Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-07-04, 14:53   #40471
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Citat:
Ursprungligen postat av Fredszky Visa inlägg
Finns det något (i vanliga tider) som förhindrar att man kan resa runt i flera år?

Alltså bo några veckor i ett land, sen vidare till nästa, och nästa, i ett par år eller tills man tröttnar. Jag har förstått att olika länder har lite olika tider man får vistas som turist i det. Tänker främst utanför EU nu.
Det finns ju folk som åkt runt o levt på konsult jobb inom IT medans dom reser i flera år så det går bra. Som du säger får man ha koll på hur länge man får stanna i länder beroende på vilket visa osv du har. T.ex. Vietnam som svensk utan visa = 2 veckor, med turist visa 1-3 månader.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-04, 22:26   #40472
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Kidsen idag håller ju på med sisådanadär vapes. Är det hälsosammare än snus och cigaretter?
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-04, 22:39   #40473
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 620
Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
Jag är dock mer fascinerad av alla på jobbet, i vänkretsen eller andra närstående känner sig tvungna att påpeka något negativt om light-drycker. "Den där är inte bättre än vanlig" eller "Varför dricker du den skiten?"

Sedan har de inga belägg mer än "Det har man ju hört". Hur orkar folk eller kan med att påpeka något de har noll koll på, det tycker jag är fascinerande.
Mmm, och det slutat ta mig fan jämt med "ja det är ändå bäst med vanligt vatten".
Jaha, men varför diskuterar vi dricka om man ska byta ut det mot vatten. Bättre säga att all läsk är skit om man har den åsikten...
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-04, 22:41   #40474
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 620
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Jag dricker det jag kan såklart, resten buteljerar jag och säljer vidare på nätet.
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-07, 12:45   #40475
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 739
Varför är Grums så jävla udda? Seriös fråga. Alla hus är skitbilliga, alla knarkar och alla tjejer är 11/10 heta på ett whitetrash-sätt, smala och supersolade med silikontuttar och täckta i tatueringar. Och nu menar jag inte "alla" som när man allmänt generaliserar, utan känns som att seriöst 96% passar in i grums-mallen.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-07, 12:49   #40476
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Varför är Grums så jävla udda? Seriös fråga. Alla hus är skitbilliga, alla knarkar och alla tjejer är 11/10 heta på ett whitetrash-sätt, smala och supersolade med silikontuttar och täckta i tatueringar. Och nu menar jag inte "alla" som när man allmänt generaliserar, utan känns som att seriöst 96% passar in i grums-mallen.

Inlägget sponsrat av Grums kommun www.grums.se
Fixade det åt dig
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-07, 14:16   #40477
Kif
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 153
Jag hittar inte fliken med grumstjejer, knarkhandlare eller billiga hus på den länken. De bör ha någon förhandsgranskning av vad man får om man flyttar dit, eller?
Kif är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-07, 15:08   #40478
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Varför är Grums så jävla udda? Seriös fråga. Alla hus är skitbilliga, alla knarkar och alla tjejer är 11/10 heta på ett whitetrash-sätt, smala och supersolade med silikontuttar och täckta i tatueringar. Och nu menar jag inte "alla" som när man allmänt generaliserar, utan känns som att seriöst 96% passar in i grums-mallen.
Billiga hus kan det vara för det är ett pappersbruk och luktar skit mer eller mindre dagligen?
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-07, 15:12   #40479
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 971
Är det verkligen så billigt? Strax över miljonen för en villa, finns väl billigare hålor.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-07, 15:13   #40480
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Är det verkligen så billigt? Strax över miljonen för en villa, finns väl billigare hålor.
Billigare hålor med 96% solbrända silikongudinnor?
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-08, 08:10   #40481
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Knark och brudar, flyttlasset går till Grums nästa helg!
Blir att satsa på Paradise Hotel nästa år med!
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-08, 14:08   #40482
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Hur förvarar man en ost på allra bäst vis? Hur jag än gör smakar den ju oerhört mycket sämre bara 5-7 dagar efter att den öppnats, som om det vore en helt annan ost. Märks ju främst på mer lagrade ostar får jag för mig, en Gouda ändras inte lika tydligt. Testat ostkupa och fryspåse men tycker de ger lika dåligt resultat båda två...
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-08, 14:56   #40483
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Kimball Visa inlägg
Hur förvarar man en ost på allra bäst vis? Hur jag än gör smakar den ju oerhört mycket sämre bara 5-7 dagar efter att den öppnats, som om det vore en helt annan ost. Märks ju främst på mer lagrade ostar får jag för mig, en Gouda ändras inte lika tydligt. Testat ostkupa och fryspåse men tycker de ger lika dåligt resultat båda två...
Skumt, har aldrig upplevt det. Tycker den smakar likadant första skivan som sista, kör också fryspåse och påsklämma.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-08, 15:07   #40484
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
 
Fredszkys avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Inlägg: 398
Känner inte heller ritktigt igen det. När man börjar närma sig botten av osten smakar den sämre, eller om den blir uttorkad. Men förvarad i plastpåse och hälften av osten kvar smakar den som den alltid gjort tycker jag.

Har du ett bra kylskåp? För kallt/varmt?
__________________
P r o f e . t
Fredszky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-08, 22:33   #40485
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Vem fan använder Pinterest egentligen och varför har inte detta virus dödats med eld?
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)