Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-06-24, 01:27   #6256
chidde
Projektledare
 
chiddes avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: London
Inlägg: 1 352
Citat:
Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi Visa inlägg
I dagsläget bara en 116234! Har gjort mig av med lite så jagar just nu en 16618 eller 118238 i rätt skick att komplettera med!

Mitt intresse har svalnat av en del senaste tiden då inga modeller riktigt intresserat mig och cirkusen kring priserna varit så dryg. Men nu är jag på banan igen! För din del då?
Klassisk och blingig man
Charmen med klockor ar att alla har sina preferenser, jag kan t ex inte se mig sjalv med en guldklocka, sattet jag klar mig gar helt enkelt inte ihop

Min samling bestar av 116710LN, IW377701, PAM24 och IW502001
Anvander mest den sistnamde av bekvamlighet for att den har 7 dagars reservtid, finns gott om intresse kvar har men just nu vager andra prioriteringar over lite och pagaende pandemi har tyvarr inte hjalpt

Hade hoppats pa att du hade en Audemars Piguet du trottnat pa, vilket ocksa ar mitt sista korsbar, men i skrivande stund blev jag nyss pamind om att du ar en trogen Rolextjanare

Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Alla samhällsklasser bär dom, från VD till serveringspersonal på resturang. Om du vill ha en dyr klocka och inte har koll så köper du en Rolex (Eller en Omega speed/seamaster).

Även fenomenet där folk köpte dom, för att lägga upp en blocket annons så fort dom kommit ur butiken. Gärna med 10% påslag på vad de själva betalt.

Tror ingen annan lyxartikel sett denna rusning, särskilt de andra klockmärkena.
Ar inte det en Hublot?

Det beror pa vilken Rolex-modell, finns folk som flippar for 2-3 ggr butikspris och tyvarr aven folk som ar villiga att betala men for att kunna ga in i butik och kopa maste man nastan ha kontakter. For 10% hade jag inte tagit risken, varken som saljare eller kopare

Tradigt om man lagt en formogenhet pa en klocka som man hoppades pa att gora 10% pa Blocket dagen efter och absolut ingen ringer pa annonsen efter 3 ar

Tro det eller ej, men vissa bilmodeller saljs faktiskt med vinster pa andrahandsmarknaden. Hade inte det varit drommen?
Rulla ut en sprillans ny, lagga pa 10,000 mil, kora och njuta av den i 2-3 ar for att sen gora 10-15% vinst?
__________________
chidde.blogg.se

Projekt: Hästsvans
Läs om mig och Titta på mig
chidde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-24, 11:45   #6257
Grazzafukkinrazzi
Pissening, no homo.
 
Grazzafukkinrazzis avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 916
Citat:
Ursprungligen postat av chidde Visa inlägg
Klassisk och blingig man
Charmen med klockor ar att alla har sina preferenser, jag kan t ex inte se mig sjalv med en guldklocka, sattet jag klar mig gar helt enkelt inte ihop

Min samling bestar av 116710LN, IW377701, PAM24 och IW502001
Anvander mest den sistnamde av bekvamlighet for att den har 7 dagars reservtid, finns gott om intresse kvar har men just nu vager andra prioriteringar over lite och pagaende pandemi har tyvarr inte hjalpt

Hade hoppats pa att du hade en Audemars Piguet du trottnat pa, vilket ocksa ar mitt sista korsbar, men i skrivande stund blev jag nyss pamind om att du ar en trogen Rolextjanare
Sköna val ändå men en jäkla storlek på dem! Utifrån det förstår jag att det är en 15400 du säkert är ute efter eller någon dyngfet ROO? Eller vilken AP tänker du dig? Vill du inte komplettera med något lite mer elegant? AP verkar kul men jag orkar inte med strulet som medföljer typ varenda AP.

116710LN är trevlig, kan sakna min lite ibland faktiskt!

Guld är ju klurigt alltså men jag har aldrig ägt någon helguldare förut, bara TT. Men helguldarna känns så jäkla rätt på armen när man provat så känner att det är dags nu!
__________________
1:a U -82,5kg SM Bänkpress 2010
Citat:
Ursprungligen postat av svennebanan Visa inlägg
Skulle kännas som en liten seger.
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Hur vågar ni ifrågasätta det faktum att jag är mer värd än en neger?
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken Visa inlägg
jag kommer lämna mina föräldrar här på jorden medan jag dör, allt tack vare monster energy.
Grazzafukkinrazzi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-24, 12:51   #6258
chidde
Projektledare
 
chiddes avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: London
Inlägg: 1 352
Citat:
Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi Visa inlägg
Sköna val ändå men en jäkla storlek på dem! Utifrån det förstår jag att det är en 15400 du säkert är ute efter eller någon dyngfet ROO? Eller vilken AP tänker du dig? Vill du inte komplettera med något lite mer elegant? AP verkar kul men jag orkar inte med strulet som medföljer typ varenda AP.

116710LN är trevlig, kan sakna min lite ibland faktiskt!

Guld är ju klurigt alltså men jag har aldrig ägt någon helguldare förut, bara TT. Men helguldarna känns så jäkla rätt på armen när man provat så känner att det är dags nu!
PRECIS! ROO ar/var faktiskt forstahandsvalet, har provat den ett par ggr och forsokt overtala mig sjalv att den inte ar for stor men jag antar att det ar en vanesak. Har aven tittat valdigt mycket pa 15400 pa sistone, gillar hur stilren den ar men aven kronograf-versionen 26331 ar intressant. Sa ja, gissningen var ganska on point

For manga siffror och for lite bilder, men ungefar sa ser onskelistan ut utan ordning

Royal Oak Offshore Diver


Royal Oak


Royal Oak Chronograph
__________________
chidde.blogg.se

Projekt: Hästsvans
Läs om mig och Titta på mig
chidde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 18:19   #6259
hahavaffan
tuff shit
 
hahavaffans avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Skåné
Inlägg: 2 528
Dear kolo,

Jag har snöat in på en Rolle GMT-Master II, svart/svart eller batman i stål. Länk kvittar. Hur gör jag för att köpa en? Gärna inte till fullständigt ockerpris, och gärna på handleden inom en månad. Jag har kontakter i Schweiz (om än ganska långväga), finns de i butik eller med minimal väntetid där månntro?
Kan tänka mig både ny och beggad i nyskick.
Plz halp.

Och ni som nu vill övertala mig att köpa en annan klocka - gör gärna det! Hittar jag någon jag tycker bättre om och som dessutom är tillgänglig är det bara en fördel
__________________
IN SOILWORK we trust

Senast redigerad av hahavaffan den 2020-06-30 klockan 18:21.
hahavaffan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 22:58   #6260
Grazzafukkinrazzi
Pissening, no homo.
 
Grazzafukkinrazzis avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 916
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
Dear kolo,

Jag har snöat in på en Rolle GMT-Master II, svart/svart eller batman i stål. Länk kvittar. Hur gör jag för att köpa en? Gärna inte till fullständigt ockerpris, och gärna på handleden inom en månad. Jag har kontakter i Schweiz (om än ganska långväga), finns de i butik eller med minimal väntetid där månntro?
Kan tänka mig både ny och beggad i nyskick.
Plz halp.

Och ni som nu vill övertala mig att köpa en annan klocka - gör gärna det! Hittar jag någon jag tycker bättre om och som dessutom är tillgänglig är det bara en fördel
Du får inte tag i en sportrolle till annat än ockerpris idag om du inte spenderat bra många hundratusen hos någon AD och har riktigt bra kontakter. Du kan nog inte ens skriva upp dig på en väntelista på någon modell i dagsläget om du aldrig köpt en klocka hos AD tidigare. Väntetiden på Batman är flera år om du inte har kontakter, säkert ett bra jäkla tag på 116710Ln också.

Det är samma situation överallt. Du kanske skulle kunna hitta någon AD i något fiskigt land och erbjuda dig att betala i kontanter, då kanske någon AD skulle kunna hosta upp en 116710ln för en rimlig peng.

Låter som att du ska kika på något annat istället! 116234 är fin annars, hint hint wink wink
__________________
1:a U -82,5kg SM Bänkpress 2010
Citat:
Ursprungligen postat av svennebanan Visa inlägg
Skulle kännas som en liten seger.
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Hur vågar ni ifrågasätta det faktum att jag är mer värd än en neger?
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken Visa inlägg
jag kommer lämna mina föräldrar här på jorden medan jag dör, allt tack vare monster energy.

Senast redigerad av Grazzafukkinrazzi den 2020-06-30 klockan 23:03.
Grazzafukkinrazzi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-01, 05:34   #6261
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi Visa inlägg

Det är samma situation överallt. Du kanske skulle kunna hitta någon AD i något fiskigt land och erbjuda dig att betala i kontanter, då kanske någon AD skulle kunna hosta upp en 116710ln för en rimlig peng.
Eller Rob Engström
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-01, 09:04   #6262
hahavaffan
tuff shit
 
hahavaffans avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Skåné
Inlägg: 2 528
Citat:
Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi Visa inlägg
Du får inte tag i en sportrolle till annat än ockerpris idag om du inte spenderat bra många hundratusen hos någon AD och har riktigt bra kontakter. Du kan nog inte ens skriva upp dig på en väntelista på någon modell i dagsläget om du aldrig köpt en klocka hos AD tidigare. Väntetiden på Batman är flera år om du inte har kontakter, säkert ett bra jäkla tag på 116710Ln också.

Det är samma situation överallt. Du kanske skulle kunna hitta någon AD i något fiskigt land och erbjuda dig att betala i kontanter, då kanske någon AD skulle kunna hosta upp en 116710ln för en rimlig peng.

Låter som att du ska kika på något annat istället! 116234 är fin annars, hint hint wink wink
Kewken. Men hur retarderad är man om man pungar upp 120k idag för en? Tanken är ju att behålla den ett bra tag.
__________________
IN SOILWORK we trust
hahavaffan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 07:32   #6263
hahavaffan
tuff shit
 
hahavaffans avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Skåné
Inlägg: 2 528
Blev en Datejust 41 stål med Jubilee och svart urtavla. Så får vi se vad som händer på sportfronten framöver.
__________________
IN SOILWORK we trust
hahavaffan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 10:15   #6264
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
Blev en Datejust 41 stål med Jubilee och svart urtavla. Så får vi se vad som händer på sportfronten framöver.
Pic!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 18:09   #6265
Grazzafukkinrazzi
Pissening, no homo.
 
Grazzafukkinrazzis avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 916
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Eller Rob Engström
__________________
1:a U -82,5kg SM Bänkpress 2010
Citat:
Ursprungligen postat av svennebanan Visa inlägg
Skulle kännas som en liten seger.
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Hur vågar ni ifrågasätta det faktum att jag är mer värd än en neger?
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken Visa inlägg
jag kommer lämna mina föräldrar här på jorden medan jag dör, allt tack vare monster energy.
Grazzafukkinrazzi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 18:10   #6266
Grazzafukkinrazzi
Pissening, no homo.
 
Grazzafukkinrazzis avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 916
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
Blev en Datejust 41 stål med Jubilee och svart urtavla. Så får vi se vad som händer på sportfronten framöver.
Kul! Även om en DJ alltid ska vara 36mm
__________________
1:a U -82,5kg SM Bänkpress 2010
Citat:
Ursprungligen postat av svennebanan Visa inlägg
Skulle kännas som en liten seger.
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Hur vågar ni ifrågasätta det faktum att jag är mer värd än en neger?
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken Visa inlägg
jag kommer lämna mina föräldrar här på jorden medan jag dör, allt tack vare monster energy.
Grazzafukkinrazzi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 18:50   #6267
chidde
Projektledare
 
chiddes avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: London
Inlägg: 1 352
Citat:
Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi Visa inlägg
Du kan nog inte ens skriva upp dig på en väntelista på någon modell i dagsläget om du aldrig köpt en klocka hos AD tidigare. Väntetiden på Batman är flera år om du inte har kontakter, säkert ett bra jäkla tag på 116710Ln också.
+1

Var inne hos flera AD's och fragade for inte sa langesen, det finns tydligen ingen lista langre, folk har missbrukat det helt sa jag vet inte riktigt hur det funkar nu. Som sagt, vara stammis och ha kontakter hjalper oftast

Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
Blev en Datejust 41 stål med Jubilee och svart urtavla. Så får vi se vad som händer på sportfronten framöver.
Grattis!! Provade den i januari, sa snygg!! Dock var det en oyster, vilket jag personligen foredrar. Lanken blir repig ganska snabbt, men anda

Bara av ren nyfikenhet, om du inte hade kopt en DJ, hur mycket hade du kunnat tanka dig ge for en begagnad 116710LN?

Visserligen lite sen pa det, men om jag skulle foreslagit en annan modell, sa hade det varit 116500. An idag vet jag inte vilken urtavla som ar snyggast, vad tycker ni, svart eller vit?



__________________
chidde.blogg.se

Projekt: Hästsvans
Läs om mig och Titta på mig
chidde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 19:16   #6268
Spiffy
Smalfet med lem
 
Spiffys avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Malmö
Inlägg: 1 420
Citat:
Ursprungligen postat av chidde Visa inlägg
svart eller vit?
Svart.
Tycker det är synd att en del av dessa Rolex har uppsatser på urtavlan.
Din klocksmak är top notch!
Spiffy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 19:43   #6269
Grazzafukkinrazzi
Pissening, no homo.
 
Grazzafukkinrazzis avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 916
Citat:
Ursprungligen postat av chidde Visa inlägg
+1

Var inne hos flera AD's och fragade for inte sa langesen, det finns tydligen ingen lista langre, folk har missbrukat det helt sa jag vet inte riktigt hur det funkar nu. Som sagt, vara stammis och ha kontakter hjalper oftast



Grattis!! Provade den i januari, sa snygg!! Dock var det en oyster, vilket jag personligen foredrar. Lanken blir repig ganska snabbt, men anda

Bara av ren nyfikenhet, om du inte hade kopt en DJ, hur mycket hade du kunnat tanka dig ge for en begagnad 116710LN?

Visserligen lite sen pa det, men om jag skulle foreslagit en annan modell, sa hade det varit 116500. An idag vet jag inte vilken urtavla som ar snyggast, vad tycker ni, svart eller vit?



Den vita. Vilket de flesta tycker eftersom den är tiotusentals kronor dyrare på andrahandsmarknaden bara därför
__________________
1:a U -82,5kg SM Bänkpress 2010
Citat:
Ursprungligen postat av svennebanan Visa inlägg
Skulle kännas som en liten seger.
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Hur vågar ni ifrågasätta det faktum att jag är mer värd än en neger?
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken Visa inlägg
jag kommer lämna mina föräldrar här på jorden medan jag dör, allt tack vare monster energy.
Grazzafukkinrazzi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-03, 07:27   #6270
hahavaffan
tuff shit
 
hahavaffans avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Skåné
Inlägg: 2 528
Citat:
Ursprungligen postat av chidde Visa inlägg
+1

Var inne hos flera AD's och fragade for inte sa langesen, det finns tydligen ingen lista langre, folk har missbrukat det helt sa jag vet inte riktigt hur det funkar nu. Som sagt, vara stammis och ha kontakter hjalper oftast



Grattis!! Provade den i januari, sa snygg!! Dock var det en oyster, vilket jag personligen foredrar. Lanken blir repig ganska snabbt, men anda

Bara av ren nyfikenhet, om du inte hade kopt en DJ, hur mycket hade du kunnat tanka dig ge for en begagnad 116710LN?

Visserligen lite sen pa det, men om jag skulle foreslagit en annan modell, sa hade det varit 116500. An idag vet jag inte vilken urtavla som ar snyggast, vad tycker ni, svart eller vit?

[IM1G]https://ablogtowatch.com/wp-content/uploads/2016/03/Rolex-Cosmograph-Daytona-2016-116500LN-aBlogtoWatch-99.jpg[/IMG]

[IM1G]https://i.pinimg.com/originals/90/34/cc/9034cccb2e7204a70fca8d6bf551ccba.jpg[/IMG]
Daytonan är för dyr, och lite för plottrig för min smak, men sjukt snygg (i vitt )

En 116710LN i bra skick från en säljare jag litar på hade jag nog kunnat sträcka mig strax över 100-110k.

Edit: Bild kommer när jag fått den. "Evig" väntan nu i en månad eller två. Men den ser ju ut såhär:
__________________
IN SOILWORK we trust

Senast redigerad av hahavaffan den 2020-07-03 klockan 07:31.
hahavaffan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)