Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-09-12, 14:22   #46
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Är det värt att köpa Tinder Gold eller är det bara lurendrejeri?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-12, 14:27   #47
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Det ska inte vara nån jävla kärlek här på forumet har ju modsen sagt! Stäng skiten genast och permabanna alla inblandade!
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-12, 15:16   #48
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Är det värt att köpa Tinder Gold eller är det bara lurendrejeri?
Ovärderligt. Skillnaden är ungefär som mellan om man skulle gå och knacka dörr för att höra om någon vill köpa ens PS2 gentemot om man skulle lägga upp en annons om det på Blocket. Årets sämsta liknelse, men ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Det ska inte vara nån jävla kärlek här på forumet har ju modsen sagt! Stäng skiten genast och permabanna alla inblandade!
Jag kommer ändå inte sluta älska dig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-12, 15:22   #49
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Jag hatar att ge dem pengar men du sålde in det för bra, im going gold baby
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-12, 15:24   #50
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Jag hatar att ge dem pengar men du sålde in det för bra, im going gold baby
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-12, 15:31   #51
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Jag hatar att ge dem pengar men du sålde in det för bra, im going gold baby
Men ta bara en månad. Det korrekta förfaringssättet är:

- Köp en månad, kolla alla gillningar.
- När månaden har gått ut, vänta tills man har 100 gillningar igen.
- Repeat.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-12, 15:54   #52
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Tack, good to know.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-12, 22:04   #53
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Trådarna låses ju inte pga pratet om dejting och kärlek. De blir låsta pga de sidospår de alltid leder till.
Sidospåret är i 9 fall av 10 när någon stackare dumt nog vågar sig på att yttra något om svårighet i dejting pga sitt manliga kön.

Då blir det skäll från ptta håll i tre sidor följt av att det är hans fel att tråden låses.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-13, 00:43   #54
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Sidospåret är i 9 fall av 10 när någon stackare dumt nog vågar sig på att yttra något om svårighet i dejting pga sitt manliga kön.

Då blir det skäll från ptta håll i tre sidor följt av att det är hans fel att tråden låses.
Eller så kan det vara så att de trådarna som för detta stickspår också tenderar att ha en hel drös med riktigt misogyna inlägg, samt att Nilz-trollen snabbt sniffar upp dem och flockas för att ytterligare "bidra" till ett skönt debattklimat.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Det är fullt möjligt att göra sin röst hörd trots att man har rätt urspårade idéer utan att bli bannad eller få trådar låsta. Men man får lov att formulera inläggen så att de iaf passar någorlunda inom ramarna för formureglerna.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-13, 09:08   #55
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Sidospåret är i 9 fall av 10 när någon stackare dumt nog vågar sig på att yttra något om svårighet i dejting pga sitt manliga kön.

Då blir det skäll från ptta håll i tre sidor följt av att det är hans fel att tråden låses.
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Eller så kan det vara så att de trådarna som för detta stickspår också tenderar att ha en hel drös med riktigt misogyna inlägg, samt att Nilz-trollen snabbt sniffar upp dem och flockas för att ytterligare "bidra" till ett skönt debattklimat.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Det är fullt möjligt att göra sin röst hörd trots att man har rätt urspårade idéer utan att bli bannad eller få trådar låsta. Men man får lov att formulera inläggen så att de iaf passar någorlunda inom ramarna för formureglerna.
Men den förra tråden låstes för att folk diskuterade mina föräldrars ekonomi. Och tråden dessförinnan låstes för att Aryt anklagade folk för skryt. Dessutom ser jag knappt röken av nazisterna längre, det kanske är alla genus-och HBTQ-projekt staten finansierat på sistone som börjat bita.

För övrigt nyper jag mig fortfarande i armen varje gång jag ser att denna tråd är olåst. Det kan bara förklaras med gudomligt ingripande. Abiogenes är ingenting jämfört med att det här tråden får vara olåst. Klein, jag ger mig, det finns en gud.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-13, 09:32   #56
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Men den förra tråden låstes för att folk diskuterade mina föräldrars ekonomi. Och tråden dessförinnan låstes för att Aryt anklagade folk för skryt. Dessutom ser jag knappt röken av nazisterna längre, det kanske är alla genus-och HBTQ-projekt staten finansierat på sistone som börjat bita.

För övrigt nyper jag mig fortfarande i armen varje gång jag ser att denna tråd är olåst. Det kan bara förklaras med gudomligt ingripande. Abiogenes är ingenting jämfört med att det här tråden får vara olåst. Klein, jag ger mig, det finns en gud.
Jag trollade lite där. Trådarna låstes inte pga att Aryt anklagade folk för skryt eller för att dina föräldrars ekonomi diskuterades. Tråden låstes för att någon inte gillar när vi har roligt. "Nej men vad är det jag ser? Några som genom lite trams och låtsad indignation har trevligt när de diskuterar? Några som njuter av en tillfällig distraktion i sin vardag? Så kan vi inte ha det! Stopp och belägg! Lås skiten!".
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-13, 10:43   #57
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag trollade lite där. Trådarna låstes inte pga att Aryt anklagade folk för skryt eller för att dina föräldrars ekonomi diskuterades. Tråden låstes för att någon inte gillar när vi har roligt. "Nej men vad är det jag ser? Några som genom lite trams och låtsad indignation har trevligt när de diskuterar? Några som njuter av en tillfällig distraktion i sin vardag? Så kan vi inte ha det! Stopp och belägg! Lås skiten!".
Ge det tid. Nuförtiden får vi ju prata om doping obehindrat. Om fem år kommer vi få prata om dejting.

Doping och dejting, de stavas ju till och med snarlikt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-14, 13:14   #58
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Haha, här ska ni få höra vilket flyt jag hade.

Jag snackade med en tjej på Tinder. Inga tecken på ointresse från henne. Så plötsligt avmatchade hon.

Jag tyckte att det skedde så abrupt att jag trodde hon helt enkelt hade råkat trycka fel.

Så jag bestämde mig för att stalka reda på henne. Funderade på att be om tips här på Kolo, i vilken tråd som nu skulle passat. Men jag tänkte att jag isåfall bara skulle få svar om att ”det är klart hon avmatchade dig med mening för att hon var ointresserad”, och att jag, om jag återberättade vår konversation, bara skulle få höra ”klart hon avmatchade om du skrev si, det är ju beta” eller ”klart hon avmatchade om du skrev , det är ju sexuellt aggressivt”. Så jag lät bli att be om tips.

Jag mindes hennes förnamn, ålder, ungefärliga avstånd från mig, och lite andra smådetaljer, som att hon var yogainstruktör. Jag testade att googla och Facebooksöka några av de grejerna. Och sanna mina ord, jag hittade henne på Facebook! Och skrev, och hon svarade att hon inte alls avmatchat mig, utan att Tinder hade haft tekniskt fel.

Känner mig lite stolt över mina stalkingskills.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-14, 13:28   #59
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Yoga-instruktör? Nu går du all in Dio
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-14, 14:42   #60
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Yoga-instruktör? Nu går du all in Dio
Igår blev jag avmatchad av en poledancing-instruktör för hon ville ha en man ”med tydligare framtidsplaner”.

Jag tänker på ordspråket ”when God closes a door, he opens a window”!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)