Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-03-25, 15:49   #5161
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Jag tror Alexton fick höra detta via interna brevduvor.
Du har så rätt så. Vi har rätt bra koll av vilka av våra som patrullerar i storstäderna.
Så när en incident händer så sprids det rätt fort.

Det lär inte hamna i tidningar då det överskuggas av det stora dådet nära castelnaudary.
Det i Paris kan lika gärna varit ett försök av "suicid by cop" för normalt attackerar man inte tungt beväpnad och tränad personal.
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-25, 16:27   #5162
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Alexton Visa inlägg
Efter gårdagens terrorattack i Frankrike har vi någon mupp som attackerat legionnärer på patrull i gare de lyon (Paris, station).

Möts av en teleskop batong i ansiktet efter sitt obligatoriska stridsrop (allah akhbar). Noll vettiga skadade och ett drägg mindre i samhället.
Låter mer som några "stridspittar" (kul ord - kolla komponenterna!) som ville passa på att "knacka lite muslim" (dvs. vad SDs partiledning el dyl brukade göra mot homosexuella) som hämnd för en enskild vettvillings vandåd.

Är det ens legio att gå för huvudet - är väl mest om för att döda i så fall?

Citat:
Ursprungligen postat av Eufori Visa inlägg
En länk eller ännu bättre video skulle göra mig jätteglad. Hittar bara nån artikel om planerat gasattentat utan begräftelse på utmätt fysisk rättvisa.
Lär inte gå att läsa i vanlig media då det verkar ha varit mer av en hämndaktion än något slags hjältedåd.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-25, 16:52   #5163
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Låter mer som några "stridspittar" (kul ord - kolla komponenterna!) som ville passa på att "knacka lite muslim" (dvs. vad SDs partiledning el dyl brukade göra mot homosexuella) som hämnd för en enskild vettvillings vandåd.

Är det ens legio att gå för huvudet - är väl mest om för att döda.
knappast att man börja skjuta i en av Paris största stationer utan att det blir total panik.
Du har teleskåpbatong, pepparspray och knogjärn plus skott och knivsäker väst ,4 personer i en patrull.

Ser inte någon som helst anledning att använda dödligt våld mot en ensam obeväpnad gm.
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu

Senast redigerad av Alexton den 2018-03-25 klockan 16:53.
Alexton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-25, 17:21   #5164
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Har ju tjatat om det några gånger men jag var ju på Brigadmuseet i helgen (awesome!)

Iallafall så höll personalen på att förbereda i ett litet rum med ballonger och godispåsar för de skulle ha ett barnkalas där. Blev lite wtf, trodde bara det var lekland och sånt som gällde för kalas för ungar nu för tiden.

Det skulle iallafall vara en utklädd militär och sen skulle kidsen få lära sig att stå på rad, marschera osv, för att slutningen äta tårta i militärköket

Tänkte att det säkert var småkillar, men nej det var "Felicia 9år" som ville ha sitt kalas på Brigadmuseet. Cool unge, blev glad!
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-25, 17:24   #5165
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Har ju tjatat om det några gånger men jag var ju på Brigadmuseet i helgen (awesome!)

Iallafall så höll personalen på att förbereda i ett litet rum med ballonger och godispåsar för de skulle ha ett barnkalas där. Blev lite wtf, trodde bara det var lekland och sånt som gällde för kalas för ungar nu för tiden.

Det skulle iallafall vara en utklädd militär och sen skulle kidsen få lära sig att stå på rad, marschera osv, för att slutningen äta tårta i militärköket

Tänkte att det säkert var småkillar, men nej det var "Felicia 9år" som ville ha sitt kalas på Brigadmuseet. Cool unge, blev glad!
Hur vet du att det var en flicka? Felicia 9 år kanske ser sig själv som en pojke. Rasist.
he eh he skoja ba
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-25, 17:41   #5166
Petoria
Sponsored by Soros
 
Petorias avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Köpenhamn
Inlägg: 1 981
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Låter mer som några "stridspittar" (kul ord - kolla komponenterna!) som ville passa på att "knacka lite muslim" (dvs. vad SDs partiledning el dyl brukade göra mot homosexuella) som hämnd för en enskild vettvillings vandåd.

Är det ens legio att gå för huvudet - är väl mest om för att döda i så fall?



Lär inte gå att läsa i vanlig media då det verkar ha varit mer av en hämndaktion än något slags hjältedåd.
Brukar hjälpa att använda ett annat konto om du ska trolla.
Petoria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-25, 18:49   #5167
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Låter mer som några "stridspittar" (kul ord - kolla komponenterna!) som ville passa på att "knacka lite muslim" (dvs. vad SDs partiledning el dyl brukade göra mot homosexuella) som hämnd för en enskild vettvillings vandåd.

Är det ens legio att gå för huvudet - är väl mest om för att döda i så fall?



Lär inte gå att läsa i vanlig media då det verkar ha varit mer av en hämndaktion än något slags hjältedåd.
Du verkar inte riktigt ha greppat vilka som ingår i Främlingslegionen.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-25, 18:55   #5168
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av Alexton Visa inlägg
Möts av en teleskop batong i ansiktet efter sitt obligatoriska stridsrop (allah akhbar). Noll vettiga skadade och ett drägg mindre i samhället.
Fick flashbacks till när jag åkte tåg från Paris till CDG, var inte långt efter Bataclan osv. Hur som helst så gick det på en tant i ganska stora kläder på en station och gick omkring och såg helt galen ut och mumlade allah akhbar och andra ord. Jag fick sån enorm dödsångest och började hyperventilera för jag var helt säker på att hon var en självmordbombare. Undra om det inte kom en liten tår också.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-25, 19:08   #5169
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Du verkar inte riktigt ha greppat vilka som ingår i Främlingslegionen.
En tillflykt för halvkriminella och regelrätt kriminella, och i undantaget lyckosökare?

Citat:
Ursprungligen postat av Alexton Visa inlägg
knappast att man börja skjuta i en av Paris största stationer utan att det blir total panik.
Du har teleskåpbatong, pepparspray och knogjärn plus skott och knivsäker väst ,4 personer i en patrull.

Ser inte någon som helst anledning att använda dödligt våld mot en ensam obeväpnad gm.
Menade givetvis att det lät som ett exempel på övervåld och antagligen missriktat våld.


Hur skull ett batongslag mot huvudet inte vara potentiellt dödligt våld?

Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Fick flashbacks till när jag åkte tåg från Paris till CDG, var inte långt efter Bataclan osv. Hur som helst så gick det på en tant i ganska stora kläder på en station och gick omkring och såg helt galen ut och mumlade allah akhbar och andra ord. Jag fick sån enorm dödsångest och började hyperventilera för jag var helt säker på att hon var en självmordbombare. Undra om det inte kom en liten tår också.
Större risk att du blir ihjälkörd av en laglig bilist än att en muslimsk kvinna skulle vara en självmordsbombare. Kom ihåg människan. Hen var säkert stressad över jobbet, familjen, el dyl. Allahu akhbar är ett vanligt utrop och har inte någonting med våld att göra.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-25, 19:15   #5170
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Större risk att du blir ihjälkörd av en laglig bilist än att en muslimsk kvinna skulle vara en självmordsbombare. Kom ihåg människan. Hen var säkert stressad över jobbet, familjen, el dyl. Allahu akhbar är ett vanligt utrop och har inte någonting med våld att göra.
Hon var nog snarare inte helt hundra.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-25, 19:32   #5171
Patriarch K
Registered User
 
Patriarch Ks avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Det var världens finaste dag idag och man har dragit fram tiden en timma, eller bak eller whatever!
Patriarch K är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-25, 22:17   #5172
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Menade givetvis att det lät som ett exempel på övervåld och antagligen missriktat våld.


Hur skull ett batongslag mot huvudet inte vara potentiellt dödligt våld?
Vi är inte poliser och följer inte samma regler. Attackerar du en patrull soldater oavsett om det är armé de Terre eller legionnärer så får det konsekvenser.

Om en batong är potentiellt dödligt beror på hur du använder den. Därav träning. Man riskerar helt enkelt inte att någon ska få tag i ens vapen.
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-25, 22:38   #5173
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Ljuset, vädret, att våren gör att folk generellt sett blir på bättre humör och är trevligare.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-26, 08:22   #5174
Roquefort
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2018
Inlägg: 12
Jag fick fucking 100 000 mer för min lägenhet än vad jag trodde. Nu blir det champange, brudar, nätpoker, steroider och rock n' roll för hela slanten! Plus att jag slipper sommarjobba.
Roquefort är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-26, 11:55   #5175
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Man behöver omtagningar p.g.a. manusstrul med röstinspelningen, så det blir en ny sessionsavgift för min del.

Utöver det blev jag också ombedd att skicka in ett röstprov för en allmän reading på amerikansk engelska. Tydligen hade proverna man fått in inte varit helt övertygande

Japp. Det är riktigt glädjande att tjäna pengar på sånt man tycker är orimligt kul och intressant.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)