Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-04-20, 09:07   #31
shoulder87
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 171
Inte ätit frukost sedan jag var liten, det är 100% onödiga kalorier för mig, dessutom ska det intas under tid jag istället kan lägga på några minuter till i sängen innan jag går till jobbet. Jag har aldrig fattat varför folk älskar frukost.

Frukost för mig är inte att jämföra med en hotellbuffé där man både har tusen olika maträtter och massor av tid på sig, då kan jag också uppskatta frukost.

Senast redigerad av shoulder87 den 2018-04-20 klockan 09:08.
shoulder87 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 09:48   #32
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av shoulder87 Visa inlägg
Frukost för mig är inte att jämföra med en hotellbuffé där man både har tusen olika maträtter och massor av tid på sig, då kan jag också uppskatta frukost.
Ska även tilläggas att hotellfrukost är mycket utav nyhetens behag också, i alla fall för mig. Kommer från två veckor på resande fot i tjänsten och första två dagarna var det magiskt med hotellfrukost. Ha 30-60 minuter på sig och ta för sig av precis det man kände för utan någon tanke på kalorier etc. Det är så extremt olikt hur min mornar brukar se ut. Båda veckorna så dog dock den största delen av entusiasmen ut mot slutet av veckan.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 10:03   #33
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 726
När jag jobbar fysiskt vill jag gärna äta något efter man har jobbat några timmar, Ifall jag inte jobbar så brukar jag bara ta en kopp kaffe.
Har testat att jobba utan frukost och tycker inte det funkar speciellt bra, antagligen för att jag äter för lite kvällen innan då det ofta har gått 16-18 timmar sen jag åt senast.
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)