Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-04-06, 16:58   #31
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Exempel när tvång är ok: barn (med något slags förstånd förstås), farliga smittsamma sjukdomar, vid brott, vid medvetslöshet (presumed consent).

Problemet med det godtyckliga och spridda användandet inom psykiatrin är att det inte går att avgöra om någon är "galen" eller inte. Permanent skadande behandlingar ska inte få användas under tvång.

Anamma Islands metoder.
Vad tycker du man bör göra om någon försöker skalla sönder sitt huvud mot element / väggar / sängkarmar?
Vad tycker du man bör göra om någon klättrar upp på möbler och hoppar ned med huvudet före?
Vad tycker du man bör gör om någon försöker klösa sönder sina underarmar?
Vad tycker du man bör göra om någon försöker skalla andra människor 24/7?
Vad tycker du man bör göra om någon agerat våldsamt många gånger tidigare och nu dödshotar medpatienter och vårdpersonal tillsammans våldsamt kroppsspråk och tydlig aggression?
Vad tycker du man bör göra med maniker som gör allt de kan för att inte sova och som redan gått dagar utan sömn?
Vad tycker du man bör göra om maniker hotar släkt / vänner / ex-partners och skuldsätter sig ytterligare genom hasardspel?
Vad tycker du man bör göra om någon upprepade gånger äter hela burkar med alvedon?
Vad tycker du man bör gör om någon dricker tändvätska, blekmedel och annat?
Vad tycker du man bör göra om någon helt slutar äta under dagar och veckor samt har ett mycket lågt BMI?

Jag är nyfiken på om du tycker tvångsåtgärder är fel vid såna här händelser och isf vad du tycker man bör göra.
Som du snackar så låter det mest som du tycker man bör backa och låta psykiskt sjuka klara sig bäst de kan (vilket de inte gör). Speciellt som jag vill minnas ditt konto som extremhöger innan det plötsligt vart vänster kan jag inte låta bli att undra om målsättningen egentligen bara är att samhället ska skita fullständigt i att ta hand om psykiskt sjuka, dolt under "det är hemskt att utföra tvångsåtgärder mot dem". No shit liksom, men alternativen är att de när de mår som sämst antingen förstör sina liv, förstör sina kroppar, dör, skadar / dödar enhöriga, förstör sina relationer. Alternativen är liksom inte tvångsåtgärd kontra att psykiskt sjuka lever lyckliga i alla sina dagar utan snarare tvångsåtgärd eller så försämrar de sina liv markant.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-06, 19:49   #32
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Luca Brasi Visa inlägg
Dödsryckningar ifrån den "humanistiska" freudianskla traditionen som gav oss "massmördaren" Thomas Quick.
Tillåt mig att kräkas lite i munnen.
Citat:
Ursprungligen postat av Luca Brasi Visa inlägg
Götszche är en gammal pajas som vill casha in lite på ålderns höst.
Varför höjde han inte rösten när han var relevant?
Men när man är pensionist passar det tydligen att hacka på sin egen profession.


Räcker för mig.
Den person som föreslår att min ADHD ska behandlas med "psykoterapi" kommer att få plocka ut sitt okben ur hypofysen.
Sluta trolla i en seriös tråd.
Kolla pubmed med author-sökning.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-06, 19:55   #33
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Vad tycker du man bör göra om någon försöker skalla sönder sitt huvud mot element / väggar / sängkarmar?
Vad tycker du man bör göra om någon klättrar upp på möbler och hoppar ned med huvudet före?
Vad tycker du man bör gör om någon försöker klösa sönder sina underarmar?
Vad tycker du man bör göra om någon försöker skalla andra människor 24/7?
Vad tycker du man bör göra om någon agerat våldsamt många gånger tidigare och nu dödshotar medpatienter och vårdpersonal tillsammans våldsamt kroppsspråk och tydlig aggression?
Vad tycker du man bör göra med maniker som gör allt de kan för att inte sova och som redan gått dagar utan sömn?
Vad tycker du man bör göra om maniker hotar släkt / vänner / ex-partners och skuldsätter sig ytterligare genom hasardspel?
Vad tycker du man bör göra om någon upprepade gånger äter hela burkar med alvedon?
Vad tycker du man bör gör om någon dricker tändvätska, blekmedel och annat?
Vad tycker du man bör göra om någon helt slutar äta under dagar och veckor samt har ett mycket lågt BMI?

Jag är nyfiken på om du tycker tvångsåtgärder är fel vid såna här händelser och isf vad du tycker man bör göra.
Som du snackar så låter det mest som du tycker man bör backa och låta psykiskt sjuka klara sig bäst de kan (vilket de inte gör). Speciellt som jag vill minnas ditt konto som extremhöger innan det plötsligt vart vänster kan jag inte låta bli att undra om målsättningen egentligen bara är att samhället ska skita fullständigt i att ta hand om psykiskt sjuka, dolt under "det är hemskt att utföra tvångsåtgärder mot dem". No shit liksom, men alternativen är att de när de mår som sämst antingen förstör sina liv, förstör sina kroppar, dör, skadar / dödar enhöriga, förstör sina relationer. Alternativen är liksom inte tvångsåtgärd kontra att psykiskt sjuka lever lyckliga i alla sina dagar utan snarare tvångsåtgärd eller så försämrar de sina liv markant.
Kolla hur Island löser det. Polisen brukar kunna ta hand om brottslingar.
Lejonparten av psykiskt sjuka är inte våldsamma.
Psykiatrins våld föder våld. Kolla tillsynsärenden så ser du.

Sedan går det inte så bra heller för dem, trots alla miljarder i belöning till läkemedelsbolagen som bluffat sig till sin position. Seriöst, det gör inte det.

Viss skillnad på att dämpa en maniker och att SSRIa ned vanliga livssorger eller att ge SSRI 30 gånger längre än behandlingsstudierna (som inte visar någon effekt).

Tyvärr har du en naiv bild av hur tvångsåtgärder används i praktiken - jag avundas den! Om du kollar på dina kursare/kollegor som valde att bli psykiatriker.. visst går det att skönja ett mönster?

Senast redigerad av Aryt den 2018-04-06 klockan 19:56.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-07, 08:11   #34
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Kolla hur Island löser det. Polisen brukar kunna ta hand om brottslingar.
Lejonparten av psykiskt sjuka är inte våldsamma.
Psykiatrins våld föder våld. Kolla tillsynsärenden så ser du.

Sedan går det inte så bra heller för dem, trots alla miljarder i belöning till läkemedelsbolagen som bluffat sig till sin position. Seriöst, det gör inte det.

Viss skillnad på att dämpa en maniker och att SSRIa ned vanliga livssorger eller att ge SSRI 30 gånger längre än behandlingsstudierna (som inte visar någon effekt).

Tyvärr har du en naiv bild av hur tvångsåtgärder används i praktiken - jag avundas den! Om du kollar på dina kursare/kollegor som valde att bli psykiatriker.. visst går det att skönja ett mönster?
Beskriv hur de hanterar såna situationer på Island då. Poängen är att du inte har något bra svar på frågorna utan försöker komma undan med "gör som på Island" . Skriv vad exakt vad Islänningarna gör i såna situationer jag beskrivit så diskussionen här blir tydlig. Det är inte hittepå utan några saker jag kan dra mig till minnes på rak arm, så att du nu inte försöker påstå att folk inte gör sånt.

Så dina åsikter är:
1) polisen ska hantera brottslingar itället för psykiatrin
2) självskadebeteende ska man ignorera? Du säger iaf inte vad man bör göra.
3) just psykiatrins våld föder våld
4) SSRI bör inte användas?

De flesta jag känner som både blivit eller vill bli psykiatriker eller psykologer har varit rätt långt från naiva och har varit intresserade just för att de har tunga saker i bagaget.

Och nej, det är inte naivt att med tvångsåtgärder hindra någon från att sucidera på alvedon eller från att rispa sönder sina armar eller skalla sönder sig mot möbler. Det är naivt att som du tycka att man bör hjälpa dem genom att inte göra någonting.
Det är svårt och känns ruttet att vidta tvångsåtgärder men att inte göra något alls känns värre.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-07, 09:02   #35
Bandid0
Registered User
 
Bandid0s avatar
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 1 618
Den här tråden har gjort mig nyfiken på vad som gäller sådana kroppsliga rörelseinskränkningar som bältning m.m. Torde vara hårt reglerat hur länge och under vilka förutsättningar det får användas.
Bandid0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-07, 09:14   #36
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Bandid0 Visa inlägg
Den här tråden har gjort mig nyfiken på vad som gäller sådana kroppsliga rörelseinskränkningar som bältning m.m. Torde vara hårt reglerat hur länge och under vilka förutsättningar det får användas.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument..._sfs-1991-1128

SFS 2017:373 är mest en ändring där patienter har rätt att utse en stödperson, inte tvångsåtgärder.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-07, 09:15   #37
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Beskriv hur de hanterar såna situationer på Island då. Poängen är att du inte har något bra svar på frågorna utan försöker komma undan med "gör som på Island" . Skriv vad exakt vad Islänningarna gör i såna situationer jag beskrivit så diskussionen här blir tydlig. Det är inte hittepå utan några saker jag kan dra mig till minnes på rak arm, så att du nu inte försöker påstå att folk inte gör sånt.

Så dina åsikter är:
1) polisen ska hantera brottslingar itället för psykiatrin
2) självskadebeteende ska man ignorera? Du säger iaf inte vad man bör göra.
3) just psykiatrins våld föder våld
4) SSRI bör inte användas?

De flesta jag känner som både blivit eller vill bli psykiatriker eller psykologer har varit rätt långt från naiva och har varit intresserade just för att de har tunga saker i bagaget.

Och nej, det är inte naivt att med tvångsåtgärder hindra någon från att sucidera på alvedon eller från att rispa sönder sina armar eller skalla sönder sig mot möbler. Det är naivt att som du tycka att man bör hjälpa dem genom att inte göra någonting.
Tröttsam falsk dikotomi du målar upp.
Se
https://www.madinamerica.com/2016/06...al-imperative/
Citat:
Thirdly, it has never been shown that forced treatment does more good than harm, and it is highly likely that the opposite is true. A register study of 2,429 suicides showed that the closer the contact with psychiatric staff – which often involves forced treatment – the worse the outcome.3 Compared to people who had not received any psychiatric treatment in the preceding year, the adjusted rate ratio for suicide was 44 (95% confidence interval 36 to 54) for people who had been admitted to a psychiatric hospital. These patients would of course be expected to be at greatest risk of suicide (confounding by indication), but the findings were robust and most of the potential biases in the study favoured the null hypothesis of there being no relationship. An ac*companying editorial noted that some of the people who commit suicide during or after an admission to hospital do so because of conditions inherent in that hospitalisation.4
Citat:
Forced treatment cannot be defended, neither on ethical, legal or scientific grounds. We need to abolish our laws about this, in accordance with the United Na*tions Convention on the Rights of Persons with Disabilities.1 The evidence we have tells us that forced treatment increases the harm done not only to patients but also to others.2,6,14.15
Citat:
It is a myth that psychiatrists need access to forced treatment. With adequate leadership and training of staff in de-escalation techniques, it is possible to practice psychiatry without using force.2,20,21 In Iceland, belts have not been used since 1932 when a psychiatrist burnt them, and there are psychiatrists all over the world who have dealt with deeply disturbed patients for their entire career without ever having used antipsychotics, ECT or force.2 Peter Breggin never uses such treatments, and Niall McLaren has never used ECT. While he was head of department for a total of eight years at two Australian hospitals, ECT wasn’t used at all (McLaren, personal communication). He didn’t bar it, simply made it more difficult for his staff to use it, as they had to justify it by showing there was no alternative. At the same time, the admission rate to the hospital dropped, the average duration of stay dropped and the bed occupancy rate dropped by as much as half. In both hospitals, some time after his appointments had expired and he had moved, ECT was resumed and the bed occupancy rate quickly rose again
Citat:
There are many initiatives to reduce the amount of forced treatment.2 But the necessary culture change will never happen if we don’t make it illegal. Surely, there will be difficult cases where it will be missed, but we will need to live with that, as the benefits of abolishing forced treatment are far greater than the harms.2
Citat:
n many countries, a person considered insane can be admitted to a psychiatric ward on an involuntary basis if the prospect of cure or substantial and significant improvement of the condition would otherwise be significantly impaired. But is this ever the case? Are there any treatments that can cure insane patients, or which can lead to such substantial improve*ments that the patient’s condition would be significantly impaired if she is not forced to go to hospital immediately? I don’t think so, and, considering the abuse that takes place at psychiatric wards,1,2 this clause should be removed from the law of all nations. There is already a clause that, if patients present an obvious and substantial danger to themselves or others, they can be involuntarily admitted, but we don’t even need this. According to the National Italian Mental Health Law, a reason for involuntary treatment can no longer be that the patient is dangerous. This is a matter for the police.2
Så det är inte bara oetiskt, farligt, med obevisad nytta, utan även missbrukat.

Citat:
Det är svårt och känns ruttet att vidta tvångsåtgärder men att inte göra något alls känns värre.
Det är vad man brukar säga väl, "primum hellre skada någon än jag själv får lite ångest av att inte kunna hjälpa någon"
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-07, 09:21   #38
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Tröttsam falsk dikotomi du målar upp.
Se
https://www.madinamerica.com/2016/06...al-imperative/







Så det är inte bara oetiskt, farligt, med obevisad nytta, utan även missbrukat.



Det är vad man brukar säga väl, "primum hellre skada någon än jag själv får lite ångest av att inte kunna hjälpa någon"
Du skriver fortfarande inte hur du faktiskt tycker man bör agera i sådana situationer jag beskrev.
Om du svarar på vad du tycker man bör göra (om man nu bör göra något alls?) för människor i såna situationer så diskuterar jag gärna med dig därifrån. Just nu ser det mest ut som att du tycker saker kunde vara bättre utan att ens ha en aning om hur de kan vara bättre. Du föreslår en förändring av hur psykiatrin arbetar, då kanske det vore passligt om du föreslår någorlunda konkret hur den ska förändras, nu vill du bara ta bort utan att lägga till.
Ser fram mot något annat än floskler från dig!
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-07, 09:25   #39
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Bandid0 Visa inlägg
Den här tråden har gjort mig nyfiken på vad som gäller sådana kroppsliga rörelseinskränkningar som bältning m.m. Torde vara hårt reglerat hur länge och under vilka förutsättningar det får användas.
Visst vill man tro det.. "Lagliga" tvångsåtgärder ska dokumenteras noggrant, egenkomponerade (dvs. uppenbart olagliga) brukar inte dokumenteras lika mycket. Rättssäkerheten får nog sägas vara låg, offren är helt utlämnade till överläkarens godtycke. Se till exempel http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=1316
Citat:
Moa får över 100 elchocksbehandlingar på drygt ett år, ibland flera i veckan, trots att det enligt Inspektionen för vård och omsorg inte finns stöd för att det kan hjälpa Moa.

– Jo…väldigt trött, man gick in i väggar å…..påverkar minnet…å….ja.
Citat:
Och hon reagerar på att man använder sig av ett system med belöningar och bestraffningar som hon uttrycker det och att Moa fått skriva på ett kontrakt om att hon inte ska skada sig själv. Experten skriver i ett utlåtande.

”Det ter sig grymt att straffa en patient för att hon inte kan hantera sin ångest och/eller sin sorg när det är just den oförmågan som gör att hon är patient.”

Men chefsläkaren har en annan åsikt - mer åt BelowAverage och Luca Brasis håll
Citat:
Men Per-Axel Karlsson håller inte med om kritiken från Inspektionen för vård och omsorg om att de ska ha utsatt Moa för risker, vare sig när det gäller mediciner eller de många elbehandlingarna.

– Jag tycker att vi har gjort bästa möjliga som vi har kunnat. Om du mådde jätte dåligt själv och skulle ha en idé, du vet att inget annat har hjälpt, då skulle du nog tycka att doktorn var ganska snål om du inte fick prova en sak.

– Men är prova samma sak som över 100 behandlingar då?

– Om effekten är god av en behandling så fortsätter man den.

– Var effekten god här tycker du?

– Jag tycker……. jag skulle aldrig fortsätta med en behandling om jag inte såg god effekt.

– Så IVO har fel?

– Jag har en annan åsikt än IVO. Det skäms jag inte för.
Jag skulle rekommendera alla att sitta med vid LPT-förhandlingar i Förvaltningsrätten så ni får se hur det tillåts gå till i Sverige.


Och här beskriver den unga kvinnan Moa hur det känns att leva i BelowAverages utopi
Citat:
Det var en sådan här avdelning som var Moas hem i nästan tre år.

– Nej det kändes inte bra, jag själv hade ju inte begått något brott å.,…det kändes ungefär som att sitta i fängelse…oskyldigt dömd…..….det var ju stället var ju utformat efter en kriminalvårdsavdelning…de hade begått brott…att bara ha ett rum och en korridor, en toa utanför rummet och bo så i nästan tre år det är inget värdigt liv direkt utan det….man blir bara deprimerad när man tänker på det.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-07, 09:29   #40
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Visst vill man tro det.. "Lagliga" tvångsåtgärder ska dokumenteras noggrant, egenkomponerade (dvs. uppenbart olagliga) brukar inte dokumenteras lika mycket. Rättssäkerheten får nog sägas vara låg, offren är helt utlämnade till överläkarens godtycke. Se till exempel http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=1316




Men chefsläkaren har en annan åsikt - mer åt BelowAverage och Luca Brasis håll


Jag skulle rekommendera alla att sitta med vid LPT-förhandlingar i Förvaltningsrätten så ni får se hur det tillåts gå till i Sverige.


Och här beskriver den unga kvinnan Moa hur det känns att leva i BelowAverages utopi
Men sluta tramsa dig. Det är ju du som talar om en problemfri utopi. Jag är väl medveten om mycket som känns riktigt uselt med modern psykiatri, det är därför jag inte ville jobba vidare i den miljön.
Du däremot är den som återkommer till en utopi genom att tro att bara vi tar bort tvångsåtgärder och SSRI så kommer psykisk ohälsa minska, jag är inte alls säker på att det skulle bli bättre, tvärtom. Det har inget med utopi att göra.
Återigen, beskriv hur man hjälper patientsituationerna jag beskrev "enl. Islands metod"
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-07, 09:30   #41
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Du skriver fortfarande inte hur du faktiskt tycker man bör agera i sådana situationer jag beskrev.
Om du svarar på vad du tycker man bör göra (om man nu bör göra något alls?) för människor i såna situationer så diskuterar jag gärna med dig därifrån. Just nu ser det mest ut som att du tycker saker kunde vara bättre utan att ens ha en aning om hur de kan vara bättre. Du föreslår en förändring av hur psykiatrin arbetar, då kanske det vore passligt om du föreslår någorlunda konkret hur den ska förändras, nu vill du bara ta bort utan att lägga till.
Ser fram mot något annat än floskler från dig!
Jag missbedömde nivån du var på, my bad.

Du har inte visat att något blir bättre av våldet och övergreppen, men ändå ska man fortsätta med det för att "det känns bättre för mig"? Svårt att argumentera mot det.

Nödvärn, ring polisen, presumptivt samtyckte vid medvetslöshet/konfusion. NP.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-07, 09:33   #42
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Äntligen har SSRI-profeten fått sin egen populära tråd! Lord of Dio is not pleased.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-07, 09:33   #43
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Men sluta tramsa dig. Det är ju du som talar om en problemfri utopi. Jag är väl medveten om mycket som känns riktigt uselt med modern psykiatri, det är därför jag inte ville jobba vidare i den miljön.
Du däremot är den som återkommer till en utopi genom att tro att bara vi tar bort tvångsåtgärder och SSRI så kommer psykisk ohälsa minska, jag är inte alls säker på att det skulle bli bättre, tvärtom. Det har inget med utopi att göra.
Återigen, beskriv hur man hjälper patientsituationerna jag beskrev "enl. Islands metod"
Om man tar bort skadliga åtgärder som inte har något nytta borde väl nettoeffekten bli positiv?

Har redan beskrivit det: polisen om våld (+ nödvärn), enstaka fall av tvångsinjektioner, diskussion med patienten (svår schizofreni har DÅLIG prognos oavsett behandling eller inte).
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-07, 09:34   #44
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Äntligen har SSRI-profeten fått sin egen populära tråd! Lord of Dio is not pleased.
Jag är fan Otto Wels.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-07, 09:35   #45
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Jag missbedömde nivån du var på, my bad.

Du har inte visat att något blir bättre av våldet och övergreppen, men ändå ska man fortsätta med det för att "det känns bättre för mig"? Svårt att argumentera mot det.

Nödvärn, ring polisen, presumptivt samtyckte vid medvetslöshet/konfusion. NP.
Så när en patient som är tvångsintagen pga sucididförsök börjar dunka huvudet i en vägg så ska man ringa polisen och vänta, eller? Vad ska sen polisen göra?
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)