Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-01-20, 08:48   #676
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Kanarieöarna om 2 veckor och kanske Filippinerna senare i år.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-20, 09:25   #677
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
 
Lasse Kongos avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 5 324
2019 var ett kul reseår, New York och Florida.

2020 är Polen och Florida redan bokat : )
__________________
Lasse Kongo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-20, 09:27   #678
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Ingen direkt plan än, men troligen någon vecka på sommaren med att hälsa på en kompis som flyttat till Valencia. Vill gärna ta någon semestervecka till något mer karaktärsdanande också så som förra årets vecka i Polen med Wim Hof.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-20, 10:07   #679
Peter.B
Registered User
 
Peter.Bs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 479
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Tack. Angående Zabljak som du benämner som en "liten skidort", borde inte det innebära att det är snö där i april? Får kolla upp. Är i landet 9-14/4.
Hmm, jag vet faktiskt inte. Var där i juli/augusti, och fick en känsla av skidort. Fanns någon liten lift har jag för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Har du åkt skidor där? Hittar bara den här pistkartan: https://www.skiresort.info/ski-resor...jak/trail-map/

Där ser det inte ut att vara mycket att hurra för Jag skulle gärna vilja åka skidor på något lite mer okänt ställe än dem klassiska alpställena jag brukar vara på.
Ingen aning om hur skidåkningen är där som sagt, men naturen är superfin på sommaren i alla fall Lite som Norge, men varmare och bara 1-2 timmar från kust, stränder och medelhavsvärme (på sommaren) i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Nu är flyget bokat. Kollade upp Durmitor och jag är övertygad, det ser fantastiskt ut. Zabljak hade inget jätteutbud av hotell, hittade ett billigt för 900 kr för två nätter men det fanns just nu bara ett rum ledigt och är inte beredd att boka innan jag har gjort lite mer efterforskningar. Pluzine ligger också nära Zabljak?

Plan B är att bo hela vistelsen i Podgorica för att göra det enkelt och billigt för mig. Enligt Google Maps tar det 2 h från Podgorica till Zabljak och det kan jag leva med. Åka vid sjubläcket och vara i nationalparken mellan nio och tio på förmiddagen kanske, då kan man ändå spendera många timmar där innan man åker "hem".
Pluzine är ännu mindre och färre hotel osv. I alla fall för två år sedan när jag var där, vet inte vad som hänt sedan dess - det känns som att landet är lite i en utvecklingsfas tack vare/på grund av turismen.

I Zabljak bodde jag i ett rum i en villa hos en jättetrevlig gubbe som hyrde ut några rum på sin ovanvåning. Funkade superbra och var några andra där också som hyrde rum och vandrade.

Din plan låter inte dum heller, men räkna inte med Google maps tidsuppskattningar för körning. Ibland går det dubbelt så fort, ibland tar det dubbelt så lång tid pga avstängda vägar osv.

Kan även varmt tipsa om Kotor om du vill ha lite kust, värme, god mat i form av fisk och skaldjur samt en mysig liten gammal stad. Och Perast för en mysig liten fiskeby där du kan bada, äta gott och promenera. Montenegro är verkligen grymt. Jag älskade kombinationen av bad och värme, sen två timmar bort har du fjäll och kring 10-15 grader som jag tycker är optimalt för vandring.
__________________
Här är en signatur.

Tränar och coachar/är tränare på www.berserkmma.com
Peter.B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-20, 11:16   #680
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 832
Citat:
Ursprungligen postat av Peter.B Visa inlägg
Hmm, jag vet faktiskt inte. Var där i juli/augusti, och fick en känsla av skidort. Fanns någon liten lift har jag för mig.

Pluzine är ännu mindre och färre hotel osv. I alla fall för två år sedan när jag var där, vet inte vad som hänt sedan dess - det känns som att landet är lite i en utvecklingsfas tack vare/på grund av turismen.

I Zabljak bodde jag i ett rum i en villa hos en jättetrevlig gubbe som hyrde ut några rum på sin ovanvåning. Funkade superbra och var några andra där också som hyrde rum och vandrade.

Din plan låter inte dum heller, men räkna inte med Google maps tidsuppskattningar för körning. Ibland går det dubbelt så fort, ibland tar det dubbelt så lång tid pga avstängda vägar osv.

Kan även varmt tipsa om Kotor om du vill ha lite kust, värme, god mat i form av fisk och skaldjur samt en mysig liten gammal stad. Och Perast för en mysig liten fiskeby där du kan bada, äta gott och promenera. Montenegro är verkligen grymt. Jag älskade kombinationen av bad och värme, sen två timmar bort har du fjäll och kring 10-15 grader som jag tycker är optimalt för vandring.
Tack! Jag kommer att skriva till dig fler gånger Tar nog hem datorn över helgen och försöker spika boende.

Bergen är lite vanskliga. Vet att jag skrev med en österrikisk turistförening i fjol angående snömängden i bergen och då fick jag kort och gott tugga i mig att vandringslederna på och kring bergen inte var snöfria förrän under sommaren. April är fortfarande jävligt tidigt på året, är det ett skidställe där så är det ju inte osannolikt att det är öppet för just skidor under den perioden. Får väl helt enkelt göra samma sak igen - maila med en turistförening.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-20, 11:34   #681
Peter.B
Registered User
 
Peter.Bs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 479
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Tack! Jag kommer att skriva till dig fler gånger Tar nog hem datorn över helgen och försöker spika boende.

Bergen är lite vanskliga. Vet att jag skrev med en österrikisk turistförening i fjol angående snömängden i bergen och då fick jag kort och gott tugga i mig att vandringslederna på och kring bergen inte var snöfria förrän under sommaren. April är fortfarande jävligt tidigt på året, är det ett skidställe där så är det ju inte osannolikt att det är öppet för just skidor under den perioden. Får väl helt enkelt göra samma sak igen - maila med en turistförening.
Do it!

Det finns några olika turistföreningar där, någon bra och någon mindre bra. Vi pratade med två olika och fick väldigt mycket mer hjälp av den ena än den andra. Minns tyvärr inte namnen, såklart. Men det är en bra idé i alla fall!

Det beror nog på vilka vandringsleder också. Det är lockande att ge sig upp på Bobotov *** (högsta berget i landet) när man är där, men skulle nog avråda från det i april, lär vara mycket snö kvar så högt och kan bli riktigt meckigt (de varnade oss nämligen för det även i juli/augusti), men vissa leder kanske funkar bättre.
__________________
Här är en signatur.

Tränar och coachar/är tränare på www.berserkmma.com
Peter.B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-20, 11:46   #682
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 832
Drar iväg ett mail senare idag! Håller även på att försöka spika Norge eller Österrike under sommaren. Bollade upp det som ett förslag till familjen och de nappade. Plan A var Norge men jag blev nästan mer sugen på Österrike efter att morsan kläckt ur sig "åh, Norge tycker jag! Har längtat tillbaka dit sedan jag var där senast!". Det är morsan och farsan i ett nötskal, varför åka till något nytt ställe när man kan åka tillbaka till ett place som man vet är bra? Det stör mig Efter att vi hade varit i Kroatien under slutet av 2000-talet så nämndes alltid det landet som ett potentiellt(blev aldrig av) nästa resmål. Det är väl okej att vara olika mycket äventyrslysten men de är enligt mig på tok för bekväma av sig.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-26, 19:57   #683
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Såg en länk till sidan "Geekyexplorer" i dagens lokalblaska: 13 Europe hidden gems worth to go to in 2020. Hur fan hamnar min lilla håla Skövde på nummer 6 mellan Bilbao och Cologne?
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-26, 20:10   #684
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Såg en länk till sidan "Geekyexplorer" i dagens lokalblaska: 13 Europe hidden gems worth to go to in 2020. Hur fan hamnar min lilla håla Skövde på nummer 6 mellan Bilbao och Cologne?
Måste vara badlandet?
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-26, 20:17   #685
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Måste vara badlandet?
Har aldrig ens varit där sedan de byggde till den ^^ Då slipper jag väl å andra sidan alla turister som annars verkar lysa med sin frånvaro (utöver några campare uppe på Billingen).
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-12, 06:09   #686
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Var ju tänkt Boston till påsk, men nu har USA stängt resor ifrån Europa i 30 dagar framöver så vetifan hur det blir
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-12, 08:43   #687
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Såg en länk till sidan "Geekyexplorer" i dagens lokalblaska: 13 Europe hidden gems worth to go to in 2020. Hur fan hamnar min lilla håla Skövde på nummer 6 mellan Bilbao och Cologne?
Vafan hahah
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-12, 09:20   #688
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
.. skövde?
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-12, 09:28   #689
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Har Warszawa bokat i påsk och Spanien i början på maj. Lär väl inte bli av, sigh...
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-12, 09:55   #690
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Det blir antingen Wuhan eller norra Italien.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)