Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2018-05-12, 10:53   #1
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Spoon springer och bänkar

Spoon springer och bänkar


Har blivit lite trött på min gamla journal. Den är så himla lång. Sen så håller jag inte på med SL längre. Nu blir det mest springande och bänkande.

Lite fakta:
Ålder:36
Längd:182 cm
Vikt 93 kg

Löp-PB
5km 21:20 (2007)
10km 48:15 På kontrollmätt bana år 2009(Gjort 46:32 i lumpen 2001 )
21km 1:56:26 (Göteborgsvarvet 2009)
42km 4:34:13 (Sthlm Marathon 2009)

Bänk
1x130 (2015)

En skada i ryggen har satt stopp för mina försök till Styrkelyft samt tidsbrist. Nu tänkte jag att jag ska försöka jaga lite urgamla personbästan istället. Jag tror att jag kan ge mig på mina löpar-pers om kanske ett år. Bänken kanske jag kan slå under året. Eller inte... jag har ju trots allt försökt att slå bänkperset i snart tre år nu.

Just nu så kommer jag försöka träna löpning två gånger i veckan. Ett kort och ett långt pass. Bänk blir det tre dagar i veckan. För tillfället så tränar jag efter ett Sheiko-program.

Målsättningen just nu är att komma tillbaka i hyffsad form i bänken. Försöka tangera pers i höst och sedan slå det i vinter. Det kommer bli tre månader med grundträning och sedan ett par månader med formtoppning. Min enda ambition med löpningen blir att komma ut två gånger i veckan. Det långa passet ska blir längre och längre och det korta ska gå fortare och fortare.
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat


 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)