Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2014-11-23, 10:24   #4531
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Jag visste ju redan, men blir ändå så glad i själen av att läsa det här med Awesome Baby will be awesome!
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-01, 13:09   #4532
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Jag visste ju redan, men blir ändå så glad i själen av att läsa det här med Awesome Baby will be awesome!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-01, 13:28   #4533
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
GV. 24
Jag provade att göra chins häromveckan. Vi har en sån där stång i en dörrpost och jag gick förbi där och liksom.. ok jag gjorde inte chins i plural. Ska vi säga att jag provade att göra 1 chin, eller eh.. nästan 1 iaf!
Asså, jag insåg precis att preggochinsa är inte bara som att göra viktade chins. Jag menar, 6 kg extravikt som är det jag gått upp hittils, är ju småpotatis. Men jäflar vad man behöver ha spänstiga magmuskler?! And I dont haz them både magmusklerna och bebizen undrade i kör ungefär VAD I HELA FRIDENS HÅLLER DU PÅÅÅÅ MEEEEEED???
All teh new things man upptäcker när man e på tjewken! ^^

Vid det laget hade iaf inte magmusklerna börjat dela på sig. Det har de gjort precis nyss. Har fortfarande inte fått ändan ur vagnen och kommit igång med en annan träningsform. Men närsomhelst nu, precis närsomhelst.. :P
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-01, 16:53   #4534
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
...Ja precis närsomhelst faktiskt!

Har nu bokat en kurs i gravidpilates som börjar i januari och sista tillfället är två veckor före dropdown! Perfa!
Eftersom jag är otålig och vill komma igång NU! (efter typ jättemånga veckors inaktivitet och ickeplanering ) så blir det ett par tillfällen med pilates-pt före det så jag kan veva lite hemma och komma igång innan kursen börjar :P


Nu under eftermiddagen har jag köttat trx. Mest överkropp med roddar och bicepskramar och pressar och lite grajjor för axlarna och hållningen såsom T och Y. Några rumplyft och lårcurl och några menlösa benböj, och sidplankor utanför trx bara på golvet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-05, 01:52   #4535
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
dagens: Pilates för första gången i mitt liv gv.25

Hade en egen timme med en pilatestränare. Mycket fokus på att stärka musklerna så att bäckenet håller ihop, saker som jag ska göra för att undvika att det provoceras till mer ont osv. Och rörlighet och grejer för bröstrygg så jag inte tappar hållningen eller blir stel, och så att jag pallar allt frammåtarbete med armarna som väntar (bära onge, lyfta den, pyssla med den, amma, gå m vagn, hej å hå ).
Jag fick lite läxa också... Som jag redan glömt bort. Det var så mycket nyyyyyytt! Så mycket att tänka på! Men jo några saker kommer jag ihåg hyffsat. Tex att jag skulle göra övningar på alla fyra, alla övningar på alla fyra är bra för mig, alla jag kan komma på som går att göra på alla fyra kan göras! Ok!..
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.

Senast redigerad av Madame den 2014-12-05 klockan 01:54.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-25, 16:49   #4536
G_lund
En påse med mos.
 
G_lunds avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 1 243
W000t!?!!?

Här glömmer man läsa journaler under en månad eller två och så läser man det här när man kommer tillbaks!

Grattis Madamski!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Ska till akuten strax när mobilen är laddad
G_lund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-23, 22:30   #4537
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Citat:
Ursprungligen postat av G_lund Visa inlägg
W000t!?!!?

Här glömmer man läsa journaler under en månad eller två och så läser man det här när man kommer tillbaks!

Grattis Madamski!
Tack!



updatez:
Nu är jag sjukskriven fram till slutet på mars då ongen kommer.
Jag vet inte om jag ska vara nöjd och pusta ut, eller vara ganska missnöjd med att må så pass att det ledde till sjukskrivning. Men jag väljer nog att vara nöjd, det är roligare så än att vara arg.
Long story short: min arbetsgivare fattar inte det där med arbetsmiljö, både fysisk och psykisk. Nån sorts systematisk utfrysning/ickebemötande från densamme under min graviditet plus ett skyddsombud+facklig representant som gått över på arbetsgivarens sida istället för att företräda mig, har inte gjort mig mindre stressad över situationen. (Ni som vet var jag jobbar behöver inte outa det här tack).
Nu är jag i vecka 32 och häromveckan började jag få sammandragningar provocerade av stress och minsta belastning.
Eftersom det känns lite för kryddigt att föda 2 månader för tidigt så tyckte både läkaren och barnmorskan att nu får det vara nok! Hem å vila!
Magen beter sig inte lika aggressivt längre nu vilket är bra. Bäbisen mår fortfarande tiptop, och jag har fått distans och lugnat mig från den värsta ångesten.

Nästa vecka börjar yoga- och pilateskursen. Det ser jag fram emot (ja, jag ska ta det förbannat lugnt!!)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.

Senast redigerad av Madame den 2015-01-23 klockan 22:31.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-23, 23:19   #4538
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-24, 08:34   #4539
Dravena
30% Cyborg
 
Dravenas avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 155
Var rädd om dig och ongen!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Vunnis Visa inlägg
Thats why we love you. Ass and cakes!
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Ingen stjärt i världen kan få mig att springa.
On the road to straight perfection
Dravena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-24, 15:41   #4540
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Thanks brewdar!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-03, 12:12   #4541
Vunnis
Tunnis
 
Vunniss avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 4 386
Sämst med folk som står över en som är sämst. >: (
Vila, sov, mys och ät ordentligt så lilltösen(?) blir stor och stark verkar vara en bättre idé än att fortsätta bråka.
Vunnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-04, 12:59   #4542
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Citat:
Ursprungligen postat av Vunnis Visa inlägg
Sämst med folk som står över en som är sämst. >: (
Vila, sov, mys och ät ordentligt så lilltösen(?) blir stor och stark verkar vara en bättre idé än att fortsätta bråka. * hug*
Jao :/

Ultraljudet häromveckan i vecka 32 visade att ongen ligger drygt 16% efter i tillväxten. Sånt beror nästan alltid uteslutande på stress, att man inte fått vila å inte tagit paus som man ska. Det var den anledning som ul-läkaren sa spontant utan att känna till min bakgrund. Det kunde också bero på rökning men det är ju inte aktuellt hos mig. Så ja, det var ju logiskt. Det är bra att jag är sjukskriven nu med andra ord, ska på nytt ultraljud om en vecka för att följa upp att minime har njutit av vilan och vuxit på sig :P


Igår var jag på gravidyoga!

Varannan vecka yoga och varannan pilates. Jag gillade nog yogan bättre, mest pga instruktören tror jag. Men båda sortens pass är trevliga att gå på



Var i gbg i helgen på skuggans altan-bbq! Aptrevligt! Koloiterna jag lärt känna här och deras bihang som jag fått träffa, är så trevliga och bra och jag är så glad att ha denna bekantskapskrets


Det börjar bli tungt för kroppen nu att kånka på minime. 12 kg har jag gått upp allt som allt och väger nu in på 74. Them gainz!! Jag varken orkar eller kan eller ska vara för aktiv eftersom jag får sammandragningar, kramp i ryggen osv. Jag är skituttråkad. Jag kan inte göra nånting utan att ta paus och det är halvt deprimerande att bara gå och mögla även om det är välbehövligt med min sjukskrivning nu. Nåt annat hade ju inte funkat. Men hur ska jag orka vara ett sånt här menlöst kolli i nästan två månader till?
Jag hade en plan att åka till familjen i stockholm senare i februari men är sjukt tvekis på det nu. Ryggen var relativt missnöjd bara av att åka till gbg, så en dubbelt så lång tågresa några veckor senare kanske är ologiskt att få till ens om jag vill jättegärna?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.

Senast redigerad av Madame den 2015-02-04 klockan 13:00.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-04, 13:20   #4543
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
Förjävla värdelös arbetsgivare men tur att du blev sjukskriven iaf, även om det är aaaastråkigt. Du kan ju sysselsätta dig med att tvätta barnkläder osv Hoppas att ungen växer ikapp med nu när du får vila, mysigt och smidigt med små bebisar, men man vill ju att de ska vara friska och fina också.

Funkade pilatesen/yogan så att du slipper sammandragningar?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mela, jag gillar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-04, 13:25   #4544
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Kul att du ändå tog dig hit och hälsade på, det uppskattades av många!
Ta hand om dig nu madamisch.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-04, 20:55   #4545
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Citat:
Ursprungligen postat av mela Visa inlägg
Förjävla värdelös arbetsgivare men tur att du blev sjukskriven iaf, även om det är aaaastråkigt. Du kan ju sysselsätta dig med att tvätta barnkläder osv
Japp. Barnkläder tvättade, check

Citat:
Ursprungligen postat av mela Visa inlägg
Hoppas att ungen växer ikapp med nu när du får vila, mysigt och smidigt med små bebisar, men man vill ju att de ska vara friska och fina också.
Frisk å fin känns... ganska prio! Vilket den faktiskt är, bara aningen liten. Än sålänge är den inte överjäfligt liten men den ska helst inte fortsätta växa dåligt nåt mer. Men där är vi inte nu och eftersom jag bara ligger på soffan å käkar praliner nu lär den väl bylsa till sig?!

Citat:
Ursprungligen postat av mela Visa inlägg
Funkade pilatesen/yogan så att du slipper sammandragningar?
Pilatesen har klart hjälpt en del mot de foglossningar jag hade problem med i höstas. Det har hjälpt mig hur jag ska röra mig och hålla det hela i shack. Nu har bebisen dessutom fickparkerat in huvudet i bäckenet så det stabiliserar hela kalaset en del =) men sammandragningarna utlöstes mest av psykisk stress och en del av fysisk belastning. När det var som mest fick jag sammandragningar bara av att behöva prata om situationen, få telefonsamtal från chefen osv. Att gå hemma och slappna av å tänka på annat har lugnat ner det hela avsevärt.

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Kul att du ändå tog dig hit och hälsade på, det uppskattades av många! * cupid*
Ta hand om dig nu madamisch.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)