Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-04-10, 08:15   #31
söderkisen
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2020
Inlägg: 128
Citat:
Ursprungligen postat av EnergiÖverskott Visa inlägg
Väger 69 typ. Räknar inte slaviskt men ligger väl i snitt på 2800 Kcal/dag. Tränar knappt nowdays men skulle tippa på att min fettprocent ligger på runt 7-9%. Rör mig i form av promenader med hunden (kanske i snitt 20.000 steg per dag) och lite lättare kroppsviktsträning hemma. Verkar ha väldigt lätt att behålla en i princip rippad fysik när jag äter mestadels animaliskt. Total broscience dock, men har aldrig mått bättre än sedan jag hoppade på carnivoretåget och det verkar hålla fysiken i topptrim rent visuellt utan större ansträngningar, åtminstone för min del.
Hur länge har du kört? Jag upplevde exakt samma sak första 1-2 månaderna. Sen tvärvände det. Blev trött, stressad och lade på mig kroppsfett. Började äta havregryn igen och fettet försvann.

Ont. drygt 60 kg. Strax under 10% bf eller lite lägre.

Viktstabil på 2000-3000.

Tränar runt 30 min vecka. 10-15 k steg/ dag.
söderkisen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-10, 08:55   #32
RageBob
Den förskräcklige
 
RageBobs avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 149
112 kg , relativt viktstabil här. Blir 1 timme gym 6 dagar per vecka. I övrigt fysiskt arbete. Käkar mellan 3000-5000 kcal per dag.
__________________
----------------------------------
115 kg tung, inte längre ung.
RageBob är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-10, 13:37   #33
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
Citat:
Ursprungligen postat av söderkisen Visa inlägg
Hur länge har du kört? Jag upplevde exakt samma sak första 1-2 månaderna. Sen tvärvände det. Blev trött, stressad och lade på mig kroppsfett. Började äta havregryn igen och fettet försvann.

Ont. drygt 60 kg. Strax under 10% bf eller lite lägre.

Viktstabil på 2000-3000.

Tränar runt 30 min vecka. 10-15 k steg/ dag.
Hållt på i typ tre månader.

Äter främst ägg och nötfärs med ett generöst inslag av lax och skaldjur samt en del kycklinglever. Så länge jag inte går overkill på fettintaget verkar jag stanna rippad. Blir oftast mellan 200-250 gram protein och 150-180, ibland uppemot 200 gram fett per dag. Lägger alltså inte till massor extra fett. Går jag det blir jag slö och trött. Tänker köra såhär framåt i sommar och då börja lägga till en del kolhydratsfattiga grönsaker och hoppas att jag fortsatt mår lika bra. Då är det epic win och en livsstil jag kan hålla året om utan problem samtidigt som jag mår bra och har blivit kvitt mängder med hälsoproblem.

Hur åt du och hur äter du nu? Intressant att dela erfarenheter.
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-10, 13:50   #34
söderkisen
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2020
Inlägg: 128
Citat:
Ursprungligen postat av EnergiÖverskott Visa inlägg
Hållt på i typ tre månader.

Äter främst ägg och nötfärs med ett generöst inslag av lax och skaldjur samt en del kycklinglever. Så länge jag inte går overkill på fettintaget verkar jag stanna rippad. Blir oftast mellan 200-250 gram protein och 150-180, ibland uppemot 200 gram fett per dag. Lägger alltså inte till massor extra fett. Går jag det blir jag slö och trött. Tänker köra såhär framåt i sommar och då börja lägga till en del kolhydratsfattiga grönsaker och hoppas att jag fortsatt mår lika bra. Då är det epic win och en livsstil jag kan hålla året om utan problem samtidigt som jag mår bra och har blivit kvitt mängder med hälsoproblem.

Hur åt du och hur äter du nu? Intressant att dela erfarenheter.
Cool, skall nog testa en till runda mer likt ditt upplägg.

Började med mestadels nötfärs + ägg men fick för mig att lägga till mer fett efter en tid. Kanske var då allt sket sig.

Nu är jag tillbaka där jag brukar landa / inte får för mig att testa knasiga upplägg:

Mycket protein från halvmagra källor (nötfärs 5-10%, kycklingfärs, ägg osv)
Moderat intag kolhydrater (150-250 g/ dag) mestadels i form av vitt bröd.
Fett typ det som fås på köpet av ovan. 50-100 g dag ca.

Typisk dag består av nötfärs, ett gäng ägg, pitabröd, lite ost, ev en skvätt ketchup, nån vassleshake.

Det jag håller vid sedan jag testade carnivore är långt mycket lägre (knappt befintligt) intag av grönsaker. Samt heller inga fullkornsprodukter.

Håller även vid ett högt saltintag. Okänt antal gram men saltar maten kraftigt.
söderkisen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-10, 15:38   #35
Filipb
Registered User
 
Filipbs avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 8 516
Brukar vara viktstabil kring 3500 kcal/dag oavsett vikt (84-91 kg). Undantag när jag är längre in i en tävlingsdiet
__________________
Journal


Instagram
Filipb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-10, 15:44   #36
Primitiv
Registered User
 
Primitivs avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 492
Runt 88 kg i "bekväm" vikt, dvs går inte runt hungrig eller negativ påverkan på gymmet.

Sjuksköterska, aktivt jobb. Per timme kanske jag står upp/rör på mig 40 minuter, sitter 20 minuter...undantaget lunchen där jag sitter 10 min och sover 30 min.

Tyngdlyftning/gym 5-6 dagar i veckan, varje pass tar kanske 1½ timme.

Viktstabil runt 2700-2800 kalorier.
Primitiv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-10, 17:27   #37
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
Citat:
Ursprungligen postat av söderkisen Visa inlägg
Cool, skall nog testa en till runda mer likt ditt upplägg.

Började med mestadels nötfärs + ägg men fick för mig att lägga till mer fett efter en tid. Kanske var då allt sket sig.

Nu är jag tillbaka där jag brukar landa / inte får för mig att testa knasiga upplägg:

Mycket protein från halvmagra källor (nötfärs 5-10%, kycklingfärs, ägg osv)
Moderat intag kolhydrater (150-250 g/ dag) mestadels i form av vitt bröd.
Fett typ det som fås på köpet av ovan. 50-100 g dag ca.

Typisk dag består av nötfärs, ett gäng ägg, pitabröd, lite ost, ev en skvätt ketchup, nån vassleshake.

Det jag håller vid sedan jag testade carnivore är långt mycket lägre (knappt befintligt) intag av grönsaker. Samt heller inga fullkornsprodukter.

Håller även vid ett högt saltintag. Okänt antal gram men saltar maten kraftigt.
Att slänga på massor fett utöver det som redan är i detaljerna man väljer tycker jag är overkill. Äter man lite fetare köttdetaljer och färser samt äter en del ägg och fisk etc löser det sig av sig själv med ett relativt bra förhållande mellan fett och protein i kosten.

Låter vettigt. Även jag har en del salt på maten. Älskar kallrökt lax så bara det ger rätt rejält med salt. Sedan har jag en del på äggen med så det blir en del. Märks tydligt då jag blir väldigt törstig efter måltid (äter 1-2 gånger om dagen) men ser det som att jag hellre får i mig lite extra eftersom att kolhydraterna i princip är noll förutom det jag får från ägg, lever etc.

Återkoppla gärna i PM om du vill bolla mer. Tycker den här kosthållningen är sjukt intressant.
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-10, 17:52   #38
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 620
72 kg, 15-20% skulle jag tro. Ligger på ca 2500 i snitt. Gym 3-4/v och aktivt arbete.
Äter efter nån form av PF med vulgarism på helgen och mer restriktivt på vardagar.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-10, 20:01   #39
Lipservice
Djup Trut
 
Lipservices avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 501
183cm, 82kg, tränar 2-3 dagar i veckan med ett aktivt arbete. Uppskattar att jag äter 3000-3500 kcal om dagen, något mindre på vardagar än på helgen. Kroppsfett, ingen aning.. kanske runt 15-18%
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Pompere Visa inlägg
Bra böjt men säg till din kompis/passare att lära sig passa på riktigt. Tänkte han curla upp vikten ifall du skulle faila?..
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
I Sverige tävlar många kvinnor istället om truckflate-frisyrer, mansförakt och vildvuxen kroppsbehåring. Sen bitchas det utav helvete.
Lipservice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-11, 05:40   #40
maqan
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 179
76 kg, ca 12% BF, 3200 kcal vilodagar, 3600 kcal träningsdagar (mån, ons och fre).
maqan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-13, 08:40   #41
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av RökteUppMinKatt Visa inlägg
;D

I mina ögon är det lite mat...

Jag fastar två dagar i veckan så det brukar bli att jag äter 13000 kcal på lördag och söndag. Men jag hade velat äta mer. Måste alltid hålla igen. Samma på vardagarna då jag inte fastar. Hade gärna slängt i mig mer.

Den här bilden är inte 100% rätt då jag ändrat lite, men den är väldigt nära rätt. Vardagarna äter jag alltid samma på och på helgen kör jag lite olika (förutom det nyttiga). Den visar vad jag ska äta nu i helgen t.ex. (+ att jag har lite kalorier över som kommer bli till något. Lite lösgodis, olivolja eller majonäs.)

Hur äter du dom 3590kcal bröd på söndagar? Det motsvarar 30skivor pågenlimpa
Och på lördagar, över 1kg kokt ris? :O
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT

Senast redigerad av Lennix den 2021-04-13 klockan 08:41.
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)