Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2006-10-07, 12:04   #61
Mago
pot of tea? (_)IO
 
Magos avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Lund/Karlshamn
Inlägg: 2 451
Citat:
Ursprungligen postat av Shadow Warrior
Ninja Scroll är inte att rekomendera, visst är den kvalitativ i överlag men sexscenerna är totalt onödiga och det är igentligen typiskt en sån film som togs in när första animevågen kom, samma med Orutsukidöji (orginalet, New Saga är dock kanon).

Jag tycker det är få Anime långfilmer som varit lyckade, Vampire Hunter D: Blodlust är dock en film som bevisar att dom kan göra riktigt bra långfilmer med.

Mononoke och Spirited Away är bra filmer o trycka upp i näsan på folk som tror anime bara är våld och lågbudget animation Mycket bra filmer båda två.
Sant. Men samtidigt får man ju ta filmerna för vad de är. Tycker Ninja Scroll är riktigt bra inom sin gren av anime.
__________________
Ströva fritt
Mago är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 12:05   #62
Dav0d
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Solna, Sthlm
Inlägg: 1 146
Citat:
Ursprungligen postat av Baan
Du får ge Berserkmangan en chans, tror betyget åker upp en hel del där
Anledningen till det dåliga betyget är det EXTREMT keffa slutet. Skulle lätt få någon poäng mer om slutet inte varit utav det absolut sämsta i anime historien.


Citat:
Naruto är endast värdelösa fillers just nu tyvärr Det kommer dröja ett halvår minst innan de riktiga avsnitten börjar igen. Riktiga avsnitt är riktigt br aoch underhållande även för 20+ skulle jag tro
Kakashi Gaiden är på G nu, extra långa avsnitt. 206 är avsnittet på första nya säsongen! Efter 1 år med fillers, thank fucking god!
Dav0d är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 12:07   #63
Blaine
Barnmorska
 
Blaines avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 333
Kimi Ga Nozomu Eien äger, glömde jag nämna tidigare. Få drama-animeserier som är så känslomässiga. Man lider verkligen med huvudkaraktären och är uppslukad genom hela serien.

En annan rätt _sjuk_ serie är Narutaru, som har det sämsta slutet någonsin (om det ens kan klassificeras som ett 'slut'). Mer cyniska människor (läs: barn) får man leta efter i en serie. Rätt intressant.


Vampire Hunter D måste vara den mest överskattade filmen. Inte ett dugg bra. Höjdarfilmen Ninja Scroll är tiotusen gånger bättre.
Blaine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 12:13   #64
Tricklev
Spamming user
 
Tricklevs avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Kärleksbyn, population jag och mina homies.
Inlägg: 7 984
Citat:
Ursprungligen postat av Shadow Warrior

Mononoke och Spirited Away är bra filmer o trycka upp i näsan på folk som tror anime bara är våld och lågbudget animation Mycket bra filmer båda två.
Det där måste ju vara den mest överskattade film någonsin.
Tricklev är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 12:18   #65
Dav0d
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Solna, Sthlm
Inlägg: 1 146
Citat:
Ursprungligen postat av Blaine
Kimi Ga Nozomu Eien äger, glömde jag nämna tidigare. Få drama-animeserier som är så känslomässiga. Man lider verkligen med huvudkaraktären och är uppslukad genom hela serien.
Jo den är riktigt bra gjord, bra budskap i serien också.
Därav hög ranking på www.animenfo.com, den var på första plats men sjunkit ner till andra dock.
Dav0d är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 12:18   #66
Blaine
Barnmorska
 
Blaines avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 333
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev
Det där måste ju vara den mest överskattade film någonsin.
Knappast. Inte om man har smak.
Blaine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 12:20   #67
Tricklev
Spamming user
 
Tricklevs avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Kärleksbyn, population jag och mina homies.
Inlägg: 7 984
Citat:
Ursprungligen postat av Blaine
Knappast. Inte om man har smak.
Nej verkligen, du, min moder och mina brorsor, varpå ingen av dom någonsin har sett mer Anime än just den filmen, verkar ha grymm smak, och koll på Animen.
Tricklev är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 12:29   #68
SWETiger
Registered User
 
SWETigers avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 504
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev
Nej verkligen, du, min moder och mina brorsor, varpå ingen av dom någonsin har sett mer Anime än just den filmen, verkar ha grymm smak, och koll på Animen.
Den bästa filmen är den alla kan uppskatta, med det inte sagt att Spirited Away är av det slaget.
SWETiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 13:09   #69
Blaine
Barnmorska
 
Blaines avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 333
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev
Nej verkligen, du, min moder och mina brorsor, varpå ingen av dom någonsin har sett mer Anime än just den filmen, verkar ha grymm smak, och koll på Animen.
Är den kanske för "mesig" för dig?

Det som är så vackert med alla Miyazakis (Studio Ghibli) filmer är just den fängslande magin med ORIGINELLA karaktärer/figurer, och där är Spirited Away enastående.

Vem kan ogilla denna figuren (till höger)?




Fler ljuvliga rekommendationer från Studio Ghibli:
Grave of the Fireflies (så sentimental att man gråter).
Kiki's Delivery Service
Laputa: Castle in the Sky (woooooooooow).
My Neighbour Totoro (finn barnet i dig själv).
Porco Rosso (charmig till tusen).
Princess Mononoke (finns det något sötare än Forest Spirits?).
Whisper of the Heart (förtrollande).
The Cat Returns ('fortsättning' på WotH, fast kan du tänka dig, ännu bättre!)
Panda! Go Panda! (en gammal film från 70-talet, men charmig).
Ocean Waves (vardagligt drama).
Nausicaa of the Valley of the Wind (originell).
Howl's Moving Castle (sjukt bra).
Pom Poko
Only Yesterday
Blaine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 14:21   #70
Tricklev
Spamming user
 
Tricklevs avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Kärleksbyn, population jag och mina homies.
Inlägg: 7 984
Citat:
Ursprungligen postat av Blaine
Är den kanske för "mesig" för dig?

Det som är så vackert med alla Miyazakis (Studio Ghibli) filmer är just den fängslande magin med ORIGINELLA karaktärer/figurer, och där är Spirited Away enastående.
Nej nej, vet inte vad det är med den som gör mig lite uttråkad, men jag har inget problem med vackra lugna filmer.

Aja, smaken är som baken, Onetwothreeurdysteve osv, Kwon kan fortsättningen.
Tricklev är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 14:51   #71
Baan
Registered User
 
Baans avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 12 325
Citat:
Ursprungligen postat av Dav0d
Anledningen till det dåliga betyget är det EXTREMT keffa slutet. Skulle lätt få någon poäng mer om slutet inte varit utav det absolut sämsta i anime historien.
Egentligen är det början på den riktiga handlingen och inget slut, så man kan säga att det är en anime full med fillers Nej, men karaktäerna byggs upp under den tiden animen slutar, man får lite koll på den världen osv, sen börjar den riktiga fighten mellan gott och ont. Det jag läst om animen var att man planerade slutet som en cliffhanger, sen fick man inte göra flera avsnitt och därför blev det ett taskigt slut.
__________________
träning

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 16:16   #72
Dav0d
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Solna, Sthlm
Inlägg: 1 146
Citat:
Ursprungligen postat av Baan
Egentligen är det början på den riktiga handlingen och inget slut, så man kan säga att det är en anime full med fillers Nej, men karaktäerna byggs upp under den tiden animen slutar, man får lite koll på den världen osv, sen börjar den riktiga fighten mellan gott och ont. Det jag läst om animen var att man planerade slutet som en cliffhanger, sen fick man inte göra flera avsnitt och därför blev det ett taskigt slut.
Anade att någonting sådant var i bakgrunden. Men som sagt är betyget satt på hur jag kände efteråt. Slutet gjorde ju så hela känslan försvann snabbare än en tafatt orgasm i handen. Tyvärr
Dav0d är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 16:56   #73
Tomten
Registered User
 
Tomtens avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Z町
Inlägg: 1 983
Citat:
Ursprungligen postat av Shadow Warrior
Ninja Scroll är inte att rekomendera, visst är den kvalitativ i överlag men sexscenerna är totalt onödiga och det är igentligen typiskt en sån film som togs in när första animevågen kom, samma med Orutsukidöji (orginalet, New Saga är dock kanon).

Jag tycker det är få Anime långfilmer som varit lyckade, Vampire Hunter D: Blodlust är dock en film som bevisar att dom kan göra riktigt bra långfilmer med.

Mononoke och Spirited Away är bra filmer o trycka upp i näsan på folk som tror anime bara är våld och lågbudget animation Mycket bra filmer båda två.
Glöm inte Howl's moving castle och Steamboy. De fick väl aldrig så där fantastiskt mycket uppmärksamhet, men helt klart sevärda. Till våren/sommaren så lär ju också vi i väst få se Geddo Senki, ghiblis nya film baserad på Ursula Le Guins böcker om Gedd. Får hoppas att Ghibli har gjort ett bättre jobb än vad SCI-FI channel gjorde med sin tv-film.
Tomten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 17:02   #74
Tomten
Registered User
 
Tomtens avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Z町
Inlägg: 1 983
Nu tänkte jag också passa på att rekommendera ett par nya serier.

Innocent Venus - Mecha/SCI-FI

Witchblade - SCI-FI

Black Blood Brothers - Vampyrer SCI-FI

The Third Aoi Hitomoi no Shoujo - SCI-FI

Le Chevalier D'eon - "Historisk" Fantasy

Nya serier som börjat gå är också "Pumpkin Scissors" och "Death Notes" och de ska tydligen vara sevärda. Death Notes är baserad på en manga som tydligen har sålt fantastiskt bra i Japan.
Tomten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 19:06   #75
Daniiiel
king of fools
 
Daniiiels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Jönköping
Inlägg: 535
Citat:
Ursprungligen postat av Chris
Den heter basilisk? Inte shinobi? eller har jag fel... ?

Edit. måste pusha mer från blood+. Se den!
Jo du har rätt själva animen heter väl basilisk men jag tror faktiskt den heter shinobi med, eller så är det bara jag som förväxlat det med att den riktiga filmen som bygger på den animen heter shinobi^^
Daniiiel är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)