Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-01-09, 11:18   #46
Emgamo
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2021
Inlägg: 15
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Med utrustning eller Raw ?
Jag kör klassiskt(utan)
Emgamo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 11:25   #47
Emgamo
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2021
Inlägg: 15
Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg
Du är inte ensam, på vår klubb är det en 19 åring i samma viktklass som du som sniffar på det. Han har redan tagit bänk och mark rekordet (inofficiellt) i ålder&vikt och siktar böjen nu. Så du får skynda dig om du ska vara först

även en 18åring som är däruppe i mark och böj, men han ligger runt 83kg.


Själv vill jag dra 300 i mark men det känns lika hopplöst som förra året.
190 bänk
270 böj
130 stockpress
160 atlassten.

Är annars vad jag hoppas på.
Wow, är det sant? 19år och så stark redan. Det är vad jag kallar ljus framtid!
Har precis satt mig in i detta & har bakgrund med kroppsbyggning. Det var först för något år sedan då jag började på nytt gym med inriktning strongman som jag applicerade detta till min träning & med blodad tand såklart.

Det var inga dåliga stats du har! Aktiv inom strong?
Emgamo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 13:11   #48
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Citat:
Ursprungligen postat av Emgamo Visa inlägg
Wow, är det sant? 19år och så stark redan. Det är vad jag kallar ljus framtid!
Har precis satt mig in i detta & har bakgrund med kroppsbyggning. Det var först för något år sedan då jag började på nytt gym med inriktning strongman som jag applicerade detta till min träning & med blodad tand såklart.

Det var inga dåliga stats du har! Aktiv inom strong?
Det är sant
Ja båda dom pojkarna är horribelt starka. 19åringen skulle med landslaget i år men det får vi väl se hur det blir med tanke på viruset.

Rätt stark för att vara kroppsbyggare då om du är och leker runt dom siffrorna, hur gammal är du?

Nja, mina stats är ok men med tanke på att jag är 35 och väger 93 så är det inte sådär hejdundrande tyvärr.
Nej inte alls aktiv inom strongman men funderar på att göra något sådant i år.
Råkade köpa på mig lite sten och stock för några månader sedan, var rätt kul att leka med så får se om jag ska vara med på något event bara för skoj.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-10, 21:22   #49
solklar
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2020
Inlägg: 26
Har nyligen fått intresse för styrkelyft och tänker att jag ska satsa mycket på det 2021. När mitt årsmedlemskap på mitt nuvarande gym går ut så kanske jag funderar på att börja på en riktig klubb, i september så har jag tränat ett år då.

Ni som är kunniga här, är det "vanligt" att nybörjare börjar träna på klubb utan att ha särskilt bra lyft? Jag har börjat få ett mycket större behov av gemenskap under dessa tider och om situationen inte förbättras och jag får påbörja min master på distans så kommer jag nog bli galen.

Mina mål till sommaren är:
140 kg böj
90 kg bänk (riktigt kass på bänk)
190 kg mark

Skulle säga att det är relativt uppnåbara mål, speciellt eftersom jag fortfarande är lite på den underviktiga sidan som jag tänkte fixa. Styrkelyftning har verkligen hjälpt mig hålla mig frisk i både kropp och sinnet hela hösten och vintern och jag ser fram emot att fortsätta utvecklas detta år.

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk
solklar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-10, 22:57   #50
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 591
Svar till solklar!

Jag tycker att man gärna kan tänka tvärtom som nybörjare. Det första man bör få hjälp och stöd med är att se över sin teknik, och har du otur så får du börja om från början och ändra mycket i teknikstilen.

Enligt mina erfarenheter så finns alla möjliga typer av lyftare och gymmotionärer på atletklubbar. Allt från proffs till nybörjare över hela spektrat, så du kommer sannolikt inte att sticka ut på något vis. Man behöver inte heller vara stark för att få börja med styrkelyft, det ska vara en sport för alla. Halva nöjet för mig med styrkelyft är den sociala biten, egen träning och målsättningar är den andra halvan. Jag som börjar räknas som rutinerad styrkelyftare blir omkörd och passerad i dom 3 stora av nya lyftare hela tiden, men jag gnetar på ändå för att jag trivs på klubben.
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-11, 08:59   #51
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av solklar Visa inlägg
Har nyligen fått intresse för styrkelyft och tänker att jag ska satsa mycket på det 2021. När mitt årsmedlemskap på mitt nuvarande gym går ut så kanske jag funderar på att börja på en riktig klubb, i september så har jag tränat ett år då.

Ni som är kunniga här, är det "vanligt" att nybörjare börjar träna på klubb utan att ha särskilt bra lyft? Jag har börjat få ett mycket större behov av gemenskap under dessa tider och om situationen inte förbättras och jag får påbörja min master på distans så kommer jag nog bli galen.
Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk
Alla är nybörjare någon gång. Ibland kommer det individer som tränat men aldrig tävlat, bara tränat bänk, helt nybörjare på SL eller lyftare från andra klubbar.

Var med, hjälp till så blir det aldrig några problem.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-11, 09:22   #52
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Vinna SGO
Vinna Grepp-SM
Vinna LGC
180 Apollonmark
100kg Europinch
Böja G8 bult Reverse
Red nail Reverse?
Lära mig DO och böja tungt där
Stänga #3.5 med 20mm block och börja gå utåt mot CCS
30 sekunder SB med #4 ratead 208
250 Böj
300 Mark
120? Stock
90 Militärpress
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-12, 11:30   #53
Raschmus
Registered User
 
Raschmuss avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Västkusten
Inlägg: 6 172
Hade varit najs att samma vecka klara milen på 50 min och bänka 150

PB som 15 åring var 52 min på milen och 100 i bänk, så 52 min milen och 150 bänk hade väl varit ok också
__________________
Journalen

Citat:
Ursprungligen postat av ryss Visa inlägg
Om jag ser en snigg tjejen moste jag ge till henne stor knull hehehe :P
Citat:
Ursprungligen postat av hibbe Visa inlägg
Bara jag bygger muskler o ser kriminell ut är det chill
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bland kycklingar är det lätt att vara tupp.
Raschmus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-12, 11:32   #54
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Halvmara.
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-12, 13:20   #55
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Kan inte du plita ned ett upplägg åt mig ? Jag tränar oftast alla dagar på året dvs är inte begränsad hur upplägget ser ut. Vill gärna bli minst lika stark som du är -om det kan vara möjligt.

Mitt egna mål är att hålla igång träningen minst 280 dgr per år och samla bonuspoäng på gymmet du vet rabatter, månadens medlem, gratis PT timmar etcetera
Kanske. Förutsatt att du skulle följa det mer än 2veckor så jag inte offrar 1-2h för ingenting.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-20, 10:50   #56
Andrew_1982
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 226
Ska göra allt i min makt för att inte göra om misstag i träningen och på så sätt komma förbi mina tidigare PBn. Slutar jämt med att jag når runt 5x5 135kg i knäböj och så blir jag skadad av inflammationer eller nu förra året då jag blev sjuk 3 månader i covid. Men förra året jobbade jag med psyket och jag är nu i min bästa form hittills. Nu behöver jag bara se till att bli starkare i basövningarna. Har gått över till high bar i knäböjen nu för två veckor sedan så det går kanske inte att räkna med att jag sätter 5x5 på 140kg nu i början av året. Just nu filar jag på min viktnedgång och tränar på 100kg i high bar som jag behärskar fint 5x5. Vilar överkroppen just nu från träning. Om 3-5 veckor ser jag mig själv träna Styrkelabbets över/underkropps schema och jag hoppas det tar mig över tidigare PBn trots att jag idag bara väger 82kg. Ungefär 95kg vägde jag när jag satte tidigare PBn på
Mark 1x5 150kg
Bänk 5x5 97.5kg
Militärpress 5x5 65kg
Knäböj 5x5 140kg
Andrew_1982 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-21, 11:45   #57
Mantus
småmysigt slampig
 
Mantuss avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 470
  • Stå i ett snyggt handstående minst tio sekunder.
  • Att lyckas bryta mig upp i ett handstående.
  • Att kunna fortsätta träna roliga böj- och markpass utan att gå sönder allt för mycket hela tiden. Även kunna ta upp tyngdlyftning igen på en hobbynivå vore roligt.

Att formulera ett mål att nå upp till gamla PB-vikter i mark och böj samt ryck och stöt känns bara meningslöst. Så fort jag kommer upp i de vikterna går jag obönhörligen sönder, hur lång träningsperiod jag än tar på mig att nå dit och oaktat försiktighetsåtgärder och prehab.
Skillnaden mellan när jag var 20 till 27 år och nu när jag är halvvägs mellan 30 och 40 år är att kroppen inte riktigt klarar av lika mycket som mitt psyke och motivation gör.
__________________
Done with shadows
Mantus är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)