Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2012-09-20, 22:23   #1441
Pitepalt
Registered User
 
Pitepalts avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 471
Citat:
Ursprungligen postat av Nano-Sekund Visa inlägg
Skulle kännas tråkigt att se tillbaka på "karriären" & tänka - "Varför provade jag aldrig något, varför blev jag killen som bara hjälpte alla andra fast jag hade bra föruttsättningar att lyckas själv..."
Skulle vara SJUKT kul att få följa Grandmaster OLA i en seriös satsning på något som du själv känner att du skulle vilja genomföra, ditt psyke är något som väldigt få erhåller och jag tror att du skulle kunna nå RIKTIGT JÄVLA LÅNGT om du verkligen gick in och satsade kropp och själ för något (oavsett vad detta "något" skulle vara)!
Pitepalt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-20, 22:33   #1442
Adama
Registered User
 
Adamas avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 5 010
Styrkelyft då?
Adama är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-20, 23:06   #1443
Panthro
Registered User
 
Panthros avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Piteå
Inlägg: 140
Du skulle verkligen börja köra på ÖAK.

Ska nog själv börja där innom väldigt kort och köra där nån månad så länge det finns cykel före dit så.
__________________
Träningsjournal
Panthro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-20, 23:13   #1444
Jack Ohlson
Registered User
 
Jack Ohlsons avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Piteå
Inlägg: 453
Citat:
Ursprungligen postat av Panthro Visa inlägg
Du skulle verkligen börja köra på ÖAK.

Ska nog själv börja där innom väldigt kort och köra där nån månad så länge det finns cykel före dit så.
Låter mycket bra! Både du (vem du än är) och Ola ska dit!
Jag lovar att bjuda på en handskakning om ni joinar
__________________
Journal
Youtube
Facebook
Instagram: Jackohlson
Jack Ohlson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-20, 23:38   #1445
Likeapeanut
Registered User
 
Likeapeanuts avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 1 900
STOR-OLA! Oavsett vad du väljer kommer det gå förjeffla bra!!
Fixade ett #Kugga#UPP-linne...märker att biccarna växt som ogräs efter den strök sig över kroppen som ett schmäck!
Stort lycka till med vad du än väljer din monstruösa jävel!!
__________________
Likeapeanut
valar morghulis

Senast redigerad av Likeapeanut den 2012-09-20 klockan 23:44.
Likeapeanut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-20, 23:48   #1446
Fastback
Registered User
 
Fastbacks avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 028
Citat:
Ursprungligen postat av Nano-Sekund Visa inlägg
SÅ SKA DET LÅTA Fastback !! Köp en #kugga #upp t-shirt i våran webshop så lovar jag dig att du blir ännu starkare !!
Får göra detta!
Fastback är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-21, 09:06   #1447
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
Citat:
Ursprungligen postat av Jack Ohlson Visa inlägg
You can do it!
Tack Jack !! Känns tryggt att ha ett FREAK som dig vid min sida !!

Citat:
Ursprungligen postat av Johan.S Visa inlägg
Fin bänkserie i senaste passet! 170 finns lätt inom räckhåll
Tack BIG-Johan !! Jag hoppas verkligen på att det ska komma upp innan jul.

Citat:
Ursprungligen postat av Saunela Visa inlägg
Haha. Du skrev sommaren 2103 istället för 2013 därför ville jag vara lite lustig men det gick tyvärr inte hem

Anyways. Förtsätt kämpa! Fan vad du inspirerar!
Haha!! Ingen fara, mitt fel (jag som är trög) sry !!
Kul att höra att man inspirerar, det glädjer mig oerhört !

Citat:
Ursprungligen postat av Jack Ohlson Visa inlägg
Då är de bara börja sikta på CrossFit redan nu tycker ja. De är bara köra! Och för att du börjar med en grej så betyder det ju inte att du inte kan byta.. så bestäm dig bara för vad du ska BÖRJA med : allt ger ju erfarenhet!
Du har så sant Jack!! (FAN vad du skriver) vad gjorde du med all din tid då du inte förde journal under 6 månaders tid ? hahaha!!

Citat:
Ursprungligen postat av Pitepalt Visa inlägg
Skulle vara SJUKT kul att få följa Grandmaster OLA i en seriös satsning på något som du själv känner att du skulle vilja genomföra, ditt psyke är något som väldigt få erhåller och jag tror att du skulle kunna nå RIKTIGT JÄVLA LÅNGT om du verkligen gick in och satsade kropp och själ för något (oavsett vad detta "något" skulle vara)!
Tack för ditt förtroende Palten !! Vi får se vad som händer här näst!!

Citat:
Ursprungligen postat av Adama Visa inlägg
Styrkelyft då?
Njaa.. RAW då ev. Men där är jag också way to far från att kunna konkurera i toppen. Ska jag tävla i något så måste jag psykiskt veta att jag har chans på höga placeringar. Tråkigt men sant....

Citat:
Ursprungligen postat av Panthro Visa inlägg
Du skulle verkligen börja köra på ÖAK.

Ska nog själv börja där innom väldigt kort och köra där nån månad så länge det finns cykel före dit så.

Citat:
Ursprungligen postat av Jack Ohlson Visa inlägg
Låter mycket bra! Både du (vem du än är) och Ola ska dit!
Jag lovar att bjuda på en handskakning om ni joinar
Jo det är ett option! Framförallt för att optimera teknik & skrika lite hahaha!!

Citat:
Ursprungligen postat av Likeapeanut Visa inlägg
STOR-OLA! Oavsett vad du väljer kommer det gå förjeffla bra!!
Fixade ett #Kugga#UPP-linne...märker att biccarna växt som ogräs efter den strök sig över kroppen som ett schmäck!
Stort lycka till med vad du än väljer din monstruösa jävel!!
KUL att höra Nöten !! Lägg gärna upp någon bild på journalen eller på instagram så att jag får se ormskinnslinnet sitta som ett smäck på ditt 16 pack !! haha ! Tack för ditt ständiga förtroende #UPPSKATTAS

Citat:
Ursprungligen postat av Fastback Visa inlägg
Får göra detta!
Tycker jag verkligen !! Vore grymt kul om du gjorde !!
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-21, 09:27   #1448
Niwah
Powerhouse
 
Niwahs avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 7 030
Citat:
Ursprungligen postat av Nano-Sekund Visa inlägg
CrossFit -
Detta är det som ligger ABSOLUT närmast att testa på !! Sjukt inspirerande att va nere på SM i år. Finns dock MASSOR för mig att förbättra hära.
Skallen, Styrkan & kondisen finns till placeringar i toppen, MEN teknik, skillsmoment, rörlighet, etc, etc finns def. inte.......
Men du ser ju Ola! Med din styrka tillsammans och med ditt jäkla flås (när du har tränat det) skulle ju passa perfekt för CF.

Skillsmoment, rörlighet och teknik är ju små fartgupp i jämförelse med att börja bygga styrka och kondition. Sen ditt jävla pannben skulle ju funka kanon. I CF kan man ju verkligen #kuggaupp!
Niwah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-21, 09:33   #1449
Mersault
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 1 453
Det vore riktigt kul om du gör en satsning Ola. Jag tänker inte säga vad jag tycker att du ska satsa på utan tycker att du ska satsa på det som får dig att känna dig motiverad och som du verkligen brinner för. Du har definitivt psyket och fysiken för att prestera bra i flera olika tävlingsformer!
Mersault är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-21, 09:57   #1450
Adama
Registered User
 
Adamas avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 5 010
Citat:
Ursprungligen postat av Nano-Sekund Visa inlägg
Njaa.. RAW då ev. Men där är jag också way to far från att kunna konkurera i toppen. Ska jag tävla i något så måste jag psykiskt veta att jag har chans på höga placeringar. Tråkigt men sant....
Självfallet klassiskt! Men annars tycker jag att du har en bra grund. Men om du menar att du måste vara.. tja topp 3 på SM, ja då är det ju inte lätt. Normalt är det ju så att vill man bli bäst i sverige, oavsett sport, så krävs det många år av fokuserad träning med det målet i sikte + talang.

Men om man bara tycker det är kul att tävla så finns det ju många tillfällen, serien, dm, norrländska(?), och dessa kan man ju "vinna" även om man inte är starkast i sverige.

-93:an skulle ju kunna vara en bra viktklass för dig, din mark o bänk räcker en bra bit där.
Adama är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-21, 11:25   #1451
HampusP
Registered User
 
HampusPs avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 72
Tvivlar inte en sekund på att du kommer ha 170 i bänken innan jul. Grym serie du drog av också Skulle själv vilja panga upp en 10:a på 100 och ha iaf 130 i bänken eller mer innan jul. #KUGGA #UPP
HampusP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-21, 13:21   #1452
Jack Ohlson
Registered User
 
Jack Ohlsons avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Piteå
Inlägg: 453
Citat:
Ursprungligen postat av Nano-Sekund Visa inlägg
Du har så sant Jack!! (FAN vad du skriver) vad gjorde du med all din tid då du inte förde journal under 6 månaders tid ? hahaha!!
Haha ja nu är ju kolozzeum en stor del av mitt liv igen! Under dom 6 månaderna tänkte jag bara på jobb, men nu är den tiden över

Har hittat din gren nu så du kan sluta fundera och bara satsa stenhårt:



KÖR!!!
__________________
Journal
Youtube
Facebook
Instagram: Jackohlson
Jack Ohlson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-21, 13:26   #1453
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
Citat:
Ursprungligen postat av Niwah Visa inlägg
Men du ser ju Ola! Med din styrka tillsammans och med ditt jäkla flås (när du har tränat det) skulle ju passa perfekt för CF.

Skillsmoment, rörlighet och teknik är ju små fartgupp i jämförelse med att börja bygga styrka och kondition. Sen ditt jävla pannben skulle ju funka kanon. I CF kan man ju verkligen #kuggaupp!
Jag vet Nisse !! Precis i dom banorna tänker jag också, MEN "små fartgupp" kan fort bli höga berg om inte allt klaffar

Citat:
Ursprungligen postat av Mersault Visa inlägg
Det vore riktigt kul om du gör en satsning Ola. Jag tänker inte säga vad jag tycker att du ska satsa på utan tycker att du ska satsa på det som får dig att känna dig motiverad och som du verkligen brinner för. Du har definitivt psyket och fysiken för att prestera bra i flera olika tävlingsformer!
Tack Mersault !! Kul att du tror på mig, det betyder massor för mig att få veta! TACK!

Citat:
Ursprungligen postat av Adama Visa inlägg
Självfallet klassiskt! Men annars tycker jag att du har en bra grund. Men om du menar att du måste vara.. tja topp 3 på SM, ja då är det ju inte lätt. Normalt är det ju så att vill man bli bäst i sverige, oavsett sport, så krävs det många år av fokuserad träning med det målet i sikte + talang.

Men om man bara tycker det är kul att tävla så finns det ju många tillfällen, serien, dm, norrländska(?), och dessa kan man ju "vinna" även om man inte är starkast i sverige.

-93:an skulle ju kunna vara en bra viktklass för dig, din mark o bänk räcker en bra bit där.
Jo absolut är det så, Men jag måste upp en bra bit över 600 i totalen för att psykiskt kunna känna att jag har lite "kött på benen"

Citat:
Ursprungligen postat av HampusP Visa inlägg
Tvivlar inte en sekund på att du kommer ha 170 i bänken innan jul. Grym serie du drog av också Skulle själv vilja panga upp en 10:a på 100 och ha iaf 130 i bänken eller mer innan jul. #KUGGA #UPP
Tack Hampan !! Hoppas att du når ditt mål, då kanske jag också når mitt !!

Citat:
Ursprungligen postat av Jack Ohlson Visa inlägg
Haha ja nu är ju kolozzeum en stor del av mitt liv igen! Under dom 6 månaderna tänkte jag bara på jobb, men nu är den tiden över

Har hittat din gren nu så du kan sluta fundera och bara satsa stenhårt:



KÖR!!!
Jack !! #Kugga #upp FFS!! Haha!
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-21, 13:27   #1454
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
DAGENS MENY
- Rygg, Biceps -

Dags att börja #kugga #upp !!
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-21, 16:02   #1455
jsavefors
Registered User
 
jsaveforss avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 754
Tack jsavefors! Tack även för din kommentar! 1a gången du läger en line, om jag inte har dålig koll ? hehe !

Stämmer! Första, men absolut inte sista. Grym inspirationskälla. Keep up the good work!
__________________
Journal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=188576
Instagram & twitter: @jsavefors
the ultimate workoutlist
jsavefors är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)