Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-04-05, 08:06   #121
Nordenator
:D
 
Nordenators avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 964
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Aldrig förstått varför man vill "lära" sig dricka något man tycker är äckligt om det inte är något som är bra för en. Men whiskey? Är det status att sitta o dricka en whiskey eller? Man dricker väl det som är gott och skiter i resten.
De beska smakerna är i regel förvärvade. Om det vore vad som direkt smakade gott för människan hade vi nog inte tagit oss längre än jäst frukt.
__________________
Journal - 110 Bänk 150 Böj 195 Mark @ ~90 kilo svag
Nordenator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-05, 08:08   #122
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av Exhale_ Visa inlägg


Jag har några följdfrågor, jag tycker att det är främst en röst som dominerar de flesta trailers. Kan denna man leva på detta? Är han rik? Vad har han för utbildning?
Ja det är en röst, men min gissning är att det inte är samma individ. Antagligen krävs lång skolning för att få den optimala "spännande-berättarröst-i-amerikansk-trailer"-röst.

Lång tids träning kombinerat med kedjerökning.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-05, 08:16   #123
Nordenator
:D
 
Nordenators avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 964
Citat:
Ursprungligen postat av Erik__ Visa inlägg
Kan man som snorunge lära sig gilla whiskey? Köpte en lahproaig i måndags men jag har svårt att njuta av det måste jag säga. Suttit och småsippat nåra kvällar sen dess men mja det smakar mest illa
Någon nämnde FG och så. Vilken laphroaigsort är det du dricker? Quarter casken är rätt rivig, men den normala 10-åriga tycker jag personligen är riktigt lättdrucken och god. Quarter casken med, men den kräver ett mer speciellt tillfälle. Däremot är jag inte någon riktig finsmakare, så jag kan ju inte direkt påstå att jag känner någon enorm skillnad mellan årgångarna. Laphroaigs 30-åriga har jag också testat. God var den, men jag hade nog inte märkt någon större skillnad om jag inte fick ställa dem bredvid varandra. Laphroaig är däremot det godaste jag druckit hittils.

MacAllans 10/12-åriga fina oak är också riktigt lättdruckna tycker jag. Annars vet jag inte riktigt. Man kan förstås börja med typ Famous, men jag tycker de har en rätt frän doft och smakar lite... fel. Irish coffee med jameson som bas kanske är en annan inkörsport.
__________________
Journal - 110 Bänk 150 Böj 195 Mark @ ~90 kilo svag
Nordenator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-05, 08:24   #124
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 068
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Ja det är en röst, men min gissning är att det inte är samma individ. Antagligen krävs lång skolning för att få den optimala "spännande-berättarröst-i-amerikansk-trailer"-röst.

Lång tids träning kombinerat med kedjerökning.
Donald LaFontaine (August 26, 1940 – September 1, 2008) was an American voiceover artist famous for recording more than 5,000 film trailers and hundreds of thousands of television advertisements, network promotions, and video game trailers. His nicknames included "Thunder Throat" and "The Voice of God". He became identified with the phrase "In a world…", which has been used in movie trailers so frequently that it has become a cliché. He parodied his career several times, most recently in commercials for GEICO insurance and the New York State Lottery.

Källa:Wiki


Senast redigerad av MasterChief den 2009-04-05 klockan 08:26.
MasterChief är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-05, 08:28   #125
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Donald LaFontaine (August 26, 1940 – September 1, 2008) was an American voiceover artist famous for recording more than 5,000 film trailers and hundreds of thousands of television advertisements, network promotions, and video game trailers. His nicknames included "Thunder Throat" and "The Voice of God". He became identified with the phrase "In a world…", which has been used in movie trailers so frequently that it has become a cliché. He parodied his career several times, most recently in commercials for GEICO insurance and the New York State Lottery.

Källa:Wiki

Coolt

Det är ett tungt ansvar som vilar på ersätarens axlar helt klart. Jag anser tveklöst att Bengt Magnusson är mannen för jobbet om inte språkbarriärer hindrar detta.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-05, 09:10   #126
Bahir
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: Bäcksunda
Inlägg: 270
Om man lyckas isolera en atom helt från alla krafter från andra partiklar och kroppar, alltså från ljus, gravitation, radioaktiv strålning mm... vad händer med atomens temperatur/spin/vibration eller vad det nu heter? Går den mot 0 grader Kelvin? Vad händer teoretiskt sätt om man lyckas frysa molekyler ned till 0 grader K?
Bahir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-05, 09:20   #127
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 068
Citat:
Ursprungligen postat av Bahir Visa inlägg
Om man lyckas isolera en atom helt från alla krafter från andra partiklar och kroppar, alltså från ljus, gravitation, radioaktiv strålning mm... vad händer med atomens temperatur/spin/vibration eller vad det nu heter? Går den mot 0 grader Kelvin? Vad händer teoretiskt sätt om man lyckas frysa molekyler ned till 0 grader K?
Nu är inte jag någon kvantfysiker men vad är poängen med att fråga vad som händer när något inte ens teoretiskt kan hända?
MasterChief är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-05, 10:45   #128
Bahir
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: Bäcksunda
Inlägg: 270
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Nu är inte jag någon kvantfysiker men vad är poängen med att fråga vad som händer när något inte ens teoretiskt kan hända?
Vad är det som inte teoretiskt kan hända? Total isolation? Det skiter jag i, jag skulle vilja veta ändå.
Bahir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-05, 11:18   #129
Erik__
hehe lol
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 3 930
Citat:
Ursprungligen postat av Nordenator Visa inlägg
Någon nämnde FG och så. Vilken laphroaigsort är det du dricker? Quarter casken är rätt rivig, men den normala 10-åriga tycker jag personligen är riktigt lättdrucken och god. Quarter casken med, men den kräver ett mer speciellt tillfälle. Däremot är jag inte någon riktig finsmakare, så jag kan ju inte direkt påstå att jag känner någon enorm skillnad mellan årgångarna. Laphroaigs 30-åriga har jag också testat. God var den, men jag hade nog inte märkt någon större skillnad om jag inte fick ställa dem bredvid varandra. Laphroaig är däremot det godaste jag druckit hittils.

MacAllans 10/12-åriga fina oak är också riktigt lättdruckna tycker jag. Annars vet jag inte riktigt. Man kan förstås börja med typ Famous, men jag tycker de har en rätt frän doft och smakar lite... fel. Irish coffee med jameson som bas kanske är en annan inkörsport.
hum det står 10år på den, kosta 229kr/35cl
Erik__ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-05, 11:49   #130
stafh
Registred User
 
stafhs avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 081
Citat:
Ursprungligen postat av Bahir Visa inlägg
Om man lyckas isolera en atom helt från alla krafter från andra partiklar och kroppar, alltså från ljus, gravitation, radioaktiv strålning mm... vad händer med atomens temperatur/spin/vibration eller vad det nu heter? Går den mot 0 grader Kelvin? Vad händer teoretiskt sätt om man lyckas frysa molekyler ned till 0 grader K?
Ett materials temperatur är ett mått på hur mycket atomerna vibrerar eller rör sig. En atom som är helt isolerad borde vara helt stationär, och dess "temperatur" borde därmed vara 0K. Detta är dock naturligtvis omöjligt i praktiken.
stafh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-05, 12:09   #131
Musselbank
mussla på burk
 
Musselbanks avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 870
Tänk ändå så nästan det stod 'dess "temperatur" borde därmed var OK.'
Musselbank är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-05, 12:18   #132
Arf Pingvin
Hårdrockare
 
Arf Pingvins avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Luleå
Inlägg: 3 014
Citat:
Ursprungligen postat av Diggler Visa inlägg
Lerduveskytte (trap?) för sisådär 15(?) år sedan, sen delade de upp i dam resp herr.
Varför delar man upp i dam och herrklasser i sporter där man kan tävla på helt lika villkor? Det har jag alltid undrat.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av thezet
Chins utförs med supinerat grepp, pullups med pronerat. Av någon oförklarlig anledning har svenskar svårt att greppa det.
Arf Pingvin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-05, 12:28   #133
Nordenator
:D
 
Nordenators avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 964
Citat:
Ursprungligen postat av Erik__ Visa inlägg
hum det står 10år på den, kosta 229kr/35cl
Blir svårt att hitta en mildare laphroaig än det, men mildare whisky/bourbon finns. Jameson/Jack Daniels smakar inte alls speciellt rökigt. Mer sött. Kanske är värt ett försök :> JD och cola funkar ju också :>
__________________
Journal - 110 Bänk 150 Böj 195 Mark @ ~90 kilo svag
Nordenator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-05, 15:24   #134
tjabon
Joser
 
tjabons avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: I min lada
Inlägg: 294
Varför är det mycket sämre flygfoton på Eniro än på Hitta.se ??.........
__________________
men du är jelly, mirin' och butthurt! ye, u jelly brah? u mirin'?
tjabon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-05, 19:54   #135
GurraGo
Registered User
 
GurraGos avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Haparanda
Inlägg: 1 467
Kan jag riskfritt laga och äta pannkakor på ägg som "gick ut" den 19 februari 2009?
__________________
Jag ödslar fortfarande tid på löpare jag kallar hamburgare; de kommer aldrig att löpa på några rekordtider men de kan uppnå sin egen potential.
- Bill Bowerman

Blod,svett och tårar - min journal
GurraGo är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)