Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-12-06, 16:05   #61
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av akAn Visa inlägg
Du sa veganism i ditt inlägg och veganer måste få i sig b12 från tillskott eller fortifierade livsmedel för att undvika brist. Att många inte äter tillräckligt med frukt och grönsaker stämmer också, men det är ett annat ämne.
Han sa att många äter mer veganskt. Det är inte synonymt med att säga att folk blir strikta veganers om inte äter tillskott...
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 16:06   #62
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
The Game Changers är en löjlig film
men
Den här tråden är en löjlig tråd
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 17:11   #63
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
The Game Changers är en löjlig film
men
Den här tråden är en löjlig tråd
Enig. Men den domen kan fällas över väldigt många och väldigt mycket. Därmed blir den ogiltig. Normaliserad.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-09, 12:06   #64
Wilt the Stilt
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 1 687
Slänger filmen i soptunnan
Wilt the Stilt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-10, 13:03   #65
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Ni som är intresserade av veganism; följer ni vegan gains? Han är i rejält blåsväder från tokvänstern just nu.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-10, 13:03   #66
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Ni som är intresserade av veganism; följer ni vegan gains? Han är i rejält blåsväder från tokvänstern just nu.
Vad har han gjort nu då?
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-10, 13:13   #67
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Vad har han gjort nu då?
Påpekat att intersektionalistisk tokvänster infiltrerat djurrättsrörelsen, och att det inte är bra.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-10, 13:23   #68
Mass-Tech
Stötta mig i min kamp mot mitt missbruk av porr och amerikanska muskeltidningar!
 
Mass-Techs avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 6 415
Jacob Gudiol var i morgonpasset och pratade.


https://sverigesradio.se/avsnitt/1423974

https://www.instagram.com/p/B5sXFXOgMzD/
__________________
Team MassFreaks for LIFE
[SIGPIC][/SIGPIC]

Min Cost Of Redemption
Jamie Eason Tribute
Jay Cutlers hemsida
Ronnie Colemans hemsida
Mass-Tech är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-10, 13:26   #69
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Fan vad härligt ändå att vi har tokvänstern som i princip konkurrerat ut ultrahögern vad gäller att stå för i princip allt som folk tycker illa om. Kan det ha varit så att vänstern blev för populär och drog åt sig allt mer tokmongon som kanske några årtionden tidigare skulle ha blivit som Liam i Sökarna? Men nu istället satt i batikkläder på vänsterpartiets ungdomsmöten och drömde om blod, och började köra med skidmask i demonstrationer och gör allt för att skapa kaoz?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-10, 16:24   #70
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
https://traningslara.se/joe-rogan-oc...game-changers/

Nästan värst är att Joe Rogan blåser på denhär skräpbranden genom sin podcast som når miljoner lyssnare.

Rogan är verkligen USEL på allt som har med träning och kost att göra. Man får slita lurarna ur öronen varje gång han släpper nån jävla groda, och man vet att alla bros bara lapar upp skiten.

Rogan: "Det är ju typ dubbelt mera protein i köttet från hjortar man skjuter med båge, än i fabriksgödda nötkreatur. Jamie hitta källa på det!"

Jamie: ...
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-10, 16:40   #71
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Rogan: "Det är ju typ dubbelt mera protein i köttet från hjortar man skjuter med båge, än i fabriksgödda nötkreatur. Jamie hitta källa på det!"

Jamie: ...
Haha, reagerade med på det. Skulle vilja se en hjort med 40 % protein i musklerna...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-10, 17:03   #72
TomasB
Registered User
 
TomasBs avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 568
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Påpekat att intersektionalistisk tokvänster infiltrerat djurrättsrörelsen, och att det inte är bra.
Om man har den minsta dragningen till vänster så bör man sky intersektionalismen som pesten. Finns ingenting som splittrar vänstern så effektivt som att dela in folk efter hudfärg, religion, handikapp, sexuell läggning och annat. Är man höger är det bara att ta fram popcornen.

Tyvärr ser jag att intersektionalisterna är infiltrerade i allt: miljö, djurrätt, kultur osv.

Anyhow: åter till ämnet. Sorry för OT.
__________________
All the things I really like to do are either illegal, immoral, or fattening. /Alexander Woollcott (1887-01-19 – 1943-01-23)
TomasB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-11, 21:05   #73
yia
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 66
Jag tycker allting runtomkring den här "dokumentären" är rätt intressant. Dels att Netflix sänder den, trots uppenbara vetenskapliga brister - vilket är problematiskt. Men också hur folk bara sväljer allting med hull och hår så fort det bekräftar den rådande världsbilden. Det är ganska otroligt hur mycket bias vanliga människor lider av 2019, trots att man lättare än någonsin tidigare kan hitta information.

Jag tycker ärligt talat det är en sak om man vill vara vegan av etiska skäl och accepterar priset man får betala för det. Det är var och ens val att göra. Men att hålla på och ljuga ihop saker på det här sättet tycker jag är djupt oetiskt. Hur sannolikt är det att det "som av en händelse" råkar vara så att den mest politiskt korrekta dieten, plötsligt också råkar vara vida överlägset allt annat i hälsosyfte, i prestationssyfte - ja, på alla tänkbara plan. Det är liksom inte seriöst.

Någonstans tycker jag mig se en större samhällstrend i allt detta som Game changers representerar. Falskheten och lögnen från det etablerade samhället. Ta miljödebatten som exempel. Om man nu inte vill släppa ut koldioxid vad ska man göra då istället? I synnerhet om man därtill även vägrar kärnkraft. Men det finns ingen sådan debatt, det är Game changers-retorik hela vägen. Vindsnurror är plötsligt vida överlägset allting annat på alla plan så det är bara att smälla upp en massa sådana och det finns ingen nackdel alls - precis som att alla borde bli veganer för att prestera bättre. Det är så otroligt oärligt jämfört med att redovisa nackdelarna med ett val och att sedan bestämma sig för att göra det valet ändå med full vetskap om vad det innebär.

Senast redigerad av yia den 2019-12-11 klockan 21:09.
yia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-11, 21:12   #74
Primitiv
Registered User
 
Primitivs avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 492
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Påpekat att intersektionalistisk tokvänster infiltrerat djurrättsrörelsen, och att det inte är bra.
Inget nytt, han har varit kritisk mot amerikanska vänstern länge. Kritiserat islam, feminism, transgenderism osv. Tyvärr har han fått ta bort många av sina videos pga att folk blir butthurt av kritik från honom.
Primitiv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 15:20   #75
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av Primitiv Visa inlägg
Inget nytt, han har varit kritisk mot amerikanska vänstern länge. Kritiserat islam, feminism, transgenderism osv. Tyvärr har han fått ta bort många av sina videos pga att folk blir butthurt av kritik från honom.
Jag kan tänka mig det. Man vill att motståndaren skall vara en vit, helst man, bonnig och halvkorkad annars är det inte roligt längre
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)