Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-06-12, 20:35   #46
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag skulle påstå att du inte vet majoritetens politiska hemvist. Men listan var kanske tldr.
Ok, utgår ändå från att människor som ej är på den politiskt korrekta högplatån ej får delta, exempelvis fick jens ganman ej bli sommarpratare trots att han blev årets svensk 2019, saken är den att jens ej är öppet "högerextrem" på något sätt vilket gör hans utfrysning märklig.

Senast redigerad av kvarnis den 2020-06-12 klockan 20:36.
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-13, 05:39   #47
rosto
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 140
Tegnell kommer jag att lyssna på, sedan vill jag tipsa om Svante Lindqvist som jag tror kommer göra ett intressant program. Laleh kommer jag inte att missa, hon verkar vara udda på ett skönt sätt. Jag tror också att jag kommer att lyssna på Mona Sahlin och Anders Borg.

Alla som pratar om forskning och vetenskap kommer att lyssnas på vid tillfälle, fler sådana tack.
rosto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-13, 07:18   #48
Tolkia
Moralistmoderator
 
Tolkias avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Lycksele
Inlägg: 15 502
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
Ok, utgår ändå från att människor som ej är på den politiskt korrekta högplatån ej får delta, exempelvis fick jens ganman ej bli sommarpratare trots att han blev årets svensk 2019, saken är den att jens ej är öppet "högerextrem" på något sätt vilket gör hans utfrysning märklig.
Hur blir alla sommarpratare kommunister för att Jens Ganman inte fick sommarprata? Jag tycker att det är rätt långsökt. Den enda jag har någon närmare personlig kännedom om är prof Yngve Gustafson, och jag vet förvisso inte vad han röstar på, men jag skulle bli mycket förvånad om han var kommunist.

Varifrån kommer förresten den där uppfattningen att man får sommarprata årete efter om man blivit utsedd till "årets svensk"? Jag har sett den uttryckas på Facebook lite här och var, och kollade därför upp "årets svensk" de senaste 10 åren, och det är ju högst varierande (en del av de sommrpratare som både sommarpratat och blivit utsedda till årets svensk har dessutom sommarpratat INNAN utnämningen, och att se in i framtiden tror jag ändå är över SR:s förmåga). Möjligen att det stämde på 1980-talet när "årets svensk" (då "årets i media mest skildrade svensk") utsågs av nyhetsprogrammet rapport, men inte sedan? "Årets svensk" verkar ju för övrigt vara en rätt perifer utnämning och är inte direkt något statligt pris.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)