Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-02-26, 10:33   #16
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av Carlzzon85 Visa inlägg
Tja!
Jag är både ny i gymmet och på forumet. Tänkte börja med lite bakgrund och sen min fråga.

Jag är 33 år gammal, 184 lång och väger 105kg. Är med andra ord en tjockis. Har inte tränat flera år och förr när jag tränade va det kampsport och inte gym.

Hur som helst, målet under 2020 är att gå ner 15kg och få en snyggare fysik. Har inga planer på att bli världens starkaste man, tävla i bodybyilding eller nått sånt. Vill typ se bra ut i kläder och även utn dem såklart. Trött på kagge och chipstuttar.

Maten är såköart viktig och jag kör periodisk fasta och mindre kolhydrater än förr. Mer protein och nyttiga fetter. Min tanke är att köra kardio 1-2 ggr i veckan - typ löpning och gymma 3 ggr per vecka.

Frågan är hur ska man lägga upp träningen. Ska man köra nått beprövat som sl 5x5 eller p/p/l? Med sl 5x5 tränar man ju genom kroppen 3 ggr per vecka men med p/p/l kör man genom musklerna en gång "mer rejält" (fler övningar? Fler set o reps).

Vad rekommenderas?

Tack!

/carlzzon
När jag ganska nyligen var nybörjare så var detta välfungerande för mig: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=238286
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)