Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-05-18, 07:42   #16
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
Jag håller tummarna för moln! Du kan få mina!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mela, jag gillar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-18, 16:23   #17
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Rätt okej runda idag. Gjorde bekantskap med två bajamajjor, då den ena hade slut på papper. När nöden kallar så lyder man.

Har väldigt tungt med andningen. Vi var in till Portland i helgen, och det är en sån massa pollen där att jag KÄNNER luftvägarna stängas bara vi kör in i stan. Dyng. Det sitter fortfarande i lungorna.

Den oplanerade pausen hjälpte inte. Tog mig igenom rundan ändå och är riktigt nöjd med det.

Citat:
Ursprungligen postat av mela Visa inlägg
Jag håller tummarna för moln! Du kan få mina!
Tack! imorgon ska det vara molnigt och svalt efter jobbet. Hoppas!

Ser inte så himla mycket fram emot att springa två rundor på samma dag, men jag vill verkligen vara lat i helgen
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-19, 16:57   #18
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Bästa rundan hittills i morse!
Andningen satt ända fram till toppen av den branta backen, och det gick lätt att springa. Åt ett par skivor rostbröd, en smoothie med frysta bär och apelsinjuice och ostig äggröra till middag. Undrar om det hjälpte.

Å andra sidan var det sjuhelvetes bitterkallt blåsigt också. Vinden var lätt nollgradig, kanske kallare. Tappade känseln i armarna från biceps och ut i händerna. Fifaaaan mannen! Fifaaaaan asså!

Känns dock bra att det gick så bra. Lungorna lossade också, kändes inte alls lika stelt.

Tror att jag kan springa efter jobbet även om det inte är molnigt. Det är i sanning en redigt bitterkall vind som blåser. Varm asfalt kanske skulle kännas trevligt. Finns väl en smal risk att jag leker orm och lägger mig platt på asfalten för att bli varm

Ha de!
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 03:24   #19
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Klarade det! 8 miles (~13km) delat på två pass!

Vill verkligen inte göra om det!

Gick bra, utöver att jag fick håll. Det var dock inte så allvarligt. Kunde fortsätta springa. Det blev varmt. Det var moln överallt förutom där jag var. Vinden var sval och skön, men motvinden var riktigt tuff.

Hur jag mår efter att ha sprungit drygt 13km på en dag, inte inräknat allt gående och stående på jobbet: Benen vill inte mer, lungorna känns helt okej, inte så fasligt trött men fullkomligt utmattad i skallen. Fixade lunch till morgondagen samtidigt som jag lagade middag. Hällde lunchingredienser i grytan istället för i matlådan.

Helt slut. Känns okej, men helt slut.

Ha de!
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 17:07   #20
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Dubbelpass någonsin igen? Nä det gör jag inte om.

Segaste rundan någonsin i morse. Tog mig igenom hela rundan. Det var det enda bra med den.
Det var kallt nog för långärmad tröja, andningen lossade inte förrän halvvägs, och varje gång jag tog ett steg hörde jag höfterna muttra att jag är en skitstövel.

Känns dock bra att vara färdigsprungen för veckan.

Ha de!

PS: sov väldigt gott. Det var bra.
Idag ville trekvartstightsen åka ner. Undrar om de är töjda efter veckans löpning eller om deffen börjar bita på benen.
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer

Senast redigerad av Sohlsken den 2016-05-20 klockan 17:15.
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-23, 16:33   #21
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Veckans första runda gick helt okej. Inte så mycket att tillägga.

Efter helgens ätande ska jag verkligen hoppas att löpningen sitter.
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-23, 20:31   #22
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Skolan har öppet hela sommare. jag får använda vikterna!

I morgon efter skolan blir det mitt första pass med StrongLift!
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-24, 16:30   #23
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Skitrunda i morse. Fattade att lungorna var trötta. Det är de nästan alltid på morgonen... men benen ville inte alls.
Halvvägs ville jag helst ge upp. Kom snabbt fram till att jag var uttorkad. På vägen hem testade jag fyra vattenkranar. Två var låsta och två var avstängda.

Fy. Tog mig igenom passet, sedan hävde jag i mig vatten tills jag började hosta.

Fattar inte. Drack ordentligt innan sängen, som vanligt. Dock verkade det gå rakt igenom mig. Drack även som vanligt innan jag drog ut i morse.

Dricker vatten med en Nuun-elektrolyttablett på kvällen, kanske borde ha den på morgonen. Det hjälper mig helt klart att inte bli törstig.

Ska bli väldigt intressant att prova StrongLifts efter jobbet. Målet är att jag ska kunna jogga imorgon, så jag lär väl inte köra så tungt.

Ha de!
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 21:10   #24
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Första passet SL igår körde på 65% en 1RM.

5x5 böj, 65 kg (135lb)
5x5 bänkpress, 34kg (75lb)
5x5 stångrodd, 38kg (85lb)

Tror jag har fel om mitt 1RM i stångrodd. Det var sjukt lätt. Resten kändes rätt. Inte lätt, inte tungt. Går upp till 75% på fredag.

65% gav mig träningsvärk i rumpa och innerlår.

Jogga i morse var inte roligt alls, men jag överlevde. Gav nästan upp.
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-26, 16:29   #25
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Löpningen satt idag, så gott det är möjligt med oförskämd träningsvärk i knäna. Kände faktiskt inte knäna typ alls. Iofs var det snålblåst i morse, i motvind första kilometern. Det var lugnt, då fick jag medvind i uppförsbacke.

Jag har en teori: Andningen sitter bäst när det är oförskämt kall snålblåst i motvind. Vet ej varför, men undrar om min kropp helt enkelt avskyr att vara varm.
Tror även att knäna var upptagna med att frysa de hade inte fokus nog till att göra ont.

Mindre bra: insåg att jag måste köra SL idag. Hade hellre väntat tills imorgon, men jag har halvdag och maken har bytt helg så han är ledig fredag-lördag. Ser inte fram emot att jogga imorgon. Hoppas bara att utrustningen jag behöver kommer vara ledig, viktrummet är öppet för elever fram till 16:50 idag.
Tänker prova 75% av 1RM och iaf stretcha benen efter. Stretchade inte alls i tisdags.

Funderar även på grönsaker och micronutrienter. Tror jag får lägga till spenat i smoothien på kvällen. Både jag och maken brister i allt vad grönsaksvitaminer heter. Blä.

Glömde även att ta Flonase och nu säger näsan ifrån. Samma gäller ögondropparna (Allgil är BÄST!)

Aja... jag får överleva...

Ha de!
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-26, 23:40   #26
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Pass B idag.

Knäböj
Marklyft
Axelpress (militärpress?)

65% av 1RM igen p.g.a. att jag vill lyckas springa imorgon morgon.

BLÄÄÄÄ VAD SEG JAG ÄR I MUSKELFÄSTENA ÖVANFÖR KNÄNA!!!!!
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-27, 16:50   #27
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Dagens löpning gick över förväntan! Seg i miskelfästena ovanför knäna män mycket bättre än igår, och fantastiskt mycket bättre än i onsdags.

Kallare snålblåst i morse än igår, och andningen gick ännu bättre. Blä och jippi på samma gång. Tror att jag kan vara på rätt spår.

Orkar inte räkna om pounds till kilogram, så här är gårdagens SL 5x5-pass på amerikanska:

Knäböj: 145lb
Marklyft: 125lb
Militärpress: 45lb

Hade bara tänkt gå upp 5lbs i böj, men det gick bra utöver sega muskelfästen. Körde med musik, det var gött. Skolintendenten tränar samtidigt som mig, och han stånkar en hel del. Då föredrar jag musik.
Lite nervigt att träna samtidigt som högsta hönset, speciellt utan någon annan där, men vi ignorerar varndra artigt tills en av oss är färdigtränad. Sedan säger vi hejdå och önskar god kväll.

Vad gäller själva passet gick det bra. Jag fattar inte hur jag kan känna mig så svag i marklyft när jag är så stark i ryggen. Tror att det kan hänga på händerna. Har träningshandskar med hela fingrar som jag köpte när vi skaffade vattenroddmaskin (en water rower). Får använda dem.

Sjukt svag i militärlyft. Försökte lägga på 10 pounds till men det gick inte. Det släpper väl.

PS: jag älskar verkligen Sempers knäckebröd. Mina föräldrar skickade 20 paket i födelsedagspresent (i februari), hälften havreknäcke och hälften lantknäcke. Det finns inget glutenfritt som kommer i närheten, iaf inte här i Oregon. Semper <3
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer

Senast redigerad av Sohlsken den 2016-05-27 klockan 16:52.
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-30, 19:05   #28
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Memorial Day är en dag då man ska minnas och ära de som i krig har gett sina liv för USAs skull.

Jag firar med att hållas på makens jobb, skriva tentainstruktioner, och så sprang jag i morse. 05:30 gick jag upp.
Skippade nästan, men kände som att jag inte skulle känna mig nöjd med dagen om jag inte sprang först... vilket brukar stämma. Då har jag redan lyckats med något bra.

Rundan gick riktigt bra. Vädret var svalt och stilla, andningen satt nästan klockrent, och det mest flöt på. Har ont i trampdynorna och utsidan av fötterna sedan jag började med SL i veckan. Träningsvärk i fötterna?

Har även nya träningsbyxor, köpta på Costco för typ 100kr. Ska köpa två par till tror jag. Trekvartsbyxor i prasselmaterial, tunna, snygga OCH väldigt bekväma.

Det är nog allt för studen.

Ha de!
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-01, 17:04   #29
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Spindlar

Sitter pa laptopen och orkar inte hallas med att skriva in pa andra sidor, sa det blir inga svenska bokstaver idag.

Hade inte tid att skriva igar, jag hade for mycket att gora.

Rundan gick helt okej, inga problem. A andra sidan precis nar jag gick ut ur dorren sa kande jag nagonting, men var inte saker pa vad. Precis utanfor de flesta dorrar pa "travel trailers" sa finns det en stang att halla i sig nar man gar ner for trappan.
Jag tittade tillbaks och trodde att jag sag en massa knott svarma precis vid dorren. Sedan insag jag att svarmen inte rorde pa sig.

Det var 300 nyklackta spindlar som hade byggt bo precis dar. Spydde nastan nar jag insag att jag varit nagra centimeter bort ifran att fa hundratals sma spindlar pa mig D: sedan blev det vattenslangen for dem. Fy fan!

Rundan gick sa bra som den kan ga nar man vantar pa att stresskrakas. Det hande dock inte.

Gardagens SL-pass:

5x5 knaboj: 145lb
5x5 bankpress: 85lb
5x5 stangrodd: 105lb(?) vet ej hur mycket stangen vager, det ar en sandar vagig med bra grepp. Minns ej vad de heter.

Kandes tungt i allmanhet, fast pa ett bra satt. Knaboj kan jag ga lite tyngre i, bankpress kan jag nog upp ga upp till 90lb utan storre risk, men stangrodd har jag nog maxat for stunden. Det blev ratt tungt xD

Dagens loprunda... jadu... inga spindlar idag iaf. Har ingen traningsvark (smart nog att stretcha igar) men kande att kroppen ar seg efter SL. Forsta halvan var typ uppvarming, men sedan slappte det faktiskt. Jag lunkade pa i min takt och kande mig som om jag flot fram, eller svavade. Det var helt underbart! Det hander liksom inte sa ofta med alla backar och dylikt. Det holl i sig till den branta backen. Dar blev det tungt igen.

Kanns konstigt att kora tva SL-pass i veckan och inte mer, men det kanns aven lagom. Jag far kora sa tungt jag pallar utan att ha en spotter med mig, och jag kor snart tyngre an jag vagade nar jag korde supersets fyra-fem ganger i veckan pa tresplit.

Jag gillar SL. Far jag gainz sa ar det ju annu battre.

Ser fram emot att prova utegymmen i Orebro i sommar, och jogga vid Svartan och diverse andra vattendrag (Oset <3)

SL igen imorgon, och jogging som vanligt. I och med helgen sadlar jag om till att springa Sondag-Torsdag, sa springer jag inte nar maken ar ledig.

Ha de!
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-02, 17:18   #30
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Jag vågar nu påstå att mina lungor gillar luftfuktighet. Det var molnigt och fuktigare än vanligt igår, och samma sak gällde idag. Igår var jag dagen-efter-träningsseg, men idag gick det mest allmänt bra.

Detta var andra gången då jag hittade mitt flyt, efter typ första 1.5km, och sålänge jag distraherar mig själv med att tänka på annat så sköter kroppen resten. Plötsligt hade jag nått den branta backen på hemvägen.

Har sovit bra också. Kände mig väldigt uppsvälld i förrgår, och det var märkbart. Maken bekräftade. Introducerade torkade montmorencykörsbär i kosten. Det tar ett par dagar för magen att anpassa sig och lista ut vad som pågår. Idag ser jag äntligen ut som vanligt igen.

Ha de!
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)