Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-06-11, 12:31   #61
Duckfeathers
Registered User
 
Duckfeatherss avatar
 
Reg.datum: Mar 2020
Inlägg: 103
Citat:
Ursprungligen postat av Burksoppa Visa inlägg
Nej, det är ju tydligt att det ironin inte var uppenbar för alla här. Då du nu tog åt dig så ber jag så mycket om ursäkt. Det var inte meningen att göra någon ledsen.
Nu vet jag att tatuerade sällar sig till gruppen man inte får skämta om. Tillsammans med judar, svarta, kvinnor, homosexuella, psykiskt sjuka, barn, föräldrar, invandrare, katt- och hundägare samt allergiker.
Jag utgick ifrån att du var seriös och hade en fördom som är mer eller mindre förlegad, så jag påpekade det. Jag gillar att argumentera, har inget att göra med att jag skulle bli ledsen.
__________________
Obsession is a gift. Balance is mediocrity in disguise.
Duckfeathers är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-11, 12:33   #62
Duckfeathers
Registered User
 
Duckfeatherss avatar
 
Reg.datum: Mar 2020
Inlägg: 103
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Den värsta typen av tatuerade människor är helt klart människor som inte låtsas om att de är tatuerade utan agerar som de inte var det.

Lite upprullade ärmar på skjortan för att diskret visa sina sleeves samtidigt som de håller en kurs i något helt orelaterat. Brandskydd tex. "Titta på mig så duktig, normal och professionell jag är. Jag har sleeves med som jag diskret visar upp och låtsas som ingenting". Eller "Hej jag heter Amir och är tandhygienist. Jag har inte valt yrket pga. att man bär kortärmat och kan därför visa upp mina sleeves. Nejdå absolut inte."

Sånt där kryper under skinnet på mig och irriterar oerhört. Tillbaks till bilprovningen med er.
Så om man har tatueringar och rullar upp ärmarna så har man automatiskt valt yrket av just den anledningen? Finns det något sätt du rimligtvis kan veta att personen inte hade valt precis som yrke och fortfarande rullat upp ärmarna om han/hon inte hade tatueringar?
__________________
Obsession is a gift. Balance is mediocrity in disguise.
Duckfeathers är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-11, 13:09   #63
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av Duckfeathers Visa inlägg
Så om man har tatueringar och rullar upp ärmarna så har man automatiskt valt yrket av just den anledningen? Finns det något sätt du rimligtvis kan veta att personen inte hade valt precis som yrke och fortfarande rullat upp ärmarna om han/hon inte hade tatueringar?
Det kan man naturligtvis inte veta säkert, det är det som är så lurigt med de här personerna. Smyger in sin tatueringar som en krypskytt är det någon där eller inte? Boom så har man ett skott i pannan eller en sleeve i ögat.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)