Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-07-26, 11:17   #121
grondahl
Dryg, slö & långsam
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 418
Beklagar sorgen.
grondahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-26, 11:29   #122
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Beklagar sorgen. Det var bra skrivet, och fint av dig att dela med dig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-26, 11:34   #123
Vunnis
Tunnis
 
Vunniss avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 4 386
Beklagar.
Vunnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-26, 11:42   #124
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Citat:
Ursprungligen postat av Halldin Visa inlägg
Beklagar djupt. Hon verkade vara en skön typ, som om jag inte minns fel hade den goda smaken att lyssna på Iron Maiden?
Ja, det stämmer. Hon lyssnade nästan bara på rock och hårdrock. Hennes favoriter var Iron Maiden, Kiss, Metallica, Poison och Def Leppard. Det är musiken som kommer att spelas på hennes begravning.

Hon köpte också Nintendokonsoller och spelade Mario (fast hennes favoritspel var Resident Evil 4) efter hon fyllt 80, och såg mest action- och skräckfilmer.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-26, 11:55   #125
Erik Eriksson
BringingAwesomeBack
 
Erik Erikssons avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Laholm
Inlägg: 183
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Ja, det stämmer. Hon lyssnade nästan bara på rock och hårdrock. Hennes favoriter var Iron Maiden, Kiss, Metallica, Poison och Def Leppard. Det är musiken som kommer att spelas på hennes begravning.

Hon köpte också Nintendokonsoller och spelade Mario (fast hennes favoritspel var Resident Evil 4) efter hon fyllt 80, och såg mest action- och skräckfilmer.
Vilken härlig kvinna det låter som. Förstår din tomhet, och jag är i nuvarande situation själv orolig för min egen mor då hon för första gången under så lång tid jag kan minnas råkat ut får en allvarlig händelse. Tänker på henne mycket och det ändrar många av mina vanliga tankebanor. Inte längre är hon den odödliga stöttepelare som alltid funnits där. Beklagar verkligen din sorg och din egen förlust.
Erik Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-26, 12:27   #126
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Ja, det stämmer. Hon lyssnade nästan bara på rock och hårdrock. Hennes favoriter var Iron Maiden, Kiss, Metallica, Poison och Def Leppard. Det är musiken som kommer att spelas på hennes begravning.

Hon köpte också Nintendokonsoller och spelade Mario (fast hennes favoritspel var Resident Evil 4) efter hon fyllt 80, och såg mest action- och skräckfilmer.
Låter som min älskade morfar som gick bort för ett par år sedan. Vi tittade på actionfilmer tillsammans och han älskade att cykla. Glömmer aldrig när han fick sin första cykeldator av mig och hur vi monterade den tillsammans på julafton. Sedan den dagen började han föra bok på all cykeldata. Han cyklade 2 mil om dagen tills han blev 90. Han blev aldrig gammal. Lekte alltid med barnen och behöll alltid sina intressen trots sin ålder.

Även om jag blev förkrossad när han försvann så har jag, nu efter att tiden gjort sitt, förstått att jag måste vårda mina minnen genom att prata och tänka på dem. På så sätt finns han hos mig fortfarande där jag ibland till och med får behagliga rysningar av närvarokänslan jag upplever. Jag vet att han skulle uppskatta det något oerhört att få finnas hos familjen fortfarande eftersom det var det allra viktigaste för honom (alla barn, barnbarn och barnbarnsbarn).

Men sorgearbetet tar tid och det är en tuff tid. Det jag vill säga är väl att jag tycker det är viktigt att man tar sig tid att minnas när allt "går tillbaka till det vanliga vardagslunket". Det ger livet en mening som är viktig.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-26, 12:29   #127
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Beklagar sorgen.


Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
L

Även om jag blev förkrossad när han försvann så har jag, nu efter att tiden gjort sitt, förstått att jag måste vårda mina minnen genom att prata och tänka på dem. På så sätt finns han hos mig fortfarande där jag ibland till och med får behagliga rysningar av närvarokänslan jag upplever. Jag vet att han skulle uppskatta det något oerhört att få finnas hos familjen fortfarande eftersom det var det allra viktigaste för honom (alla barn, barnbarn och barnbarnsbarn).

Men sorgearbetet tar tid och det är en tuff tid. Det jag vill säga är väl att jag tycker det är viktigt att man tar sig tid att minnas när allt "går tillbaka till det vanliga vardagslunket". Det ger livet en mening som är viktig.
Kan inget annat än att instämma.
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-26, 12:50   #128
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Beklagar!
Blev ledsen av att bara läsa texten. Tänder ett ljus för henne ikväll!
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-26, 12:53   #129
en stor stark
Den soeda tösapågen
 
en stor starks avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Lund/Malmö
Inlägg: 370
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Ja, det stämmer. Hon lyssnade nästan bara på rock och hårdrock. Hennes favoriter var Iron Maiden, Kiss, Metallica, Poison och Def Leppard. Det är musiken som kommer att spelas på hennes begravning.

Hon köpte också Nintendokonsoller och spelade Mario (fast hennes favoritspel var Resident Evil 4) efter hon fyllt 80, och såg mest action- och skräckfilmer.
Verkar som en glad och rolig mamma! Jag tycker det är roligt att se sina föräldrar testa nya saker, särskilt när det är saker man själv också gillar.

Jag fick mina föräldrar att testa datorspel (mina pappa hade redan testat en del tv-spel sedan tidigare, GoldenEye t.ex.). Men idag spelar både mamma och pappa aktivt World of warcraft, till exempel, och spelar ofta tillsammans. Och är rätt duktiga på det. Det är rätt roligt att se.

Senast redigerad av en stor stark den 2013-07-26 klockan 12:54.
en stor stark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-26, 14:22   #130
Röda Björnen
Registered User
 
Röda Björnens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 1 438
Jag beklagar sorgen. Blir helt rörd av historien.
__________________

Från fuckaroundit till fittest man with donuts
Röda Björnen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-26, 14:43   #131
Novaindex
Registered User
 
Novaindexs avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Ort: Sundsvall
Inlägg: 51
Beklagar sorgen .. Skönt att du kunde vara där in i det sista o att det gick någorlunda fort när de väl hände.. Ta hand om dig!!
__________________
"Uppriktighet är inte att säga allt man tänker,
men mena allt man säger"


http://novaindex.webblogg.se/
Novaindex är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-26, 15:09   #132
lungan
Registered User
 
lungans avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Hus
Inlägg: 208
Beklagar sorgen. Hoppas du har saker för dig som du finner styrka i.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av BigForre Visa inlägg
Ärligt?

Rent spontant, vad tror du själv?
lungan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-26, 15:15   #133
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 217
Beklagar sorgen den är alltid ruskigt stark när det gäller nära och kära...
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-26, 15:43   #134
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 785
Circle of life.. sucks sometimes

Tomheten försvinner alltid så småningom men fan vilken knepig känsla det kan vara.
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-26, 15:49   #135
Lellan
Ge mig en igloo
 
Lellans avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 5 002
Beklagar sorgen.

Det är omöjligt att acceptera att ens föräldrar blir äldre, går bort. Förstår att det känns tungt för er nu, starkt att berätta om det. Ta vara på era minnen tillsammans!

Natten till tisdag väcktes jag av att min pappa hade ont i bröstet, starka smärtor. Kallsvettig, illamående. Ringde 112, innan ambulansen kom så ekade hlr-kursminnen som ett mantra i mitt huvud. Min son sov genom alltihop, pappa åkte in. Kände mig stum av oro. Fick samtal från 112, han hade kommit till avd - läget lugnt, inga tecken på hjärtinfarkt. Något fel är det dock, så han fick stanna kvar och göra massa undersökningar, bla tog de ryggmärgsprov. Igår kom han hem, så vi fick ett dygn innan jag o sonen åkte igen efter en veckas vistelse. Lite svag så vi tog det lugnt, men glad att det gick såpass väl för nu.

Allt vill man ju inte skriva "öppet", men att du skrev här fick mig att tänka om lite. Plus att jag på tåget hem hörde om detta på nyheterna;
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5601740

Enda jag berättat för var några grannar (så att de kunde hålla lite koll, han är ensam hemma) och två kompisar. Ena kompisen var i sommarstugan med åldrande föräldrar (o trött på dem), när jag berättade tänkte han om.. försökte ha tålamod och ta vara på tiden med dem. Blev lite glad att det fick den effekten, så tänkte att jag berättar om det här också.

Man älskar dem inte all tid, de kan vara pain in the ass, förmodligen älskar dem en mer än man märker eller anar, förhoppningsvis har man mycket att tacka dem för, och en dag så kommer man aldrig se dem igen.. så det kan vara värdefullt att se det fina i dem, ha tid ihop när man har dem omkring sig.

Hoppas att Gruben får en fin sommar trots allt! Håller tummar för att det inte är något allvarligt med min pappa och att fler får chansen att vara o göra något bra för sina föräldrar. Har spenderat veckan med att baka, fixa mat, städa, plocka bär, koka sylt osv till mina föräldrar och nu hemkommen känns det fint på något sätt. Man blir som en "lejonhona" när det gäller ens barn, och nu med åldrande föräldrar - upptäckte jag att det kan bli så även där. Var rädda om varandra!
__________________
&

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)