Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-01-08, 19:50   #13681
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
yay, nördar ner mig för fullt i skorecensioner... behöver förnya lite då mina Sauconys som jag har nu börjar kännas lite väl hårda och tråkiga.

Körde ju på new balance som långdistansskor/trail och de var lite för odämpade för långa pass och mängdträning och jag tyckte de blev slitna lite väl fort i hälsenan. Fast det kanske alla trailskor blir när 50% av passen sker med dyblöta skor? Funderar på att ge märket en chans till iaf för ett par asfaltspjux för tävling och så köra saucony igen för mängdpassen.

Tror bara att ta på sig en speciell sko för tävling gör att jag blir snabbare, rent mentalt
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-08, 22:59   #13682
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Asics gel nimbus 17,för dig som vill veta hur det känns att springa på en matta av marshmallows!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-09, 08:27   #13683
mattepatte
Registered User
 
mattepattes avatar
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 242
Vilka pjucks är bra om man har väldigt breda fötter?
Nu när det är lite halt ute i naturen, är icebug något att ha eller är det bättre att köpa dubbar till sina ordinarie skor?
__________________
Great size. Look thick. Solid. Tight. Keep us all posted on your continued progress with any new progress pics or vid clips. Show us what you got man. Wanna see how freakin' huge, solid, thick and tight you can get. Thanks for the motivation.
mattepatte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-09, 12:17   #13684
KangaBanga
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Asics gel nimbus 17,för dig som vill veta hur det känns att springa på en matta av marshmallows!
Jag hade Nimbus 16, sjukt skona men omojligt att springa fort i
KangaBanga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-09, 12:39   #13685
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av KangaBanga Visa inlägg
Jag hade Nimbus 16, sjukt skona men omojligt att springa fort i
Så det är därför det är så motigt
Har misstänkt att dom mjuka sulorna kräver en del energi i onödan men dom är ju fantastiskt bekväma,börjar tyvärr kännas en aning "hopptrampade" misstänker att mina 90kilo ihop med en något osmidig löpstil och kass kondition packar ihop mjuka sulor relativt fort.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.

Senast redigerad av micke81 den 2016-01-09 klockan 12:41.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-09, 13:10   #13686
KangaBanga
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Så det är därför det är så motigt
Har misstänkt att dom mjuka sulorna kräver en del energi i onödan men dom är ju fantastiskt bekväma,börjar tyvärr kännas en aning "hopptrampade" misstänker att mina 90kilo ihop med en något osmidig löpstil och kass kondition packar ihop mjuka sulor relativt fort.

Jag sprang 1050km i mina 16 pa 83-85kg, nar det kom till dampning kandes de som nya nastan men fick kasta dem for att tarna stack ut pa sidorna
KangaBanga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-09, 14:02   #13687
therunningman
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2014
Ort: Västkusten
Inlägg: 1 605
Angående skor är det nog väldigt individuellt vilken sko man gillar. Många har nog mycket att vinna på att bege sig till en skobutik och pröva ett antal olika skor och av de som är skönast att gå i provspringer man några stycken. Känslan är lika viktig som råden man får i butik. En sko man rekommenderas för att man springer bra i som inte känns hundra bör man inte köpa.

Jag har personligen svårt att springa i för stela skor men kan springa i någorlunda stabila skor (pronation / supination) men som är flexibla så sulan böjer sig längs med foten. Ex på den typen av sko är pegasus. Tror inte man klassar skon som jättebred utan den är nog mer normal.

Sprang i mina gamla icebugs idag och de funkar väldigt bra för mig men jag har aldrig testat med att dubba själv. Förutom när jag drog i några gipsskruvar i ett par av frugans gamla skor och klippte av ca 2 mm länge för flera år sedan. Hon gnällde över att skorna inte var sköna i ett par veckor och sedan köpte hon icebugs. Antagligen finns det smartare sätt

Idag tillförde inte dubbar något dock, för mycket snö som inte var hårt packad. Springer man kuperat eller fort i kurvor på is är det grymt skönt med dubbar.
therunningman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-09, 14:20   #13688
Tarahumara
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2015
Inlägg: 381
Citat:
Ursprungligen postat av therunningman Visa inlägg
Angående skor är det nog väldigt individuellt vilken sko man gillar. Många har nog mycket att vinna på att bege sig till en skobutik och pröva ett antal olika skor och av de som är skönast att gå i provspringer man några stycken. Känslan är lika viktig som råden man får i butik. En sko man rekommenderas för att man springer bra i som inte känns hundra bör man inte köpa.

Jag har personligen svårt att springa i för stela skor men kan springa i någorlunda stabila skor (pronation / supination) men som är flexibla så sulan böjer sig längs med foten. Ex på den typen av sko är pegasus. Tror inte man klassar skon som jättebred utan den är nog mer normal.

Sprang i mina gamla icebugs idag och de funkar väldigt bra för mig men jag har aldrig testat med att dubba själv. Förutom när jag drog i några gipsskruvar i ett par av frugans gamla skor och klippte av ca 2 mm länge för flera år sedan. Hon gnällde över att skorna inte var sköna i ett par veckor och sedan köpte hon icebugs. Antagligen finns det smartare sätt

Idag tillförde inte dubbar något dock, för mycket snö som inte var hårt packad. Springer man kuperat eller fort i kurvor på is är det grymt skönt med dubbar.
Dessa kör jag och är supernöjd. Ska köpa ett par nya, exakt samma modell, när dessa går sönder. Har haft dem i 2 år, alltså innan jag började med löpning, och de är otroligt sköna, lätta och bra. På vintern går det alldeles utmärkt att dra på ett par broddar och få samma effekt (imo) som ett par icebug.
Tarahumara är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-09, 22:06   #13689
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Jag är sjukt sugen på Sauconys nya Triumph Iso, men har inte haf tid att hitta en affär så jag kan provspringa dem.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-10, 02:52   #13690
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
yay, nördar ner mig för fullt i skorecensioner... behöver förnya lite då mina Sauconys som jag har nu börjar kännas lite väl hårda och tråkiga.

Körde ju på new balance som långdistansskor/trail och de var lite för odämpade för långa pass och mängdträning och jag tyckte de blev slitna lite väl fort i hälsenan. Fast det kanske alla trailskor blir när 50% av passen sker med dyblöta skor? Funderar på att ge märket en chans till iaf för ett par asfaltspjux för tävling och så köra saucony igen för mängdpassen.

Tror bara att ta på sig en speciell sko för tävling gör att jag blir snabbare, rent mentalt
Morty tipsade mig om Salomon Speedcross för nåt år sedan. Är inne på mitt andra par nu. De är grymt sköna! De är ju terrängskor, men jag har sprungit runt 20km på asfalt massor av gånger i dem och tycker de är supersköna då också. Då väger jag runt 80kg.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-10, 02:54   #13691
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Förövrigt tycker jag ni alla kan låta bli och löpträna nu när jag är knäskadad, och sympativila några månader... Annars är det bara jävligt orrättvist!!!


svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-10, 08:04   #13692
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
[QUOTE=svenbanan;7500639]Morty tipsade mig om Salomon Speedcross för nåt år sedan. Är inne på mitt andra par nu. De är grymt sköna! De är ju terrängskor, men jag har sprungit runt 20km på asfalt massor av gånger i dem och tycker de är supersköna då också. Då väger jag runt 80kg.[/QUigen

Jag körde på ett par asics fuji gel eller vad dom heter i 4-5 år. Satan vad sköna dom var! Sprang en hel del asfalt också, bla gbg-varvet.

Nu har jag också nimbus dom känns så stora!

Det blir nog asics fuji igen. Den tyngre varianten vad nu den kan heta.
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-10, 09:38   #13693
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
Jag är sjukt sugen på VJ Sarva Xero3.

Men behöver jag verkligen fler skor är frågan. Är "vill ha" ett hållbart argument?
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-10, 10:54   #13694
Arnesson
Ge mig sol och öl!
 
Arnessons avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Citat:
Ursprungligen postat av LadyG Visa inlägg
Jag är sjukt sugen på VJ Sarva Xero3.

Men behöver jag verkligen fler skor är frågan. Är "vill ha" ett hållbart argument?
Ut och slit ut de gamla dubbade så har du ju ett behov snart!
__________________
I´ll live forever...or atleast die trying
Arnesson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-10, 11:18   #13695
KangaBanga
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 120
Jag alternerar mellan http://runrepeat.com/adidas-adizero-boston-boost och http://runrepeat.com/adidas-supernova-glide-boost pa landsvag och ett par Asics for trail http://runrepeat.com/asics-gel-fujiattack

Sugen pa att testa Altra och Hoka for trail och kommer nog kopa ett par New Balance Minimus Trail http://runrepeat.com/new-balance-minimus-trail
KangaBanga är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)