Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-01-22, 19:48   #31
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Var han möjligtvis med i "Vem vet mest?" idag?

Där något liknande:

"Vad heter hon?" (visar bild på Sara Sjöström)

"Jag vet inte"

"Simning är inte din grej?"

"Simning är inte min grej"

"Det är Sara Sjöström, legendaren"

"Det är bra. Jag vet."
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-02-04, 19:02   #32
Permaximum
Registered User
 
Permaximums avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 126
Nu är det i alla fall gjort. Jag ringde honom.

Han sa att han inte haft någon aning om att hans "skämt" uppfattades på det sättet och att han inte menade något illa. Han skrattade lite under samtalet också vilket var klart irriterande och han sa att han personligen inte tog illa upp av "skämt" för han hade jobbar i arbetslag där det var mycket hårdare klimat än nuvarande jobb.

All in all, han avslutade samtalet med att vi kan sluta skämta helt på jobbet. Något som inte var min avsikt men ändå bättre än föregående situation.

Jag trodde det skulle kännas skönt efter samtalet men det känns mest jobbigt just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Vad tycker de andra om honom? Jag kan slå vad om att de också hatar honom.

Om det inte är läge att säga till honom igen vilket nog är åtgärd nr 1 så skulle jag börja ignorera honom totalt och undvika honom så mkt som möjligt.
Jag tror inte de andra har något emot honom, men samtidigt är han inte på någon annan än mig hela tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK Visa inlägg
Jag gissar att personen är 60+, eller hur? Vi har haft såna på jobbet också, som tur är går den sista i pension om några månader. Det värsta är att de producerar mindre än de yngre, ändå ska det låta som de är de som bär upp företaget på sina axlar.

En av gubbarna var dessutom en riktig goltupp, minsta lilla misstag man gjorde så var det samtal eller mail till chefen. Helt osannolikt ovesäntliga saker för en chef att höra, typ;:"Armstark hade inte lagt tillbaka skiftnyckeln i verktygslådan." Eller den äckliga smyggolningen: "Jag förstår att Armstark har det tufft på morgnarna med ungarna, imponerande att han bara kommer 10-20 minuter för sent, det är bra kämpat."

Som svar till TS kan jag bara rekommendera att ryta till eller lära sig nonchalera personen, in genom ena örat och ut genom andra.
Nix han är betydligt yngre.

Sen verkar det som att den generella uppfattningen i tråden är att vi hatar varandra, vilket är mitt fel eftersom jag inte varit tydligare. Det är nog inte så att vi hatar varandra utan det är mer att situationen spårat ur. Vi talar även om allvarliga saker. Jag skulle inte direkt kalla oss vänner men vi talar ändå en hel del med varandra.

Senast redigerad av Permaximum den 2018-02-04 klockan 19:04.
Permaximum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-08, 22:16   #33
Permaximum
Registered User
 
Permaximums avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 126
Jag känner att jag behöver skriva av mig nu när några dagar har gått.

Min kollega verkar uppriktigt ledsen på jobbet och han skämtar öht inte någonting på jobbet längre, med någon. Jag har nu börjat fundera i banor om jag är ett stort svin? Det verkar nästan som att han upplevt det som att vi har varit vänner och därför trott att han kunnat dra skämten långt. Typ som två bästisar som förlämpar varandra 50 gånger per dag och båda är liksom med på det och allt är ömsesidigt.
Permaximum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-08, 22:22   #34
kaer
Gillar just DIG!
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Södermalm
Inlägg: 479
Citat:
Ursprungligen postat av Permaximum Visa inlägg
Jag känner att jag behöver skriva av mig nu när några dagar har gått.

Min kollega verkar uppriktigt ledsen på jobbet och han skämtar öht inte någonting på jobbet längre, med någon. Jag har nu börjat fundera i banor om jag är ett stort svin? Det verkar nästan som att han upplevt det som att vi har varit vänner och därför trott att han kunnat dra skämten långt. Typ som två bästisar som förlämpar varandra 50 gånger per dag och båda är liksom med på det och allt är ömsesidigt.
Äh, han spelar martyr, låt honom vara och agera som vanligt. Har han ett problem får han väl ta upp det med dig precis som du tvingades göra med honom.
__________________
Rome wasn't built in a day
kaer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-08, 22:25   #35
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Det är inte din skyldighet att alla ska vara lyckliga med sina liv. Han har blivit brutalt nedslagen på grund av sitt beteende, och behöver en tillvänjningsperiod innan saker känns bekväma igen.

Det låter som att din kollega håller på att bearbeta en hård läxa om empati och relationer. Kanske han kommer ur detta med en lite mognare syn på hur man hanterar sina medmänniskor.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-24, 15:10   #36
kaer
Gillar just DIG!
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Södermalm
Inlägg: 479
Nu verkar ju TS har gjort slag i saken och löst problemet själv. Men om ni skulle vara de här två personernas chef och ser vad som pågår, vad tycker ni den ska göra, om något?
__________________
Rome wasn't built in a day
kaer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-24, 16:37   #37
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av Permaximum Visa inlägg
Jag känner att jag behöver skriva av mig nu när några dagar har gått.

Min kollega verkar uppriktigt ledsen på jobbet och han skämtar öht inte någonting på jobbet längre, med någon. Jag har nu börjat fundera i banor om jag är ett stort svin? Det verkar nästan som att han upplevt det som att vi har varit vänner och därför trott att han kunnat dra skämten långt. Typ som två bästisar som förlämpar varandra 50 gånger per dag och båda är liksom med på det och allt är ömsesidigt.
Nu har du berättat som det är, stå för det och skit i honom. Så har du vunnit.
Vill han prata om det så får han göra det.

Eller vill du tillbaka till det du hade förut?
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-02, 19:23   #38
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Goddamn! På pricken!
Ifall man diskuterar nåt och det börjar bli uppenbart att han haft fel i det han sagt från början i diskussionen så börjar han vränga på argumenten och helt plötsligt är hans åsikt i princip motsatt den han hade från början. Fast då har han "glömt" att han nånsin tyckte så.

Sinnessjukt är vad det är.
Lite fler saker har dykt upp nu när man bott hemma ett tag.

Vi spelar antikrundan och på spåret i den duo appen tillsammans. Han brukar då vänta tills deltagarna sagt sitt svar, sen knappar han in det och säger "jag visste det!" och visar stolt upp sina poäng. Helt sanslöst. Det har gått så långt nu att jag knappt kan titta på honom utan att störa mig så in i helvete. Han är även helt bombsäker, till gränsen att börja bråka om det, på att folket i buren har fått samma svarsalternativ att välja på som vi har i appen, trots att jag påpekat flera gånger att om så var fallet, varför väljer då ibland lagen att inte ge nåt svar alls.

Ofta ska han också "lära" mig nånting (som han tycker är viktigt, men som jag har noll intresse av), det kryper i hela kroppen på mig när han ska göra det, för han blir så förbannat självgod.

Han insisterar även att prata om fotboll hela tiden, trots att jag flera gånger förklarat att jag har exakt noll intresse av det, men han pladdrar på som om jag var ett enormt fan.

Måste härifrån snart! man får skylla sig själv när man är nästan 40 bast och flyttar hem ett par månader...
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 08:32   #39
PatekPhillipe
Registered User
 
PatekPhillipes avatar
 
Reg.datum: Apr 2017
Inlägg: 24
Vill ej göra en ny tråd så bumpar denna.

Har en kollega på jobbet som är bro-science expert och ska alltid yttra sig gällande min mat och mina energidrycker. Man ska träna si och så för att träffa en viss del av muskeln etc, ja ni förstår vad jag menar, alla har haft en sån kollega.

Jag dricker typ en monster och ibland en nocco per dag, då jag inte dricker kaffe. Då är han på mig direkt och säger att jag kommer få cancer för aspartam är livsfarligt och inte nog med det så kommer jag tappa tänderna för att det fräter. Idag tröttnade jag lite och frågade varför han tror att man skulle få cancer av aspartam, frågade även om han läst det på Aftonbladet. Då svarar han att han har löst studier. Efter det uttalandet sades det inget mer från mitt håll men han fortsatte "äter hellre rent socker än att stoppa i mig det där nervgiftet". Hur fan ska man bete sig runt en sån person? Ska man vara tyst och inte säga något eller ska man sitta och tävla om flest studier som stödjer ens åsikt?
PatekPhillipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 08:36   #40
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av PatekPhillipe Visa inlägg
Vill ej göra en ny tråd så bumpar denna.

Har en kollega på jobbet som är bro-science expert och ska alltid yttra sig gällande min mat och mina energidrycker. Man ska träna si och så för att träffa en viss del av muskeln etc, ja ni förstår vad jag menar, alla har haft en sån kollega.

Jag dricker typ en monster och ibland en nocco per dag, då jag inte dricker kaffe. Då är han på mig direkt och säger att jag kommer få cancer för aspartam är livsfarligt och inte nog med det så kommer jag tappa tänderna för att det fräter. Idag tröttnade jag lite och frågade varför han tror att man skulle få cancer av aspartam, frågade även om han läst det på Aftonbladet. Då svarar han att han har löst studier. Efter det uttalandet sades det inget mer från mitt håll men han fortsatte "äter hellre rent socker än att stoppa i mig det där nervgiftet". Hur fan ska man bete sig runt en sån person? Ska man vara tyst och inte säga något eller ska man sitta och tävla om flest studier som stödjer ens åsikt?
Bara ignorera det skulle jag säga.
Kommenterar han och yttrar sig om "allt" så ligger det snarare i hans behov av att rättshaverera än i hans övertygelse om att aspartam är livsfarligt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 08:41   #41
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av PatekPhillipe Visa inlägg
Vill ej göra en ny tråd så bumpar denna.

Har en kollega på jobbet som är bro-science expert och ska alltid yttra sig gällande min mat och mina energidrycker. Man ska träna si och så för att träffa en viss del av muskeln etc, ja ni förstår vad jag menar, alla har haft en sån kollega.

Jag dricker typ en monster och ibland en nocco per dag, då jag inte dricker kaffe. Då är han på mig direkt och säger att jag kommer få cancer för aspartam är livsfarligt och inte nog med det så kommer jag tappa tänderna för att det fräter. Idag tröttnade jag lite och frågade varför han tror att man skulle få cancer av aspartam, frågade även om han läst det på Aftonbladet. Då svarar han att han har löst studier. Efter det uttalandet sades det inget mer från mitt håll men han fortsatte "äter hellre rent socker än att stoppa i mig det där nervgiftet". Hur fan ska man bete sig runt en sån person? Ska man vara tyst och inte säga något eller ska man sitta och tävla om flest studier som stödjer ens åsikt?
Du kan ju prova att vara riktigt påläst så att du verkligen kan sätta honom på plats. Inte på så sätt att du läst på forum att det finns studier som visar att aspartam inte är farligt, för då är ni ju på samma nivå.

Eller så är det bara att inte bry sig. Det kan ju vara lika omöjligt som att försöka bevisa att gud inte finns för en troende. Njut av den läskedryck du gillar och ignorera personen.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 08:47   #42
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Framförallt genom att man försöker lära sig leva med dem utan att låta dem påverka en så mycket, annars är det väl rätt att precis som du gjort tala med personen om hur du upplever det.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 09:01   #43
PatekPhillipe
Registered User
 
PatekPhillipes avatar
 
Reg.datum: Apr 2017
Inlägg: 24
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Du kan ju prova att vara riktigt påläst så att du verkligen kan sätta honom på plats. Inte på så sätt att du läst på forum att det finns studier som visar att aspartam inte är farligt, för då är ni ju på samma nivå.

Eller så är det bara att inte bry sig. Det kan ju vara lika omöjligt som att försöka bevisa att gud inte finns för en troende. Njut av den läskedryck du gillar och ignorera personen.

Att vara påläst fungerar inte, eftersom han tror att han kan mycket mer bara för att han tränat i 20 år och är 30 år äldre än mig, typ. Han skryter gärna om att han har alla Body magazine och har läst dom 1000 gånger och tar sin träning därifrån. Mycket snack om att man måste "shocka" kroppen med ätardagar för att få igång förbränningen igen och undvika svältläge. Äta minst 8 måltider för optimal förbränning. Han är också väldigt snabb med att påpeka vad jag har i min matlåda "det där är inge bra byggarmat, du blir inge stor av det där". Ändå är jag både grövre och starkare än honom, även fast jag inte är speciellt stor eller stark. Funderar på att säga till chefen att omplacera mig till en annan avdelning.
PatekPhillipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 09:04   #44
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Kan du inte bara respektfullt påpeka att du inte bryr dig om hans insikter?
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 09:11   #45
Rawrx
Stor fin fet T-Rex
 
Rawrxs avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Sundsvall
Inlägg: 964
Citat:
Ursprungligen postat av PatekPhillipe Visa inlägg
Jag dricker typ en monster och ibland en nocco per dag, då jag inte dricker kaffe. Då är han på mig direkt och säger att jag kommer få cancer för aspartam är livsfarligt och inte nog med det så kommer jag tappa tänderna för att det fräter. Idag tröttnade jag lite och frågade varför han tror att man skulle få cancer av aspartam, frågade även om han läst det på Aftonbladet. Då svarar han att han har löst studier. Efter det uttalandet sades det inget mer från mitt håll men han fortsatte "äter hellre rent socker än att stoppa i mig det där nervgiftet". Hur fan ska man bete sig runt en sån person? Ska man vara tyst och inte säga något eller ska man sitta och tävla om flest studier som stödjer ens åsikt?
Jag brukar bemöta sådant trams genom att säga t.ex. "Jo jag satsar på cancer i år.". D.v.s. svara på trams med trams. Då brukar de tröttna.
Rawrx är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)