Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-06-14, 14:41   #31
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Vad hade han ätit under det senaste dygnet egentligen? Typ 20 kg mat?

Nja samma typ, men inte i samma division. De amerikanska snubbarna har oftast tänkt igenom vad de ska säga en gång innan de säger det. Den svenska gubben svamlar mest helt utan grund.
Det var nån i kommentarsfältet som räknat ut att han käkade 14 000 kcal och 900 g protein den dagen. Med tanke på att karljäveln borde blivit proppmätt på en tredjedel av det så vet jag inte om han trollar, är ätstörd eller vad. Det handlar ju inte precis om dåligt mättande föda heller.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-14, 14:56   #32
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det var nån i kommentarsfältet som räknat ut att han käkade 14 000 kcal och 900 g protein den dagen. Med tanke på att karljäveln borde blivit proppmätt på en tredjedel av det så vet jag inte om han trollar, är ätstörd eller vad. Det handlar ju inte precis om dåligt mättande föda heller.
Ätstörd…jag får för mig att han bara är störd helt enkelt. Alla videor jag sett av honom svamlar han bara en massa goja.

1 kg havregryn torrvikt. Det skulle jag ha extremt svårt att stoppa i mig oavsett om jag ätit innan eller inte, men han hade ju redan ätit flera kg mat liksom. Kul att han stoppar i sig ”nyttiga” saker i de mängderna… slår vad om att 1 kg godis är nyttigare än 1 kg havregryn om det gäller att smälla i sig mycket på en dag.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-14, 15:01   #33
Dk1ng
Registered User
 
Dk1ngs avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 424
Beror nog helt på vart man befinner sig i livet samt träningserfarenhet. Är man ung och inte tränat mer än något år samt inte dras med övervikt så kan man gott äta på med sedvanligt sunt förnuft och lite extra proteinintag under något år, recomp eller ej. Men går man upp mer än ett kilo eller två i månaden är det nog läge att se över vad man äter (eller dricker).

Personligen skulle jag dock aldrig lägga på mig mer än 5-10 kg utan en efterföljande deff och försöka få den uppgången att gå så långsamt som möjligt. Har man tränat länge så skulle jag dessutom absolut ligga i det lägre spannet (bortser från tillfälliga fluktuationer som vatten/glykogen etc om man deffat).

Grisbulkar och stora överskott kan man glömma om man inte trycker ohemula mängder testo och/eller vill bli fet. Det handlar helt enkelt om att kontinuerligt ligga så länge som möjligt på ett rimligt överskott och justera så att man får en relativt kontinuerlig viktökning över tid (både på våg och lyft). Inget nytt under solen här...

Sedan gör man en strukturerad, men inte allt för extrem deff och försöker lägga sig på balans ett tag (annars går det snabbt över i grisbulk). Detta moment är det absolut jobbigaste och enda gången jag avsiktligt skulle försöka ligga helt viktstabil. Sedan börjar man om och klättrar långsamt uppåt igen. Målsättningen blir att över lååång tid avsluta varje deff något kilo tyngre och i samma eller lite bättre form än förra gången. Optimalt är väl om man kan tajma så att det blir en 2-3 månaders deff inför sommaren och 9-10 månader då man kan lyfta på med bränsle i tanken.

Finns inga lagliga eller hälsosamma genvägar och de allra flesta kommer aldrig se särskilt "beast" ut på laglig väg. Dock ska man inte underskatta den enorma skillnaden 5-10 kg muskelmassa gör estetiskt när man är i bra form. Det är skillnaden mellan att se riktigt vältränad ut och bara vara smal.
Dk1ng är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-14, 15:09   #34
Uncle Joe
Registered User
 
Uncle Joes avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 1 265
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Detta är min svaghet, eller min styrka beroende på hur man vill se det. Mitt fett lägger sig som en jämn matta över min kropp, så det ser inte så förjävligt ut bara slätare. Detta innebär att jag kan gå upp 20 kg utan att må dåligt av det.
Hade ju varit jobbigare om allt la sig på magen, eller på chipstuttarna
Det där är ju lite lyx ändå att kunna lägga på sig jämnt över kroppen och bara se lite slätare ut! Avund.

Tackålov får jag inga man-boobs. Det hade varit extremt påfrestande med ett par påsar som guppar när man går. Såg en snubbe på stranden som var lagom fetlagd över hela kroppen, lite extra mage förstås, men hade ett par riktiga man-breasts som inte skulle sett illa ut på en kvinna.

Senast redigerad av Uncle Joe den 2021-06-14 klockan 15:11.
Uncle Joe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-14, 15:43   #35
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Ätstörd…jag får för mig att han bara är störd helt enkelt. Alla videor jag sett av honom svamlar han bara en massa goja.

1 kg havregryn torrvikt. Det skulle jag ha extremt svårt att stoppa i mig oavsett om jag ätit innan eller inte, men han hade ju redan ätit flera kg mat liksom. Kul att han stoppar i sig ”nyttiga” saker i de mängderna… slår vad om att 1 kg godis är nyttigare än 1 kg havregryn om det gäller att smälla i sig mycket på en dag.
Är helt med dig. Det kräver inte många sökningar för att hitta ett klipp där han säger något som är... Tveksamt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-14, 19:05   #36
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 970
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det var nån i kommentarsfältet som räknat ut att han käkade 14 000 kcal och 900 g protein den dagen. Med tanke på att karljäveln borde blivit proppmätt på en tredjedel av det så vet jag inte om han trollar, är ätstörd eller vad. Det handlar ju inte precis om dåligt mättande föda heller.
Tänkerr inte uttala mig i det här aktuella fallet men om du går på Cell tech så är det ju ganska allmänt känt att du kan stoppa i dig lite vad fan du vill och inte gå upp speciellt mycket i fettvikt.

Skulle en annan ta efter hans melodi skulle man rulla fram inom en vecka.

Förövrigt verkar ju karln vara mytoman, det är nog min teori. Det är nog mer troligt att han är det, än att han ätit allt som han säger att han gjort.

Senast redigerad av skyffelmördarn den 2021-06-14 klockan 19:10.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-14, 21:40   #37
Määng
Registered User
 
Määngs avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 2 858
Ni som säger att ni går upp i vikt om ni släpper allt, skulle det vara samma om ni bara hade typ lax och potatis hemma alltid eller skulle ni ändå överäta? Jag ligger hyfsat viktstabil när jag bara äter som vanligt, och gjorde så i flera år också och det gav så sjukt lite progressionsmässigt så det var i princip rent slöseri med tid. Perioder av bulk och deff är så oerhört mycket mer effektivt för min del.
__________________
#sallad

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-15, 05:38   #38
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
Jag går ned i vikt om jag släpper den lilla disciplin jag har
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-15, 07:58   #39
Lyftarjohhny
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2020
Inlägg: 54
Citat:
Ursprungligen postat av Määng Visa inlägg
Ni som säger att ni går upp i vikt om ni släpper allt, skulle det vara samma om ni bara hade typ lax och potatis hemma alltid eller skulle ni ändå överäta? Jag ligger hyfsat viktstabil när jag bara äter som vanligt, och gjorde så i flera år också och det gav så sjukt lite progressionsmässigt så det var i princip rent slöseri med tid. Perioder av bulk och deff är så oerhört mycket mer effektivt för min del.
Kan bara uttala mig om mig själv, men för egen del, definitivt. Har en hel del ätstörningsproblematik i bagaget inklusive perioder av rätt grovt hetsätande dock. Svårt att förklara för någon oinsatt men en ”vanlig” dag hade det nog blivit naturligt att inte överäta på den typen av kost men en dag då slår det slint spelar det ingen roll vilken typ av mat det handlar om, det rör sig om överätning i en skala som lite spelar ut den variabeln.

Kan för övrigt säga att med bakgrund av detta är det sällan jag avskräcks av volymer mat, men den där videon på strävan fick till och med mig att tappa aptiten. Har svårt att sätta fingret på exakt vad det är men det är helt sjukt vad han äcklar mig - något med hur han förnöjt redogör över sitt ätstörda bettende i kombination med hans weirdly putande läppar och det faktum att han uttalar ”potatiiiiiis” som om att han pratar med ett barn får mig att vilja dra näven i väggen haha
Lyftarjohhny är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-15, 08:13   #40
Zelnah
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 144
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Jag går ned i vikt om jag släpper den lilla disciplin jag har
Befinner mig nog också i den här kategorin. Har aldrig bulkat, eller deffat, men jag anstränger mig för att äta mycket. Sen är jag väl i någon mån ganska disciplinerad i att jag inte smäller i mig chips/godis. Jag äter det, absolut, och ganska ofta, men alltid efter jag ätit mig mätt på mat, och då är man sällan så sugen på att svulla, så blir bara litegrann.
__________________
Journal mot 200 i Mark och 500 i totalen
Zelnah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-15, 10:32   #41
Den Tjocke
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 32
Citat:
Ursprungligen postat av Määng Visa inlägg
Ni som säger att ni går upp i vikt om ni släpper allt, skulle det vara samma om ni bara hade typ lax och potatis hemma alltid eller skulle ni ändå överäta?
Äter jag fritt så går jag stadigt upp i vikt, men det beror på att jag är tokig i snacks, främst godis och bullar. Kaloribalans för mig är runt 2800-3000 kcal, så skulle det bara handla om mat så är det inga större problem, men då äter jag ju fortfarande inte som jag egentligen önskar.
Den Tjocke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-15, 11:00   #42
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Määng Visa inlägg
Ni som säger att ni går upp i vikt om ni släpper allt, skulle det vara samma om ni bara hade typ lax och potatis hemma alltid eller skulle ni ändå överäta? Jag ligger hyfsat viktstabil när jag bara äter som vanligt, och gjorde så i flera år också och det gav så sjukt lite progressionsmässigt så det var i princip rent slöseri med tid. Perioder av bulk och deff är så oerhört mycket mer effektivt för min del.
Nä, jag skulle troligen inte gå upp i vikt om det enda jag hade att äta var supertråkig mat. Och detta är ju rätt intressant, överätning kräver ju ett visst mått av planering, det är oftast inget som bara händer i ett svagt ögonblick. Det känns som att man har ett svagt ögonblick, men i själva verket har man ju varit och handlat den där maten tidigare - och vet man med sig att det är svårt att sluta äta det man handlat så bör man kanske inte köpa det till att börja med.

Har man familj är det dock svårt att bara ha den där supertråkiga maten hemma.

När jag handlar till mig själv så är jag väldigt sällan sugen på något. Och jag köper bara det mest nödvändiga. Brukar bli så att jag undrar varför jag inte köpte något gott alls sen på kvällen
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-15, 11:21   #43
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 216
Citat:
Ursprungligen postat av Määng Visa inlägg
Ni som säger att ni går upp i vikt om ni släpper allt, skulle det vara samma om ni bara hade typ lax och potatis hemma alltid eller skulle ni ändå överäta? Jag ligger hyfsat viktstabil när jag bara äter som vanligt, och gjorde så i flera år också och det gav så sjukt lite progressionsmässigt så det var i princip rent slöseri med tid. Perioder av bulk och deff är så oerhört mycket mer effektivt för min del.
Kunde vara intressant med bilder på det effektiva för din del. Om det inte passar går det bra med en utförlig beskrivning av vad det ger för din del i siffror.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-15, 12:23   #44
Määng
Registered User
 
Määngs avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 2 858
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Kunde vara intressant med bilder på det effektiva för din del. Om det inte passar går det bra med en utförlig beskrivning av vad det ger för din del i siffror.
Är inte alls intresserad av att uppmuntra ditt översittarbeteende här på forumet så tack men jag hoppar över.
__________________
#sallad

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-16, 11:54   #45
Zelnah
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 144
Citat:
Ursprungligen postat av Määng Visa inlägg
Är inte alls intresserad av att uppmuntra ditt översittarbeteende här på forumet så tack men jag hoppar över.
Skulle ju faktiskt kunna vara intressant med lite kvantitativ information i form av viktökning på samma fettprocent eller styrkeökningar under perioder av balans kontra bulk/deff. För oss andra också
__________________
Journal mot 200 i Mark och 500 i totalen
Zelnah är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)