Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-04-17, 21:22   #42301
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av baggard Visa inlägg
vad hette programmet som gick sent 90-tal tror jag.. kanske t.om. tidigt 2000-tal minns inte riktigt

vanligt folk fick en uppgift att klara något på en vecka typ spela fur elise på piano och om dom klarade lära sig det på en vecka eller vad det nu var så vann dom nåt

eller har jag drömt upp detta?

upp till bevis poppade upp i skallen på mig men det verkar ju bara vara att de tävlande skulle gissa vilket yrke någon hade så det kan det ju inte vara
Kommer ihåg det, kan det ha varit en del av ett större kvälls-underhållnings program? Ungefär som att rally-Kalle dök upp i vissa program.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-17, 21:26   #42302
FilipFriberg
+1 to all stats
 
FilipFribergs avatar
 
Reg.datum: Aug 2015
Ort: Skåne
Inlägg: 31
Citat:
Ursprungligen postat av baggard Visa inlägg
vad hette programmet som gick sent 90-tal tror jag.. kanske t.om. tidigt 2000-tal minns inte riktigt

vanligt folk fick en uppgift att klara något på en vecka typ spela fur elise på piano och om dom klarade lära sig det på en vecka eller vad det nu var så vann dom nåt

eller har jag drömt upp detta?

upp till bevis poppade upp i skallen på mig men det verkar ju bara vara att de tävlande skulle gissa vilket yrke någon hade så det kan det ju inte vara
Ingenting är omöjligt

"Ingenting är omöjligt var ett svenskt underhållningsprogram i TV4 som sändes 1998. Gunde Svan var programledare.

I programmet fick man följa deltagares träning på uppdrag som kunde tyckas vara "omöjliga" med tanke på deras förutsättningar. Uppdragen utförades senare i TV-studion. Gäster i första programmet var familjen Goffin."

Kan de vara detta du tänker på?
FilipFriberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-17, 21:36   #42303
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Citat:
Ursprungligen postat av Al3x Visa inlägg
behöver man äta mer protein under en deff?
https://www.styrkelabbet.se/fraga-an..._om_jag_deffar
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-18, 10:17   #42304
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
Köpte Wienerbröd i torsdags, blev några över som legat i kylskåpet tills idag.

Kan jag äta dom? Brukar ju bli torra rätt fort men jag tänker på andra risker :P
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-18, 10:22   #42305
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
 
Fredszkys avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Inlägg: 398
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
Köpte Wienerbröd i torsdags, blev några över som legat i kylskåpet tills idag.

Kan jag äta dom? Brukar ju bli torra rätt fort men jag tänker på andra risker :P
Ja.
__________________
P r o f e . t
Fredszky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-18, 11:12   #42306
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 971
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
men jag tänker på andra risker :P
Vad menar du för risker? Pratar vi utomjordingar nu eller?

skyffelmördarn är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-04-18, 12:06   #42307
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 971
Hur fungerar spambottarna egentligen? Ett program som söker av nätet efter någonting tränings/kost relaterat för att sedan översätta det för att sedan söka upp och hitta det här forumet, registrera och posta det här? Går allting att göra med bara ett program? Låter väldigt avancerat.
skyffelmördarn är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-04-18, 12:17   #42308
Al3x
Registered User
 
Al3xs avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 77
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
tack!!
Al3x är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-18, 12:57   #42309
Baldr
Registered User
 
Baldrs avatar
 
Reg.datum: Jun 2018
Inlägg: 22
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Hur fungerar spambottarna egentligen? Ett program som söker av nätet efter någonting tränings/kost relaterat för att sedan översätta det för att sedan söka upp och hitta det här forumet, registrera och posta det här? Går allting att göra med bara ett program? Låter väldigt avancerat.
Det är oerhört enkelt.

Nu är det över tio år sedan jag höll på med blackhat senast och jag ägnade mig aldrig åt spam eftersom det skadade sajterna långsiktigt men i praktiken finns det ett dussintal olika plattformar som nästan hela internet bygger på. Inom forum så är vBulletin enormt och inom bloggar så är Wordpress dominerande. Så det är en tvåstegsprocess:

1. Skrapa Google efter sajter som använder dessa plattformarna. Det gör du genom att söka efter uppenbara sökfraser. Kolozzeum har t.ex. "Powered by vBulletin" i footern likt 42 miljoner andra träffar. Det kan du kombinera med andra nyckelord som "fitness" eller "diet" om du vill ha en mer nischad lista. För att undvika att bli bannad av Google så måste mjukvaran rotera proxies (olika IP) som du antingen har skrapat från publika listor eller har köpt från dedikerade tjänster.

2. När du väl har skrapat fram dina resultat eller hittat en lista som någon sammanställt och publicerat så är det dags att posta. Eftersom alla vBulletin-plattformar har exakt samma URL och formulär så behöver utvecklaren bara modifiera programmet en gång och sedan kan det posta på hundratusentals forum. Som användare matar du in din forumlista, flera olika mailadresser (finns separat mjukvara för att registrera dessa eller så köper du dem), en drös olika användarnamn och flera olika proxies varpå mjukvaran automatiskt roterar dessa.

Eftersom proxy-rotation används så är IP-bann meningslöst. Lösningen för forumägarna är då captcha som verifierar att det är en riktig människa men spamprogrammen har inbyggt stöd för detta som antingen knäcker det själv, eller så skickar programmet vidare bilden till ett indiskt företag som manuellt löser captcha på heltid. Ett annat alternativ är att banna alla maildomäner som inte använder t.ex. gmail (som kräver telefonverifikation) men det är ganska destruktivt för vanliga användare.

Det är för övrigt denna storskalighet som gör det så åtråvärt. Det räcker med att en hackare hittar en exploit i Wordpress och sedan har man en bakdörr till miljontals sajter tack vare att sajterna har footprints som går att koppla till Wordpress. Här finns t.ex. listor med publika säkerhetshål i vBulletin och Wordpress:

https://www.exploitalert.com/search-...arch=vbulletin
https://www.exploitalert.com/search-...arch=wordpress

Senast redigerad av Baldr den 2021-04-18 klockan 13:06.
Baldr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-18, 13:08   #42310
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 785
Citat:
Ursprungligen postat av FilipFriberg Visa inlägg
Ingenting är omöjligt

"Ingenting är omöjligt var ett svenskt underhållningsprogram i TV4 som sändes 1998. Gunde Svan var programledare.

I programmet fick man följa deltagares träning på uppdrag som kunde tyckas vara "omöjliga" med tanke på deras förutsättningar. Uppdragen utförades senare i TV-studion. Gäster i första programmet var familjen Goffin."

Kan de vara detta du tänker på?

Så hette det ju! Tack! Haha fan vilket bra program asså
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-19, 08:17   #42311
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Bra instegsmodeller vad gäller skateboard samt sparkcykel för att som vuxen total nybörjare lära sig lite tricks?
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-19, 08:33   #42312
grondahl
Dryg, slö & långsam
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 418
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Bra instegsmodeller vad gäller skateboard samt sparkcykel för att som vuxen total nybörjare lära sig lite tricks?
Våga vägra kickbike. Jag skulle låta en skatebutik sätta ihop en nu bräda åt mig om jag var intresserad av att bryta lårbenshalsen.
grondahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-19, 09:15   #42313
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Finns det "vettiga" livsmedelsvågar under typ 200kr eller kan man lika gärna lita på sitt ögonmått i den prisklassen?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-19, 09:36   #42314
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Finns det "vettiga" livsmedelsvågar under typ 200kr eller kan man lika gärna lita på sitt ögonmått i den prisklassen?
Har en från Clas Ohlson som verkar vara tillräckligt noggrann. +-2 gram enligt kontroll.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-19, 13:15   #42315
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Har en från Clas Ohlson som verkar vara tillräckligt noggrann. +-2 gram enligt kontroll.
Det är väl godkänt i min bok, tack förtipset!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)