Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-09-25, 13:05   #196
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Fin tråd Grubben, missat den under mitt kolouppehåll i sommar.

Du kommer nog att upptäcka flera andra saker som kommer att få dig och reflektera och fundera, förutom den blomman. Flera år efter att pappa och bror dog så kom jag på mig själv också med att plötsligt få insikt och förståelse för saker de uppskattade när de levde, men som jag aldrig förstod just då.

Min största lärdom var dock att ingen lever för evigt och att den man älskar idag kan vara död och borta för evigt i morgon. Nu är jag sista personen i min släkt kvar, så vi får väl se hur mitt öde är, men i min släkt har vi sluppit cancer i varje fall som verkligen är en vidrig sjukdom. Måtte de en vacker dag verkligen få bukt med det en gång för alla, den sjukdomen har skördat nog med offer nu.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-18, 16:04   #197
RandomC
Registered User
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Sollentuna
Inlägg: 307
Citat:
Ursprungligen postat av RandomC Visa inlägg
Beklagar sorgen. Har en 65årig pappa som för närvarande kämpar mot esofaguscancer, det är verkligen en hemsk sjukdom.
Då har min älskade pappa slutligen förlorat sin kamp mot den förjävliga cancern bara 65 år gammal. Han var en av de få som var en kandidat för kuritativ kirurgi, dels för att han inte hade några synliga metastaser och dels för att han hade en fysik och hälsa som var jämförbar med många 40-50 åringar. Tyvärr uppstod en mycket ovanlig komplikation efter operationen och han låg på IVA i nästan ett halvår innan han slutligen dog för några veckor sen. Det känns tungt att ha förlorat en sån fin och underbar pappa innan man ens hunnit fylla 30 och jag lider med alla andra, både drabbade och anhöriga som plågas av denna hemska sjukdom.

Jag är själv student men skänker trots en tajt ekonomi en hundralapp nån gång varannan månad till cancerfonden och jag hoppas att det finns fler som vill hjälpa till att hitta en lösning till dom här sjukdomarna som nog skapar mer lidande än någon annan sjukdomsgrupp.
RandomC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-18, 16:15   #198
frazkakan
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 103
Citat:
Ursprungligen postat av RandomC Visa inlägg
Då har min älskade pappa slutligen förlorat sin kamp mot den förjävliga cancern bara 65 år gammal. Han var en av de få som var en kandidat för kuritativ kirurgi, dels för att han inte hade några synliga metastaser och dels för att han hade en fysik och hälsa som var jämförbar med många 40-50 åringar. Tyvärr uppstod en mycket ovanlig komplikation efter operationen och han låg på IVA i nästan ett halvår innan han slutligen dog för några veckor sen. Det känns tungt att ha förlorat en sån fin och underbar pappa innan man ens hunnit fylla 30 och jag lider med alla andra, både drabbade och anhöriga som plågas av denna hemska sjukdom.

Jag är själv student men skänker trots en tajt ekonomi en hundralapp nån gång varannan månad till cancerfonden och jag hoppas att det finns fler som vill hjälpa till att hitta en lösning till dom här sjukdomarna som nog skapar mer lidande än någon annan sjukdomsgrupp.
Jag beklagar sorgen.
frazkakan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-18, 16:28   #199
Lellan
Ge mig en igloo
 
Lellans avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 5 002
Beklagar sorgen RandomC.. Det låter som en tuff tid för er, ta hand om dig själv och vårda minnet. Cancer är för djävligt. Min pappa har tuff obotlig leukemi, kroppen klarade inte behandling så han vårdas i hemmet ännu pigg m tanke på hur det varit/kan vända.

Tänker på dig, kämpa.. Glöm inte det som var fint, håll utkik efter sånt i livet.
__________________
&

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-18, 16:35   #200
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Gg randomcs pappa, sorry to hear.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-18, 16:59   #201
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Citat:
Ursprungligen postat av RandomC Visa inlägg
Då har min älskade pappa slutligen förlorat sin kamp mot den förjävliga cancern bara 65 år gammal. Han var en av de få som var en kandidat för kuritativ kirurgi, dels för att han inte hade några synliga metastaser och dels för att han hade en fysik och hälsa som var jämförbar med många 40-50 åringar. Tyvärr uppstod en mycket ovanlig komplikation efter operationen och han låg på IVA i nästan ett halvår innan han slutligen dog för några veckor sen. Det känns tungt att ha förlorat en sån fin och underbar pappa innan man ens hunnit fylla 30 och jag lider med alla andra, både drabbade och anhöriga som plågas av denna hemska sjukdom.

Jag är själv student men skänker trots en tajt ekonomi en hundralapp nån gång varannan månad till cancerfonden och jag hoppas att det finns fler som vill hjälpa till att hitta en lösning till dom här sjukdomarna som nog skapar mer lidande än någon annan sjukdomsgrupp.
Beklagar sorgen, det låter som att världen förlorade en god man
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-19, 11:35   #202
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Beklagar sorgen.

Jobbar själv på en onkologisk vårdavdelning. Varje dag påminns man om hur himla bra man har det som frisk.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-19, 11:59   #203
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Jag beklagar verkligen, RandomC. Riktigt tråkigt att höra.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-19, 12:48   #204
itwillbe
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2012
Inlägg: 204
Jag beklagar verkligen, farfar dog också sådär, sista djupt andetag fridfullt, hoppas du mår bättre idag King grub! får jag fråga en känslig fråga, var det precis när hon börja svälja eller mkt längre ner som d var svårt o svälja? blev lite nojig nu för har själv haft svårt o svälja till och från ,precis början när man ska svälja och öron näsa hals läkare har sagt att det inget är o vara orolig över.
itwillbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-19, 13:31   #205
ShippEn
Registered User
 
ShippEns avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 203
Det du skrev om att du vaknade klocka 2 på natten. Samma sak hände mig när min äldre bror dog för ett par år sedan. Han var inte sjuk eller något, hans död kom helt plötsligt. Han dog av en överdos för att vara mer exakt.

Men som du skrev, så hände samma sak för mig. Än natt i augusti så vaknade jag och fick en känsla av att något har hänt min store bror, svårt att förklara hur man kände men jag bara visste på något sätt att något har hänt. Minuter senare så hör jag hur min pappa åker iväg i full fart, sedan somnar jag.

På morgonen sen när jag vaknar så möts jag av min pappa han kollar på mig och säger " Daniel är död ", när han sa det var det som man redan visste att det hade hänt.

Jag tror inte heller på något övernaturligt men sånt här går bara inte att förklara.
__________________
"Strength does not come from winning.
Your struggles develop your strengths.
When you go through hardships
and decide not to surrender, that is strength."
ShippEn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-19, 14:01   #206
bear.flowertwig
Fluortanten
 
bear.flowertwigs avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 4 176
Missade den här tråden i somras. Det var ledsamt att läsa Grub.

Och beklagar RandomC.

Sånt här påminner om det jag på ett djupare plan tänkt på de senaste åren, att föräldrarna som man så länge tagit för givet, inte alltid kommer finnas kvar där. Själv har jag börjat umgås mer med mina och träffar dem i helgen
__________________
No homo IMHO.
bear.flowertwig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-19, 14:31   #207
TomasB
Registered User
 
TomasBs avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 568
Även jag har missat denna tråd. Har flertalet vänner och släktingar som dukat under efter cancer. Min Mamma fick diagnosen "högmalignt lymfom" för 1½ år sen. Hon har genomgått cellgift och är "frisk" tills vidare (Du friskförklaras först efter 5 år) men det ser väl lovande ut (peppar peppar).

Jag lider med er alla som drabbats av detta helvete!

Nu skänker jag en slant till cancerfonden varje månad. Det känns som min plikt att försöka bidra till kampen när jag fick förmånen att ha en mamma som fått så bra hjälp. Kampen är inte över förvisso men poängen densamma.
__________________
All the things I really like to do are either illegal, immoral, or fattening. /Alexander Woollcott (1887-01-19 – 1943-01-23)
TomasB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-19, 14:47   #208
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Sorgligt att höra, beklagar verkligen. Fint att du delar med dig, ni andra också.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-19, 15:37   #209
galtasar
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 26
Min mamma gick bort för några veckor sedan efter att kämpat i 4 månader mot cancer.
Jag kan inte fatta än att jag aldrig mer får träffa henne.

Det är verkligen en otäck jävla sjukdom som bryter ner människor bit för bit.
Hon blev bara 51.
galtasar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-19, 15:52   #210
Pepz
Uggla
 
Pepzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 12 067
Att förlora en närstående är hemskt.
jag beklagar allas sorg här. verkligen.

min pappa gick bort i hjärncancer för tio år sen.
Det tog bara några månader från fullt frisk till död.
de hann inte ens ställa korrekt diagnos.

till viss del tror jag att han gav upp då hans pappa, min farfar, dog av en tumör i hjärnan vid samma ålder.

enligt läkarna var det två olika cancerformer och ingen ska vara ärftlig.. behöver jag berätta att jag ändå är orolig för egen del, och för min äldre bror?

Jag känner också viss skuld då jag inte besökte pappa tillräckligt på slutet, men ingen på sjukhuset trodde att han var dödligt sjuk.
jag hade velat vara där och prata med honom och berätta hur jäkla bra farsa han har varit.
Så där king grub är jag väldigt avundsjuk på ditt avsked som måste vara mycket värt..

tio år. och jag gråter fortfarande en skvätt lite då och då..
__________________
Don´t gör it
It´s not värt it
Pepz är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)