Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-07-28, 08:58   #1
owlietenil2
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2020
Inlägg: 2
Diet är verkligen allt ...

Så under de senaste två åren har jag tränat ganska konsekvent, och även om jag har haft stora ökningar i fysisk styrka, fanns det två områden där jag fortfarande hade problem: hjärndimma och en känsla av allmän trötthet under dagen med en ton av ångest.

Jag undrade varför jag inte såg några förbättringar med tanke på att nästan alla studier tyder på att träning = mental klarhet och uthållighet. Men då insåg jag något; Jag åt som skit.

Min diet var extremt tung på uppblåsta kolhydrater som pasta, vita bröd, massor av snabbmat, bearbetat skräp, läsk, frysta livsmedel och mycket öl när jag fick chansen. De enda källorna till frukt och grönsaker kom från tomaten och sallad på de cheeseburgare jag åt. Naturligtvis brydde jag mig inte för mycket eftersom på utsidan såg min kropp fortfarande ganska bra ut, men på insidan inte så mycket. Så jag bestämde mig för att ändra det.

Jag eliminerade nästan all pasta och vitt bröd från min diet, skar ut all snabbmat, började äta mer hela mat / korn, inget bearbetat skräp, mer "naturliga" grejer. Började äta mer frukt / grönsaker och nötter. Minsta socker förutom frukt eller yoghurt, och när jag bestämmer mig för att gå ut dricker jag klar alkohol som Gin och Tonic istället för öl.

Allt jag kan säga är WOW, vilken skillnad. Jag har massor av energi hela dagen, till den punkt där jag inte behöver träna för gymmet längre, jag är extremt produktiv, känslomässigt känner jag mig bra och min mentala tydlighet känns 100%. Jag känner mig skarpare, mer vaken och ännu mer intelligent än jag gjorde tidigare. Jag gick till och med ut den andra natten blev ganska berusad och vaknade med NOLL-baksmälla. Vilken typ av trolldom är detta?

Jag tänkte kanske att jag hade en underliggande jästallergi eller något, men allt jag kan säga är diet är verkligen allt och när jag ändrade min diet ändrade jag mig till det bättre. Jag känner mig mer "fit" än jag någonsin har känt i mitt liv, och det var allt för att jag ändrade vad jag åt. Tänkte bara att jag skulle dela.
owlietenil2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-29, 09:30   #2
owlietenil2
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2020
Inlägg: 2
Citat:
Ursprungligen postat av owlietenil2 Visa inlägg
Så under de senaste två åren har jag tränat ganska konsekvent, och även om jag har haft stora ökningar i fysisk styrka, fanns det två områden där jag fortfarande hade problem: hjärndimma och en känsla av allmän trötthet under dagen med en ton av ångest.

Jag undrade varför jag inte såg några förbättringar med tanke på att nästan alla studier tyder på att träning = mental klarhet och uthållighet. Men då insåg jag något; Jag åt som skit.https://9apps.ooo/


Min diet var extremt tung på uppblåsta kolhydrater som pasta, vita bröd, massor av snabbmat, bearbetat skräp, läsk, frysta livsmedel och mycket öl när jag fick chansen. De enda källorna till frukt och grönsaker kom från tomaten och sallad på de cheeseburgare jag åt. Naturligtvis brydde jag mig inte för mycket eftersom på utsidan såg min kropp fortfarande ganska bra ut, men på insidan inte så mycket. Så jag bestämde mig för att ändra det.

Jag eliminerade nästan all pasta och vitt bröd från min diet, skar ut all snabbmat, började äta mer hela mat / korn, inget bearbetat skräp, mer "naturliga" grejer. Började äta mer frukt / grönsaker och nötter. Minsta socker förutom frukt eller yoghurt, och när jag bestämmer mig för att gå ut dricker jag klar alkohol som Gin och Tonic istället för öl.

Allt jag kan säga är WOW, vilken skillnad. Jag har massor av energi hela dagen, till den punkt där jag inte behöver träna för gymmet längre, jag är extremt produktiv, känslomässigt känner jag mig bra och min mentala tydlighet känns 100%. Jag känner mig skarpare, mer vaken och ännu mer intelligent än jag gjorde tidigare. Jag gick till och med ut den andra natten blev ganska berusad och vaknade med NOLL-baksmälla. Vilken typ av trolldom är detta?

Jag tänkte kanske att jag hade en underliggande jästallergi eller något, men allt jag kan säga är diet är verkligen allt och när jag ändrade min diet ändrade jag mig till det bättre. Jag känner mig mer "fit" än jag någonsin har känt i mitt liv, och det var allt för att jag ändrade vad jag åt. Tänkte bara att jag skulle dela.

Jag tänkte kanske att jag hade en underliggande jästallergi eller något, men allt jag kan säga är diet
owlietenil2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-29, 10:04   #3
Tjenatja
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2020
Inlägg: 253
Håller med dig, tycker dock att känslan avtar med tiden då det blir det nya normala. Samt så är det en känsla jag får när jag går på fettreserver, speciellt när man har en del fett på kroppen, stämmer inte längre överens när man är väldigt lean, då skriker kroppen efter energi och man får inte längre den där konstanta drogkänslan som när man ligger på deff och håller på att tappa vikt. När man sen är typ 6% bf så så kommer nya problem och det gäller att hitta ett nytt sätt att käka.

Bra inspo dock, vet precis vad du pratar om och har upplevt samma. Men varar desvärre inte för evigt för mig, bra tips att boosta känslan är långa svettiga spinningpass regelbundet. Gör än enu mer klar i skallen, men gäller just att dem är långa och svettiga, 1h plus. Gärna utan mycket mat så att man går på fettreserver som energi, då jävlar går man hög på endorfiner. Se till att äta också dock, typ en stund efter
Tjenatja är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)