hamnar mest. Förutom det oundvikliga såklart.
Om du inte vill bli kallad grabben får du väl rycka upp dig lite då? Känns som jag läxar upp någon som leker rebell mot sin farsa. Trotsig och uppkäftig och rätt värdelös på att argumentera

Nu ska jag sova. Skriv något riktigt genomtänkt nu. För nu har du massor av tid. Så jag vill inte se att du läser lite halvtaskigt igenom mina inlägg. Ta ett glas oboy eller vad du nu föredrar och koppla av.
Läs sen igenom det du skrivit och tänk efter en gång till. Sen kan du skicka på "skicka" ^^. Så jag får något smaskigt att läsa imorgon på lunchrasten. Förväntar mig att minst 3 ur din lilla internetliga har anslutet sig. Har bara sett 5-6 av er än så länge. Borde finnas fler. Väl mött!

Senast redigerad av Filthy den 2011-11-16 klockan 23:13.
Filthy är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 23:11   #15629
skaparn
Registered User
 
skaparns avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Skellefteå
Inlägg: 10 296
Citat:
Ursprungligen postat av Filthy Visa inlägg
Just ditt fall har jag ingen aning om. Vet inte ens om du tillhör de som fördriver fritid med misslyckad internetmobbning som har blivit väldigt vanligt här senaste åren märker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
jag är ärligt inte speciellt omtyckt här på kolo, bara o fråga STK-gänget med skaparn i spetsen så får du svart på vitt. Ska du bli omtyckt på kolo så är det tyngdlyftning som gäller eller stfu. Alternativt bara hålla dig mainstream.
[...]
Så min åsikt har tyvärr ingen koppling till någon annan än mig själv, det dröjer nog inte mer än 10 min innan någon från stk är här o hackar på mig


Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
skaparn var faktiskt riktigt rolig innan han började bli dryg.
Ja, det var bara dryghet. Att några iklädde sig martyrskapets skrud var helt ryckt ur luften.
__________________
Citat:
adam400m kommer aldrig bli en ny Zyzz
skaparn är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 23:12   #15630
Tolkia
Moralistmoderator
 
Tolkias avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Lycksele
Inlägg: 15 502
Citat:
Ursprungligen postat av Filthy Visa inlägg
Med ditt resonemang så existerar inte våldtäkt. Du borde skriva ett brev till premiärministern om din upptäckt om kvinnans makt över sin kropp.
Om du på allvar inte kan skilja mellan våldtäkt och att någon raggar på din tjej, undrar jag verkligen vad du menar med "ragga". Och hur du raggade upp din tjej. Eller inte.
Tolkia är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)