Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-03-25, 11:04   #1
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Vad gör dig förbannad just nu?

Den här tråden behöver göra en comeback!

Jag börjar:

Beställde hem ett paket. Betalade extra för hemleverans av Postnord. Tidigt igår morse fick jag ett SMS där Postnord skrev att paketet anlänt till min stads postkontor. Då skulle jag välja om jag ville hämta det där, eller få det hemlevererat, trots att jag betalat för just hemleverans och det förbannade postkontoret ligger sämre till än något postombud det annars hade kommit till helt kostnadsfritt för mig. Sedan valde jag en av de tillgängliga tidsspannen de satt ut för när de skulle komma. 13 till 15. Passade även på att kryssa i bocken så de skulle lämna paketet utanför dörren om jag inte var hemma, eftersom jag vet att de tidigare påstått att jag inte var hemma under tider jag definitivt var det.

Men tro på fan att de knackade på klockan nio imorse när jag, tur nog, satt och jobbade hemma. Helt fel tid, och trots att jag gick för att öppna direkt, var han redan på väg att sätta sig och åka iväg i den äckelblåa Postnordbilen -- UTAN att ha lämnat paketet vid dörren!

Vad gör dig förbannad just nu?
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 11:17   #2
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
När man frågar en enkel fråga som att om företaget har behov av arbetskraft under helgerna men ingen svarar. Skickade förfrågning till 3 företag. Hur jävla svårt är det att säga nej?
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 11:22   #3
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Ditt misstag var att välja PostNord.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 11:40   #4
Al3x
Registered User
 
Al3xs avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 77
I nuläget finns inget som gör mig riktigt förbannad förutom att jag blev lite smått förbannad av att bara läsa det som hade hänt dig.
Al3x är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 14:16   #5
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Al3x Visa inlägg
I nuläget finns inget som gör mig riktigt förbannad förutom att jag blev lite smått förbannad av att bara läsa det som hade hänt dig.
Skönt att höra. Gör mig lite glad just nu.

--

Centralbanker. Centralbanker gör mig jävligt förbannad.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 14:18   #6
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 710
Kommer inte ihåg när jag blev arg senast, var kanske något år sedan.
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 14:20   #7
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 782
Tur att du ens fick paketet. 9/10 gånger när man ska få något hemlevererat så skiter de att köra ut det till bostaden och skickar ett sms om att det inte gick att leverera / ingen var hemma. Trots att man suttit som en uggla i fönstret för att bekräfta att de totalt sket i det.


Förbannad just nu vet jag inte, men lite irriterande är det att man inte kommer undan coronavirus-fanskapet. Jag vill inte läsa om det överallt, jag läser inte tidningar så jag slipper mycket där. Men nu poppar det upp notifikationer från folkhälsomyndigheten på youtube och andra ställen som är helt omöjliga att missa..
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 16:51   #8
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Trög svensk kund vars hjärna är typ rätt långsam men inte dum. Personen är alltså inte lågbegåvad men bara väldigt långsam i sin databearbetning medan jag själv är nästan lika snabb som jag var för 10 år sedan så fort jag har satt mig in i något.

Jag håller i tålamodet men ibland får jag hjärnsläpp inombords av hur långsam personen är på bearbeta saker och ting vi går igenom. Snubben är väl sisådär 40+ troligen närmare 45+. Tiden rinner iväg för något som omjag snackade med en kopia av mig själv hade kunna gjorts dubbelt så fort mao.

Problemet är att denna svenska kund sitter på min inkomst och inte en klon av mig själv! xD
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 16:56   #9
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Den här tråden behöver göra en comeback!

Jag börjar:

Beställde hem ett paket. Betalade extra för hemleverans av Postnord. Tidigt igår morse fick jag ett SMS där Postnord skrev att paketet anlänt till min stads postkontor. Då skulle jag välja om jag ville hämta det där, eller få det hemlevererat, trots att jag betalat för just hemleverans och det förbannade postkontoret ligger sämre till än något postombud det annars hade kommit till helt kostnadsfritt för mig. Sedan valde jag en av de tillgängliga tidsspannen de satt ut för när de skulle komma. 13 till 15. Passade även på att kryssa i bocken så de skulle lämna paketet utanför dörren om jag inte var hemma, eftersom jag vet att de tidigare påstått att jag inte var hemma under tider jag definitivt var det.

Men tro på fan att de knackade på klockan nio imorse när jag, tur nog, satt och jobbade hemma. Helt fel tid, och trots att jag gick för att öppna direkt, var han redan på väg att sätta sig och åka iväg i den äckelblåa Postnordbilen -- UTAN att ha lämnat paketet vid dörren!

Vad gör dig förbannad just nu?
Jag blev förbannad bara av att läsa denna texten.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 17:04   #10
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag blev förbannad bara av att läsa denna texten.
... Är det något som gör mig förbannad så är det hur jävla lätt folk bli förbannade. Fyfan, kokar inombords.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 17:07   #11
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic Visa inlägg
... Är det något som gör mig förbannad så är det hur jävla lätt folk bli förbannade. Fyfan, kokar inombords.
Jag blir förbannad över att du blir förbannad över att folk blir förbannade! Fyfan kokar inombords!
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 17:27   #12
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Jag blir förbannad över att du blir förbannad över att folk blir förbannade! Fyfan kokar inombords!
Tack, nu slog jag sönder skärmen med. Jävla as!
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 17:28   #13
Al3x
Registered User
 
Al3xs avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 77
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Jag blir förbannad över att du blir förbannad över att folk blir förbannade! Fyfan kokar inombords!
Jag blir förbannad över att du blir förbannad över att folk blir förbannade över att dem blir förbannade! Fyfan kokar inombords!
Al3x är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-26, 07:38   #14
hahavaffan
tuff shit
 
hahavaffans avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Skåné
Inlägg: 2 528
Paja inte tråden nu era satans jävla ålarens, ni gör mig förbannad.


Lite som MaxTheMaker så blir jag just nu mest förbannad över hur tröga en del personer är. Allt går så långsamt, och alla ska ha möten konstant för att de inte förstår.
__________________
IN SOILWORK we trust
hahavaffan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-26, 10:19   #15
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
Paja inte tråden nu era satans jävla ålarens, ni gör mig förbannad.


Lite som MaxTheMaker så blir jag just nu mest förbannad över hur tröga en del personer är. Allt går så långsamt, och alla ska ha möten konstant för att de inte förstår.
Möten är ett oskick. 90% av alla jävla möten borde ställas in. Bara en massa dravel som ska ältas in absurdum som stjäl tid från andra vettigare sysslor.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)