Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-15, 14:48   #46
Gil77
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2018
Inlägg: 4
Är inte säker på att forum går ner mer i popularitet än det redan gjort. Sociala medier som Facebook osv verkar hos många gå ner i popularitet. Så borde inte förflyttas ännu mer folk ditåt. Aktiviteten hos många tycker jag gått ner kraftigt på Facebook, förutom vissa som istället är oerhört aktiva. Men förut uppdaterade ju var och varannan statusar, nu är det mer en liten klick som hela tiden spammar.
Gil77 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-15, 14:50   #47
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av Beemel Visa inlägg
Att skapa massa skräptrådar känns som att slå spiken i kistan och begrava forumet en gång för alla. Blir ju väldigt mycket "artificiellt liv" och jag gissar på att det om något kommer göra att fler medlemmar tröttnar och försvinner.

Tror inte det blir mer "liv" bara för att de få som är kvar kommer skriva mer. Det i sig kommer inte dra till sig flera nya medlemmar.

Har redan nu förberett undergången genom att säkerhetskopiera hela min journal... #doomsdayprep

För mig, som större delen av min aktiva tid på detta forum har hållt mina inlägg borta från allmänt forumet, så kommer det inte finnas så väldigt mycket att sakna som jag inte kan ersätta i annan form.
Du kan ha rätt, men på mitt sätt försökte vi åtminstone få liv i det istället för att passivt se på. Viktigaste delarna att fokusera på är förmodligen inte allmänt, utan medlemsbilder, (både film och bilder), kost samt träningsdelarna av forumet. Är man redan aktiv så kanske man istället för att tex. lägga upp filmer på sina lyft i en samlingstråd skapa en egen. Typ "Bengans brutala bänkpass!".

Det är inte troll eller "derailande" som dödar tror jag, det är mer "källa på det" "det finns tråd om Det! Sök!" Och en känsla av att man måste ha en IQ på över 110, felfri grammatik och högskolenivå på utbildning för att delta som dödar.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-15, 15:11   #48
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Var ska jag hitta ragg om kolo dör?
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-15, 15:56   #49
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Det är inte troll eller "derailande" som dödar tror jag, det är mer "källa på det" "det finns tråd om Det! Sök!" Och en känsla av att man måste ha en IQ på över 110, felfri grammatik och högskolenivå på utbildning för att delta som dödar.
Och att vi som faktiskt har goda kunskaper/insikter inom något fält avfärdas och hånas av något slags hobbytyckare.

Konradsson var påläst, och som jag förstod det forskningsutbildade/under utbildning och la mycket tid på att ta fram bra faktaunderlag och gjorde rimliga tolkningar av kunskapsläget - vilket snabbt och otacksamt avfärdades med bedyranden av illegala drogers förträffliga oproblematiska ofarlighet.

Jag själv får utstå nära orimligt med spott och spä för att jag vågar påstå att effekterna av vissa ifrågasatta behandlingar är dålig.
Det verkar inte finnas något intresse av att lära sig eller att undersöka ett ämne, det handlar om att "vinna" debatten, sätta dit motståndaren, hävda sig själv genom att föra fram vad man själv "vet" (oavsett hur fel det är) osv.

Min signatur är väl ett flagrant exempel på hur jag blev "ägd" då jag förde fram att läkemedelsbolagen har marknadsföring för sina läkemedel (se internetmedicin, läkartidningen.se, bjudluncher, föreläsningssponsringar, köpta experter)
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-15, 16:14   #50
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Var ska jag hitta ragg om kolo dör?
Då blir det att du får ta till leopardmönstrat, skrikfylla och klänga på gymnasiegrabbar
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-15, 16:31   #51
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Och att vi som faktiskt har goda kunskaper/insikter inom något fält avfärdas och hånas av något slags hobbytyckare.
Det kan bero på att du utan kunskap i ämnet bestämmer dig för att välja en sida och sedan försöker överbevisa andra sidan med lite länkar för att stärka dina påståenden.

Om vi tar diskmedel i gjutjärnspannor vara eller icke vara så tror jag utan att undersöka närmare att det är lättare att hitta länkar där man säger aja baja än motsatsen.
Du verkar dessutom själv inte ens äga en gjutjärnspanna och saknar erfarenhet av vad som händer när man diskar en sådan med diskmedel. Vilket flera av oss andra faktiskt har.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-15, 16:51   #52
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Det kan bero på att du utan kunskap i ämnet bestämmer dig för att välja en sida och sedan försöker överbevisa andra sidan med lite länkar för att stärka dina påståenden.

Om vi tar diskmedel i gjutjärnspannor vara eller icke vara så tror jag utan att undersöka närmare att det är lättare att hitta länkar där man säger aja baja än motsatsen.
Du verkar dessutom själv inte ens äga en gjutjärnspanna och saknar erfarenhet av vad som händer när man diskar en sådan med diskmedel. Vilket flera av oss andra faktiskt har.
Du ger dig inte alltså?
Du har hittills inte länkat till något stöd för no-soap-approachen.

Att du på något sett tror att du kan utläsa om någon har en gjutjärnspanna eller inte..

Hur gör du för att få bort doften av härsket fett från din stekpanna? Eftersom det är ett fettlager som enkelt kan lösas upp av någon droppe diskmedel lär det härskna illa kvickt. Hur gör du?

Du har dock rätt i att om man är för lat eller för okunnig för att kunna bränna in den så är det nog bäst att aldrig rengöra den.


Inte för att vara den, men har du möjligen haft upprepat våld mot huvudet? Kan ge en ganska specifik "demens"-form. Typsporten är väl amerikansk fotboll, men finns annat med upprepat huvudtrauma som är vanligare.



Givetvis missade du också hela poängen. Mitt expertområde är ett annat, men då det inbegriper informationssamling och bedömning av källor (forskningsutbildning, du vet) så blir det ganska brett.

Senast redigerad av Aryt den 2018-05-15 klockan 16:59.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-15, 17:01   #53
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Tror det slocknar utan förvarning någon dag. Troligtvis ett serverfel eller liknande som MM inte orkar fixa.
Att leva i ovisshet.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-15, 17:07   #54
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Att leva i ovisshet.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-15, 18:58   #55
Rickard
Registered User
 
Rickards avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 160
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Det kan bero på att du utan kunskap i ämnet bestämmer dig för att välja en sida och sedan försöker överbevisa andra sidan med lite länkar för att stärka dina påståenden.

Om vi tar diskmedel i gjutjärnspannor vara eller icke vara så tror jag utan att undersöka närmare att det är lättare att hitta länkar där man säger aja baja än motsatsen.
Du verkar dessutom själv inte ens äga en gjutjärnspanna och saknar erfarenhet av vad som händer när man diskar en sådan med diskmedel. Vilket flera av oss andra faktiskt har.
Att köra diskmedel i en riktigt inkörd panna är nog inte värre än att göra köttfärssås i den.
Rickard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-15, 19:08   #56
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy Visa inlägg
Detta, är vad jag älskat med kolo. Funits duktiga människor inom i princip allt, som delat med sig frikostigt av sin kunskap. Jag har försökt hjälpa till på det lilla hörn där jag har mer kunskap än genomsnittet. Nu för tiden har jag helt tappat suget att försöka utbilda föra vidare kunskap, inom finans/ekonomi/livsplanering/flytta utomlands eller andra ämnen jag känt att jag har något att bidra inom.

Saknar förövrigt också Mästerchefen!
+3 på saknar MasterChief. Han blev lite av en forumpappa för mig när jag hittade till det här forumet för snart 14 år sedan (herreminje vad gammal jag är). Tror dock tyvärr att han idag skulle anse att jag är en ganska depraverad forumdotter .

Jag upplever också att många diskussioner präglas av det som brukar benämnas som "faktaresistens". Det finns fortfarande flertalet medlemmar på brädan med mycket hög kompetens i vissa spetskunskaper men för min del är det inte värt att diskutera när forumet infiltreras av faktaresistenta troll och människor som söker en ekokammare för främlingsfientlighet och misogyni. Dock kan nog det vara en spegling av samhällsutvecklingen likaväl som en konsekvens av forumdöden.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-15, 19:22   #57
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Lol som om det skulle vara någon utbredd misogyni. Du kan väl bara kalla han Nilz istället.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-15, 20:26   #58
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 
bertberts avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: van Hell-sing
Inlägg: 9 375
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Jag upplever också att många diskussioner präglas av det som brukar benämnas som "faktaresistens". Det finns fortfarande flertalet medlemmar på brädan med mycket hög kompetens i vissa spetskunskaper men för min del är det inte värt att diskutera när forumet infiltreras av faktaresistenta troll och människor som söker en ekokammare för främlingsfientlighet och misogyni. Dock kan nog det vara en spegling av samhällsutvecklingen likaväl som en konsekvens av forumdöden.
Det är inte forumet som infiltreras, det är ju typ hela världen. Tycker jag.
__________________
Skäggträning
Citat:
Ursprungligen postat av Pony Visa inlägg
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-15, 20:41   #59
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Då blir det att du får ta till leopardmönstrat, skrikfylla och klänga på gymnasiegrabbar
haha det har hon ju redan . *retas*
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-15, 20:45   #60
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
+3 på saknar MasterChief. Han blev lite av en forumpappa för mig när jag hittade till det här forumet för snart 14 år sedan (herreminje vad gammal jag är). Tror dock tyvärr att han idag skulle anse att jag är en ganska depraverad forumdotter .

Jag upplever också att många diskussioner präglas av det som brukar benämnas som "faktaresistens". Det finns fortfarande flertalet medlemmar på brädan med mycket hög kompetens i vissa spetskunskaper men för min del är det inte värt att diskutera när forumet infiltreras av faktaresistenta troll och människor som söker en ekokammare för främlingsfientlighet och misogyni. Dock kan nog det vara en spegling av samhällsutvecklingen likaväl som en konsekvens av forumdöden.
Jag tror dock som utomstående observant, att en del har förändrats där. Personer som dig med dina åsikter hade lite mer ryggdunk 5 år tillbaka, men som samhället har sett ut nu och ändrats nu så om du inte har ändrat dina åsikter, så tror jag det på riktigt speglar även på kolo att färre och färre delar samma åsikt som dig. Jag tror inte det beror på att forumet i sig är trollägt, utan att det är så samhället ser ut. SD som alla sa aldrig skulle få mer än 3% osv.

Jag vågar påstå att den som är faktaresistent är nog du som inte hängt med i svängarna och då är du ändå på listan av en av mina favoritmedlemmar.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)