Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-02-07, 18:00   #1501
Ajsomfan
Registered User
 
Ajsomfans avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 131
-3 cm i midjan efter fyra dagar. Framgång?

Dag sex idag, gått väldigt lätt denna gång. Kör refeed imorgon sen en vecka till.
Ajsomfan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-08, 07:37   #1502
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
Citat:
Ursprungligen postat av Ajsomfan Visa inlägg
-3 cm i midjan efter fyra dagar. Framgång?

Dag sex idag, gått väldigt lätt denna gång. Kör refeed imorgon sen en vecka till.
Lust att redovisa hur din refeed se ut? Hittar bara en som gjort det i tråden och det är alltid intressant att se.
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-08, 13:25   #1503
Ajsomfan
Registered User
 
Ajsomfans avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 131
Citat:
Ursprungligen postat av EnergiÖverskott Visa inlägg
Lust att redovisa hur din refeed se ut? Hittar bara en som gjort det i tråden och det är alltid intressant att se.
Haha. Det är mer en FeedMe dag. Inget superstrukturerat utan mest slafsa i sig mat och försöka ligga lågt på fett/socker.

Iaf så,var det -5 cm minskning av midja efter sex dagar vlcd. Framgång!
Ajsomfan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-08, 16:29   #1504
Jontalinen
Registered User
 
Jontalinens avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Uppsala
Inlägg: 200
Ni som prövat Olas VLCD, hur har det påverkat er styrka? Är ni på ungefär samma vikter straxt efter avslutad diet?
Jontalinen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-10, 08:21   #1505
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen Visa inlägg
Ni som prövat Olas VLCD, hur har det påverkat er styrka? Är ni på ungefär samma vikter straxt efter avslutad diet?
Påverkar inte styrkan i negativ mening alls, för min del. Jag ökade tvärtom rätt så stadigt.

Veckans sista pass körde jag alltid innan refeed och då var jag så jävla taggad på att reppa loss ordentligt så då var faktiskt även repståligheten lika som innan påbörjad diet.
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-10, 18:01   #1506
Jontalinen
Registered User
 
Jontalinens avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Uppsala
Inlägg: 200
Citat:
Ursprungligen postat av EnergiÖverskott Visa inlägg
Påverkar inte styrkan i negativ mening alls, för min del. Jag ökade tvärtom rätt så stadigt.

Veckans sista pass körde jag alltid innan refeed och då var jag så jävla taggad på att reppa loss ordentligt så då var faktiskt även repståligheten lika som innan påbörjad diet.
Kul att höra! Tack för svar.

En annan fråga till dig och er andra som prövat dieten; hur är era erfarenheter av kurrande mage? kan vara extremt jobbigt om magen låter på grund av hunger när man sitter på t.ex. föreläsning och det är tyst.

Har ni haft mycket problem med det eller lägger magen typ "av" efter ett tag o slutar skrika?
Jontalinen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-10, 19:43   #1507
rufsen
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 28
Kurrar inget alls för migas. Kurrar inte annars heller kan dock tilläggas.
rufsen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-11, 20:37   #1508
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
Inget kurr alls. Dock van vid flera års PF samt längre fastor vilket kanske vant magen på något sätt.


Skickat från optinojjans kungliga rike.
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 15:05   #1509
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
ÄNTLIGEN! Imorgon så drar jag igång. Kommit mycket saker i vägen men, nu ligger all skit bakom och nu ska det köras. 4 veckor till att börja med. Helt enligt Olas mall.

På det lägger jag helkroppspass varje tisdag och fredag. Refeed på lördagarna, med en ganska så regelrätt kolhydratsladdning á 3500-4000 kcal.

LETS DO THIS!


Skickat från optinojjans kungliga rike.
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 15:28   #1510
NiklasAlm
Registered User
 
NiklasAlms avatar
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 786
Good luck e.ö! Har du journal? Glöm inte ta före och efter pics.
NiklasAlm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 16:13   #1511
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
Tack! Ska gå vägen lätt! Känner inte för att köra en vanlig deff och låta det ta fram till sommaren.

Ska bli kul att testa något nytt samt att träna såpass sällan. Jag tränar vanligtvis 5-9 pass/vecka. (Styrka, kondition, kampsport samt crossfit)

Ska bli intressant att se resultatet av enbart styrketräning med låg frekvens samt denna proteinpulsdiet som bas.

Har inte journal men, kanske kan fixa en.


Skickat från optinojjans kungliga rike.
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 23:50   #1512
Jontalinen
Registered User
 
Jontalinens avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Uppsala
Inlägg: 200
Citat:
Ursprungligen postat av EnergiÖverskott Visa inlägg
ÄNTLIGEN! Imorgon så drar jag igång. Kommit mycket saker i vägen men, nu ligger all skit bakom och nu ska det köras. 4 veckor till att börja med. Helt enligt Olas mall.

På det lägger jag helkroppspass varje tisdag och fredag. Refeed på lördagarna, med en ganska så regelrätt kolhydratsladdning á 3500-4000 kcal.

LETS DO THIS!


Skickat från optinojjans kungliga rike.
Håll ut två veckor, då gör jag dig sällskap! Lite grejer i vägen nu, men i slutet av februari kör jag exakt samma upplägg som dig.

Börjar med en månad så får vi se. 182 cm och 85 kilo nu efter 6 månader bulk, så är inte smällfet direkt, men saknar mina vanliga jeans och tighta skjortor.
Jontalinen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-15, 07:34   #1513
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen Visa inlägg
Håll ut två veckor, då gör jag dig sällskap! Lite grejer i vägen nu, men i slutet av februari kör jag exakt samma upplägg som dig.

Börjar med en månad så får vi se. 182 cm och 85 kilo nu efter 6 månader bulk, så är inte smällfet direkt, men saknar mina vanliga jeans och tighta skjortor.
Ja, alltså "håller ut" gör man ju. Det är ju självvalt och dumt att klaga. Ställer man in sig på att nu är det bara att följa planen som gäller så går det ganska smärtfritt. Jag tycker dessutom att hungern är obefintlig. MYCKET värre är det att ligga på ett mer moderat underskott. Då brukar energidippar och hunger komma ganska snabbt.

Nej, det är bara att vara inställd på att man gör vad man bestämt sig för. Har man väl bestämt sig så är det bara att tuta och köra
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-16, 17:24   #1514
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
VLCD för styrketränande, typ som Ola Wallengren i Body Radio?

Av någon anledning så kändes det bättre att börja på en måndag. Så, nu är powertowers fyllda och jag är både inställd och taggad som fan.

Har även bestämt för att inte sätta upp någon bestämd tid, utan istället köra efter spegeln tills jag är nöjd. Gissningsvis tar det mellan 4-6 veckor.

Som innan sagt, helkroppspass tisdagar och fredagar, kolhydratsrefeed på lördagar. Upplägget med drinkarna helt enligt Olas mall.

Återkommer nästa söndag med lite tankar om vecka 1.

Skickat från optinojjans kungliga rike.
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-16, 19:23   #1515
Ajsomfan
Registered User
 
Ajsomfans avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 131
Dag 13 av vlcd. Vikten har inte rört sig så mycket senaste 6-7 dagarna (ursobol?) men gått ner ca 8 cm i midja från start, mitt fett sitter dock vädigt koncentrerat vid kärlekshandtagen. Idag gick det sjukt bra på gymmet oxo. Två st pb

Två dagar till sen får det vara nog för denna gång.
Ajsomfan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)