Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2013-07-30, 22:47   #181
HMS Laestander
Registered User
 
HMS Laestanders avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 7 298
Må hon vila i frid. Beklagar verkligen.
__________________
Drömmen om att bli Bäst

597 RAW. Mark: 262 - Böj: 190 - Bänk: 145
HMS Laestander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-31, 14:33   #182
Beatzman
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1
Beklagar sorgen. Väldigt fin och rörande text som sätter perspektiv på vardagsbekymmer.
Beatzman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-31, 15:03   #183
Piranha
Mannen, myten, legenden!
 
Piranhas avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Suffer Island
Inlägg: 15 159
Beklagar förlusten.
Piranha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-31, 16:20   #184
Ekkhe18
Registered User
 
Ekkhe18s avatar
 
Reg.datum: May 2012
Ort: Hofors
Inlägg: 178
Beklagar verkligen sorgen, livet vara ett helvete ibland!


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
__________________
Ålder: 18 år
Längd:183 cm
Vikt: 81,3 kg
SL-Knäböj: 5x110kg Bänk: 5x95kg Press: 5x62,5kg Mark: 5x140kg Rodd: 5x77,5kg
Ekkhe18 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-31, 19:21   #185
nisse1976
Registered User
 
nisse1976s avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 679
Beklagar sorgen.
nisse1976 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-31, 19:44   #186
krubkungen
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Sthlm
Inlägg: 1 609
Jag beklagar sorgen.
krubkungen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-31, 21:37   #187
Pirko
3cm styv.
 
Pirkos avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 185
Beklagar sorgen.
Kan inte ens föreställa mig den dagen själv. Fint av dig att ta dig tiden att vara vid din mors sida den sista tiden.
Pirko är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-31, 23:34   #188
Aaarnold
Registered User
 
Aaarnolds avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 31
Beklagar sorgen.
Aaarnold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-01, 07:16   #189
StrangeKraem
Registered User
 
StrangeKraems avatar
 
Reg.datum: Jan 2012
Ort: Linköping
Inlägg: 148
Suttit här ett tag och funderat på vad i hela världen man ska skriva, OM man ska skriva.. Höll nyligen på att förlora min far så liknande ämnen är oerhört "touchy" för egen del, får flashbacks mest hela tiden just nu.

Jag känner dig inte, inte ens lite, men jag hoppas att det inte låter alltför konstigt om jag säger att jag skulle vilja krama om dig.

Beklagar verkligen
StrangeKraem är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-01, 07:35   #190
MilkmaN
Mjölkad användare
 
MilkmaNs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 5 831
Beklagar sorgen.
__________________
Milkman försöker blir urstark!
He conquers who endures - Virgil
MilkmaN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-01, 13:51   #191
replacement
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 49
Riktigt hemskt att läsa sånt här. Även jag beklagar verkligen sorgen.

Men man kan i alla fall glädjas över att det ändå gick över så snabbt och smärtfritt, och att hon fick leva ett så pass långt liv.
replacement är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-24, 16:53   #192
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
I dag var det två månader på dagen sedan mamma gick bort. Det första jag såg när jag kom upp i morse var den här blomman. Den fanns inte där i går, så den har slagit ut på några timmar, och den har aldrig blommat förut. Det var mammas blomma.

__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-24, 18:03   #193
en stor stark
Den soeda tösapågen
 
en stor starks avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Lund/Malmö
Inlägg: 370
Det måste ha varit ett fint sätt att komma ihåg henne på.
Om man nu kan använda "fint" i detta sammanhanget.
en stor stark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-25, 10:13   #194
Sandra81
Registered User
 
Sandra81s avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 841
Jag går igenom precis samma resa med mina mamma och vet exakt hur du känner. jag hade tagit hand om henne konstant under denna tid, jag hade sett henne le, skratta, skrika, gråta och lida under hela processen. Man blir stark själv som person och man lär sig uppskatta livet på ett helt annat sätt än man gjorde förut.


__________________
Enklare o verka smart genom å citera andra..
Sandra81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-25, 10:35   #195
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 838
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
I går natt dog min mamma efter en månads kamp mot matstrupscancer. Hennes sjukdom är anledningen till att jag inte varit aktiv överhuvudtaget här senaste tiden. Det här är första gången jag berättar om det utanför familjekretsen.

I slutet av juni var hon synbart helt frisk, klättrade upp på stolar och bytte gardiner själv (vilket är mer imponerande än det låter då man är 84 år gammal). Hon berättade att hon hade fått lite svårt att svälja fast föda och kände en lätt halsbränna. Vem kunde tro att det var en cancer som tydligen hade vuxit helt obemärkt i månader eller kanske år.

Plötsligt en dag gick det inte att svälja något annat än vatten överhuvudtaget och hon åkte in på akuten. Efter en del tester beslutades att dom skulle vidga strupen kirurgiskt, och under ingreppet märkte kirurgen vad som senare visades vara en stor tumör som vuxit runt hela matstrupen och antagligen ner i magsäcken.

Månaden därefter tillbringade hon på sjukhuset. I början fanns förhoppningen att hon skulle få åka hem igen när dom gett henne näring, och kanske skulle det gå att behandla cancern. Men förloppet var fruktansvärt snabbt; från helt symptomfri till oförmögen att öppna ögonen eller tala på mindre än en månad. Hon blev sämre och sämre och resultaten från Huddinge sade att det var långt gånget och obotligt, tom omöjligt att behandla i syfte att förlänga livet pga hennes ålder och svaghet.

På ett sätt var det förstås bra att det gick så fort som det gjorde, även om det inte gör det lättare att förstå eller acceptera det innerst inne. Och hon förvånade alla läkare med hur lite smärta hon upplevde, vilket gör mig glad. Mot slutet spenderade jag all min tid hos henne, och i dag är jag glad för det. Hon fick ett enkelrum när hon blev riktigt sjuk, och hennes sista nätter fick jag en säng så jag kunde stanna hos henne över natten när hon var orolig och hade svårt att andas och inte orkade vara vaken mer än sekunder i taget.

Hennes sista dag var hon inte kontaktbar, förutom en timme på kvällen, då hon ibland orkade öppna sina ögon, och svara på vad jag sade genom att klämma min hand. Sista natten flyttade jag min säng bredvid hennes och höll hennes hand hela natten. Vid 2-tiden på tidiga morgonen vaknar jag plötsligt och känner en konstig känsla i kroppen. Mamma andas lugnare än på länge, och 10 minuter senare drar hon ett sista andetag och sedan inget mer, helt fridfullt. Jag stannar hos henne ett tag innan jag ringer min bror och berättar att mamma är död, och han säger att han var vaken, då han klockan två, precis som jag, hade fått en konstig känsla och gått upp ur sängen. Jag tror egentligen inte ett dugg på sådant här, men det kändes väldigt konstigt.

I dag känns det tomt och konstigt. Att jag plötsligt inte längre kan träffa eller prata med mamma efter 40 år. Men jag är glad att hon fick leva ett långt och friskt liv, och att slutet blev snabbt och förvånande smärtfritt trots den hemska sjukdomen.

Farväl älskade mamma. Jag kommer att sakna dig för evigt.
Jag blev riktigt rörd av det här, fick tårar i ögonen. Jag ska värdera mina föräldrar högre, en dag kommer dem att lämna mig.

Stort av dig att dela med dig tycker jag. Önskar dig all styrka att bearbeta det som hänt, även om det är några månader efter nu.

Allt bra till dig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)