Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-12-15, 11:45   #6211
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Citat:
Ursprungligen postat av HMS Laestander Visa inlägg
Det är inte jätteupplyftande att grunda samma progressionsupplägg två gånger på raken för att man blir sjuk, men vad fan ska man göra.
Citat:
Ursprungligen postat av Mickee Visa inlägg
Gött att se att du är på gång igen!
Sjukt segt att stå och trampa på samma ställe / köra samma progressionsupplägg flera gånger, men det är bara att bita ihop
Härligt!

Hur längesedan var det nu du gjorde böjuppehåll? Har för mig du försökte på 200 några tillfällen sen resetta ner till 100 kg? Varför, nu igen? Tekniken? Känslan?
Vafan. Det finns en drös här på kolozzeum som varit på 180-195 böj, siktat mot 200. Sedan fått någon motgång! Jag ska inte bli en av dem (eller det är jag lite nu pga skada)!

Var det inte du som sade (i min logg) att du gjorde 140x10 när du böjde 180?

Kan du länka filmer på dina 1RMs?

Senast redigerad av 1x0 den 2017-12-15 klockan 11:47.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-17, 14:41   #6212
Tobbey
Do you even PB?
 
Tobbeys avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 9 190
TV kändisen

Smög du inte in lite reklam för journalen?
__________________
Journal: OL och SL-inspirerat, typ?

Citat:
Ursprungligen postat av viringer Visa inlägg
Så nu får jag inte ens vara på kolozzeum i fred utan att träffa heta singlar
Tobbey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-17, 23:32   #6213
HMS Laestander
Registered User
 
HMS Laestanders avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 7 298
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Härligt!

Hur längesedan var det nu du gjorde böjuppehåll? Har för mig du försökte på 200 några tillfällen sen resetta ner till 100 kg? Varför, nu igen? Tekniken? Känslan?
Vafan. Det finns en drös här på kolozzeum som varit på 180-195 böj, siktat mot 200. Sedan fått någon motgång! Jag ska inte bli en av dem (eller det är jag lite nu pga skada)!

Var det inte du som sade (i min logg) att du gjorde 140x10 när du böjde 180?

Kan du länka filmer på dina 1RMs?
Det var ganska länge sen jag initialt droppade vikterna i böjen. Någon gång i början av våren tror jag att jag tyckte det räckte med att försöka grinda vikter som ändå inte ville med sig: tappade helt känslan för hur man ska böja och var bara fast i att trycka vikter. Maskineriet hackade och det hände inte särskilt mycket överhuvudtaget. Jag var bara irriterad på att jag inte fick 200. Ska sägas dock att jag gjorde alla mina stående personbästan i böjen med en stukad fot, vilken jag drogs med ganska länge varför jag slängde tung böj på hyllan ett tag.

Jag var tillbaka på en okej nivå nånstans i somras, men då fick jag för mig att köra en svennesommar och krökade bort allting. När jag sen var tillbaka igen så var det grundningsperiod eftersom jag hade ungefär 0% styrka eller tillit till min egen styrka, så då startade jag lågt på 100 och körde femmor. Det kändes bra, tog mig upp på 140 utan problem, och sen vart jag sjuk i SEX(!) veckor på det. Hade någon inflammation i kroppen som inte gav med sig. Så nu är jag på G igen. Eftersom jag redan gjort en period med bara femmor orkar jag inte göra det igen så nära inpå, så tänkte i Torsdags att jag skulle testa vad jag kunde få på 140 och det landade på en 7,5,5-serie där jag lätt hade mer i slutet (vilket syntes på klippet som jag filmade som ev åker upp här.)

Jag tror jag hade en 12a på 140 när jag gjorde 175-180 någonstans, men samtidigt gjorde jag ju en 10 på 160 utan att få en etta på 200 trots att jag paussinglade 190 med tre sekunder i botten, så den sitter mest mentalt. Jag lovar att ordna filmer på mina 1RM imorgon, är ganska slut i kolan nu efter helgen som spenderades i Umeå för att fira kusinen som fyllt 18.

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbey Visa inlägg
TV kändisen

Smög du inte in lite reklam för journalen?
Jaså, du har sett? Jag hann inte flika in reklam för min journal tyvärr, men jag hade en väldans trevlig stund inne i buren. Det var mäktigt som satan.

Finns på SVTplay om någon vill se intervjun jag fick vara med i. Klippet startar 02:00 17/12 och jag kommer in strax efter 50 minuter in i klippet, precis innan Here Comes The Sun med The Beatles. Fick inte veta att jag skulle intervjuas förrän bokstavligen 10 sekunder innan jag kom in i bild så var lite skakis men tyckte ändå jag skötte mig helt okej för att vara i livesänd TV för första gången i livet och dessutom med en hel del alkohol i systemet... 81 reps fick jag på 100kg det till trots, och då hade jag dessutom tryckt i mig en hel del käk cirka 45 minuter innan... Tänkte mest kolla vad man skulle ta sig till för att få komma in i buren och hjälpa till med markandet och slutade med att jag både fick lyfta och bli intervjuad. Så kan det gå när man är i Umeå tydligen...



Notera titeln jag fick: Marklyftare!
__________________
Drömmen om att bli Bäst

597 RAW. Mark: 262 - Böj: 190 - Bänk: 145

Senast redigerad av HMS Laestander den 2017-12-17 klockan 23:34.
HMS Laestander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-18, 00:09   #6214
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Sannolikt de viktigaste marklyften du kommer att dra i ditt liv. Snyggt jobbat!

Men det var fan inte 81 reps i ett och samma set? Hur många set körde du?
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-18, 00:27   #6215
HMS Laestander
Registered User
 
HMS Laestanders avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 7 298
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Sannolikt de viktigaste marklyften du kommer att dra i ditt liv. Snyggt jobbat!

Men det var fan inte 81 reps i ett och samma set? Hur många set körde du?
4! Ja, det var mycket roligt. Också första gången jag lyfter i TV. Kanske blodad tand nu, vem vet.
__________________
Drömmen om att bli Bäst

597 RAW. Mark: 262 - Böj: 190 - Bänk: 145
HMS Laestander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-18, 10:03   #6216
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Glad att höra att du inte gjorde 81 reps i ett kör Vi har ju ungefär samma styrkenivå i marken, vad tror du man skulle mäkta med om man hade pannbenet med sig en dag? Någonstans existerar ju en brytpunkt där mjölksyran tar musten ur en.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-19, 14:12   #6217
HMS Laestander
Registered User
 
HMS Laestanders avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 7 298
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Glad att höra att du inte gjorde 81 reps i ett kör Vi har ju ungefär samma styrkenivå i marken, vad tror du man skulle mäkta med om man hade pannbenet med sig en dag? Någonstans existerar ju en brytpunkt där mjölksyran tar musten ur en.
Ja, precis som du säger så tror jag att det finns en brytpunkt för mjölksyran. Däremot tror jag det är väldigt svårt att försöka gissa sig till var den ligger någonstans. Nu hade jag inget vidare bra upplägg för att dra mina reps, ingen SL-stång och inte Eleikovikter (lol jävla materialare). Dessutom var jag på pickalurven efter en lång kväll och hade just tryckt en plusmeny med lökringar utöver pommes innan jag lyfte.

Istället för att gå på typ 10-rep/set tänkte jag att det nog är lika bra att mata så många som möjligt så fort som möjligt. Dessutom var det en sån sjuk upplevelse bara att komma in i den där buren. Det var sjukligt ljust, tre kändisar och så ska en full undertecknad in och göra TV. Fick dessutom veta att jag hade intervju fem sekunder innan jag kom in, så stressnivåerna var ju through the roof. Utöver allt detta så är det första gången jag har lyft, så att säga, "inför" folk och inte bara för mig själv på ett gym så det var nog mycket adrenalin i det också.

Jag tror ärligt talat att på ett mer planerat försök i en miljö man känner sen innan osv går det att avverka minst 150 och uppemot 200 reps. Det känns som något jag kommer behöva bevisa nån gång...
__________________
Drömmen om att bli Bäst

597 RAW. Mark: 262 - Böj: 190 - Bänk: 145
HMS Laestander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-19, 14:28   #6218
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Citat:
Ursprungligen postat av HMS Laestander Visa inlägg
Det var ganska länge sen jag initialt droppade vikterna i böjen. Någon gång i början av våren tror jag att jag tyckte det räckte med att försöka grinda vikter som ändå inte ville med sig: tappade helt känslan för hur man ska böja och var bara fast i att trycka vikter. Maskineriet hackade och det hände inte särskilt mycket överhuvudtaget. Jag var bara irriterad på att jag inte fick 200. Ska sägas dock att jag gjorde alla mina stående personbästan i böjen med en stukad fot, vilken jag drogs med ganska länge varför jag slängde tung böj på hyllan ett tag.

Jag var tillbaka på en okej nivå nånstans i somras, men då fick jag för mig att köra en svennesommar och krökade bort allting. När jag sen var tillbaka igen så var det grundningsperiod eftersom jag hade ungefär 0% styrka eller tillit till min egen styrka, så då startade jag lågt på 100 och körde femmor. Det kändes bra, tog mig upp på 140 utan problem, och sen vart jag sjuk i SEX(!) veckor på det. Hade någon inflammation i kroppen som inte gav med sig. Så nu är jag på G igen. Eftersom jag redan gjort en period med bara femmor orkar jag inte göra det igen så nära inpå, så tänkte i Torsdags att jag skulle testa vad jag kunde få på 140 och det landade på en 7,5,5-serie där jag lätt hade mer i slutet (vilket syntes på klippet som jag filmade som ev åker upp här.)

Jag tror jag hade en 12a på 140 när jag gjorde 175-180 någonstans, men samtidigt gjorde jag ju en 10 på 160 utan att få en etta på 200 trots att jag paussinglade 190 med tre sekunder i botten, så den sitter mest mentalt. Jag lovar att ordna filmer på mina 1RM imorgon, är ganska slut i kolan nu efter helgen som spenderades i Umeå för att fira kusinen som fyllt 18.
Väldigt vettigt!
Tråkiga motgångar.
190 med tre sek paus sedan bomma 200 pauslös är galet!
__

Tittade på tv-debuten igår. Du skötte dig skitbra! Reagerade inte förvånad eller negativt över någonting.

Jag fattade inte reglerna. Maxreps på 100 kg och någon tidsgräns, en kvart eller något? Hade du någon i publiken som höll koll på setvilan, såg ut som det? Du körde ju ganska lång setvila ändå, 2-3 minuter? Jag hade blivit skitstressad och vilat 30 sek (som känts som 30 min)!
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-19, 14:47   #6219
HMS Laestander
Registered User
 
HMS Laestanders avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 7 298
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Väldigt vettigt!
Tråkiga motgångar.
190 med tre sek paus sedan bomma 200 pauslös är galet!
__

Tittade på tv-debuten igår. Du skötte dig skitbra! Reagerade inte förvånad eller negativt över någonting.

Jag fattade inte reglerna. Maxreps på 100 kg och någon tidsgräns, en kvart eller något? Hade du någon i publiken som höll koll på setvilan, såg ut som det? Du körde ju ganska lång setvila ändå, 2-3 minuter? Jag hade blivit skitstressad och vilat 30 sek (som känts som 30 min)!
Japp, men det är som det är. Bara lägga ny grund att gasa vidare på igen.

Fanns inga egentliga regler. In, gör så många du vill, ut. Hade ingen som höll koll utan fick köra själv; det hela var lite fuck off and find out, fick ex inte lyfta när mickarna var igång utan var tvungen att hålla mig till att lyfta när alla mickar var av vilket ju i sig ledde dels till att det tog längre tid mellan seten och dels till att man fick vänta fast man var redo att köra. Gick ut hårt men blev helt övertänd av folket som stod utanför och applåderade haha.

Stort tack. Jag hann bli ordentligt nervös först när jag kom hem till kusinen och insåg vad jag hade gjort , men annars hör jag på min egen röst att det är lite svajigt precis i början innan jag hittar ett mode där det faktiskt känns som att man står å snackar med sina polare. De var sjukt lätta att ha och göra med och ruskigt trevliga.
__________________
Drömmen om att bli Bäst

597 RAW. Mark: 262 - Böj: 190 - Bänk: 145
HMS Laestander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-21, 20:30   #6220
HMS Laestander
Registered User
 
HMS Laestanders avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 7 298
Landade från Umeå med någon sorts feber, så vilat ett par dagar. Överstökat idag, så då är det back to basics.

21/12

Dips

kv, 10
kv, 10
kv, 10
kv, 10
kv, 10

Bänkpress m stopp
100kg, 1x5
100kg, 1x5
100kg, 1x5
100kg, 1x5
100kg, 1x4

Smalbänk m stopp
60kg, 1x10
60kg, 1x10
60kg, 1x10

3 set tricepsextensioner hantel
3 set tricepspushdown stång

4 set flyes i kabel+gummiband superset sidolyft hantlar

Kommentar:
Helt okej pass. Testar att se hur kroppen reagerar på dips före bänkpress ett par vändor nu.
__________________
Drömmen om att bli Bäst

597 RAW. Mark: 262 - Böj: 190 - Bänk: 145
HMS Laestander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-23, 15:59   #6221
HMS Laestander
Registered User
 
HMS Laestanders avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 7 298
22/12

Pullovers 5 set

Chins

kv, 10
kv, 10
kv, 10
kv, 10
kv, 10

Latsdrag 4 set

Hantelrodd

40kg, 1x10
40kg, 1x10
40kg, 1x10
40kg, 1x10

Rear delts i maskin 4 set
Biceps 6 set

Kommentar:
Riktigt fjöspass, men ändå one for the books. Känns nästan som att jag håller på att bli sjuk IGEN.
__________________
Drömmen om att bli Bäst

597 RAW. Mark: 262 - Böj: 190 - Bänk: 145
HMS Laestander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-23, 17:24   #6222
Filipb
Registered User
 
Filipbs avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 8 516
Citat:
Ursprungligen postat av HMS Laestander Visa inlägg
22/12

Pullovers 5 set

Chins

kv, 10
kv, 10
kv, 10
kv, 10
kv, 10

Latsdrag 4 set

Hantelrodd

40kg, 1x10
40kg, 1x10
40kg, 1x10
40kg, 1x10

Rear delts i maskin 4 set
Biceps 6 set

Kommentar:
Riktigt fjöspass, men ändå one for the books. Känns nästan som att jag håller på att bli sjuk IGEN.
Nu får du ge dig! Sover du ens om nätterna?
__________________
Journal


Instagram
Filipb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-24, 14:02   #6223
HMS Laestander
Registered User
 
HMS Laestanders avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 7 298
Citat:
Ursprungligen postat av Filipb Visa inlägg
Nu får du ge dig! Sover du ens om nätterna?
Sover några timmar iallafall. Jobbar ju fan kvällar/nätter nu, är helt okej en-två månader men precis kring årsskiftet brukar det vara tungt och framåt Februari är jag dödstrött på det. Det är väl bara hålla ut, snart kommer ljuset och Grönan igen.

24/12

Marklyft

190kg, 1x3
210kg, 1x1
230kg, 1x1
250kg, 1x0
250kg, 1x0

Bänkpress
100kg, 1x1 ct3
110kg, 1x1 ct3
120kg, 1x1 ct3
130kg, 1x1 ct3
140kg, 1x0 ct3

9 set mage, 3 set utsida axlar

Kommentar:
Sämsta julaftonsträningen någonsin. Inga pers, 250 drog jag bara mot knäna och sen började hela jävla jag skaka så det var bara släppa. 140 i bänken var jag helt chanslös mot. Första gången det inte blir några pers på julafton, men å andra sidan har jag inte haft någon grundträning att luta mig mot. Blev mer en avstämning på vart jag ligger till.

Skulle också haft 150 idag enligt vadslagning; nu får jag åka Ikaros på Gröna Lund i sommar. Höjdrädd som ett as.

Ha en fin kväll!
__________________
Drömmen om att bli Bäst

597 RAW. Mark: 262 - Böj: 190 - Bänk: 145
HMS Laestander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-24, 18:25   #6224
Filipb
Registered User
 
Filipbs avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 8 516
Segt att det inte gick bättre.
Lite sömn verkar vara en motherfucker mot att hålla sig frisk :/

Riktigt god jul, man!
__________________
Journal


Instagram
Filipb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-27, 21:17   #6225
HMS Laestander
Registered User
 
HMS Laestanders avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 7 298
Citat:
Ursprungligen postat av Filipb Visa inlägg
Segt att det inte gick bättre.
Lite sömn verkar vara en motherfucker mot att hålla sig frisk :/

Riktigt god jul, man!
Japp, och timmarna verkar inte spela någon större roll för mig just nu heller. Sover faktiskt en hel del timmar av dygnet, 8-10h vilket är mycket för att vara mig själv. Kanske ska sluta sova.

26/12

Armar

16 set biceps superset med 16 set triceps
6 set utsida axlar

27/12

Knäböj

110kg, 1x5
110kg, 1x5
110kg, 1x5
110kg, 1x5
110kg, 1x5
110kg, 1x5
110kg, 1x5

Marklyft
190kg, 1x3
190kg, 1x3
190kg, 1x3

Liggande benpress 5 set 10 reps
Benspark 3 set 10 reps

Kommentar:
Äh.

Här kommer iallafall lite formisar. Inte spårat ur helt och hållet för en gångs skull även om jag förmodligen är några kilo upp från vart jag var som mest bekväm under sommaren. Tänkte kliva på rätt tidigt nästa år (2018 xd) och se vart man kan tänkas landa i någon sorts diet. Är ju ändå svag och jävlig så har nog inte så mycket att förlora, kan bli nytändning. Vill iallafall ner i ruggig form, men vi får se hur länge det känns så. Måste iallafall vara bra Svensson-cardiomaterial för jäntorna.

OBS: Benen helt obefintliga men dem ska vi snygga till.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg IMG_0110.jpg (71.5 KB, 11 visningar)
Filtyp: jpg IMG_0122.jpg (71.0 KB, 11 visningar)
Filtyp: jpg IMG_0107.jpg (71.8 KB, 10 visningar)
Filtyp: jpg IMG_0108.jpg (68.4 KB, 9 visningar)
__________________
Drömmen om att bli Bäst

597 RAW. Mark: 262 - Böj: 190 - Bänk: 145

Senast redigerad av HMS Laestander den 2017-12-27 klockan 21:18.
HMS Laestander är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)