Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-01-28, 20:12   #121
Giljotinen
Registered User
 
Giljotinens avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 230
Riktigt kul att läsa! Hur var relationen till dina föräldrar under cirkustiden om man får fråga?
Giljotinen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 10:38   #122
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Citat:
Ursprungligen postat av Giljotinen Visa inlägg
Riktigt kul att läsa! Hur var relationen till dina föräldrar under cirkustiden om man får fråga?
Den blev bättre och bättre , bara någon vecka efter ringde min mamma och frågade hur jag hade det (hon hade på något sätt tagit reda på att jag jobbade på cirkusen); jag svarade att jag aldrig hade haft så roligt och att jag mådde jätte bra.

Det här var det nog det som behövdes för båda två , för mina föräldrar, för att riktigt förstå att jag redan var en ung man, och kunde klara mig i de flesta situationer , så det var bara att släppa taget.....För mig blev det väldigt tydligt att jag kunde klara mig själv, och att jag aldrig mer skulle behöva ekonomiskt stöd från dem, och så blev det.

Det där med juridik studierna lade jag åt sidan helt och hållet och gjorde andra roliga saker som att jobba på en strand som badvakt.....
Något år efter militärtjänsten jobbade jag i Frankrike i c:a ett halvt år , ytterligare något år efter åkte jag till Sverige med en kompis som skulle besöka en tjej som han kände i Uppsala.Sverige i mitten på 70 talet var underbart tyckte jag, så jag stannade och jobbade som fritidsledare några år.

Blev det någon riktig utbildning till slut undrar några.....Ja då, efter ett par försök så kom jag in på GIH i Stockholm och blev utbildad idrottslärare.
Jag jobbade många år på skolorna med både barn och tonåringar som idrottslärare , men för 9 år sen började jag jobba på särskolan och hittade äntligen det jag ville arbeta med på mina höstdagar , elever som behöver idrottsundervisning mest av alla
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.

Senast redigerad av Backday den 2011-01-29 klockan 10:41.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-30, 13:08   #123
Curls
Yatesism
 
Curlss avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 4 368
Citat:
Ursprungligen postat av Backday Visa inlägg
Jag svarade på den fråga några sidor tidigare , men det gör ingenting jag kopierar och klistrar svaret här

Det är ett rörligt schema där de 4 ``tunga-intensiva`` dagar är: # Bröst+triceps(triceps 4 set)
# Rygg+biceps(biceps 4 set)
# Ben
# Axlar+triceps(tri. 4 set)


Jag brukar träna 2 dagar till i veckan som är mycket instinktiva exempel: #Chins och pulldowns(2+2 set) + biceps(4 set)+vader.

#Axlar eller bröst(6 set)+mage

Jag kan till och med träna en sjunde dag där jag bara gör lite cardio och vader till exempel.

Känner jag mig sliten så vilar jag den dagen , men känner jag mig träningssugen så åker jag till gymmet även om kroppen skulle behöva en aning vila, jag kanske bara kör då mage+cardio eller vader+cardio(min cardio är nästan alltid att gå på bandet).

Varför tränar jag så många dagar? Därför att jag mår så bra mentalt av det, så det är värt för mig.

Vad jag gör, eftersom jag tränar så många dagar, är att bara köra 2 ``working sets`` per övning utom för mage och vader då jag kör 3 set.

Cardio brukar jag köra nästan en timme per dag (går med hundarna ofta också), men det är låg intensitets cardio.
Missat detta svar, tack så mycket!!
__________________
Roc Marciano - Panic
Curls är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-30, 15:36   #124
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Citat:
Ursprungligen postat av Curls Visa inlägg
Missat detta svar, tack så mycket!!
No problem Curls
Kan kompletera lite med att säga att jag brukar köra 4-5 övningar för de stora muskelgrupperna, i de fyra intensiva huvuddagarna i veckan, och 2-3 för de små(biceps, triceps t. ex).
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.

Senast redigerad av Backday den 2011-01-30 klockan 15:45.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-30, 16:08   #125
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
vet inte om detta har frågats tidigare men hur var det med steroider förr? Hur var det med andra byggare runt om dig? Tänkte då runt 80 tal och liknande

Jaja, hoppas du inte ser det som att fråga om du tog något eller liknande, det är verkligen inte så jag menar. Tänkte mer om du har sett någon skillnad från förr till nu eller hur folk såg på steroider "förr"
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-30, 17:53   #126
sandberg93
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: värnamo
Inlägg: 641
kung Bday!
sandberg93 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-30, 20:27   #127
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
vet inte om detta har frågats tidigare men hur var det med steroider förr? Hur var det med andra byggare runt om dig? Tänkte då runt 80 tal och liknande

Jaja, hoppas du inte ser det som att fråga om du tog något eller liknande, det är verkligen inte så jag menar. Tänkte mer om du har sett någon skillnad från förr till nu eller hur folk såg på steroider "förr"
Tja , steroider har alltid funnits både på 80 talet och nu i byggning och i nästan alla andra idrotter.
På 80 talet så fanns det inte så mycket kunskap, varken hos byggarna(och de andra idrottare) eller hos de medicinska expertiserna , de sista hade till och med sagt att steroiderna inte gjorde någon skillnad för muskeltillväxt eller styrka och körde mest med skrämsel propaganda; så man hörde att många prövade sig fram eller frågade bara andra som hade testat innan.

Nu för tiden vet man mycket mera om ämnet och dess effekter , även om man hör och läser på vissa forum(mest amerikanska) folk som också testar sig fram och tar mycket stora mängder steroider , hgh och insulin(de här 2 sista användes nog inte i mitten på 80 talet).

Jag vill poängtera att jag inte är på något sätt någon expert i detta ämne och vad jag har sagt är verkligen bara min personliga åsikt; så hoppas att det inte blir några diskussioner om steroider i den här tråden, och om moderatorerna tycker att det här svaret(och frågan innan) inte är tillåtet på något sätt i detta forum så kan de bara ta bort det.

Citat:
Ursprungligen postat av sandberg93 Visa inlägg
kung Bday!
Ha ha , vissa dagar när man är i bra form, känner man sig som en kung på gymmet, men annars är man väldigt vanlig
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-04, 21:25   #128
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Jag tänkte berätta imorgon lite små historier om mitt ``misslyckande`` som friidrottare innan jag körde på riktigt med vikter, och som boxare när jag var 23 år.Detta för att ni inte ska tro att jag lyckades med nästan allt som jag företog mig , så att det blir lite rättvis med mina berättelser he he.
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-04, 22:42   #129
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
detta är en av de bästa trådar jag någonsin sett på kolo.. sitter helt förstummad, även tangentbordsmässigt. Det du har åstadkommit är obeskrivligt bra.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-05, 13:26   #130
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Arrow

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
detta är en av de bästa trådar jag någonsin sett på kolo.. sitter helt förstummad, även tangentbordsmässigt. Det du har åstadkommit är obeskrivligt bra.
Tack så mycket shadowfire , kul att du tycker om min tråd
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lite små historier:
Min mamma var lärarinna på grundskolan och fick jobba i små byar i norra Spanien när jag var liten och till och med jag var tonåring , detta gjorde att jag var mycket i kontakt med naturen och sprang på ängar , klättrade i träd , hoppade över små bäckar och buskar etc .

Allt detta gjorde att jag alltid var mycket förtjust i friidrott som sport , så när jag var c:a 14-15 år började gå på en friidrottsförening och träna i alla möjliga grenar och tävla som ungdom , allt detta samtidigt som jag började upptäcka träningen med vikter.

Första ``fiaskot`` blev när en tävlingsdag vårt stafettlag på 400 m saknade en deltagare på grund av en skada.Jag var ganska duktig på 100m
så de ville att jag skulle springa stafetten.
Oerfaren som jag var , tackade jag för förtroendet, och startade som tredje man som om det vore 100m jag tävlade i ; alltså med högsta fart från början.

Det gick bra( jag var först)i början tills vi kom till sista kurvan då jag bara hörde de andras fotinsättningar gå förbi mig förvånansvärt fort.
Snacka om att gå i väggen, jag orkade inte fortsätta liksom och trampade på moln kändes det som.Hade det inte varit för kompisarna och vår fjärde man som skrek att jag skulle skynda mig så hade jag bara kastat mig ner utanför banan på en gång.Jag lämnade pinnen till vår fjärde man nästan 50m efter alla andra deltagare och vi kom sist.

Alla var just då förbannade på mig, och jag tänkte aldrig mer 400m .
Faktum är att jag har en yngre bror som blev några år efter spansk juniormästare på 400m häck, så jag kunde inte ha haft så dåliga förutsättningar(gener) för att ha blivit hyfsad bra på 400m, men man måste träna för det också ha ha.

Jag hade börjat träna med vikter och kasta diskus och stöta kula.Diskus var jag ganska bra i även om tekniken inte var den bästa men det började bli lite längre och längre kast.
Landlagstränaren för spanska friidrottslandslaget kom till en stor träningsdag i vår stad på jakt efter unga friidrottstalanger.
Han gick runt och kollade ungdomarna och hjälpte dem med tekniktips.Han kom till mig och hjälpte mig och sade att jag skulle nöta på tekniken och gick till andra och sade att han skulle komma tillbaka efter en liten stund.


Jag nötte och nötte och efter en halvtimme började att ha tråkigt, och snegla på vad andra gjorde.En träningskompis höll på att kasta slägga, en bit ifrån och jag började kasta lite med honom ; då kom landlagstränaren och när han såg mig kasta slägga blev han förbannad och gjorde en nedvärderande gest och vände ryggen och gick bort.Han kunde nog inte ta tonåringar på rätt sätt he he , för då blev jag också förbannad och tänkte f..k you och fortsatte att kasta slägga med kompisen, vilket jag var ganska dåligt på förresten.Så där gick den chansen bort också

Det blev lite för långt igen he he , så boxningshistorien med några nockouts för bli en annan dag
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-05, 15:06   #131
Mollestam
Registered User
 
Mollestams avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 1 038
Väldigt intressant läsning, man lär sig en hel del måste jag säga.

Förresten, får man fråga var du bor? Har nämligen sett någon som jag tycker är väldigt lik dig på Friskis & Svettis i Ängelholm
Mollestam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-05, 19:22   #132
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Citat:
Ursprungligen postat av Mollestam Visa inlägg
Väldigt intressant läsning, man lär sig en hel del måste jag säga.

Förresten, får man fråga var du bor? Har nämligen sett någon som jag tycker är väldigt lik dig på Friskis & Svettis i Ängelholm
Tack Mollestam.
Jag bor i Uppsala och tränar på SATS, så det var nog inte jag i Ängelholm
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-05, 19:48   #133
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
kom till koloträffen den 19e februari på UTK i fyrishov!
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-05, 20:06   #134
Mollestam
Registered User
 
Mollestams avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 1 038
Citat:
Ursprungligen postat av Backday Visa inlägg
Tack Mollestam.
Jag bor i Uppsala och tränar på SATS, så det var nog inte jag i Ängelholm
Jaha okej, måste varit en okänd broder eller något då haha. Sjukt lik var han i alla fall
Mollestam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-05, 21:41   #135
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
kom till koloträffen den 19e februari på UTK i fyrishov!
Ja , det skulle jag kunna göra , jag vet var UTK finns i alla fall eftersom jag tävlade för dem i mer än 10 år
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)