Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-12-17, 09:34   #196
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Citat:
Ursprungligen postat av Kev88 Visa inlägg
Jag skulle snarare säga tvärtom, att skaffa barn är något av det mest egoistiska som man kan göra, då folk gör det för att föra SINA gener vidare, för att ge SITT liv mer mening, för att DOM inte ska behöva vara ensamma när dom blir äldre osv.
I Sverige blir alla ändå ensamma när de blir äldre. Kallare individer gentemot sina föräldrar än vuxna barn i väst får man leta efter..

Jag förstår dock vad du menar, men håller inte med. Det är egoistiskt att inte ge eventuella barn en chans öht. Så resonerar jag.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-17, 09:49   #197
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Jag förstår dock vad du menar, men håller inte med. Det är egoistiskt att inte ge eventuella barn en chans öht. Så resonerar jag.
Brukar också tänka sådär. Attt man föddes och får uppleva livet är ju ett mirakel. Kvittar hur deprimerad man kan vara, det finns för mycket positivt med livet för att man inte ska kunna vara jävligt tacksam över att finnas till.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-17, 09:53   #198
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
I Sverige blir alla ändå ensamma när de blir äldre. Kallare individer gentemot sina föräldrar än vuxna barn i väst får man leta efter..
Nu känner jag mig mindre weird för att jag besöker mina föräldrar varje helg!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-17, 23:46   #199
Kev88
Registered User
 
Kev88s avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 634
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Kvittar hur deprimerad man kan vara, det finns för mycket positivt med livet för att man inte ska kunna vara jävligt tacksam över att finnas till.
Då har du nog inte varit riktigt deprimerad, men jag avundas din syn på livet, och tolka inte detta fel nu, men du kan inte ha haft mycket motgångar i ditt liv va?
Kev88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-18, 00:31   #200
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av Kev88 Visa inlägg
Då har du nog inte varit riktigt deprimerad, men jag avundas din syn på livet, och tolka inte detta fel nu, men du kan inte ha haft mycket motgångar i ditt liv va?
Jag kanske inte har varit allra längst ner i mörkret och försökt ta mitt liv, men har medicinerat flitigt mot ångestsyndrom i snart 8 år. Att välja något annat än att fortsätta leva har dock aldrig varit något alternativ för mig. Jag kan känna dofter och smaker och mina kroppsliga funktioner är i bra skick. Jag har min frihet och möjlighet att när jag så vill uppleva naturen. Det räcker mer än väl för att det positiva med livet ska överväga det negativa. Lidande är sedan något man kan lära sig att njuta av, ungefär som att det får en att känna sig levande.

Eller menar du att ditt liv skulle vara så överlastat av plågor att du inte för en sekund kan se något ljus i tunneln? Att ditt svenssonliv skulle vara så förödande fullt av motgångar att du inte kan föreställa dig människor som haft värre utgångslägen men som ändå tackar sina gudar för att ha fått möjligheten att kämpa för någon annans trygghet? Tolka då inte detta fel heller, men du behöver lära dig att försöka tänka positivt även när det känns hopplöst.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2017-12-18 klockan 00:33.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-18, 01:07   #201
Baskagge
Registered User
 
Baskagges avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 425
En annan anledning som får mig att inte vilja ha barn är om det skulle bli ett barn med funktionshinder eller liknande. Titt som tätt ser man ju på tv om föräldrar vars barn är riktiga vård-kollin som behöver dygnet-runt-vak och nekas assistenter.

Detsamma gäller i skolan där barn med diagnoser inte får tillräckligt stöd utan misslyckas med skolgången och får klara sig bäst dem kan.
__________________
Ju jävligare ju ljuvligare.

Skaffa dig en livstidsdom själv innan du uttalar dig! - Christer Pettersson
Baskagge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-18, 06:02   #202
Cykelcykel
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 644
Aldrig aldrig barn. Har kännt så i hela mitt liv ( är 32 nu)
När man var yngre så sa folk att man kommer ändra sig när man blir äldre. Har inte hänt för mig, tvärt om. Mår dåligt när jag tänker på finna mig i papparollen med familj.
Jag var den killen som föreslår kondom för one night stands
Har nog med min jobbiga barndom att göra.
Plus att jag är alldeles för ätstörd och självfixerad för att ha barn.
Cykelcykel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-18, 06:35   #203
Ignatius72
Gubbe
 
Ignatius72s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Hörby
Inlägg: 5 290
Citat:
Ursprungligen postat av Kev88 Visa inlägg
Jag skulle snarare säga tvärtom, att skaffa barn är något av det mest egoistiska som man kan göra, då folk gör det för att föra SINA gener vidare, för att ge SITT liv mer mening, för att DOM inte ska behöva vara ensamma när dom blir äldre osv.
På nån nivå är det naturligtvis egoistisk (som allting annat). Men barnen lär inte klaga för att de blev till. All omsorg, kärlek, tid, pengar, oro, glädje etc är allt annat än egoistiskt.
__________________
En gubbdjävels bekännelser

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-24, 10:35   #204
FrankNewton
Registered User
 
Reg.datum: May 2017
Inlägg: 48
Question Är tjejer & sex det bästa i livet?

Är tjejer & sex det bästa i livet? Känns som det, dataspel, resor och riktigt bra filmer är det bästa i livet.

Jobb är ju bara till för att kunna tjäna pengar, finns inget roligt i det långsiktigt.

Men innerst inne känns det som att relationer till tjejer och sex är viktigast, kommer alltid finnas bitterkukar som påstår att det inte stämmer, de lever i en lögn.

Vad tycker ni? Detta är en stor orsak varför jag känner att jag vill flytta från min lilla stad där man knappt kan ragga, övertygad om att jag blir lyckligare i en större stad.
FrankNewton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-24, 11:36   #205
KlopFer
Mr.KlopFis
 
KlopFers avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: ...
Inlägg: 316
Citat:
Ursprungligen postat av FrankNewton Visa inlägg

Detta är en stor orsak varför jag känner att jag vill flytta från min lilla stad där man knappt kan ragga, övertygad om att jag blir lyckligare i en större stad.
Får du inga brudar i byn vetefan om en storstad kommer bli bättre
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Tycker man så om sin egen pillesnopp tycker jag synd om den lilla pillesnoppen. Min mus ska ha det fint som snus iaf!
KlopFer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-24, 11:42   #206
FrankNewton
Registered User
 
Reg.datum: May 2017
Inlägg: 48
Vad vet du om det? I min lilla stad så kan man inte göra någon acceptabel aktivitet med tjejer, utbudet är kraftigt begränsat... Dessutom blir det inte bättre om alla känner halva stan, eller åtminstone känner igen varandra.

Jo, det kommer bli bättre i en större stad. Vill du inte konkurrera med mig? :P
FrankNewton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-24, 11:46   #207
KlopFer
Mr.KlopFis
 
KlopFers avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: ...
Inlägg: 316
Citat:
Ursprungligen postat av FrankNewton Visa inlägg
Vad vet du om det? I min lilla stad så kan man inte göra någon acceptabel aktivitet med tjejer, utbudet är kraftigt begränsat... Dessutom blir det inte bättre om alla känner halva stan, eller åtminstone känner igen varandra.

Jo, det kommer bli bättre i en större stad. Vill du inte konkurrera med mig? :P
Läs boken the game så ska du se att det löser sig


Om du säger din ort så säger jag min..
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Tycker man så om sin egen pillesnopp tycker jag synd om den lilla pillesnoppen. Min mus ska ha det fint som snus iaf!
KlopFer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-24, 11:53   #208
FrankNewton
Registered User
 
Reg.datum: May 2017
Inlägg: 48
Jag har inga problem med tjejer, har redan fått bekräftelse flera gånger på att jag är helt ok... Nu var det något år sedan jag aktivt försökte ragga pga jag har gett upp angående min stad och en orsak till som jag inte tänker dela med mig av här.

Nu är det dock ok, ångrar att jag inte har flyttat långt tidigare.

Du kan inte konkurrera med mig eftersom jag är typ 5-10 år yngre än dig.
FrankNewton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-24, 11:55   #209
FrankNewton
Registered User
 
Reg.datum: May 2017
Inlägg: 48
Förresten, the game är för autister som inte förstår det sociala... Handlar bara om att gå utanför dörren och vara social, tidigare desto bättre... Man är såklart värdelös i början, men vem är inte det?
FrankNewton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-24, 12:02   #210
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Jag tycker inte det finns något i livet som är "det bästa". Sex med en vacker tös kan ju i samspel med andra faktorer vara den krydda som får livet att just då vara riktigt extra gött, men jag spenderar hellre en helg ute på bergstur med platoniska vänner än raggandes på en krog bara för att få ligga.

Baserat på TS aktivitet här på forumet kan nog the game vara en god ide. Mängden kvinnlig uppmärksamhet har enligt min erfarenhet inget att göra med storlek på staden man är i, utan helt enkelt med hur man är som person, oavsett var man är.

Senast redigerad av blåvitt den 2017-12-24 klockan 12:04.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)