Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-01-12, 16:41   #16
CesarDiaz
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2018
Inlägg: 22
Tack alla!! Gillar också goodmornings men såg att "athlean X" på youtube inte rekomenderade den för den kan vara dålig för ryggen, har tidigare haft problem med ryggen så skippar nog den
CesarDiaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-12, 12:56   #17
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Bump.

https://docdro.id/6N79jQG

Scand J Med Sci Sports. 2019 Jan;29(1):34-43. doi: 10.1111/sms.13303. Epub 2018 Oct 4. High-density electromyography activity in various hamstring exercises. Hegyi A1, Csala D2, Péter A1, Finni T1, Cronin NJ1.


GM, good morning; RDL, unilateral Romanian deadlift; CP, cable pendulum; BB, bent‐knee bridge; 45HE, 45° hip extension; PLC, prone leg curl; SLC, slide leg curl; UHC, upright hip extension conic‐pulley; SB, straight‐knee bridge

Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-12, 13:25   #18
Isseman
Registered User
 
Issemans avatar
 
Reg.datum: May 2014
Ort: Östersund
Inlägg: 2 206


Varför har ingen nämnt liggande opti-hantelcurls?
Fixa gärna bänken så du ligger incline, inte rak bänk alltså.
__________________
Biomedicin 14-17, Ms of Sport Science 19. How many grams of protein should you eat!? -All of them
Mina pass, mina gains..
Instagram
Isseman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-12, 16:21   #19
Korvil
Registered User
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 113
Skulle stela knäbryggor mot bänk vara optimalt typ enligt ena där? Känns ju som man inte gör så mycket rörelse och inte viker knät då.
På de första bilderna verkar ju just lårcurlen få väldigt mycket gjort och på den andra står ju stela mark ut som komplementövning i andra riktningen.

Personligen tycker jag goodmornings är svåra att göra och att stela mark väl inte nödvändigtvis känns sådär jättebra. Pull throughs eller sådan höftbryggning/lyft känns ju som de borde fungera bra där? Sådana där övningar där man "sparkar bakåt" känns ju lite annorlunda än lårcurl och de andra rörelserna i höften med väl? Men kanske mer lika lårcurl fast man inte direkt böjer på knät, kanske för att vikten är på fotsidan istället för ryggsidan av benet?

Gymmet jag är på har minst en maskin för att sparka bakåt, jag vet inte hur vanligt det är med band att sätta runt fotleden för att köra i kabelmaskin om de inte har en sådan och om man vill göra något liknande?
Korvil är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)