Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-02-09, 09:46   #511
kaer
Gillar just DIG!
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Södermalm
Inlägg: 479
Tycker det hade varit kul om Panthers tagit det, men inget snack om att Broncos vann rättvist. Klart man gläds med Manning med.

Kommer det ut någon 'årskrönika' eller liknande?
__________________
Rome wasn't built in a day
kaer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-11, 10:19   #512
te1on
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 219
Säkert någon som kan svara på lite frågor i denna tråd.

Hur ser seriesystemet ut i amerikansk fotboll ?
Vad finns det för serier under NFL ? Enbart farmalag ?
Eller var tar seniorspelare vägen som inte platsar i NFL ?

Vad finns det för olika ligasystem för skollag ?

Vilka är de mest prestigefyllda "bowlsen" efter super bowl ?
te1on är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 08:22   #513
kaer
Gillar just DIG!
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Södermalm
Inlägg: 479
Någon som vet var man kan kolla repris på draften runda 1, online och gratis? :-/
__________________
Rome wasn't built in a day
kaer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-12, 09:26   #514
kaer
Gillar just DIG!
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Södermalm
Inlägg: 479
Hypen har börjat!

Nfl-podden är igång (veckans nfl). Hard knocks har startat. Ballers är igång.
En månad till premiärmatcherna!
Dessutom har jag precis hittat serierna 'Last chance u' och 'All or nothing' som verkar lovande.

Någon som vet hur man köper biljetter till londonmatcherna?
__________________
Rome wasn't built in a day
kaer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-12, 09:29   #515
HerrLuta
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 540
Håller med, the hype is 4 real! Åker till NYC om cirka en vecka och ska försöka se sista preseason-match mellan Giants - Pats. Vore riktigt fett!
HerrLuta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-07, 03:31   #516
Nyland
Just lift, baby.
 
Nylands avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 195
Imorgon startar NFL säsongen med en riktig höjdare, en repris av förra årets Superbowl: Carolina mot Denver.

Regerande mästarna Denver kommer dock starta med en quarterback, Trevor Siemian, som blev draftad i 7:e(!) ronden för ett år sedan och inte fick någon speltid under förra säsongen. Detta efter att Peyton Manning pensionerats sig och Brock Osweiler valde att lämna för Houston. Denvers försvar, med Von Miller i spetsen, kommar alltså att behöva vara lika dominanta som under Superbowl för att laget skall ha en chans i premiären.

Jag tippar dock att Carolina vinner, även om det kan bli en jämn match. De har ligans kanske mest sevärde spelare i Cam Newton som quarterback och en av mina personliga favorit spelare i Luke Kuechly, som är en tacklingsmaskin som middle linebacker.

Resten av matcherna i premiäromgången spelas på söndag.

Vad håller ni på för lag och hur tror ni det kommer att gå under säsongen?
__________________
"Det finns två sätt att visa sin styrka: det ena är att trycka ner, det andra är att dra upp."
Booker T. Washington (1856-1915)
Nyland är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-07, 04:04   #517
Cooks
Budget Axon
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 101
Citat:
Ursprungligen postat av Nyland Visa inlägg
Imorgon startar NFL säsongen med en riktig höjdare, en repris av förra årets Superbowl: Carolina mot Denver.

Regerande mästarna Denver kommer dock starta med en quarterback, Trevor Siemian, som blev draftad i 7:e(!) ronden för ett år sedan och inte fick någon speltid under förra säsongen. Detta efter att Peyton Manning pensionerats sig och Brock Osweiler valde att lämna för Houston. Denvers försvar, med Von Miller i spetsen, kommar alltså att behöva vara lika dominanta som under Superbowl för att laget skall ha en chans i premiären.

Jag tippar dock att Carolina vinner, även om det kan bli en jämn match. De har ligans kanske mest sevärde spelare i Cam Newton som quarterback och en av mina personliga favorit spelare i Luke Kuechly, som är en tacklingsmaskin som middle linebacker.

Resten av matcherna i premiäromgången spelas på söndag.

Vad håller ni på för lag och hur tror ni det kommer att gå under säsongen?
Tveksam på den faktiskt. Cam Newton såg riktigt usel ut i pre-season. Kom inte med några "ah men det är bara pre-season"-argument nu, killen missade helt fria WRs kombinera detta med den usla WR-core han har som droppar passar titt som tätt så blir resultatet som i SB. Benjamin är tillbaka iaf :-)

Broncos hade för övrigt ligans sämsta QB förra säsongen och lyckades vinna, så för deras del kan det ju inte bli sämre. *foliehatt på* Däremot tror jag de enbart vann SB för att det var Mannings sista år och det verkar som att NFL "ger bort" SBs när det är en riktigt stor spelare som gör sin sista säsong (samma sak med Ray Lewis ett par säsonger sedan..).

Det lär iaf bli riktigt jämt!
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-07, 06:02   #518
Nyland
Just lift, baby.
 
Nylands avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 195
Citat:
Ursprungligen postat av Cooks Visa inlägg
Tveksam på den faktiskt. Cam Newton såg riktigt usel ut i pre-season. Kom inte med några "ah men det är bara pre-season"-argument nu, killen missade helt fria WRs kombinera detta med den usla WR-core han har som droppar passar titt som tätt så blir resultatet som i SB. Benjamin är tillbaka iaf :-)
Men det är ju faktiskt bara pre-season.

Cam var ju MVP och offensive player of the year förra säsonge så varför skulle han plötsligt vara så mycket sämre i år? Killen är väl bara 27-28 år gammal. Och förutom Greg Olsen hade han väl inga direkt fantastiska receivers förra säsongen heller?

Citat:
Ursprungligen postat av Cooks Visa inlägg
Broncos hade för övrigt ligans sämsta QB förra säsongen och lyckades vinna, så för deras del kan det ju inte bli sämre. *foliehatt på* Däremot tror jag de enbart vann SB för att det var Mannings sista år och det verkar som att NFL "ger bort" SBs när det är en riktigt stor spelare som gör sin sista säsong (samma sak med Ray Lewis ett par säsonger sedan..).

Det lär iaf bli riktigt jämt!
Du kan nog plocka av dig foliehatten, "defenses wins championships" brukar det ju heta och det stämde förra säsongen. Dessutom hade Manning i alla fall en bra match när det behövdes mot Patriots i conference championship.

När det gäller Denvers QB situation så tycker jag Osweiler såg riktigt bra ut förra säsongen, speciellt när de spelade mot Oakland, så jag tycker det är synd att han lämnade. Fast samtidigt kan jag förstå att Denver tyckte att de $72,000,000 som Osweiler fick i Houston var lite i överkant. Siemian är väl på ett minimum rookie contract så han tjänar bara en bråkdel av det vilket måste underlätta för dem att ha råd med sina andra stjärnor (Von Miller fick väl en bra bit över $100,000,000 till slut?).

Personligen är jag mest besviken över att de bytte bort Mark Sanchez, jag hade verkligen velat se honom i en Broncos tröja.
__________________
"Det finns två sätt att visa sin styrka: det ena är att trycka ner, det andra är att dra upp."
Booker T. Washington (1856-1915)

Senast redigerad av Nyland den 2016-09-07 klockan 06:06.
Nyland är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-07, 15:08   #519
Captainwide
Registered User
 
Captainwides avatar
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 623
Är inget freak, vill dock bli. Har strökollat några matcher men aldrig satt mig in i det riktigt (kan ej alla regler, och innehar ej heller någon "lagkunskap").

Någon aning om vart man kan gröta sig in i ämnet och en stabil sida/sidor för stream?
__________________
För tjockisarmar och matporr - Instagram: Captainwide
Captainwide är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-07, 15:12   #520
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Captainwide Visa inlägg
Är inget freak, vill dock bli. Har strökollat några matcher men aldrig satt mig in i det riktigt (kan ej alla regler, och innehar ej heller någon "lagkunskap").

Någon aning om vart man kan gröta sig in i ämnet och en stabil sida/sidor för stream?
http://www.nfl.com/rulebook/beginnersguidetofootball

Tror det var där som jag lärde mig reglerna.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-08, 03:04   #521
Nyland
Just lift, baby.
 
Nylands avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 195
Jag lärde mig reglerna genom att spela Madden 2007. Det var så mitt intresse för sporten började.
__________________
"Det finns två sätt att visa sin styrka: det ena är att trycka ner, det andra är att dra upp."
Booker T. Washington (1856-1915)
Nyland är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-08, 03:55   #522
Nyland
Just lift, baby.
 
Nylands avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 195
Jag kan ge lite förslag till den som vill lära sig om NFL.

För nyheter finns ju NFL.com, men jag föredrar SB Nation som är skriven av fans:

http://www.sbnation.com/nfl

Bleacher Report tyckte jag om tidigare men den har blivit sämre (stör mig på deras layout med massa länkar till andra sidor). Orkar man scrolla förbi alla nyhets notiser finns dock fortfarande en del välskrivna artiklar. De gör även ett hästjobb varje säsong med att ranka och skriva en "scouting report" på de 1,000 bästa spelarna i ligan, perfekt om man vill lära sig om specifika spelare:

http://bleacherreport.com/nfl

Om man är intresserad av dokumentärer finns en väldigt bra serie som heter "A Football Life". De flesta avsnitt handlar om olika spelares eller tränares karriär och liv. Jag skulle säga att det är det bästa sättet att lära sig om sportens historia. Flera avsnitt finns på Youtube (dock långt ifrån alla, totalt finns 70+ avsnitt och en ny säsong pågår för tillfället).

https://en.wikipedia.org/wiki/A_Football_Life

Det finns även en serie some heter "Hard Knocks" som följer ett av lagen under försäsongen fram till premiären. Kan vara roligt att få en liten inblick i livet som spelare eller tränare. Har man inget favoritlag kanske denna serie kan vara ett sätt att skaffa sig ett eftersom man får lära känna laget lite närmare vilket kan göra det roligare att sedan följa deras matcher. Årets säsong följer Los Angeles Rams, som förra året var St. Louis Rams (de har alltså flyttat).

https://en.wikipedia.org/wiki/Hard_Knocks_(TV_series)

Slutligen, vill man bara lära sig lite allmänt of NFL eller något lag så fungerar Wikipedia ganska bra som en utgångspunkt:

https://en.wikipedia.org/wiki/National_Football_League
__________________
"Det finns två sätt att visa sin styrka: det ena är att trycka ner, det andra är att dra upp."
Booker T. Washington (1856-1915)
Nyland är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-09, 02:23   #523
Cooks
Budget Axon
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 101
Helvet vilket flyt Broncos har i sitt spel! 7-7 med två turnovers inom FG range, hade enkelt kunnat vara 21-7 eller iaf en ledning om inte för de misstagen. Grymt imponerad av Siemian so far
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-09, 04:50   #524
Cooks
Budget Axon
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 101
JAAAAAAAAA!!! Fan vad härligt! När domarna nästan förstör matchen så skruvar sig bollen åt andra hållet!!

Senast redigerad av Cooks den 2016-09-09 klockan 04:53.
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-11, 11:38   #525
kaer
Gillar just DIG!
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Södermalm
Inlägg: 479
Rätt besviken på årets hard knocks. Fick aldrig någon riktig känsla för rams eller spelarna.
Dessutom släppte de kush, McRoberts och Hill som var de man hoppades på.
De bara vevade den där skiten om mermaids vs dinosaurs om och om igen.

Jaja, idag är det match!
__________________
Rome wasn't built in a day
kaer är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)