Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-04-12, 21:46   #106
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Jonna
wohooo vilket kanonpass!

Men marklyft är inte tortyr, det är ju skönt
Har du frågat någon kunnig om hjälp med tekniken? Lätt att göra sig illa annars...
Haha, nog är det tortyr alltid!! Galet vilken träningsvärk jag får i korsryggen/svanken, kommer nästan direkt... detta var tredje gången jag körde marklyft i hela mitt liv, men nu kändes faktiskt tekniken riktigt bra!
Greppet är svårast dock, kör inte med korsat grepp o inte med remmar heller, bara med bälte.

Har inte fått någon teknikhjälp nej, ingen kör marklyft på mitt gym. Eller jo, jag har sett två andra köra marklyft en enda gång sedan nyår, annars är jag ensam. Lite roligt, folk stirrar som satan när jag släpar fram stång o vikter o ännu mer skeptiskt då jag börjar lasta på viktskivor... ska bli gott då jag orkar köra riktigt tungt på mark, liten kille med fet skivstång.. =)
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-13, 09:42   #107
Stumpis
Starkast i Lomma.
 
Stumpiss avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Ort: Lomma
Inlägg: 3 118
Jädrans bra pass, Shadowfire!
80kg i marken, manligheten börjar ta sig hos dig!
Men som Jonna sa, var noga med tekniken i marken, det finns mer än ett sätt att skada sig på i den...

Antar att motivationen befinner sig på samma ställe som din träningsvärk nu då, på topp, alltså!
Stumpis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-13, 11:31   #108
cam
Registered User
 
cams avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Jkpg
Inlägg: 5 172
Men shit vad du ökar hela tiden!!!
Var ska detta sluta? Tävla?
cam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-13, 15:48   #109
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpis
Jädrans bra pass, Shadowfire!
80kg i marken, manligheten börjar ta sig hos dig!
Men som Jonna sa, var noga med tekniken i marken, det finns mer än ett sätt att skada sig på i den...

Antar att motivationen befinner sig på samma ställe som din träningsvärk nu då, på topp, alltså!
Jaaaaaa!!!!!! Känner mig fasiken stolt asså, även om jag var brandman en sväng i mina yngre år och bland annat släpade ut en 130-kilos snubbe på en övning utan problem, så är det ändå inte samma sak som att stå på ett gym, utstirrad av folk som inte tror man kommer fixa o lyfta stången... o så gör man det, men full bestämdhet och utan problem. Har faktiskt ingen större träningsvärk idag heller, lite öm i ryggen bara, men återhämtningen blev perfekt!!... Motivationen? BACK ON TRACK!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av cam
Men shit vad du ökar hela tiden!!!
Var ska detta sluta? Tävla?
Hohoh, det är nog bara "gyllenetider" nu som nybörjare, jag kommer troligen gå in i väggen snart och inte öka ett smack.. men jag har minst 1½ år kvar innan jag kan anse mig ha en vältränad fysik... men det är kul nu i början, annars hade jag lagt av direkt o träna!!
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-13, 18:33   #110
cam
Registered User
 
cams avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Jkpg
Inlägg: 5 172
Kör du fortfarande med post it-lappar?
cam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-13, 19:02   #111
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Kvällens träningspass:

Mål: Ingen speciell målsättning denna kväll.
Muskelgrupp: Hade tänkt köra biceps enbart, men blev sugen på ben först!
Motivation: Hoho! Efter gårdagens pass?! Dansade nästan in på gymet, enorm träningslust och perfekt lyster i ögonen!

Benpasset:
Plan Benpress (fötterna tätt + lågt = mer lår) 1 set [10 x 50kg], 1 set [8 x 70kg], 1 set [8 x 80kg], 1 set [8 x 100kg] +20kg ökning!!! PB på 100!
Lårcurl i maskin 3 set [8 x 40kg] +10kg ökning!
Vadpress i maskin 1 set [8 x 100kg], 1 set [8 x 130kg], 1 set [8 x 160kg], 1 set [8 x 170kg] +massa ökning o PB på 170kg!!

Biceps:
Alternerande hantelcurl i lutande bänk 3 set [6 x 12 kg]
Stångcurl i cable cross 3 set [8 x 40kg] lätt/medellätt
Preacher curls 1 set [8 x 50kg], 2 set [7 x 50kg] blytungt, 7'e reps tog 10sek att få upp

Summering:
Wohooooooooooo igen!! Äntligen börjar jag bli bekväm med att TA I SOM F-N. Lite folk i gymet också så jag vågade pressa på trots risken att släppa väder, kändes som om jag aktiverade t.o.m. ringmuskeln i den satans benpressen... 100kg kändes först orubbligt, men gick sedan så bra så jag körde 8 reps ut. Hade nog klarat 110 med. Ångrar att jag inte körde knäböj också, kände mig inte alls mör i benen då jag gick upp till 3'e våningen här hemma...

Gott benpass, men gillar inte sittandes lårcurl, gör ju fan ont o sitta på "strängarna" till hamstringen, särskilt under negativ fas då mjölksyran börjar komma. Bicepsen är jag dock oroad över, känner nada utveckling på dem. Ska börja smiska biceps 2 ggr/veckan nu och gå ner på lågreps istället o försöka trycka till dem...

Glad påsk på er kärringar!
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-14, 08:58   #112
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av cam
Kör du fortfarande med post it-lappar?
Japp, postitlapp mitt framför mig som retar gallfeber på mig, retar upp mig själv med o se föregående passets vikter! Ser ut som en 100-meters sprintlöpare på OS inför varje övning på gymet... måste se roligt ut med en liten lappgubbe som sitter och stirrar på viktmagasinet och laddar mentalt så kroppen börjar skaka innan det plötsligt smäller, ha ha... då jag väl bestämmer mig för att köra ett set så nästan kastar jag mig över vikterna o sedan köttar jag som om jag vore besatt... jag kanske kommer medverka i nästa Exorcisten, lol?
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-14, 10:14   #113
cam
Registered User
 
cams avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Jkpg
Inlägg: 5 172
Haha, du är ju helfnoskig
Det betyder också att du förmodligen kommer att gå långt
cam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-15, 16:06   #114
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Huhu, undrar om man ska räkna denna middag till bulk?... heh... fick ett tokryck o kockade potatisgratäng med lök, grädde, ost osv + oxfilé mingon black & white med både bearnaisesås o tryffelsås och i ugnen ligger nu en äppelkaka o hägrar samt i kylen väntar en bunke med alldeles för många deciliter vaniljsås.... gah.. samt ett glas J.P. Chenet på det givetvis... ... fan ibland är livet bra gott, oavsett status på träning osv... livet är till för att njutas av
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-16, 13:29   #115
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Eftersom gymet är stängt hela påskhelgen så blir det ingen träning förrän på tisdag, bläääääh... å då lär hela gymet vara knökfullt med dårar som ska träna väck påskfläsket...

Våren är här i varje fall, eller sommar som det känns för mig som är norrlänning o bor i sydsverige.. ... så på med shorts, bar överkropp o löpardojjor. Vände vid brevlådan dock o hämtade en tröja, annars hade väl män i vita rockar kommit o hämtat mig från elljusspåret o kört mig till St.Sigfrids..

Så, nu har jag fått smaka på en gammal regel igen: sluta aldrig konditionsträna!
Jag blev så tokig i styrketräning nu i januari/februari att jag slutade med innebandyn o har campat på gymet istället... vilket märktes nu, helvetes vad tungt flåset var. Blev 2,3km i spåret och lite mer än 1km till/från spåret, så mellan 3,5km-4km totalt, varav alldeles för mycket på asfalt.

Nåja, trots att benhinnorna höll protestmarsch pga löpningen på asfalt till/från spåret, så gick det bra ändå. Ingen höjdartid, men stannade inte en enda gång, så det får jag säga är godkänt för första löprundan 2006. Förhoppnigsvis kan jag klämma 10km om några veckor o klocka mig för o se hur jag ligger till.

Dagens quiz: varför kan jag aldrig lära mig att uppvärmning är inte att ta sikte på första bästa människa på gatan o börja med att älga förbi denne med giraffkliv i 90 knyck??!
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-17, 12:48   #116
cam
Registered User
 
cams avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Jkpg
Inlägg: 5 172
Vad är det för trist gym du tränar på? Fast när jag bodde i Falun hade jag samma problem, minsta röda dag och de hade tokstängt även dagarna före och efter (vad är bra service mot att få vara långledig ).

Du fick iaf en god middag. Och japp, den räknas till bulk
cam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-17, 13:00   #117
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av cam
Vad är det för trist gym du tränar på? Fast när jag bodde i Falun hade jag samma problem, minsta röda dag och de hade tokstängt även dagarna före och efter (vad är bra service mot att få vara långledig ).

Du fick iaf en god middag. Och japp, den räknas till bulk
Jobbets gratisgym. Gratis är bra sägs det, men här råder delade meningar om det. Jobbar åt en rätt så väldkänd möbeltillverkare kan man säga..
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-17, 13:28   #118
Fed up
Hottie!
 
Fed ups avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Malmö
Inlägg: 5 604
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire

Dagens quiz: varför kan jag aldrig lära mig att uppvärmning är inte att ta sikte på första bästa människa på gatan o börja med att älga förbi denne med giraffkliv i 90 knyck??!
Sådär gör jag också, tävlar mot intet ont anandes människor. Det värsta jag vet är när jag tycker mig hålla ett hyffsat tempo och nån tant kliver om mig. Då ska hon få!
Fed up är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-17, 13:34   #119
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Fed up
Sådär gör jag också, tävlar mot intet ont anandes människor. Det värsta jag vet är när jag tycker mig hålla ett hyffsat tempo och nån tant kliver om mig. Då ska hon få!
HAhah! Vad skönt att vi är två då!!!.... fast jag kan få frispel på cyklister också, de ska inte tro att de är snabbare än mig bara för att de har två hjul o 21 växlar....
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-18, 20:04   #120
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Kvällens träningspass:

Mål: Få pumpa efter att gymet haft påskstängt
Muskelgrupp: Bröst o triceps
Motivation: Inte så där vansinnigt adrenalinladdad som jag brukar vara, utan mer bara enormt träningssugen

Bröst:
Uppvärmning av Rotatorcuff: ståendes o joddlandes med 4,5kg hantel, 1 set x 8 vardera arm
Bänkpress i smith: 1 set [8 x 40kg], 1 set [6 x 50kg], 2 set [6 x 55kg], 1 set [6 x 60kg] +4 reps ökning på 60kg!
Hantelpress i lutande bänk 3 set [6 x 20kg]
Sittande flyes i maskin 3 set [8 x 60kg] +5kg ökning i samliga set!
Cable cross over: 2 set [8 x 50kg], 1 set [8 x 40kg] +10kg ökning i 2 set!

Triceps:
Pushdowns med stång i cross: 2 set [8 x 40kg], 2 set [8 x 45kg]
Repdrag över huvudet i cross: 3 set [8 x 40kg] tungt, arghh
Dips (djupa) mellan två bänkar, kroppsvikt, 4 reps, sen dog jag...

Summering:
Ooiii, får se kvällens tränigspass som en ny lärdom och insikt!
För det första, köra bröst och triceps samma pass suger för mig. Jag blåser slut på tricepsen, särskilt i hantelpressen. Tricepsövingarna går bra i några reps, men på 5-6 repetitionen så tvärdör muskeln som om någon bara vridit av kranen. Neh, tricepsen ska få smisk i ett separat pass så jag kan trycka skiten ur muskelhelvete...

Lärdom nummer två är att bänkpressen skulle jag kunna ge mer i om jag haft passare. Så jag tänkte kompensera det genom att kötta skiten ur mig med hantelpress istället. Nackdelen är mina armar. Ni ska se min Batman-imitation då jag sträcker ut armarna rakt upp i skyn med 20-kiloshantlarna o de börjar fladdra... gah!

Nåja, fokus på det positiva gäller, dvs: skönt(!) att påskledigheten är över och skön pump i tricepsen. Kul också att 60kg i bänken börjar kännas humant, saaaakta men säkert så närmar jag mig 70kg... 100kg till jul?
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)