Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-11-14, 19:59   #15586
mycketbrännvin
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 799
Citat:
Ursprungligen postat av Cranky Visa inlägg
Sluta tänk på henne, vad som händer så hjälper det dig inte nu. Om du nu har bestämt dig spela cool ett tag så får du helt enkelt sysselsätta dig med andra saker så att du inte tänker på henne. Umgås med dina polare, se på film, träna på gymmet, läs en bok, gör dina läxor osv.
Klarade inte av att hålla mig, skickade nyss och frågade vad hon har för planer på onsdag och torsdagkväll.Få se om hon svarar
mycketbrännvin är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-14, 20:37   #15587
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-14, 20:45   #15588
Tabbe
James Bond
 
Tabbes avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Sthlm
Inlägg: 1 316
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Baan and angel sitting in a bath?
__________________
Existing is a fact.

Living is an art.

Grub om kost
Tabbe är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-14, 21:42   #15589
mycketbrännvin
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 799
Citat:
Ursprungligen postat av mycketbrännvin Visa inlägg
Klarade inte av att hålla mig, skickade nyss och frågade vad hon har för planer på onsdag och torsdagkväll.Få se om hon svarar
Hon verkade positivt inställd hoppas bara att det går bra
mycketbrännvin är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-14, 21:51   #15590
Kwon
<Walking Apocalypse>
 
Kwons avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: Krampusköping
Inlägg: 19 896
Citat:
Ursprungligen postat av mycketbrännvin Visa inlägg
Hon verkade positivt inställd hoppas bara att det går bra
Ölochbrännvin, e det du?
__________________
Kwon är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-14, 21:59   #15591
mycketbrännvin
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 799
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon Visa inlägg
Ölochbrännvin, e det du?
nej
mycketbrännvin är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-14, 22:42   #15592
Zetor99
Registered User
 
Zetor99s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Finland
Inlägg: 342
Citat:
Ursprungligen postat av Ademius Visa inlägg
Ja, hur är det med det här med långdistansförhållanden? (...)
Du låter ju övertygad om att det är värt det, så ge det en chans och se hur det går, har ni båda tålamod och klarar av ensamheten så är ju en helg i månaden faktiskt inte särskilt illa (sitter själv och gnager på åtta långa månader, med ett visst hopp om att kunna ses till jul).

Jag tycker att ovissheten är det värsta, se till att bestämma när ni ska ses i god tid så ni hela tiden har något att se fram emot.
Zetor99 är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-14, 22:49   #15593
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Ademius Visa inlägg
Problemet är att vi inte direkt har någon plan på kort sikt att bo i samma stad igen förrän åtminstone ett år till.
Det där är inget problem. Du pratar bara ett år.

Tvärtom så är det precis så man övervintrar distansförhållanden och det är genom att ha en plan och att ha ett mål i sikte där man kan flytta ihop eller bo i samma stad. Jag skulle snarare säga "grattis", ni om något kan klara en distansrelation finfint om ni är villiga att kämpa lite för relationen i sin helhet. Ett år går kalasfort.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-15, 20:08   #15594
mycketbrännvin
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 799
Citat:
Ursprungligen postat av mycketbrännvin Visa inlägg
Klarade inte av att hålla mig, skickade nyss och frågade vad hon har för planer på onsdag och torsdagkväll.Få se om hon svarar
Spammar lite hrärHon svarade ja och verkade glad.Nyss ksickade hon att hon mådde dåligt och att maginfluensa i farten men att hon hoppades på att kunna komma imorgon och att hon skulle meddela genast på morgon imorgon imorgon om hon inte kan komma.Låter som en ursäkt för att inte komma tycker jag så jag svarade att jag hoppas hon kan komma men annars får vi försöka en annan gång.Fan att sitta och analysera sms ifall hon inte kan säga rakt vad hon vill.Kanske det stämmer det hon säger men man blir lite misstänksam
mycketbrännvin är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-15, 20:34   #15595
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
 
Fredszkys avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Inlägg: 398
@mycketbrännvin:

haha... alltid det här analyserandet.

mitt råd är att var uppriktig, vill du träffa henne så säg det, precis som du gjorde! jättebra att du skrev att "annars får ni försöka ses en annan gång"!

ett intresse bör vara från båda håll... känner du att hennes intresse gång på gång flackar så säg hur du känner, att du inte vill ha ett sånt förhållande, och börja släpp henne efter det om hon inte tar till sig det du säger, och visar det.

jag är för ärlighet och uppriktighet och inte för spel för att hålla attraktionen uppe. vänta med sms eller vad det kan vara. mer pang på och kör vad man känner för.

sen kan man ju fråga sig om det "funkar". men vill man ha en tjej som blir attraherad av dig på grund av sin egen osäkerhet ("varför svarar han inte, han kanske är en liga över mig? hjälp vad kär jag blev helt plötsligt!")

eller en tjej som blir attraherad av din personlighet som du är och att du visar henne dina känslor?

det är bara att köra på tills man hittar rätt... lycka till
__________________
P r o f e . t
Fredszky är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-15, 23:14   #15596
Ademius
Registered User
 
Ademiuss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Berlin, Tyskland
Inlägg: 161
Citat:
Ursprungligen postat av eng Visa inlägg
Jag och tjejen bor på olika orter, hon jobbar dessutom ofta helg, jag jobbar helg ibland. Plus allt annat i livet som ska hinnas med också.
Det är inte helt enkelt.

Tror det underlättas av att både hon och jag inte är typen som förhållandehoppar, (dvs alltid skaffar ny strax efter eller innan det gamla förhållandet tagit slut). Så vi är båda vana vid att leva själv och uppskattar egentid.
Ett annat plus är att precis när vi träffades kunde vi umgås väldigt mycket, tror det är besvärligare att bygga något nytt på avstånd.

Men samtidigt, talesättet att kärlek växer med avståndet, stämmer inte på mig.
Jag saknar henne mest helgen efter t.ex. semestern, när vi kunnat umgås intensivare. När det går längre tid mellan att vi träffats, så börjar man (jag) komma in i den bekväma singellivslunken igen. De där timmarna i bilen för att träffas kort på fredagskvällen innan hon ska jobba på lördagen, börjar kännas lite motigt istället för upplyftande, vilket inte är ett bra tecken.
Alltså, visst jag har ju kommit in i "singellivslunken" här, men jag bor bara här temporärt. Ingen aning om hon gjort detsamma, jag vill inte veta och bryr mig inte alltför mycket om hon skulle gjort något då vi inte är tillsammans i nuläget. Jag gillar dock inte riktigt att vara singel, men singel för mig innebär att man tvunget och kontinuerligt måste vara aktiv (som man) och ragga på tjejer, något jag tycker är rätt drygt. De flesta tjejer verkar ju inte vara något att ha mer än temporärt.

I längden verkar ju långdistansförhållande vara någon form av självplågeri. Har man ingen lösning i sikte så känns det alldeles för uppgivet. En av mina närmaste vänner har dock i nuläget ett långdistansförhållande på 837.56 mil, men han tänkte försöka flytta dit inom ett par månader bara. 50 mil känns inte så illa ändå :P

Citat:
Ursprungligen postat av mycketbrännvin Visa inlägg
Jag tror inte på långdistansförhållande.Ok om man sällskapat länge så kanske det funkar men i början i en relation när man vill lära nån tror jag att avstånd inte är bra alls.Jag håller med föregående talare att när man kommer in i singellivslunken så blir det tungt att åka sena kvällar,långa sträckor för att träffa någon.
Jag tycker redan jag känner henne ganska bra, det är mitt ex trots allt, inte någon ny tjej jag knappt har träffats. Jag skulle också vara väldigt tveksam till att inleda ett långdistansförhållande med någon jag knappt känner. Vet inte om det kommer vara (för) jobbigt, jag har aldrig provat. Jag får väl se om det är värt det, men ärligt talat låter in 1 - 2 timmar med flyg + buss inte så farligt. Det är mer kostnaden kanske, inte heller den så fasligt farlig. Mest jobbigt är att det bli så rackarns intensivt när man väl ses, det var betydligt skönare när man kunde umgås lite när som och inte var tvungen att tänka på tiden så mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Zetor99 Visa inlägg
Du låter ju övertygad om att det är värt det, så ge det en chans och se hur det går, har ni båda tålamod och klarar av ensamheten så är ju en helg i månaden faktiskt inte särskilt illa (sitter själv och gnager på åtta långa månader, med ett visst hopp om att kunna ses till jul).

Jag tycker att ovissheten är det värsta, se till att bestämma när ni ska ses i god tid så ni hela tiden har något att se fram emot.
Hon är rätt underbar på sitt sätt, men det är ju alltid frågan om det håller i längden. Mest för vi kanske vill olika saker (visserligen en bit fram i tiden, men ändå). Jag får väl prova mig fram och se hur det känns, men man kanske får vara lite pragmatisk, hon är inte den perfekta tjejen jag tänkt mig, men den tjejen kanske inte ens finns, och kommer jag ens träffa någon som är närmare perfekt än så? I det stora hela passar hon väldigt bra, huvudsaken är väl att man trivs väldigt bra i varandras sällskap och att personkemin fungerar ypperligt, antagligen bäst med henne än någon annan jag träffat överhuvudtaget hittills

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Det där är inget problem. Du pratar bara ett år.

Tvärtom så är det precis så man övervintrar distansförhållanden och det är genom att ha en plan och att ha ett mål i sikte där man kan flytta ihop eller bo i samma stad. Jag skulle snarare säga "grattis", ni om något kan klara en distansrelation finfint om ni är villiga att kämpa lite för relationen i sin helhet. Ett år går kalasfort.
Ja, om ett år skulle hon eventuellt kunna studera en eller ett par terminer i min stad igen, men hon har fortfarande 2,5 år kvar på sin utbildning i sin andra stad i nuläget.

Det känns dock väldigt långt tills vi skulle kunna överväga att flytta ihop, men det är ju något jag också skulle vilja prova i längden, men det ligger långt fram tiden som sagt, men klarar vi ett år på distans kan det ju vara värt att prova givet att förutsättningarna är rätt. Isf måste jag också flytta eftersom jag bor i en liten etta i nuläget och vi skulle bli alldeles för mycket på varandra. Jag har dock möjlighet att få en 2.a med väldigt fördelaktigt läge och hyra om antagligen lite drygt 1 år eller så. Framförallt verkar fördelen vara att man kan slappna av mer och inte behöver ha en sådan intensiv relation, enklare att planera också.

Det jag känner att jag vill ha om det ska ha någon chans att fungera är ett väldigt tydligt definierat förhållande med exklusivitet där vi alltid vet när vi ses nästa gång och att vi har som mål att bo i samma stad så mycket som möjligt. Det innebär också att båda måste vara villiga att prioritera och göra uppoffringar i form av tid, pengar och att kunna vara flexibel. Vi har även talat om att planera resor (inrikes och utrikes) tillsammans.

Vad är annars viktigt att tänka på?

Jag nämnde i ett tidigare inlägg hur vi kommunicerar i nuläget. Det viktigaste känner jag är en väldigt bra och tydlig kommunikation, där man verkligen känner att man vet var man har varandra och kan lita på vandra utan någon som helst ovisshet. Ovisshet dödar mig, jag står verkligen inte ut med det.
__________________
1 RM [450] 104 Bänk - 149 Böj - 197 Mark -Kv 72,1 kg
Inte tillräckligt opti - bulkjournalen!

Senast redigerad av Ademius den 2011-11-15 klockan 23:19.
Ademius är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 13:37   #15597
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
hon får umgås med 100 killar, bara hon förstår uppsåtet hos vissa killar i vissa situationer, det är det som gör mig irreterad
Varför måste hon förstå det?

Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Men du är som vanligt dryg med flit va? Det är skillnad på situation o situation, och är killen pushig o vill dricka kaffe åtta på kvällen när de knappt umgås, vs ut o äta på restaurang en vanlig söndagseftermiddag/kväll.
Är hon ett viljelöst mähä?

Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Kan i alla fall dela med mig av att jag inte umgås med tjejkompisar med respekt för min tjej. O då hade jag innan vårt förhållande en sisådär 5 st tjejkompisar kanske. Men har ALDRIG tillbaka krävt samma sak av henne. Vilket mansvin jag är va?
Du har en helt skev bild av respekt. Varför skulle du inte umgås med tjejer?!

Nej, du är inte ett manssvin, du är en enorm martyr: "jag umgås minsann inte med andra tjejer, för din skull. men du får göra precis vad du vill. *snyft*"

Jisses.

Filthy & MrBoris: Det har definitivt med er självkänsla att göra. Ni tror att ni är så värdelösa att era flickvänner skulle hoppa på första bästa kille som raggar på henne. Det är därför ni inte låter henne fika med andra killar.
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.

Senast redigerad av mikaelj den 2011-11-16 klockan 13:41.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 13:41   #15598
MrBoris
Workaholic
 
MrBoriss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: farawayfromSweden
Inlägg: 1 368
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Varför måste hon förstå det?
Som vanligt är datanördar o oskulder dryga. Men, to the point, för jag vill inte ha en dum flickvän och föraktar dumma personer
__________________
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 13:46   #15599
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Som vanligt är datanördar o oskulder dryga.
Gah. Varför drar alla "som vanligt är <foo> dryg" så fort någon är saklig och direkt? Måste allting lindas in i snuttefilt och skrivas om så att det blir så försiktigt att det inte överhuvudtaget finns någon avlägsen risk att man kan bli förnärmad? Hur gamla är ni som bor på Internet egentligen? Det här är sakfrågor, inga personangrep. Skilj på sak och person!

Till att börja med vet jag inte exakt vad dryg betyder (jag gissar på "saklig", även om du verkar använda det i betydelsen "tyken" vilket är helt fel), för det andra förstår jag inte ditt resonemang:

Boris: Min tjej är naiv.
Jag: Jaha, och?
Boris: DU E DRYG! Om hon är naiv är hon dum och jag gillar inte dumma.

Här följer jag återigen upp:

Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Men, to the point, för jag vill inte ha en dum flickvän och föraktar dumma personer
Varför är hon dum för att hon är naiv? Samt: kan du definiera "dum" och "naiv", så att vi inte pratar om två olika saker?
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.

Senast redigerad av mikaelj den 2011-11-16 klockan 13:49.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 15:10   #15600
Nitrometan
Mjäll & SL
 
Nitrometans avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Karlskrona
Inlägg: 30 459
Dryg - nåt som räcker länge.
__________________
bobubobobelolenonitotroroboberortot

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)