Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-02-20, 10:19   #76
X-Ray
Registered User
 
X-Rays avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Jag bor i Lindö en förort till Norrköping
Inlägg: 25
Talking Great job

Fint jobb det var rpecis vad jag behövde funderar nämligen på att köpa kreatin
X-Ray är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-09, 01:10   #77
Batman
Tomte
 
Batmans avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Gööööööteborg eller
Inlägg: 277
Mycket intresant läsning men du har inte haft med den lite mer tekniska biten hur exakt kreatinet funkar i musklerna.

ATP hit o dit, ni vet.
__________________
Question everything !
"Society often forgives the criminal... never the dreamer."
Batman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-13, 10:29   #78
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Har precis skaffat kreatin, från GNC (amerikansk affär), monohydrat. Så jag har några frågor.

1. Hur vet jag om det är rätt blandat i vattnet, dvs upplöst rätt. Jag har en shaker med ett "hjul" innuti. När jag skakat så kan man känna lite knaster i tänderna, ungefär som att det inte blandats perfekt. Men är det dåligt som i att det måste blandas med vatten eller någon annan vätska för att fungera, eller bara att det då kommer bli kvar på botten, vilket det nu inte blir...

2. Kan man blanda med pepsi, cola, sprite?

3. Kan man se om man pissar ut det, liksom någon färg? Tyckte mitt piss blev lite mer gulgrön-genomskinlig a lá snor efter jag börja, på direkten... Men jag är kanske bara paranoid.
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-13, 13:08   #79
stenis
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 700
Citat:
Ursprungligen postat av High1ander
Har precis skaffat kreatin, från GNC (amerikansk affär), monohydrat. Så jag har några frågor.

1. Hur vet jag om det är rätt blandat i vattnet, dvs upplöst rätt. Jag har en shaker med ett "hjul" innuti. När jag skakat så kan man känna lite knaster i tänderna, ungefär som att det inte blandats perfekt. Men är det dåligt som i att det måste blandas med vatten eller någon annan vätska för att fungera, eller bara att det då kommer bli kvar på botten, vilket det nu inte blir...

2. Kan man blanda med pepsi, cola, sprite?

3. Kan man se om man pissar ut det, liksom någon färg? Tyckte mitt piss blev lite mer gulgrön-genomskinlig a lá snor efter jag börja, på direkten... Men jag är kanske bara paranoid.
1. Man behöver inte vara 100% noga med att de ska lösas upp helt (det är nämligen förbannat svårt, jag har då aldrig lyckats), själv tog jag bara o körde in en tesked i käften och svalde ned det med vatten, knastrade lite men de funkade fint endå, skölja munnen me vatten o svälja, funkar kanon.

2. Koffein i pepsi cola iaf så de är nog ingen höjdare, vatten/djuice är nog det bästa. Viktiga är att det är vatten du fyller på med sen för det är vatten som behövs med kreatin, sen om du sväljer ner det med läsk lr nått gör nog ingen större skillnad, men vatten måste du dricka, mycket av så det binds till musklerna.

3. Denna e jag osäker på, någon får fylla i om jag är helt fel ute nu. - Ja det kanske blev gulare, det skulle väll i sådanna fall kunna vara tecken för vätske brist kanske? Som sagt måste man dricka mer vatten vid kreatinkur eftersom vatten binds till musklerna. Prova drick mer vatten så ska du se det blir mer neutralt. GL HF ( och som sagt, är jag helt fel ute på denna sista fråga, rätta mig för de var en chansning )
stenis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-14, 00:15   #80
JDEE
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 23
Grejen är den att man ska inte ge upp bara för att man inte gått upp i vikt av kreatinet. Jag trode ja var non responder först också men efter ett tag så fattade ja att kreatinet är FANEMAJ som man säger i skåne en satans bra grej. När ja slutade ta kreatin efter 6 veckor märkte jag hur ja saknade ngt i kroppen som gav de lilla extra på träningen. Så kämpa förfan och tro inte att du kommer få resultat efter 4 dar utan ge den en tid...
JDEE är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-21, 23:07   #81
michael
Custom User Title
 
michaels avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 1 494
Originalposten är fylld med felaktig information.
Uppladdningsfas på MONOHYDRAT är väsentligt. Kroppen nedreglerar frigörelsen av kreatinfosfat-inlagringsenzymer när du börjar ta kreatin. Det gäller att få in så mkt som möjligt så fort som möjligt. I jämförelse kan man väl säga, skulle du pissa i motvind eller i medvind? Tänkte väl det.
michael är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-28, 09:11   #82
mattezzz
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1
Har testat kreatin monohydrat under två perioder, första gången ökade jag rejält i styrka andra gången ökade jag ganska mycket i vikt. Tror att det var lite sockerpiller-reaktion för mig däremot, att jag tog i mer och åt mer... tror nog att jag är non-responder Tänkte däremot testa att köra Fairing kreatin booster nu för att se om det blir någon skillnad, nån som testat?? Vad tyckte ni?? Wiii min första post
mattezzz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-30, 17:41   #83
Colling
Registered User
 
Collings avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 2
du

Citat:
Ursprungligen postat av 6-Pack
nu är jag tillräckligt motiverad att ta kreatin........ska köpa det nästa månad och det blir troligtvis ifrån Twinlab eller Weider........

Jag har även hört talats som HMB, kan man ta både kreatin och hmb?


ett tips är att köpa Star nutrition kreatin , billigt och de funkar mycket bra=)
Colling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-30, 17:44   #84
Colling
Registered User
 
Collings avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 2
Citat:
Ursprungligen postat av High1ander
Har precis skaffat kreatin, från GNC (amerikansk affär), monohydrat. Så jag har några frågor.

1. Hur vet jag om det är rätt blandat i vattnet, dvs upplöst rätt. Jag har en shaker med ett "hjul" innuti. När jag skakat så kan man känna lite knaster i tänderna, ungefär som att det inte blandats perfekt. Men är det dåligt som i att det måste blandas med vatten eller någon annan vätska för att fungera, eller bara att det då kommer bli kvar på botten, vilket det nu inte blir...

2. Kan man blanda med pepsi, cola, sprite?

3. Kan man se om man pissar ut det, liksom någon färg? Tyckte mitt piss blev lite mer gulgrön-genomskinlig a lá snor efter jag börja, på direkten... Men jag är kanske bara paranoid.

För det första vill jag säga att man inte ska dricka drycker med koffein när man tar kreatin :P det står på förpackningen oftast . Sen så är de olika på olika kreatin , men de ska nog inte behövas bli helt genomskinligt =)
Colling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-30, 20:40   #85
il_Duce
Registered User
 
il_Duces avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 83
Skulle det här upplägget fungera bra för mig? (Då menar jag inte mängdmässigt utan snarare tidsmässigt):


10min innan träning (16:30): Blandar protein pulver och 1tsk Kreatin Monohydrat i en shaker med vatten som dricks upp på direkten.

10min efter träning (18:00): Dricker ett glas vatten med 1tsk Kreatin Monohydrat.

1 timme efter träning (19:00): Äter middag.

Innan läggdags (22:00): Dricker milk-90 (långsamt protein).
il_Duce är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-30, 20:59   #86
GymTT
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 9 184
Citat:
Ursprungligen postat av il_Duce
Skulle det här upplägget fungera bra för mig? (Då menar jag inte mängdmässigt utan snarare tidsmässigt):


10min innan träning (16:30): Blandar protein pulver och 1tsk Kreatin Monohydrat i en shaker med vatten som dricks upp på direkten.

10min efter träning (18:00): Dricker ett glas vatten med 1tsk Kreatin Monohydrat.

1 timme efter träning (19:00): Äter middag.

Innan läggdags (22:00): Dricker milk-90 (långsamt protein).

Funkar säkert bra?
GymTT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-30, 21:05   #87
il_Duce
Registered User
 
il_Duces avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 83
Citat:
Ursprungligen postat av GymTT
Funkar säkert bra?
Jo men hittills har jag tagit protein pulver och kreatin ca 10min efter träning...
Men antar att det här nya schemat skulle ge bättre resultatmässigt...?
Eller är det nåt jag borde ändra på?
il_Duce är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-31, 17:40   #88
Control_61
Bengt
 
Control_61s avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 722
1. Är det negativt med kreatin när man tränar aerobt?

2. Är det negativt vid intervallträning 1-1.5 minuter?

3. Är det negativt med Kreatin vid mjölksyreträning?


Det är resultaten och utveckling jag undrar om. (De 3 första frågorna)


4. Som hockeyspelare tränar man mycket intervallträning off-ice. Borde man använda kreatin som hockeyspelare tycker ni? Både under säsong och under försäsongsträning?
__________________
Control_61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-03, 15:22   #89
pecson
Registered User
 
pecsons avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 359
en fråga! när man tar kreatin så sker ju en vätskeinlagring är det mellan muskel och hud eller inne i muskeln? för jag hörde av en snubbe att det bara var inne i muskeln som vätskan lagrades!
pecson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-04, 19:26   #90
Sebbe_H
Registered User
 
Sebbe_Hs avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 565
Tjena! Har precis börjat med kreatin och jag har köpt Dalblads kreatin, funkar det? Med tanke på priset så undrar man ju. Är inte ute efter att bli någon elitidrottare utan bara bygga muskler i sin allmänhet.

1. Vad jag läst är vatten bäst att blanda ut i, stämmer det?
Hur mycket vatten till 15 g kreatin?
2. Kan det vara farligt att ta kreatin när man nästan precis börjat gymma?
3. Hur rekommenderas det att man tar kreatin? Innan träning och efter eller?
Sebbe_H är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)