Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-08-08, 14:07   #31
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 164
Räknas det när man postar träningsvideos på Instagram för att få sitt ego smekt litegrann? I så fall har jag blivit kallad för stark. Fick även frågan för ett par veckor sedan av en coach i crossfit-boxen där jag hänger ibland "om jag hade koll på vikten? Det ser ut på din ryggtavla som att du har gått upp!" Nu kan han ju såklart ha menat att jag fläskat på mig i ren fettvikt och börjar se rultig ut men jag tror att han menade att jag i alla fall ser stark(are) ut.

Jag är inte stark ur styrkelyftssynpunkt men definitivt starkare än random kvinna på stan. Och det gäller ju nästan alla som tränar i alla fall halvseriöst, eftersom en stor del av befolkningen spenderar sina dagar sittandes på röven. Perspektiv.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio

Senast redigerad av wintersnowdrift den 2020-08-08 klockan 14:08.
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-17, 08:02   #32
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Är det någon mer än jag som är orolig över vad som kommer hända när det uppdagas att du inte är stark? Det har hänt mig någon gång i vardagen, typ att jag misslyckats med att öppna en flaska och fått en kommentar liknande ”öh, jag trodde du gick på gym?”, men inte så det påverkat mitt rykte i bygden.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-17, 09:25   #33
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Stark, nej. Men folk brukar påpeka att jag ser grov ut, framförallt armarna. Brukar avfärda såna kommentarer. Jag är inte grov. Kanske jämfört med en vanlig otränad, men inte jämfört med andra på gymmet. Men folk som inte gymmar har ett helt annat perspektiv och referenser.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-17, 10:43   #34
Tjenatja
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2020
Inlägg: 253
Nu för tiden klämmer folk på än istället, killpolare tar än på tuttarna och känner på magen osv. Lite trevligare fenomen som kommer när man börjar hamna under 8%bf. Tjejer stirrar så mycket att det nästan blir jobbigt, vill typ gå runt och dölja sig nästan. Klagar inte men gäller att man gillar uppmärksamhet, vilket är soft men kanske inte alltid beroende på dag. Vissa dagar känner man sig ju endå fet och svullen på 7%bf liksom.

Sen vill folk att man ska köra armbrytning på krogen osv, fattar ej varför, helt ointressant😂
Tjenatja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-17, 12:02   #35
hahavaffan
tuff shit
 
hahavaffans avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Skåné
Inlägg: 2 528
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Jag hade en gång en läkare som kommenterade på "mycket kraftig muskulatur". Vem bryr sig om stark när man är (var) medicinskt swole?
Medicinskt swole
__________________
IN SOILWORK we trust
hahavaffan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-17, 12:08   #36
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 074
Jag hör det nästan varje dag av kollegor och vänner osv. Jag suger i mig komplimanger som en svamp och tackar ödmjukast.


Eller så svarar jag det är bara fett.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-17, 12:11   #37
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Stark, nej. Men folk brukar påpeka att jag ser grov ut, framförallt armarna.
Samma här. Senast i fredags och lördags ^^
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-08-17, 12:13   #38
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Jag hade en gång en läkare som kommenterade på "mycket kraftig muskulatur". Vem bryr sig om stark när man är (var) medicinskt swole?
Jaha ja, det utlåtandet fick jag också + ”grov styrka”. Det var när jag upplevde styrkenedsättning i vänster arm efter diskbråcket i nacken. Läkaren kunde inte uppfatta någon skillnad när han drog i mina armar. Detta står i min journal.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-17, 12:19   #39
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Jaha ja, det utlåtandet fick jag också + ”grov styrka”. Det var när jag upplevde styrkenedsättning i vänster arm efter diskbråcket i nacken. Läkaren kunde inte uppfatta någon skillnad när han drog i mina armar. Detta står i min journal.
#TeamMedicumSwolus
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-17, 13:38   #40
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Förr i världen jobbade man hårt och det räckte för att bli stark. Finns massor av exempel på folk som dagarna i ända lyfte 200kg tunnor och kaste 90kg säckar över huvudet
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-17, 13:45   #41
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 655
Mellan advanced och elite. Har tränat ett tag på ett styrkelyftsgym så nej jag känner mig inte ens i närheten av stark

Bland vanligt folk blev man dock både stor och stark efter typ 1 års träning, trots att man var en räka jämfört med de flesta här. Bland utbytesstudenter var jag tydligen nyligen känd som "the one with the big biceps".
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-17, 13:49   #42
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 655
Ceejay, Langster, PureWhey m.m. ni måste ju bli kallade jättar i vardagen, ni som legit är grova.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-17, 14:21   #43
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Brukar ni få kommentaren "nu behöver du inte gå till gymmet höhöhö" efter att ha hjälpt nån lyfta matkasse,säck eller liknande.
Jo det händer, också ännu dummare grejer som att när jag cykelpendlade till jobbet ju inte behövde gå till gymmet. Det är typ som att säga att ”nu behöver du inte jobba framför datorn eftersom du kollade på TV igår”.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-17, 14:23   #44
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Ceejay, Langster, PureWhey m.m. ni måste ju bli kallade jättar i vardagen, ni som legit är grova.
Hade man varit 2 meter lång kanske och/eller gick runt i linne till vardags.
Men nej jätte har jag aldrig kallats och det skulle kännas väldigt konstigt!
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-17, 14:26   #45
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
En annan väldigt märklig grej som jag uppmärksammat är att folk tror att man är väldigt idrottsintresserad bara för att man har muskler. Jag är totalt ointresserad av de flesta idrotter man ser på TV, som fotboll, hockey osv....
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)