Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-02-02, 17:22   #16366
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Alla Ala Carte-restauranger?
Om jag var krögare och någon gäst åt upp maten för att sen inte vilja betala hade jag gått Gordon Ramsay på dem.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-02, 17:29   #16367
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Gerdler Visa inlägg
Han säger ju att köttet var förstört. Det kan inte rimligtvis varit så om kocken inte gjort nåt mycket korkat som att typ bränna stekytan.

Du kan i vilket fall inte försvara att ditt sällskap får sin middag förstörd för att hen/de äter innan dig samt att väl tillagat och kvalitativt nötkött troligen kastas bara för att du har jävligt snäva krav (är kräsen). Och är du så kräsen så bit ihop istället och säg vad du tycker om köttstycket till restaurangen.

Köttet var något annorlunda än vad han föreställde sig. Betala mindre, så de får sitt straff utan att du straffar dina vänner och så restaurangen har en anledning att göra rätt i framtiden.

Har ni växt upp med skolmaten i Sverige så är vilken jävla mikrad findus färdigrätt ett skapligt mål och restaurangmat eller hemlagad mat för den delen, om du inte är en sopa i köket, lyxmat. Då kan ni ta att en av dina ugnstekta rotfrukter blivit lite bränd i kanten eller att din stek blivit lite för varm annars är ni bara lite för viktiga.
Well done är förstört kött. Jag kan äta Findusmat men när jag betalar flera hundra för en bit kött, tillagat av ett proffs, håller jag betydligt högre standard.
Jag går inte dit för en dålig matupplevelse, utan för vad de erbjuder ska hålla hög klass.
Mina vänner lär inte bli så ledsna i ögat om vi inte äter samtidigt. På ställen med bra service brukar de också bjuda på extra under tiden.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-02, 17:35   #16368
Gerdler
Bleksvag, fet och osymmetrisk
 
Reg.datum: Jul 2015
Inlägg: 1 638
Citat:
Ursprungligen postat av J.V Visa inlägg
Betala mindre? Pa vilken restaurang kan man valja vad man ska betala?
Var får du maten kastad om omlagad om du inte får vad du beställde? Överallt så klart. Med de vill bra mycket hellre låta dig betala halva priset eller inget alls generellt sätt.

Fick förrätten gratis en gång i höstas. Jag skulle ha en förrätt och mitt sällskap skulle ha en, men de kom med två av samma och vi påpekade det direkt men sa att det var OK. Då föreslog kyparen att vi får den ena gratis. Det är väl inte mer en rätt egentligen, gör de fel ska de ha mindre betalt och det är bra för dem också för då kommer kunden tillbaka och sprider inte ett dåligt rykte om dem. I detta fallet så hade jag inte ens krävt det av dem. Men alternativet att jag skulle få in min förrätt när huvudrätten serverades till mitt sällskap och mitt sällskap skulle få äta förrätten själv det finns liksom inte på kartan för mig. Kanske om jag var skaldjursallergiker och den förrätten jag fick innehöll skaldjur, då hade jag kanske fått göra en konsekvensanalys.

Senast redigerad av Gerdler den 2016-02-02 klockan 17:38.
Gerdler är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-02, 17:40   #16369
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Fast går jag ut på lokal vill jag ha det jag beställer. Inte äta sämre för att spara några kronor, då lagar jag hellre maten själv.

Jag tror ditt sällskap överlever även om ni inte äter synkroniserat.


Tapatalk.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-02, 17:55   #16370
4623
Getar
 
4623s avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 354
Citat:
Ursprungligen postat av Gerdler Visa inlägg
Betala mindre. Jag har skrivit det tre gånger nu. Tur du inte betalade för din skolgång, då skulle jag givit dig rådet att kräva tillbaka pengarna på grund av den bristande läskunnighet du uppvisar.
Jag vill ha det jag beställer. Hade jag velat betala mindre hade jag gått till en billigare restaurang.
4623 är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-02, 18:27   #16371
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Vissa förstår inte skillnad på kött och kött helt enkelt. Köp ett paket mammas köttbullar på ICA så fortsätter vi andra sträva efter att få det vi beställer.
PureWhey är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-02, 18:28   #16372
LillisJ
Registered User
 
LillisJs avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Huddinge
Inlägg: 4 649
Folk som sover i trafiken. Standard varenda jävla dag att man får stanna i onödan ännu en gång vid rödljus för att någon tittar bort tills man tutar
__________________
Instagram: lorentzo.j
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK Visa inlägg
Gestapo sparkar in dörren och skriker "visa kuken", och man har inget val.
LillisJ är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-02, 18:38   #16373
Nordenator
:D
 
Nordenators avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 964
Sedan kommer inte skillnaden mellan en riktigt bra bit och en mindre bra bit lysa igenom lika tydligt då köttet är för stekt just för att man stekt bort en stor del av det som separerar bitarna. Man kan lika gärna äta billigare kött om man planerar att steka sönder det. Sedan får man för all del gilla köttet stekt welldone. Jag tänker inte hindra någon att äta det så, men jag vill själv inte under några omständigheter äta det så.
__________________
Journal - 110 Bänk 150 Böj 195 Mark @ ~90 kilo svag
Nordenator är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-02, 18:48   #16374
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Vilken hetsig diskussion om köttet. Klart som fan att man ska ha det man ber om och betalar för. Jag drar mig för att beställa en biff ute om jag inte vet att de är väldigt duktiga på just kött. Det är så pass dyrt med kött och om du beställer just en biff så är ju all fokus på köttet, då ska det vara perfekt.

En bra restaurang ska också ha koll på linjen och se till att planera alla beställningar så maten kommer ut ungefär samtidigt, vilket förmodligen är svårare än att steka en bra biff.
Gober är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-02, 18:56   #16375
Minikubik
Kramgo tjockis
 
Minikubiks avatar
 
Reg.datum: Sep 2015
Ort: Under din säng
Inlägg: 821
Att jag är så trött och slut
Minikubik är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-02, 19:28   #16376
Gerdler
Bleksvag, fet och osymmetrisk
 
Reg.datum: Jul 2015
Inlägg: 1 638
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Vissa förstår inte skillnad på kött och kött helt enkelt. Köp ett paket mammas köttbullar på ICA så fortsätter vi andra sträva efter att få det vi beställer.
Så puttinuttigt av dig då. Tog argumenten slut eller? Eller är det så att om man steker sin oxfilé lite längre än optimalt så är ett par mammas köttbullar godare? Om du tror det så kan du väl leva i din bubbla. Allting måste bli så väldigt svårt om man lever i den bubblan.

Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Vilken hetsig diskussion om köttet. Klart som fan att man ska ha det man ber om och betalar för. Jag drar mig för att beställa en biff ute om jag inte vet att de är väldigt duktiga på just kött. Det är så pass dyrt med kött och om du beställer just en biff så är ju all fokus på köttet, då ska det vara perfekt.

En bra restaurang ska också ha koll på linjen och se till att planera alla beställningar så maten kommer ut ungefär samtidigt, vilket förmodligen är svårare än att steka en bra biff.
Det är ju inte köttet vi diskuterar. Det är vad man ska göra åt det. Ska restaurangen få lida för det eller ska ditt sällskap lida? Ska du sitta där som en downer och sänka stämningen hela kvällen eller ska du påpeka snällt att det här var inte riktigt vad jag beställde och det tycker du gott det bör vara?

Men, ja det är säkert svårt med logistiken och timingen men det har de betalt för att klara av och man ska kräva att de steker biffen som man beställt den. Men både ditt sällskap, du, övriga kunder, miljön, kocken, kyparen och restaurangägaren tjänar på att du betalar mindre istället för att få din biff kastad och omstekt tre gånger.

Det är inget fel att ta konflikter men man kan göra det med eller utan klass.
Gerdler är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-02, 19:32   #16377
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Skönt att man kan ignorera användare ibland, fjew.

Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Vilken hetsig diskussion om köttet. Klart som fan att man ska ha det man ber om och betalar för.
Exakt, så är det med allt, förstår inte vad det konstiga är.

Senast redigerad av PureWhey den 2016-02-02 klockan 19:33.
PureWhey är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-02, 19:55   #16378
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
När folk på allvar tror att socker är en större hälsofara än cigaretter.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mela, jag gillar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-02, 19:58   #16379
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Gerdler gör mig förbannad, han har haft en pissig ton sedan första inlägget i diskussionen ovan och när han får samma sak tillbaks blir han ledsen i ögat.
Anton Fräs är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-02, 21:57   #16380
hurril
Registered Useless
 
hurrils avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Broumma
Inlägg: 5 275
Citat:
Ursprungligen postat av J.V Visa inlägg
Man kan alltsa bestalla nagot, vara missnojd med det man far men anda ata upp i tystnad (med naven knuten i fickan!!!!!) och sedan traska upp till kassan och krava att betala mindre?
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Om jag var krögare och någon gäst åt upp maten för att sen inte vilja betala hade jag gått Gordon Ramsay på dem.
Det var i relation till skatt, ja? Välj en billigare rätt eller ta färre rätter så blir notan mindre. Som ett skattesystem som fungerar lite som en försäkringspremie; du betalar skatt utifrån vilja samhällstjänster du står bakom samt riskerna associerade med ditt leverne.
__________________
Elitträning för styrkelyft i Team 9001.
hurril är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)