Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-07-02, 10:04   #1
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Argentina

Funderar på att flytta till Argentina. Vet någon något om det landet?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 10:33   #2
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Ekonomin i landet har gått dåligt senaste decenniet har jag för mig. Så enligt mina källor är det väldigt billigt för en västlänning att leva i landet. Språket är spanska med lite "hårdare" uttal än spanjorer.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 10:35   #3
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Varför just Argentina?? Polen är ett bättre alternativ (vackra kvinnor, bättre klimat, fin arkitektur, lägre brottslighet, hyffsad närhet till sverige)
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 10:48   #4
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Ska ha bra nötkött har jag för mig, grillkultur. Hade en spansklärare från Argentina en gång i tiden, Santiago. Han hade faktiskt lite hårt uttal i sin spanska.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 10:49   #5
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Go for it. YOLO. Alla erfarenheter är bra erfarenheter.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 11:00   #6
BrunoC
Banned User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 80
Du kan väl börja med att förklara vad det är som lockar dig innan man börjar gå igenom 300 års kolonialperiod, Majrevolutionen 1810 och varför Juan Manuel de Rosas var en gris?
BrunoC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 11:45   #7
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC Visa inlägg
Du kan väl börja med att förklara vad det är som lockar dig innan man börjar gå igenom 300 års kolonialperiod, Majrevolutionen 1810 och varför Juan Manuel de Rosas var en gris?
Spela inte oskyldig med mig, Bruno. Det gäller givetvis brudar!

Jag har länge funderat på att flytta till något av de där länderna där vita män är populära hos det motsatta könet. En polare till mig som bott många år i Nya Zeeland säger att dejtingscenen där är betydligt mer jämställd än i Sverige. En annan god vän, en betahane från Skåne, reste till Thailand och fick ligga så nästan picken trillade av (en medresenär till honom struntade i kondom och var ännu närmre att råka ut för att picken trillade av). Två lönnfeta australienare jag pratade med en gång berättade hur de varit i Brasilien och i princip fått mota bort kvinnor med en påk.

Så varför just Argentina? Tanken dök upp för några månader sedan när jag fick en Tindermatchning med en instagramfitnessmodell därifrån (man kan köpa ett Tinder-tillägg som gör att man kan swajpa överallt i världen). Denna kvinna var så vacker så jag trodde hon var photoshoppad. Och det visade sig att hon faktiskt var photoshoppad! Fotoredigering var en av hennes största hobbyer. Men sen skickade hon massor ickeredigerade bilder och filmer på WhatsApp.. Och då var hon ännu snyggare! Dessutom var hon väldigt snäll och trevlig.

Redan då började jag tänka ”tänk om vi blir ihop, då får hon flytta till Sverige, eller jag till Argentina”, följt av ”bo i Argentina? Hmm, varför inte?”

Det rann ut i sanden med just denna tjej, men jag tänker att där det finns en, där måste det finnas fler.

Så nu är jag mest nyfiken på om det är hyfsat lätt att få jobb och boende i Argentina för en svagbegåvad trettiosexåring utan relevanta erfarenheter, utbildningar eller språkkunskaper. Samt om man kan gå runt på stan utan att bli fängslad av en militärregim eller bögrånmördad i en favela.

Det enda jag vet om Argentina är att Pampas finns där, och att de låter kossorna gå och beta fritt. Ett land som tar väl hand om sina djur borde vara okej, tänker jag. Jag är lite av en djurrättsaktivist, när jag inte mördar höns och ankor.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 11:51   #8
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Du får väl ta en semester där och reka lite innan kanske? Jag är inte heller främmande för att byta land sen när min hund gått bort (14 år nu). Då har jag inget som håller mig kvar i Sverige. Men det skall ju mycket till att bara flytta till Argentina och fixa boende och jobb. Dock intressant tråd, kanske någon här som flyttat och bytt land? Hobbes drog väl till Kanada bland annat och det finns ett par andra Koloiter som bor utomlands vet jag.

Senast redigerad av Akerhage den 2020-07-02 klockan 11:53.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 11:55   #9
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
I argentina är stor del av befolkningen ganska vita ungeför som italienare/spanjorer tjejen du pratade med kan ha varit en en bot eller helt enkelt en honungsfälla/nigeriabrev fast argentinsk version..

Som vit man har man bättre utsikter i sydamerikanska länder där befolkningen har mer mörk pigmentering och männen har kort medellängd, där sticker du ut mer speciellt om du är lång och ljus, tänk brazilien, colombia etc.

Tror du har större chans att scora där om det är det du är ute efter.
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 11:59   #10
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
 
Fredszkys avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Inlägg: 398
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Två lönnfeta australienare jag pratade med en gång berättade hur de varit i Brasilien och i princip fått mota bort kvinnor med en påk.
I Brasilien är "vit medelålders man" inte ett skällsord

Om man håller sig borta från kriminaliteten i Brasilien så kan det nog vara rätt nice

__________________
P r o f e . t
Fredszky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 12:00   #11
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Kan du inte lyckas i Sverige kommer du inte lyckas där heller. Kamma dig för helvete!
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 12:08   #12
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Colombia och Brazilien ser bättre ut på pappret för dig än Argentina, lägre medellängd på män och folk är generellt lite fattigare vilket höjer din status.

https://external-preview.redd.it/8YJ...=webp&10291f62

https://www.statista.com/statistics/...me-per-capita/

kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 12:14   #13
Livet
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 807
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg

Så nu är jag mest nyfiken på om det är hyfsat lätt att få jobb och boende i Argentina för en svagbegåvad trettiosexåring utan relevanta erfarenheter, utbildningar eller språkkunskaper.

Du lär inte få dessa svar ifrån folk med faktisk erfarenhet på Kolo så det är nog bara att googla.

Om jag hade varit i din situation så hade jag kollat upp vad en backpackingresa genom sydamerika (varför begränsa sig till enbart Argentina liksom?) på 30-60 dagar hade kostat och försökt att jobba ihop det så fort det går.
Du kanske märker att kulturerna där är sopkassa, folket jätteotrevligt och allting du äter ger dig våldsam diarré. Eller så tycker du att det är kanoners och blir övertygad om att en flytt är det rätta. I vilket fall är det nog en bra idé att faktiskt någon gång ha varit i det land du vill flytta till.
Livet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 12:34   #14
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Kan du inte lyckas i Sverige kommer du inte lyckas där heller. Kamma dig för helvete!
Du har objektivt fel. Dessutom kan jag lyckas i Sverige också, jag behöver bara ett enormt utbud. I Stockholm gick det bra, så jag behöver bara 1 000 000+ tjejer inom Tinderavstånd så klarar jag mig. Göteborg kan ni glömma. Så jag funderar på att flytta tillbaka till Stockholm också.

Tack för alla tips. Brasilien och Colombia verkar inte så tokigt heller.

Smart tips att dra en kortare resa först också.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 12:48   #15
BrunoC
Banned User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 80
Spännande Dio! Jag tror mamsen och pappsen kommer trivas också. För inte hade du väl tänkt flytta utan dem?

Nåväl, har haft två flickvänner till grannländer till Argentina och har några vänner därifrån. De säger att det är väldigt få som är feminister men å andra sidan tycks tatueringar vara väldigt populärt, vilket sällan ser bra ut på kvinnor.

Här har du för övrigt en tråd om en äldre snubbe på ett annat forum som skriver om sina sexäventyr på tinder osv. i Buenos Aires. Du lär hitta lite matnyttigt där.
https://www.swooptheworld.com/forum/...d.php?tid=2069
BrunoC är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)