Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2010-11-23, 01:35   #76
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Glömde 1 set rotator på slutet, samt 1 set maskin för baksida axlar för att motverka framåtrotationen. Sedan gjorde jag några försök att suga in magen så långt det gick och hålla kvar, gick sådär. Sista setet på axoncurls var 20 reps, inte 15. Nu bingen.
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-25, 19:13   #77
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Sov 5-12, vridit på dygnet som fan... bara sovit 6-7 timmar senaste dagarna så känner mig lite sliten i kroppen. Blir nog ännu mindre inatt... Drack en frukostshake och stack till gymmet. Axlar/triceps, 15-reppare med lite bänk före. Såg 45 min bänkpressfilm med Tate igår så vi försökte oss lite på det... gick inget vidare.

Bänkpress

1x20 20 kg - tate
1x5 50 kg - tate
1x4 70 kg - tate
1x1 100 kg -tate, tungt som fan
1x2 100 kg - vanlig, ändå tungt
1x2 120 kg - negativa

Sittande arnoldpress

1x15 13.5 kg
1x15 11 kg
1x12 11 kg - helt slut i axlarna

Maskin för baksida axlar

3x15 25 kg

Liggande korsdrag i CC

3x15 12.5 kg

Liggande tricepsextension

3x15 ~27-30 kg

Repdrag över huvud i CC

2x15 40 kg
1x15 35 kg

supersettat med

Pushdowns i CC

2x15 40 kg
1x15 35 kg
1x15 30 kg - smalt grepp

Skönt pass, bänken gick segt och var svårt och blev inte alls bra. Känner mig sliten och trött i kroppen så det kanske blir vilovecka nästa vecka alt. bara köra två halvkroppspass för ben måste jag köra. Har seminarium 10-12 imorrn sen studiebesök runt halv 2 så måste stiga upp i ottan och släpa mig iväg på rygg/magpass... Känns inte kul men jag måste försöka styra upp vardagen lite. Helt förslappad.

Var förbi Budo och Fitness i Ume idag och köpte ett par handledslindor och Omega 3-kapslar till nedsatt pris. Sedan köpte vi en CoC #1, 140 lb som vi ska börja köra med... Provade lite och fan va det tar mycket. Blir nog börja försiktigt med en gång per vecka så att man inte förstör nånting. Klarar inte av att stänga den i nuläget, har kasst grepp.

Innebandy ikväll kl 21, nu opponering.

Tröck.
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-29, 12:10   #78
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Morgonvikt.v 48: Vågen stod först på 73, sen på 69, sen på 71 kg. Vettefan vad det är som strular men rätt är det då inte... Synd då jag har tryckt massa kalorier, mestadels tomma, i helgen och hoppades på en toppnotering. Får försöka köpa nytt batteri och se om det gör nån skillnad.

Körde inget ryggpass i fredags, ej heller något benpass. Detta pga att när jag i torsdags spelade innebandy i 1,5 h så kunde jag knappt springa för att nedre ryggen var så jävla spänd. Väldigt trist och jag har bokat in en tid hos en sjukgymnast nu på onsdag. Har även tänkt ta en vilovecka i veckan med undantag för just ben och rygg, men förmodligen blir det två lättare pass. Ska även passa på att kolla upp nacken som jag också har problem med, orkar inte med det här egentligen men vad ska man göra. Sitter nog ner för mkt, å ska höra om det finns möjlighet till ett rörlighetstest via vårdcentralen också.

Att maxa bänkpress 27 dec känns mindre och mindre peppande... Att köra bänkpress utifrån Tate tog knäcken på ryggen så att jag ska kunna maxa med den tekniken då känns väldigt avlägset. Hoppas att lite vila gör susen.

Inte tröck.
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-30, 17:26   #79
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Morgonvikt v.48: 87.0 kg(+1.4 kg)

Tangerat PB efter pissat två ggr och bajsat en gång... Lite häftig uppgång men samtidigt låg jag på 86 kg för två veckor sedan, plus att helgen var ett jävla vräkande samtidigt som jag inte tränat sedan i torsdags, förutom fotboll i lördags så är det inte så konstigt. Hade tänkt köra ben idag men tar det imorgon istället så att jag inte är mer än nödvändigt stel imorrn hos sjukgymnasten. Hoppas att han knäcker ryggen som fan. Å ser vad som är problemet där och nacken... Börjar va riktigt less av att ständigt vara spänd och ha ont i rygg och nacke, frustrerande. Ben imorrn och rygg på fredag är planen. Återkommer med rapport imorgon hur sjukgymnastbesöken gick.

Tröck.

Edit. Känner mig inte så fet, även om jag ångrar att jag inte piskat benen hårdare hittills i höst, de mesta av vikten har nog satt sig runt midjan, även om jag hoppas att andra ställen ökat i cm med. 90 kg till 27 mars känns inte så svårt, kanske bättre att tidigarelägga den då jag tänkt lägga in mer andra träningsformer efter jul för min kropps skull (stelhet, värk, kondition). Den som lever får se.
__________________
Träningsjournal

Senast redigerad av davvvan den 2010-11-30 klockan 17:34.
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-30, 19:04   #80
Schylander
Registered User
 
Schylanders avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Luleå
Inlägg: 2 089
Från vad jag hunnit läsa så verkar det som att du är all in för att bli stark som en oxe i bänkpress?

Ser bra ut, mindre kul att du har haft/har problem med axeln. Det är du inte ensammen om. Kör du för nuvarande rotatorkuff eller in/ut rotationer med någon form av gummisnöre? Det har hjälpt mig, har haft strul i båda ac-lederna i axlarna.
__________________
www.luleaak.se
Schylander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 00:02   #81
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Citat:
Ursprungligen postat av Schylander Visa inlägg
Från vad jag hunnit läsa så verkar det som att du är all in för att bli stark som en oxe i bänkpress?

Ser bra ut, mindre kul att du har haft/har problem med axeln. Det är du inte ensammen om. Kör du för nuvarande rotatorkuff eller in/ut rotationer med någon form av gummisnöre? Det har hjälpt mig, har haft strul i båda ac-lederna i axlarna.
Egentligen inte, och jag har väl mer eller mindre skrotat maxningsplanerna framåt 27 december. Måste få ordning på kroppen först.

Ja, axeln krånglar rätt ofta men värst är rygg och nacke som jag ska kolla upp imorrn. Jag kör rotatorcuffar men inte med gummisnöre utan brukar köra i CC, eller en form av CC med justerbar höjd... Enbart inåt- och utåtrotationer dock, ingen övning för teres minor. Funkar väl skapligt men jag slarvar lite med dem, tanken är väl att ha dem först och i slutet på varje bröst- och axelpass samt tunga cuffar på benpasset.

Vad är det för typ av gummisnöre som du använder dig av? Kanske är något man bör införskaffa
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 13:19   #82
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Sådär, varit hos sjukgymnasten och det gick bra, över förväntan. Nämnde mina nackproblem samt bad han kolla om ryggen var okej eller om bäckenet hade gått tillbaka sig då det har känts risigt i den.

Han började med att undersöka nacken och konstaterade fort att jag hade en hård knöl uppe på högra sidan om nacken, samt en nere på vänster skulderblad, typ. Plus ett revben som kommit snett och stack ut lite på baksidan... Han masserade och knådade på de hårda punkterna och det tog ganska bra. Därefter fick jag knappa händerna bakom nacken och andas in och andas ut.... krrrrrrracckcckkkkk. Skönt. Före det så bröt han skallen både till vänster och höger, skönt. Edter det var han ganska nöjd och sa att det såg normalt ut.

Sedan kollade han ryggen och konstaterade att jag slarvat med stretchingen eftersom jag fortfarande är så jävla stel... Sen bröt han till ryggen som gått tillbaka litegrann, och uppmanade mig att följa anvisningarna den här gången.

Allt detta tog ca 15-20 min och kostade 100 kr. Helt ok och jävligt skönt att jag gick dit, ska bara sköta stretchingen så kanske det finns hopp för min klena kropp.

Har haft problem att komma ner lika långt med vänsterarmen/handen när jag kört t ex lutande pressar, men det har jag trott berott på olika vighet i bröstrygg/bröst/axlar... Men kollade nu och nu kan jag gå ner lika långt.

Lite mör i kroppen men ska ändå iväg på ett ben/mag/rotator/vadpass nu, blir nog lite lättare och kortare men måste röra på mig...

Skönt få skriva av sig.

Tröck.
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 18:23   #83
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Ben/vader/rotator idag, sket i mage då det blir rygg/mage på fredag. Lite blandat pass, lätt ibland, tungt ibland... Sket i uppvärmningscyklingen.

Stretching av fotleder

ca 3-5 min

Böj

1x10 20 kg - front
1x10 20 kg - vanlig, bred fotställning, "satte" mig ner, teknikträning
1x6 50 kg - front
1x6 50 kg - vanlig
1x6 50 kg - box - knappt 90 grader?
1x6 50 kg - box - 90ish
1x6 50 kg - box - under 90 grader, klarade inte av att ta mig ner så långt utan satte mig lite okontrollerat

Boxen såg ut såhär:

I----I
I I I-------I
I I I I I---------I
I----I I-------I I---------I

Väldigt förenklad men körde alltså den längst till vänster första boxsetet, sen den i mitten andra boxsetet och tredje boxsetet var det väldigt lågt, för lågt. Pedagogiken på topp.

Benpress

1x6 100 kg
2x6 140 kg
1x6 165 kg

Utfallsgång - med hantlar

3x12 kg ~10-12 m

Sittande lårcurl

3x15 45 kg

Benspark

1x6 60 kg
1x6 55 kg
1x15 45 kg
1x15 50 kg

Rotatorcuffar inåt, utåt, teres minor

2 set 3-5 kg

Vader i hacksquat

3x15 100 kg+släde

Sittande vadpress

1x15 20 kg
2x15 35 kg

Skönt pass, ska börja nöta mer knäböjsteknik så jag kan köra den framöver istället för frontböj, fan va lätt det är när man får ta i med hela benen och inte bara framsidan... Hade nog kunnat köra på 70-80 utan problem. Stretcha mer. Blev inge hack squat körde benspark istället, sådär men. Skönt va igång igen, duktigt mörbultad fortfarande där sjukgymnasten gått fram så blir vila och ev. innebandy imorrnkväll sen rygg/mage fredag.

Tröck.

Edit. Ser nu att mina boxar inte blev så bra som när jag skrev dem innan jag postade inlägget men skitsamma. Boxen var rektangulär, körde den stående först, sedan liggande på sida, sedan liggande ner. Mindre och mindre box helt enkelt.
__________________
Träningsjournal

Senast redigerad av davvvan den 2010-12-01 klockan 18:24.
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 18:30   #84
Schylander
Registered User
 
Schylanders avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Luleå
Inlägg: 2 089
Citat:
Ursprungligen postat av davvvan Visa inlägg
Vad är det för typ av gummisnöre som du använder dig av? Kanske är något man bör införskaffa
Det är en gul theratube med ett handtag, har fått den av min coach som är sjukgymnast. Riktigt grymt, har hjälpt mig enormt med axlarna, kör den 2 gånger i veckan, 4x20st per arm

Bild:
Bifogade bilder
Filtyp: jpg IMG_0069.jpg (43.1 KB, 8 visningar)
__________________
www.luleaak.se
Schylander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 22:33   #85
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Citat:
Ursprungligen postat av Schylander Visa inlägg
Det är en gul theratube med ett handtag, har fått den av min coach som är sjukgymnast. Riktigt grymt, har hjälpt mig enormt med axlarna, kör den 2 gånger i veckan, 4x20st per arm

Bild:
Okej, ser ut som en bra grej Får försöka se om det är något som går att få tag på, annars får jag hålla tillgodo med de maskiner som finns helt enkelt!

Tack för schemat, man blir lite sugen.
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 22:44   #86
joasimo
Hockeybög deluxe
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 2 666
Här rullar det på ser jag. Vad är det du pluggar här i Umeå egentligen? Jag kanske har frågat, men är rätt glömsk av mig.
joasimo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 23:07   #87
Schylander
Registered User
 
Schylanders avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Luleå
Inlägg: 2 089
Citat:
Ursprungligen postat av davvvan Visa inlägg
Okej, ser ut som en bra grej Får försöka se om det är något som går att få tag på, annars får jag hålla tillgodo med de maskiner som finns helt enkelt!

Tack för schemat, man blir lite sugen.
Den är super, har 3 olika färger d.v.s 3 olika hårdheter. Funkar skitbra.

Inga problem, hoppas du faller dig in i ett SL-inspirerat schema
__________________
www.luleaak.se
Schylander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 23:24   #88
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Citat:
Ursprungligen postat av joasimo Visa inlägg
Här rullar det på ser jag. Vad är det du pluggar här i Umeå egentligen? Jag kanske har frågat, men är rätt glömsk av mig.
Ja... med varierande intensitet och resultat. Småputtrar lite, kör halv vilovecka för kroppen är lite schleten.

Pluggar socionom. Går du fortfarande i Vindeln?
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-02, 00:19   #89
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
Ditt besök hos sjukgymnasten lät ganska obehagligt Blir man inte skraj av att sitta där och vänta på att dom ska knäcka och bryta i huvudet och nacken?

Bra att du sket i att värma upp på cykeln, vad ska sånt vara bra för?
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-02, 12:13   #90
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Citat:
Ursprungligen postat av Schylander Visa inlägg
Den är super, har 3 olika färger d.v.s 3 olika hårdheter. Funkar skitbra.

Inga problem, hoppas du faller dig in i ett SL-inspirerat schema
Det låter grymt, ska googla lite på det och se ifall det blir något genombrott i den frågan...

Ja, det är lite svårt att säga hur schemat kommer att se ut efter jul då det finns så många olika bra grejer att välja på. Jag är väldigt sugen att testa något nytt upplägg, gärna köra hårt i ca 3 månader därefter börja skala lite... Vi får se.
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)