Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-06-18, 10:20   #4516
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Citat:
Ursprungligen postat av G_lund Visa inlägg
Starkt!

Latsidan är det näst bästa sättet man kan ligga på.




____________________________
Har fallit ur lite och tränat inte riktigt i den utsträckning jag velat. Men har prioriterat fix med trädgården och att få klart uterummet jag och sambon byggt om och totalrenoverat. Det är nästan klart nu, nästan. Igår fick jag damp på att inte ha ett liv utanför byggandet så jag for och tränade.

Igår: Helkropp högrep, tisdag V.25 nya övningar!

Superset:
KB frontböj 12 kg: 15, 15
TRX djupa hopp 15, 15

Superset:
TRX rodd 15, 15
TRX bicepskram 15, 15

Hantelrodd
18 kg: 15, 15

Superset:
Facepulls m rep, höga 11 kg: 15, 15, 15
Sidolyft m hantlar 3 kg: 15, 15, 15
Bra börn i axlarna! Såna sidolyft är helt värdelösa för mig om de görs helt solo. Med en övning innan som tröttar ut lite är den super!

Bicepscurl m Z-stång
22,5 kg: 12, 10

Ski-erg skidstakningsmaskin
2 min/ 319 meter

Fina grejer! idag har jag träningsvärk lol
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 10:19   #4517
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
hej journalen!!

Lång time no see!

verkar som att jag blir sjuk varje gång jag börjar träna igen, efter sjukdom. Doh. Nu har jag min femte omgång detta år med olika varianter av förkylningar.
Just nu är jag glad om jag kan klara en hel månad på jobbet utan en karensdag. Har vilat och sett till att vara ordentligt frisk innan jag börjat träna efter sjukdom, men sen håller det typ tre-fyra pass och sen känner jag nåt skit i halsen igen.
Sitter här med värsta rethostan nu, och när den är väck ska jag gå och köra ett riktigt softcorepass!! Typ bicepscurl och facepulls Börja mjukt liksom, min teori är att jag pangar på för hårt för snabbt och det verkar ju inte vara ett framgångsrecept just nu.

Sist jag tränade körde jag ett tungt helkroppspass. Kirrade 190 kilogramz i benpressen!
För knappt 2 månader sen eller vad det var, tangerade jag mitt gamla pb på 170 som legat stilla sen hösten 2012. Så nåt roligt händer mitt i klagosången iallafall! (jag ska dock inte försöka sätta pb i benpressen det första jag gör när jag kan träna igen! Men känner att jag har 200 kg inom räckhåll, finns bra med trökk och stabilitet kvar i benen. Ska sansa mig och suga på den karamellen en stund innan jag slår till. Prio är att hålla mig frisk nu!)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.

Senast redigerad av Madame den 2014-07-24 klockan 10:23.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 11:58   #4518
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Kul med en updatez! Get well! Låter klokt att starta försiktigt om immunförsvaret sparkar bakut varje gång.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-25, 13:58   #4519
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao Visa inlägg
Kul med en updatez! Get well! Låter klokt att starta försiktigt om immunförsvaret sparkar bakut varje gång.
Oh, någon läste i min journal!
Jag tror disco light blir en utmärkt start, ska bara sluta hosta här först..!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-29, 07:45   #4520
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 013
Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
Oh, någon läste i min journal!
Jag tror disco light blir en utmärkt start, ska bara sluta hosta här först..!
Hörru Madampen! Åter till tränande och journalande nu!

__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-19, 00:20   #4521
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Hörru Madampen! Åter till tränande och journalande nu!


Hej hej! *vinkar*


Ja här är jag, eh.. lång time no see igen såattsäga

Har vevat på med softcore deluxe sen sist, haft en till dötsförkylning också, lol?


Sen har jag gått upp 4 kg i vikt, brallorna går inte att knäppa längre, och gymkortet har jag fryst. Ja, detta är inget skämt!
...Cuz I'm on the fat! Minime väntas anlända i mars så just nu är vi lite mer än halvvägs
Har börjat få ont i höfterna och kan helt enkelt inte göra så mycket vettigt (läs: bulldoza! rolig träning! hopp å skutt! peow peow!) på gymmet utan att få ont. Vet ärligt inte hur jag ska träna på egen hand och det är bara jobbigt och omotiverande att famla runt och få ont. Så därför har jag fryst kortet och har senaste veckorna tagit det rätt piano i allmänhet. Det har funkat finemang nu kortsiktigt, att sluta med sånt som provocerar smärta, nu är bäckenet och höfterna inte så arga! =)
Jobbar på att hitta en lösning, måste träna på nåt sätt som funkar. Ska prova gravidpilates. Stay tuned!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.

Senast redigerad av Madame den 2014-11-19 klockan 00:21.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-19, 01:45   #4522
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 013
Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
Hej hej! *vinkar*


Ja här är jag, eh.. lång time no see igen såattsäga

Har vevat på med softcore deluxe sen sist, haft en till dötsförkylning också, lol?


Sen har jag gått upp 4 kg i vikt, brallorna går inte att knäppa längre, och gymkortet har jag fryst. Ja, detta är inget skämt!
...Cuz I'm on the fat! Minime väntas anlända i mars så just nu är vi lite mer än halvvägs
Har börjat få ont i höfterna och kan helt enkelt inte göra så mycket vettigt (läs: bulldoza! rolig träning! hopp å skutt! peow peow!) på gymmet utan att få ont. Vet ärligt inte hur jag ska träna på egen hand och det är bara jobbigt och omotiverande att famla runt och få ont. Så därför har jag fryst kortet och har senaste veckorna tagit det rätt piano i allmänhet. Det har funkat finemang nu kortsiktigt, att sluta med sånt som provocerar smärta, nu är bäckenet och höfterna inte så arga! =)
Jobbar på att hitta en lösning, måste träna på nåt sätt som funkar. Ska prova gravidpilates. Stay tuned!
Grattis till bullen :-D
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-19, 07:55   #4523
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Grattis till bullen!!
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-19, 08:52   #4524
Dravena
30% Cyborg
 
Dravenas avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 155
Men åh, grattis!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Vunnis Visa inlägg
Thats why we love you. Ass and cakes!
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Ingen stjärt i världen kan få mig att springa.
On the road to straight perfection
Dravena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-19, 09:09   #4525
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Yeay. Bulle i ugn

Stort grattis. Men sluta inte journala för det.
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-19, 21:27   #4526
Vunnis
Tunnis
 
Vunniss avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 4 386
Oh. Grattis! Tänk om du blir ännu mysigare nu när du blir mammig.
Vunnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-19, 23:28   #4527
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
Stort grattis till miniyou!!
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-20, 10:05   #4528
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
Hurra! Bebbe! Shit va kul! Ännu mera kolomamiz!
Hur mår du förutom foglossningen? Hett tips är att du tränar upp övre rygg, typ gummiband eller whatevz. You'll need it

Om du vill prata om graviditet/bebis eller så så vet du vart jag finns *uttråkad på föräldraledigheten*
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mela, jag gillar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-20, 11:18   #4529
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Thank you ppl!



Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
Yeay. Bulle i ugn : )

Stort grattis. Men sluta inte journala för det.

Tack! Jag slutar inte journala för det. Dock har det en tendens att bli mindre av den varan när jag liksom.. inte tränat så mycket. Eller bara har kass motivation. återkommer definitivt med preggoträningen, känns som ett nytt roligt projekt!

Citat:
Ursprungligen postat av Vunnis Visa inlägg
Oh. Grattis! Tänk om du blir ännu mysigare nu när du blir mammig. * cupid*
Tack! Jag vet inte om det är just jag som kommer vara så mysig sen. Har en känsla av att den lilla kraken kommer överglänsa mig i mysighet. Men för all del, jag kanske får mysiga pecs iallafall

Citat:
Ursprungligen postat av mela Visa inlägg
Hurra! Bebbe! * cupid* Shit va kul! Ännu mera kolomamiz!
Hur mår du förutom foglossningen? Hett tips är att du tränar upp övre rygg, typ gummiband eller whatevz. You'll need it

Om du vill prata om graviditet/bebis eller så så vet du vart jag finns : D *uttråkad på föräldraledigheten*

Hej! Ja det känns rätt hurra kring det hela. Jag har mått oförskämt bra hela tiden! Var tröttare än nånsin tidigare upplevt de första veckorna, sen piggnade jag till efter vecka 14 typ. Nu är jag i vecka 23 och har fått en ny släng av absurd trötthet. Inte som i sliten pga mycket att göra sömnbrist osv, mer typ... En hormon på sniskan-trött?! Har magneter i ögonlocken! Inga konstigheter alltså. Annars och förutom höfterna ibland är all good!! =)
Ja jag känner att hållningen redan nu är typ trött. Dags att börja veva lite med trx här hemma! Jag är impad att du kunde swinga kettlebells när du var jättegravid. Jag kan fasen knappt plocka upp en lagom tung stång från golvet å bicepscurla utan att bäckenet undrar vad jag hade för konstig ide
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-20, 11:33   #4530
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
Hej! Ja det känns rätt hurra kring det hela. Jag har mått oförskämt bra hela tiden! Var tröttare än nånsin tidigare upplevt de första veckorna, sen piggnade jag till efter vecka 14 typ. Nu är jag i vecka 23 och har fått en ny släng av absurd trötthet. Inte som i sliten pga mycket att göra sömnbrist osv, mer typ... En hormon på sniskan-trött?! Har magneter i ögonlocken! Inga konstigheter alltså. Annars och förutom höfterna ibland är all good!! =)
Ja jag känner att hållningen redan nu är typ trött. Dags att börja veva lite med trx här hemma! Jag är impad att du kunde swinga kettlebells när du var jättegravid. Jag kan fasen knappt plocka upp en lagom tung stång från golvet å bicepscurla utan att bäckenet undrar vad jag hade för konstig ide
Men gud vad skönt!
Ja trött blir man, är ju liksom något som växer som tar all energi. Och det känns nästan som att kroppen vill att man ska vara utvilad för det som komma skall (även om bebis sover typ dygnet runt första månaden.)
Min rygg behövde swinga, blev kass av att sitta, vilket jag gjorde typ hela dagarna. Men fick lite blickar när man kom höggravid och swingade loss på gymmet trx kan vara bra! Finns en hel del vettiga gravidpilatesfilmer på youtube också. Kolla med din barnmorska om de gör akupunktur mot foglossning, annars finns det en del naprapater som pysslar med sådant
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mela, jag gillar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)